- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (8 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (275 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (314 opinii)
- 4 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (133 opinie)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (34 opinie)
- 6 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (15 opinii)
Dzisiaj, 14 marca, oficjalnie w życie weszły zaostrzone przepisy dla pijanych kierowców. Owszem, kierowcom na "podwójnym gazie" należy się surowa kara, ale czy tym razem ustawodawca nie pojechał zbyt mocno po bandzie?
Od 14 marca pijani kierowcy stracą swoje auta. Czy to nie za surowa kara?
To przegięcie i nagonka na kierowców
Gdy po raz pierwszy usłyszałem o pomyśle zabierania aut pijanym kierowcom - byłem pozytywnie nastawiony. Po głębszym namyślę zmieniłem jednak zdanie.
Uważam, że to przegięcie, a zarazem furtka do nadużyć, która z czasem może się przeobrazić w potężne wrota. To też poniekąd atak na własność obywatela i kolejna - bardzo mocna - nagonka na kierowcę, który przecież w naszym kraju i tak już jest bardzo mocno piętnowany. To przecież kierowca jest tym złym, tym największym, śmiertelnym zagrożeniem - dlatego można nakładać na niego coraz to większe, horrendalne kary. A to nie jest fair.
Gdzie tu sprawiedliwość?
Żeby nie było - potępiam każdego pijanego kierowcę. I każdego kierowcę po kieliszku trzeba karać, i to surowo. Ale zabieranie im samochodów nie jest dobrym rozwiązaniem. Chociażby z prostego powodu - braku sprawiedliwości.
Prosty przykład - dwóch tak samo pijanych kierowców zostaje zatrzymanych przez policję - jeden w 25-letnim, rozklekotanym "staruszku" za 3 tys. zł, a drugi w pachnącej nowością limuzynie za 800 tys. zł. Obaj stracą swoje auta, jednak wysokość kar będzie niewspółmierna. Bo niby dlaczego bogatszy za ten sam, fatalny błąd, ma płacić kilkaset razy więcej? Nie rozumiem tego.
Poza tym, co z tego, że taka kara zostanie nałożona? Czy to nauczy osobę z problemem alkoholowym niewsiadania za kierownicę na "podwójnym gazie"? No nie. Bo mimo cofniętych uprawnień, konfiskaty samochodu... taka osoba prawdopodobnie kolejny raz to zrobi.
Brak miejsc w więzieniu?
Jak zatem karać pijanych kierowców? Chyba jedynym słusznym rozwiązaniem jest więzienie. Obawiam się jednak, że problemem mogłaby być ograniczona liczba miejsc.
Problem pijanych kierowców był, jest i będzie. Ale wciąż brakuje mądrego rozwiązania, bo bez dwóch zdań, ten z zabieraniem aut najmądrzejszy nie jest.
Opinie wybrane
-
2024-03-14 06:50
Najgłupsze prawo jakie można było wprowadzić !!! (86)
Jestem kierowcą od ponad 50 lat pracującym zawodowo obecnie zawodowo . Do głowy by mi nie przyszło wsiadać za kierownicę na kacu a co dopiero po spożyciu alkoholu . Zabieranie samochodu pijanemu kierowcy jest od podstawy bardzo złym pomysłem . Nie każdy kierujący jest właścicielem pojazdu który prowadzi . Kara ma boleć bo jej dotkliwość musi być
Jestem kierowcą od ponad 50 lat pracującym zawodowo obecnie zawodowo . Do głowy by mi nie przyszło wsiadać za kierownicę na kacu a co dopiero po spożyciu alkoholu . Zabieranie samochodu pijanemu kierowcy jest od podstawy bardzo złym pomysłem . Nie każdy kierujący jest właścicielem pojazdu który prowadzi . Kara ma boleć bo jej dotkliwość musi być wymierzona zgodnie ze statusem przestępcy . Im więcej masz tym większa kara . Jak ukarać kierowcę samochodu współdzielonego , jak ukarać kierowcę autobusu miejskiego , jak ukarać kierowcę samochodu ciężarowego wartego kilka milionów złotych którego jest tylko kierowcą a nie właścicielem , jak ukarać motorniczego tramwaju wartego 9mln zł ? Samochód często jest dorobkiem całej rodziny z którego często korzysta cała rodzina i pozbawić całą rodzinę jej dorobku tylko za to , że jeden z członków tej rodziny zachował się nieodpowiedzialnie - to ma być sprawiedliwość . To może wprowadźmy prawo 25 lat lub dożywocie dla wszystkich członków rodziny mordercy , też będzie sprawiedliwe skoro rodzina nie była w stanie powstrzymać go przed dokonaniem przestępstwa . Ten przepis jest sprzeczny z Konstytucją RP bo wprowadza do prawa elementy zbiorowej odpowiedzialności . Kara powinna w sposób wyjątkowo dotkliwy uderzyć w pijaka za kierownicą i od tego są sędziowie aby po zapoznaniu się z sytuacją materialną sprawcy przestępstwa prowadzenia pojazdu mechanicznego pod wpływem alkoholu lub innych używek wymierzyć mu adekwatną karę !
