• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prowokacyjna reklama z zarysowanym Lamborghini

Michał Jelionek
4 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

W sobotę internet obiegł film z monitoringu jednej z gdyńskich posesji. Na nagraniu widać było zaparkowany pomarańczowy model Lamborghini Aventador S Roadster i zamaskowanego wandala, który przeskakuje przez płot i zarysowuje lakier luksusowego auta. Dzień później okazało się, że to tzw. "fake news", a zarazem reklama firmy zajmującej się stylizowaniem i oklejaniem samochodów folią.



Co myślisz o prowokacyjnej akcji z zarysowanym lamborghini?

Na budzącą kontrowersje akcję marketingową firmy zajmującej się oklejaniem aut nabrały się tysiące osób z całego kraju, bo nagranie w szybkim tempie rozprzestrzeniło się po różnych ogólnopolskich portalach. W ciągu kilkunastu godzin film obejrzano ponad 225 tys. razy.

Na spreparowanym nagraniu widzimy zamaskowanego sprawcę, który najpierw przeskakuje przez płot, a następnie zarysowuje kluczami wart ponad 2 mln zł model Lamborghini Aventador S. Wszystko wygląda bardzo wiarygodnie.

Żadna z komentujących osób nie domyśliła się, że akcja jest udawana i ma na celu zdobycie rozgłosu przez firmę specjalizującą się w oklejaniu aut. Zdecydowana większość internautów nie pozostawiła na zakapturzonym sprawcy suchej nitki.

Dzień później, w niedzielę, do sieci trafiły dwa kolejne filmy. Na pierwszym z nich rzekomy wandal podgrzał atmosferę i zapowiedział, że jeśli wspomniane nagranie z monitoringu nie zniknie z internetu - ten opublikuje wideo, które wyjaśni całą prawdę.

I rzeczywiście tak się stało. Około godz. 20 firma opublikowała na Facebooku wyjaśnienie prowokacyjnej kampanii. W filmie padają słowa:

Na szczęście auto jest całe i zdrowe. Zostało porysowane, ale było zabezpieczone folią ochronną. Nie wierzcie we wszystko, co widzicie w internecie. Sprawdzajcie źródła, nie powielajcie niesprawdzonych informacji i nie oceniajcie ludzi na podstawie pozorów.
Pod nagraniem pojawiło się sporo podzielonych komentarzy - część osób doceniła kreatywność firmy, a inni mocno skrytykowali tego typu akcję za bezczelne oszukiwanie odbiorców.

W treści wyjaśniającej akcję czytamy:

Codziennie w Polsce takie akcje mają miejsce naprawdę. Nie trzeba mieć auta za miliony, aby ktoś je uszkodził. Powody są różne, a efekt zawsze ten sam - duże zniszczenia, które powodują ogromny spadek wartości auta, nie wspominając o nerwach, jakie temu towarzyszą.
Warto wspomnieć o nieco podobnej kampanii reklamowej, która kilkanaście miesięcy temu pojawiła się w internecie. W jej ramach do sieci trafiło nagranie, na którym urocza Amerykanka informowała, że szuka kontaktu z poznanym wcześniej Polakiem, z którym straciła kontakt. Przez kilka dni nagraniem emocjonowało się wielu internautów. Potem okazało się jednak, że to reklama firmy odzieżowej.

Opinie (75) 5 zablokowanych

  • Czyli luz, samemu mozna to pomaranczowe lambo rysowac jak je zobaczycie na ulicy :) Nawet zachecaja do tego, zeby sprawdzic !

    Przeciez jest folia...

    • 7 1

  • Ja myślę że jakby ktoś z naprzeciwka mu zadek odstrzelił, to odechciałoby się takich akcji

    • 2 0

  • Aplikatorzy .... robią mega robotę ... jednak (1)

    Wydaje mi się,że tą pseudo reklamą strzelili sobie w kolano.To oklejanie folią auta w w/w firmie sporo kosztuje,ale płaci się za profesjonalizm i jakość.Moim zdaniem rynek zaczyna się kurczyć na taką działalność i chłopaki łapią się wszystkiego żeby zdobyć nowych klientów bo jeśli oklejenie auta to kilka tysięcy jeśli nie kilkanaście......to passerati jadą do Kolbud i robią to za kilkaset pln.