- 655 642
-
2024-03-26 13:30
Tutaj nie chodzi o prawo tylko o kasę za samochód i ewentualne możliwości przekrętów !!!!!!!!!
- 0 0
-
2024-03-19 08:47
No i bardzo dobrze. Zabierac biedocie te szroty. (1)
Przez nich moj szofer ciagle stoi w korku.
- 0 11
-
2024-03-19 10:40
Biedaki do autobusow.
Szlachta ma szoferow.
Jeszcze wam zielony lad dowalimy to tylko rowery wam zostana. Haha- 2 1
-
2024-03-19 02:09
Słuchaj pijaku bardzo dobrze niech zabierają
- 1 11
-
2024-03-18 11:03
(1)
Zanim napisze się taką opinnie trzeba zapoznać się z przepisami. Jeśli kierowca nie jest właścicielem pojazdu otrzymuje karę finansową o równowartości pojazdu, którym się poruszał. Pijani kierowcy to potencjalni zabójcy i o tym trzeba pamiętac i także o tym że pijani wsiadają za kierownice z własnej woli i miszą mieć świadomość konsekwencji.
- 8 19
-
2024-03-26 13:34
To zabierz motorniczemu tramwaju równowartość pojazdu -czyli około 9 milionów ,toco napisałeś jest chore !!!!!!!!!
- 0 0
-
2024-03-18 10:16
No i jak ukarać kapitana statku albo kosmonautę?
Zaczynasz bredzić. To ze strachu i nerwów panie ''niepijący''?
- 11 23
-
2024-03-18 09:44
jest bardzo dobrym pomyslem. (3)
trzeba być odpowiedzialnym swoich czynów a nie skomleć jak pies o żarcie.
- 22 37
-
2024-03-26 13:36
sam żresz i szczekasz jak pies !!!!!
- 0 0
-
2024-03-18 09:55
jednym z najgłupszych i całę szczęście bezprawnym (1)
trzeba być skrajnie pustym, żeby tego nie widzieć, a po minusach z ostatniej doby widać, że puste łebki zabolała prawda
- 16 6
-
2024-03-18 10:18
Dlaczego niektórzy jak się nachlają to zamiast 'całe' piszą 'całę'?
- 5 7
-
2024-03-18 08:11
(1)
Wszystkie te wspomniane kwestie są także uregulowane we wspomnianych przepisach.
- 9 18
-
2024-03-26 13:37
Tylko przepis niezgodny z konstytucja
- 0 0
-
2024-03-18 08:00
50 lat za kierownicą... wybacz ale to wszystko mówi. Porób coś innego w życiu i nabież perspektywy możę zmienisz zdanie i zobaczysz że bat to jedyna opcja na pijaków.
Odnośnie rodzin i współdzielonej odpowiedzialności... przestań pisać bzdury - rodzina mordercy jest już obciążona do końca życia piętnem zdarzenia i nie trzeba nikomu nic zabierać żeby mieli zrujnowane życie.
a teraz proszę, wróć za kółko bo za pisanie w trakcie jazdy są mandaty- 20 29
-
2024-03-18 07:44
Wystarczy nie pić przed wejściem za kółko (2)
A może teraz zestaw pytań pod tytułem Jak pomóc?. Jak pomóc ofiarom pijanych kierowców? Jak pomóc dzieciom które straciły matkę w wypadku? Jak pomóc osobie, która w wyniku wypadku jest w stanie wegetatywnym? Jak pomóc osobie, która do końca życia będzie mierzyła się z bólem wskutek wypadku? Jak to się ma do utraty kilku blach?
- 33 50
-
2024-03-18 08:07
(1)
oj pan kierowca ma aktywne grono minusujących. pewno gang pijaków wspierający jego genialny komentarz
- 12 21
-
2024-03-18 08:30
naliczyłem od 6 do 9ciu :)
- 3 4
-
2024-03-18 07:31
A ja mam świetny pomysł jak tej kary uniknąć. (5)
Wystarczy nie wsiadać po pijaku za kierownicę.
- 52 62
-
2024-03-18 09:42
to nagonka !!!!1111111
- 2 7
-
2024-03-18 07:56
Ja mam jeszce lepszy. (3)
Zaskarzać to bezprawie, przy okazji trolle dostana wscieklizny.
- 28 14
-
2024-03-18 14:21
bezprawie?
a co z prawem ma wspólnego wsiadanie po pijaku za kółko? poszukaj głowy człowieku...
jedyna opcja na pijusów- 5 10
-
2024-03-18 09:10
W cywilizowanych krajach takie prawo obowiazuje. (1)
- 7 22
-
2024-03-18 09:37
Nie ma takiego bezprawia w normalnych krajach.
- 18 7
-
2024-03-18 07:29
Ten co nie jest właścicielem na zapłacić cenę samochodu więc sprawiedliwość jest.
- 24 29
-
2024-03-18 07:14
Obciąć rękę i po sprawie (2)
- 7 0
-
2024-03-26 13:40
a tobie dwie żebyś nie pisał głupot
- 0 0
-
2024-03-19 05:53
Przybyło by dużo rencistów
- 0 0
-
2024-03-18 07:11
Jak pijany kierowca zrobi z ciebie,lub kogoś z rodziny kalekę,inaczej będziesz mówił!! O śmierci nie wspomnę!!!!A wywody czy auto drogie czy tanie??Mógł jeden z drugim pomyśleć o tym wcześniej!!!
- 37 34
-
2024-03-18 07:10
Tyle pytań a wystarczylo przeczytać ustawę... (1)
- 15 22
-
2024-03-26 13:41
Ustawa jest niezgodna z konstytucja - czyli prawem nadrzędnym !!!!
- 0 0
-
2024-03-17 11:12
Kupią sobie tańszy. Ceny samochodów są od 5000 zł. Wybór szeroki. Raz się nauczą to więcej samochodu nie udostępnią.
- 17 27
-
2024-03-16 17:11
Tusk moze zmienić to prawo (2)
Ale nie będzie chciał
- 12 8
-
2024-03-26 13:43
Możemy nie chcieć Tuska - bo wybrano go po to żeby naprawiał prawo po PIS !!!!!!!!
- 0 0
-
2024-03-18 07:32
I bardzo dobrze. Piłeś nie prowadź.
Proste jak zwoje mózgowe carycy Suskiego.
- 18 25
-
2024-03-16 07:29
(1)
Włącz gościu myślenie bo kierowców szczególnie obowiązuje. "pozbawić całą rodzinę jej dorobku tylko za to " oczywiście że to nieszczęście o wiele większe niż śmierć mojej wnuczki bo taki pijany myśliciel zawadził o chodnik w swoim radosnym rajdzie. Takiego powinni odstrzelić na miejscu i wyeliminować z cywilizacji skoro nie ma na niego sposobu bo musi pić i jeździć.
- 39 48
-
2024-03-18 07:39
dla pijaków chlanie i samochód cenniejsze od dziecka
- 11 19
-
2024-03-15 14:45
(2)
Tak tyle że jeżeli prowadzisz w stanie nietrzeźwości nie swoim autem to musisz zapłacić karę równowartości tego auta.
- 24 28
-
2024-03-18 10:49
No i dobrze.
Zamierzasz jechać? Nie pij. Niczego ci nie zabiorą, niczego nie będziesz musiał płacić.
- 2 5
-
2024-03-18 07:16
...ale po co się męczyć. Niech kierowca rozliczy się z właścicielem. Może właściciele zaczną uważać komu pożyczają wóz :D Leasingodawcy może zaczną montować alkomat :P
- 9 12
-
2024-03-15 10:25
(1)
Można się z tobą zgodzić w sprawie wysokiej kary pieniężnej ale pod warunkiem że będzie ona uzależniona od dochodu aby była skuteczna
- 9 5
-
2024-03-18 11:01
Dokładnie
Jak pijaka stać na drogie auto to sobie kupi nowe i dalej będzie śmigał
- 0 1
-
2024-03-14 19:36
Odwracając (2)
Zarabiam 100 000 pln miesięcznie.