    • 6 4

    • Przegrali. Owszem akcja fajna, kreatywna, ale nie robi się tego w ten sposób. Wykorzystali ludzką naiwność, a jak ktoś faktycznie będzie szukał pomocy i chciał coś nagłośnić - bo np. ukradli mu samochód i szuka świadków/sprawcy, to ludzie to oleją.

      Ogromny minus dla tej firmy. Skoro są tacy "fajni" to niech się przemianują na agencję reklamową.

      • 5 1

  • (5)

    Pomysł na poziomie idiotów.
    Raczej antyreklama
    Ja bym nie skorzystał z tej firmy

    • 30 21

    • (4)

      a jezdzisz lamborghini albo chociaz rs6? dbasz o swoje auto, szczegolnie podczas mycia? no to nikogo nie interesuje twoje zdanie, bo nie jestes ich klientem docelowym

      • 15 8

      • (2)

        Cześć gimbusie
        - jeżdzę astonem martinem db5 - taki wystarczy?
        - tym bardziej, jeśli usługa jest skierowana, dla posiadaczy rs6 czy tam droższych to chyba ta "reklama" wydaje się bardziej żałosna
        - no i nie wiedziałem, że okleja się samochody tej klasy tylko
        Powodzenia w szkole

        • 9 4

        • Co ty pie*isz? (1)

          Jakbyś jeżdził astonem to nie zawracałbyś sobie głowy komentowaniem na trojmiasto.pl
          A teraz gimbusie zrozum ze okleja się auta różnej klasy. niektórzy decydują się na zmianę koloru spoza fabrycznej palety barw,a niektórzy chcą zabezpieczyć lakier folią bezbarwną jak w przypadku Lambo.
          Więcej - najczęściej właściciele drogich aut jadą wcześniej na detaling by położyć na lakier jeszcze jedno zabezpieczenie - powłokę kwarcową ale skoro ty masz astona to dawno powinieneś o tym wiedzieć ;) prawda?

          • 4 5

          • Faktycznie jesteś gimbusem...

            • 2 1

      • Nie jeżdżę lambo ani rs coś tam

        Ale wiem ci to jest zamiłowanie do car detailingu. Na pewno nie jest to oklejanie folią i pryskanie lancą auta raz dziennie.
        Co się tyczy samej akcji - amatorszczyzna - kto jeszcze myśli że tego rodzaju marketing jest w stanie napędzić klientów... śmiechu warte.

        • 6 2

  • No dobra (3)

    tylko co się dzieje jak taki wandal porysuje folię za kilka tysięcy? Może warto folię ochronna pokryć drugą tańszą warstwą?

    • 7 0

    • I właśnie wymyśliłeś perpetum mobile (2)

      Lecę do urzędu otwierać firmę oklejającą folie folią tyle ze jeszcze droższą

      • 4 0

      • chwilunia (1)

        ja daje 3 warstwy i jesteś bankrut na starcie, już stoję przy jednym okienku do otwarcia firmy!

        • 4 0

        • Ale tylko ja będę miał folie tytanową przetykaną

          pajęczymi nićmi ze złotem . Zamówienie z ali już w drodze

          • 0 0

  • Według mnie (1)

    Całkiem kreatywne. Lepsze to niż zaśmiecanie miasta billboardami i szmatami...

    • 41 19

    • Chciałbym zareklamować proste narzędzie, które mimo wszystko zarysuje lakier

      Czy firma jest gotowa zaryzykować?

      • 11 0

  • czyżby za ten tekst obiecano portalowi trojmiasto.pl oklejenie ich służbowych dacii? (1)

    samego filmu nie kojarzę, nawet na wykopie nic nie było

    • 14 3

    • widocznie masz inny wykop niż tysiące ludzi ...

      • 6 0

  • Prowokacyjna to sie okaze dopiero teraz gdy jakieś

    oszołomy będą chciały udowodnić firmie ze ta ich folia jest guzik warta

    • 16 0

  • To ile ta firma zapłaciła trojmiasto.pl, że też ich reklamujecie? (1)

    • 9 1

    • Zapłaciła? To oni chcą kase

      • 0 0

  • Taaaaaaaaaaaaaaaa jasne, folia cię ochroni! (1)

    Ja mam lepszy sposób dla mieszkańców dużych miast: nie kupujcie samochodu.

    • 13 1

    • niech zgadnę...kolega w obcisłych gaciach z siodełkiem przy pupie?

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Liftback to:

 

Najczęściej czytane