Będę pierwszy w kolejce do lekarza?- 9 16
-
2024-03-18 09:47
gosciu, sa ludzie co zarabiają 50 tys dziennie. Wiec po co ten trolling ?
- 1 3
-
2024-03-15 07:45
A jeszcze nie jesteś?
Nie ściemniaj.
- 11 7
-
2024-03-14 15:24
(3)
Niech o tym myśli pijane bydlę!
- 23 41
-
2024-03-14 15:55
(2)
Prędzej ono ruszy mózgiem niż Ty.
- 33 16
-
2024-03-18 07:33
Żeby wsiąść za kierownicę po pijaku to trzeba nie mieć mózgu.
- 12 10
-
2024-03-15 10:54
Tępak. Jakoś tego nie widać po tym, że jeżdżą na bani. Ty pewnie też.
- 7 16
-
2024-03-14 14:28
Widać że jesteś tylko kierowcą, bo ze znajomością przepisów raczej słabo u ciebie (12)
To prawo jest bardzo dobre i przejrzyste, problemem są różnej maści osoby, które mieszają w mediach, bo chyba lubią co jakiś czas na podwójnym gazie jechać.
Jeśli auto nie jest twoje to płacisz jego równowartość według Eurotax, jeśli jesteś kierowcą zawodowym to 4litery będą cię piekły bardziej, bo zestaw zazwyczaj jest kilka razyTo prawo jest bardzo dobre i przejrzyste, problemem są różnej maści osoby, które mieszają w mediach, bo chyba lubią co jakiś czas na podwójnym gazie jechać.
Jeśli auto nie jest twoje to płacisz jego równowartość według Eurotax, jeśli jesteś kierowcą zawodowym to 4litery będą cię piekły bardziej, bo zestaw zazwyczaj jest kilka razy droższy od osobówki - czemu ktoś ma płacić np 500 tys? Bo jedzie droższym autem o większej wadze i energii. Masz w tym problem że naćpany albo nachlany motorniczy będzie musiał do końca życia bulić za jazdę? Zero tolerancji dla naćpanych i pijaków za kółkiem. Jak by ci taki śmieć rozjechał kogoś bliskiego na pasach, tak, że mielonka by została albo flaki ciągnęły by się kilkadziesiąt metrów po jezdni to by ci się punkt widzenia zmienił o 180 stopni i pewnie pierwszy na miejscu wypadku chciałbyć go dopić cegłą...- 56 62
-
2024-03-18 09:49
nie używaj "podwójny gaz" bo to obniża wagę przestępstwa. Pijany człowiek za kierownicą, schlane bydle.
- 2 7
-
2024-03-14 14:51
Tak jestem kierowcą . (8)
I jestem z tego dumny . Z Twojego tekstu wynika tylko jedno , że albo masz kompleksy albo lubisz się wywyższać . W rodzinie miałem do czynienia z dwoma wypadkami śmiertelnymi i w żadnym przypadku za nikim nie biegałem z cegłą !!!
- 29 23
-
2024-03-14 17:08
NIe myl wypadku drogowego z celowym zabójstwem (6)
Bo tak klasyfikowane powinny być wypadki gdy kierowca był po narkotykach i alkoholu, a z cegłom w takim przypadku mogłeś pobiegać, bo zazwyczaj taka naćpana albo nachlana łajza ma wywalone w to co się stało i jedzie na recydywie, często powodując kolejne wypadki. Często ci co więcej kasy mają całkiem olewają prawo i jeżdżą bez prawka - dziennikarze i celebryci.
- 13 22
-
2024-03-18 07:37
do szkoły marsz bo widzę, że z edukacją nie najlepiej - "cegłom"
- 1 0
-
2024-03-14 17:13
(4)
Celowe zabójstwo jest tylko gdy ktoś działa z bezpośrednim zamiarem zabójstwa i tyle.
- 20 8
-
2024-03-15 10:52
(3)
I tak jest ze wsiadaniem za kółko na bani albo po dragach - tak powinno być klasyfikowane.
- 15 16
-
2024-03-15 21:40
(2)
Nie jest i nie są to te same przesłanki. Chyba że znajdzie się ktoś, kogo celowo pijak próbuje rozjechać.
- 15 5
-
2024-03-18 10:53
(1)
Trzeba zatem zmienić prawo i zrównać jazdę po pijaku z usiłowaniem zabójstwa, a spowodowanie wypadku z ofiarami śmiertelnymi z celowym zabójstwem.
- 0 5
-
2024-03-18 11:04
Te rzeczy nigdy nie będą równoważne. Trzeba ciebie przebadać, to może zrozumiesz.
- 4 0
-
2024-03-14 15:25
A powinieneś!
- 0 12
-
2024-03-14 14:43
Zemsta i sprawiedliwość ? (1)
Nigdy nigdy nie idą w parze .
- 7 1
-
2024-03-14 17:11
Jeśli temida jest ślepa jak Stępień
- 0 3
-
2024-03-14 13:28
Trzeba brać z wypożyczalni (3)
Powinno się karać mocno tych co w takim stanie wsiadają za kółko.
No ale kolejna na maxa dziurawa ustawa- 11 4
-
2024-03-14 14:13
A gdzie te dziury? (2)
Weźmiesz z wypożyczalni, masz do oddania rynkową wartość pojazdu.
- 16 15
-
2024-03-14 19:37
Biorę najtańszy (1)
Czyli 3000 pln?
- 6 6
-
2024-03-15 16:41
Magda
Bierzesz najtanszy, bo wiesz, że musisz sie napić?
- 13 8
-
2024-03-14 10:13
ten sam przepis obowiazuje w innych panstwach dzisiaj podali ze skonfiskowano najnowsze lamborghini zato ze jechal po pijaku (1)
- 16 28
-
2024-03-14 10:53
Za prefkosc za predkosc!
- 2 7
-
2024-03-14 09:28
Ten post i art pisany przez bandytów za kierownica własnie udowadnia ze przepis jest dobry a nawet za łagodny! (15)
W Polsce jest najwiecej wypadków przez p[ijaków za kierownica w UE najwiecej wypadkow smiertelnych !!A trójmiasto jest ich wylegarnia! tylko jednego dnia wczoraj zatrzymali 300 pijaków za kierownica!
Wyplenic to mozna tylko wysokimi mandatami finansowymi a nie wsadzaniem za kratki i dlatego to jest tak dobry przepis.
słychac wycie piratów drogowych znakomicie!!- 33 52
-
2024-03-14 13:36
Wysoka kara finansowa i za pierwszym razem wyrok w zawiasach załatwia sprawę . (3)
Oczywiście dodatkowo zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych nie krócej niż 1 rok .Przy recydywie wysoka kara finansowa , odwieszenie zawieszonej kary i dodatkowy wyrok pozbawienia wolności zsumowany z zawieszonym i dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych . Od tego są sądy aby indywidualnie rozpatrywać poszczególne przestępstwa a nie
Oczywiście dodatkowo zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych nie krócej niż 1 rok .Przy recydywie wysoka kara finansowa , odwieszenie zawieszonej kary i dodatkowy wyrok pozbawienia wolności zsumowany z zawieszonym i dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych . Od tego są sądy aby indywidualnie rozpatrywać poszczególne przestępstwa a nie jakieś wyciągnięte z kapelusza obligatoryjne pozbawiania pojazdu którym poruszał się przestępca często o wątpliwej wartości a jeszcze częściej nawet nie będący jego własnością . Jeżeli zabranie samochodu ma być zabezpieczeniem społeczeństwa przed pianymi kierowcami to co zrobić z samochodami których właścicielem jest zatrzymany przestępca a posiada ich trzy ? W jaki sposób uniemożliwić kupno następnego samochodu przez przestępcę skoro przy kupnie nie ma obowiązku okazania sprzedawcy prawo jazdy i dotyczy to tak samochodów nowych jak i używanych ? Ustawa ta jest tak dziurawa i bez sensu że aż zęby bolą i bardziej jest nastawiona na zaspokojenie zemsty dla gawiedzi niż zapewnienie bezpieczeństwa na drogach i poczucia sprawiedliwości !
- 17 10
-
2024-03-18 09:23
(1)
Jak ci taki nawalony baran zrobi krzywdę,nie będziesz filozofował!!!
- 1 7
-
2024-03-18 09:38
Tobie zdaje się zrobił i majaczysz.
- 6 1
-
2024-03-18 07:35
A niby dlaczego w zawiasach? To nie kara, a jej nieuchronność odstrasza.
- 2 1
-
2024-03-14 10:58
Z kad ty masz takie dane? (10)
A co jak samochod jest wdpolnota majatkowa?
A co jedli komus poprostu w zyciu sie popi..li i poprostu zapije i popelni zyciowy bład!?
Krecicie bat sami na siebie!
Bo ci ktorzy maja"plecy " i tak unikna kary!
Sad i wysokie kary finansowe z rygorem natychmiastowej zaplaty plus kara pozbawienia wolnosci w zupelnosci wystarczy ,trzeba tylko to egzekwowac.- 20 15
-
2024-03-18 09:33
ten, co pisać nie umie, ale koniecznie chce się wypowiedzieć:)
- 1 3
-
2024-03-18 08:03
A co jedli komus poprostu w zyciu sie popi..li i poprostu zapije i popelni zyciowy bład!?
- Wysoki sądzie, on niechcący zabił kilkanaście osób na przystanku, bo jemu się po prostu w zyciu sie popi..liło i poprostu zapił i popelnił zyciowy bład
- A tak, no rzeczywiście, przepraszam, jesteś wolny- 5 4
-
2024-03-18 07:37
Jeśli jest wspólnotą majątkową, to niech się pijak współwłaścicielowi sam tłumaczy z braku auta.
- 1 3
-
2024-03-16 07:51
przezabawne
"A co jedli komus poprostu w zyciu sie popi..li i poprostu zapije i popelni zyciowy bład!?" To niech kopnie psa. Z takim mózgiem na nic innego cię nie stać. Bo remedium na twoją chorobę to jest zapić i zabić innego nie mającego nic wspólnego z twoim odchyleniem.
- 9 8
-
2024-03-15 11:00
(2)
A co jak samochod jest wdpolnota majatkowa? - no to współmałżonek ma pecha, że pijaka sobie wybrało.
A co jedli komus poprostu w zyciu sie popi..li i poprostu zapije i popelni zyciowy bład!? - za swoje błędy trzeba płacić.- 8 0
-
2024-03-18 07:41
nie chlać,
- 1 7
-
2024-03-17 11:33
Jakie prawo daje możliwość okradzenia osoby z jego majątku za błąd innej osoby? Ja wiem że śmierdząca obornikiem kupa o nazwie polska to po prostu tekturowy bardak gdzie prawo własności prywatnej nie istnieje
- 3 9
-
2024-03-14 14:14
A co jeżeli komuś w życiu się popi..li i zabije paru ludzi?
Nie, nie kręcimy bata na siebie. Nikt normalny nie wsiada za kółko mając 1.5 promila.
- 17 20
-
2024-03-14 12:14
(1)
Weź naucz się pisać po polsku, tłumoku. Nie "z kad" tylko "skąd". Reszty banialuków i błędów nie chce mi się nawet wymieniać.
- 14 6
-
2024-03-14 18:27
Zamilcz
- 4 7
-
2024-03-14 07:48
Skoro nie wsiadasz na kacu czy po spożyciu tobie nie grożą te kary . Reszta to publicystyka do której masz oczywiście prawo.
- 29 44
-
2024-03-14 07:35
Najpierw się zapoznać z tym prawem zanim je skomentujesz..
Bo wychodzisz na g..lepszego niż jesteś jak nie jesteś właścicielem pojazdu to zapłacisz hajs a pojazd nie zostanie skonfiskowany ;)
- 31 38
-
2024-03-14 07:26
Fajnie. Szkoda tylko że przed spłodzeniem tego bełkotu nie przeczytałeś ustawy...
Jest w niej odpowiedź na wszystkie Twoje wątpliwości, co do jednej, do tego nie ma tam żadnej zbiorowej odpowiedzialności.
- 40 43
-
2024-03-14 06:39
(16)
Auto powinno trafiać na parking policyjny do czasu spłaty wszystkich nałożonych kar plus kara dodatkowa na np. fundusz ofiar wypadków drogowych. W przypadku niespłacenia po miesiącu licytacja ogólnodostępna. Nadwyżkę oddać, zaległości wyrównać albo odpracować w pracach publicznych.
- 293 151
-
2024-03-18 08:49
Jeżeli już to nadwyzkę na Fun dusz Sprawiedliwości dla ofiar takich pijaczków
- 1 6
-
2024-03-18 07:43
Nie. Żadnych licytacji. (1)
Ty wiesz kto bierze udział w takich licytacjach i je wygrywa? Ciotek pociotki sędziego by świetnie zarobił. Ja dziękuję bardzo za taki interes
- 4 1
-
2024-03-18 07:50
Nie wsiadać do auta
Nie jeździć po pijaku i problem z licytacjami nie wystąpi, proste jak drut.
- 7 12
-
2024-03-14 14:41
Własnie podali w TVN ze rzad juz pracuja nad zmiana tego przepisu i chca te przepisy jeszcze zaostrzyć by niebyło wyjatków (6)
podali przykład jak pijak spowoduje wypadek i skasuje auto ,to co mu skonfiskuja? Ten złom ,taksamo jak pijak jedzie szrotem za 5 tys zł to zadna kara dla niego wiec ma byc konfiskata auta ajak jest niskiej wartosci to bedzie musiał doplacic do minimum 20tys zł i to bardzo dobry pomysł
- 14 25
-
2024-03-18 07:39
A co mówił Rachoń w TV Russpublika?
"Prosimy o wpłaty od widzów, bo nam kurek z milionami złotych polskiego podatnika za reklamy Spółek Skarbu Państwa zakręcili"?
- 6 1
-
2024-03-15 07:55
To może prościej byłoby ustalić na sztywno, np. 30tysięcy + dopłata za wartość pojazdu i koniec, a nie bawić się w jakieś konfis (4)
Z tego wyjdzie więcej problemów niż to jest warte, ale oczywiście w tv powiedzą, że "ej patrzcie, skonfiskowaliśmy najnowszego lexusa/audi/mercedesa, bo pijak'. Gawiedź przyklaśnie bo bogola złapali i stracił, ale że większość niemedialnych, skonfiskowanych pojazdów to będą 15+ letnie fiesty, polo, vw t4, to nikt się chwalić nie będzie.
Bo nawet jeśli pijak straci samochod - to czy jest jakikolwiek problem żeby kupił kolejnego gruchota?- 13 8
-
2024-03-18 07:24
nie ma opcji (1)
auta muszą być zabierane a i dany delikwent na prace spoleczny odesłany, bo samo zabranie auta malo da, jeśli to firmowe, bo przecież "niewolnicy" mu zarobią na kolejny.
Pijaków gnoić do szpiku kości!- 4 14
-
2024-03-18 08:48
Widać poziom
Dla Pana pracownik = niewolnik. Co za świat. Brak słów. Mam nadzieję że kiedyś będzie Pan zatrudniał chociaż 5 osób nie mówię 500 bo to nie możliwe z takim myśleniem. I poczuje Pan co to jest odpowiedzialność za innych. Nienawiść do ludzi pracujących rośnie. Bolszewizm kwitnie w Polsce i Europie. Kilku przedsiębiorców zapracuje. Pamiętaj jednak że rewolucja na koniec zjada własne dzieci. Oby głód Tobie nie zajrzał do domu. NIE -Wolniku
- 12 2
-
2024-03-17 23:43
własnie chodzi o ten poklask biednej gawiedzi (1)
Zabrać bogatemu nie zal - bo bogaty.
Zabrać - nie zapobiec, wyleczyć, nauczyć.
To Polska właśnie.- 11 2
-
2024-03-18 07:16
Recydywista niczego się nie nauczy
- 2 9
-
2024-03-14 07:51
Parking na koszt tego który popełnił to przestępstwo.
- 12 14
-
2024-03-14 07:04
Fajny pomysł . (4)
Tylko jak zatrzymać na takim parkingu policyjnym jakąś jednostkę pływającą jak kapitan był nawalony ? Albo tramwaj jak motorniczy pił w trakcie pracy ? Zanim ci przestępcy spłacą pojazdy zatrzymane warte kilka mln zł to będą się nadawały jedynie na złom !!!
- 7 21
-
2024-03-14 07:36
Fajnie było by przeczytać ustawę zanim się skomentuję (2)
Ale po co, lepiej chodzić i pitolić głupoty
- 23 12
-
2024-03-14 16:13
Ludzie nie czytają artykułów które komentują, a ty chcesz żeby ustawy czytali? (1)
Nie ma szans. Statystyczny polski "internauta" przeczyta tytuł, ewentualnie podpisy pod zdjęciami - i już "swoje wie".
- 7 1
-
2024-03-18 08:47
heh, ja tak robie
- 0 0
-
2024-03-14 07:31
Łódka to nie pojazd.
Tramwaj nie przepada, jak każdy inny pojazd pracodawcy wykorzystywany służbowo.
- 14 0
-
2024-03-18 07:41
Ja tam jestem za ale jak już tak próbują się brać za bezpieczeństwo to (10)
to powinni wprowadzić jakieś obowiązkowe OC np. dla rowerzysty. Wyskoczy Ci taki, uszkodzi auto i co? I ciągasz się po sądach przez kilka lat, a jak nie ma pieniędzy to i tak z niego nie wydusisz. To jest dopiero głupota.
- 88 38
-
2024-03-18 12:12
Tablice rejestracyjne dla rowerow na drogach (1)
j/w
- 1 1
-
2024-03-18 22:29
Wystarczy grawer na ramie. Do OC wystarczy
- 0 0
-
2024-03-18 10:13
ta... i automatycznie skażesz ludzi na to, by powymieniali rowery na nowe, bo żaden ubezpieczyciel nie obejmie ochroną starego grata. W niczym to nie pomoże.
- 1 3
-
2024-03-18 08:26
i wprowadzić obowiązkową kartę rowerową! Bez tego minimum mandat 1000 zł za jazdę na rowerze.
- 4 4
-
2024-03-18 07:52
Totalnie nie na temat i do tego bez zrozumienia do czego służy obowiązkowe OC (4)
Po pierwsze OC nie zapobiega wypadkom i tym samym nie wpływa na bezpieczeństwo. Po drugie OC jest obowiązkowe tylko wtedy, gdy przeciętna wysokość szkody jest wysoka. Po trzecie zorientuj się ile kosztuje roczne obowiązkowe OC na skuter. Podpowiem - całe 60 zł. Tak ubezpieczyciele wyceniają szkody poczynione przez skuterzystów. Rowerzyści musieliby płacić pewnie coś rzędu 5-10 zł.
- 7 5
-
2024-03-18 08:46
(3)
Osobiście jestem za tym by wprowadzić tablice dla rowerzystów oraz oc. Sam posiadam oc na siebie i mam gdzieś to czy się niefortunnie przewrócę etc. Ale już raz siedząc na parkingu w samochodzie rowerzysta zahaczył pedałem o zderzak mojego samochodu. Kończyło się pieszym pościgiem następnie, opuszczeniem g*wniarza wolno, ponieważ nie spodziewałem
Osobiście jestem za tym by wprowadzić tablice dla rowerzystów oraz oc. Sam posiadam oc na siebie i mam gdzieś to czy się niefortunnie przewrócę etc. Ale już raz siedząc na parkingu w samochodzie rowerzysta zahaczył pedałem o zderzak mojego samochodu. Kończyło się pieszym pościgiem następnie, opuszczeniem g*wniarza wolno, ponieważ nie spodziewałem się wielkiej rysy, która finalnie zobaczyłem. Tak więc następnym razem przy próbie ucieczki będzie strzał w twarz... Jako środek przymusu bezpośredniego przy obywatelski zatrzymaniu.
- 3 6
-
2024-03-18 10:52
Ależ ty musisz mieć twardą psychę, normalnie jak psikuta bez s.
- 2 0
-
2024-03-18 09:03
(1)
haha jako środek przymusu bezpośredniego itd. cos tam słyszałeś ale pojęcia nie masz, podpowiem tylko abyś uniknął więzienia jak cos takiego zrobisz poszkodowany może oskarżyć cię o napad a tu już zagrożenie karą dość wysoką w pasiakach także...
- 2 1
-
2024-03-18 17:44
Jestem świadomy konsekwencji. Jako, że w Polsce są one praktycznie żadne dla osoby nigdy nie karanej to mam je gdzieś :)
- 0 1
-
2024-03-18 07:44
nie na temat
.
- 7 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.