• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prowokacyjna reklama z zarysowanym Lamborghini

Michał Jelionek
4 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

W sobotę internet obiegł film z monitoringu jednej z gdyńskich posesji. Na nagraniu widać było zaparkowany pomarańczowy model Lamborghini Aventador S Roadster i zamaskowanego wandala, który przeskakuje przez płot i zarysowuje lakier luksusowego auta. Dzień później okazało się, że to tzw. "fake news", a zarazem reklama firmy zajmującej się stylizowaniem i oklejaniem samochodów folią.



Co myślisz o prowokacyjnej akcji z zarysowanym lamborghini?

Na budzącą kontrowersje akcję marketingową firmy zajmującej się oklejaniem aut nabrały się tysiące osób z całego kraju, bo nagranie w szybkim tempie rozprzestrzeniło się po różnych ogólnopolskich portalach. W ciągu kilkunastu godzin film obejrzano ponad 225 tys. razy.

Na spreparowanym nagraniu widzimy zamaskowanego sprawcę, który najpierw przeskakuje przez płot, a następnie zarysowuje kluczami wart ponad 2 mln zł model Lamborghini Aventador S. Wszystko wygląda bardzo wiarygodnie.

Żadna z komentujących osób nie domyśliła się, że akcja jest udawana i ma na celu zdobycie rozgłosu przez firmę specjalizującą się w oklejaniu aut. Zdecydowana większość internautów nie pozostawiła na zakapturzonym sprawcy suchej nitki.

Dzień później, w niedzielę, do sieci trafiły dwa kolejne filmy. Na pierwszym z nich rzekomy wandal podgrzał atmosferę i zapowiedział, że jeśli wspomniane nagranie z monitoringu nie zniknie z internetu - ten opublikuje wideo, które wyjaśni całą prawdę.

I rzeczywiście tak się stało. Około godz. 20 firma opublikowała na Facebooku wyjaśnienie prowokacyjnej kampanii. W filmie padają słowa:

Na szczęście auto jest całe i zdrowe. Zostało porysowane, ale było zabezpieczone folią ochronną. Nie wierzcie we wszystko, co widzicie w internecie. Sprawdzajcie źródła, nie powielajcie niesprawdzonych informacji i nie oceniajcie ludzi na podstawie pozorów.
Pod nagraniem pojawiło się sporo podzielonych komentarzy - część osób doceniła kreatywność firmy, a inni mocno skrytykowali tego typu akcję za bezczelne oszukiwanie odbiorców.

W treści wyjaśniającej akcję czytamy:

Codziennie w Polsce takie akcje mają miejsce naprawdę. Nie trzeba mieć auta za miliony, aby ktoś je uszkodził. Powody są różne, a efekt zawsze ten sam - duże zniszczenia, które powodują ogromny spadek wartości auta, nie wspominając o nerwach, jakie temu towarzyszą.
Warto wspomnieć o nieco podobnej kampanii reklamowej, która kilkanaście miesięcy temu pojawiła się w internecie. W jej ramach do sieci trafiło nagranie, na którym urocza Amerykanka informowała, że szuka kontaktu z poznanym wcześniej Polakiem, z którym straciła kontakt. Przez kilka dni nagraniem emocjonowało się wielu internautów. Potem okazało się jednak, że to reklama firmy odzieżowej.

Opinie (75) 5 zablokowanych

  • Główny news (7)

    No to dopiero teraz zacierają ręce marketingowcy z tej firmy.

    • 91 2

    • A niech zacieraja, I tak nie skorzystam:)

      • 10 0

    • fake news fake product

      nie kupuję od ludzi którzy mnie oszukują ani od tych których reklama mnie wkurza

      • 15 3

    • Wychodzi, że jak zobaczycie gdzieś to Lambo

      to możecie spokojnie rysować wkrętakami i czym tylko chcecie, bo to taka reklama!

      • 17 0

    • Czyli samemu mozna to pomaranczowe lambo rysowac jak je zobaczycie na ulicy :) Nawet zachecaja do tego, zeby sprawdzic !

      Jakby ktos chcial ta folie samemu przetestwoac.....

      • 7 0

    • (2)

      żeby nie trujmiasto pl to pies z kulawą nogą by nie wiedział o tym filmiku

      • 5 2

      • stul pysk (1)

        i kup sobie słownik.

        • 2 5

        • Jolcia

          Ale się denerwujesz kobieto.

          • 0 0

  • A Janusze tyle komentarzy wrzuciło:) (5)

    Dobra reklama. "Nie wierzcie we wszystko, co widzicie w internecie. Sprawdzajcie źródła, nie powielajcie niesprawdzonych informacji i nie oceniajcie ludzi na podstawie pozorów." - niektórzy powinni to sobie wytatuować.

    • 94 5

    • (3)

      ty chyba na łeb upadłeś, chłop przeskakuje przez płot, rysuje karoserie to niby jak mają to ludzie odbierać??? za smao wejście na teren posesji powinien być oddany strzał

      • 8 6

      • Nie wierz we wszystko co widzisz w internecie Januszku- taki jest morał tej historii.

        • 9 1

      • może on tą karoserie chciał pomacać i wcale nie miał złych zamiarów :)

        • 1 1

      • ta karoseria lgnęła do niego

        • 2 0

    • Janusze wrzuciło komentarze

      A ty Marian to, wszystkiego sie domyśliłeś

      • 0 0

  • i weż tu oceń co jest a co nie jest prawdą (3)

    im więcej nieprawdy tym mniej wiary w cokolwiek lodzie będą mieli
    no comment

    • 37 4

    • "lodzie"?

      • 1 1

    • trzeba sprawdzić, podejść i zarysować

      okaże się co jest prawdą

      • 3 1

    • Przecież napisałem o tym, że to fejk, to idioci minusowali

      i co głupio wam teraz ? Nikt normalny nie zostawia takie fury na zewnątrz.
      Ja np swojego golfa 4 trzymam w szopie.

      • 1 4

  • Artykuł sponsorowany? (3)

    Nic nie slyszałem o tym wydarzeniu wcześniej.

    Dlaczego Trojmiasto.pl zajmuje sie pierdołami

    • 92 13

    • trzeba lubic (1)

      1. facebooka
      2. grupy trojmiejskie na fb
      3. fanpage firm trojmiejskich

      to bys wiedzial. januszu.

      • 2 18

      • no czyli to trzeba być mocno pogiętym

        • 8 0

    • Bo trojmiasto.pl

      To internetowy tabloid

      • 6 1

  • Według mnie (1)

    Całkiem kreatywne. Lepsze to niż zaśmiecanie miasta billboardami i szmatami...

    • 41 19

    • Chciałbym zareklamować proste narzędzie, które mimo wszystko zarysuje lakier

      Czy firma jest gotowa zaryzykować?

      • 11 0

  • Niedługo będą filmiki z zabijaniem ludzi

    By dobry gaz obronny kupić i się obronić... cóż reklama dźwignią handlu.

    • 36 7

  • Zalosne

    • 20 9

  • (2)

    akcja promocyjna, jak akcja promocyjna, przynajmniej coś ciekawego. a może przynajmniej nauczą społeczeństwo, żeby nie łykać tak łatwo wszystkiego, co się pojawia w internecie.
    swoją drogą, teraz kiedy wiadomo, że akcja była przygotowana, cholernie zwraca uwage absurdalnie zaparkowany samochód ;)

    • 18 8

    • i bardzo dobrze, również popieram, brawa dla firmy!! (1)

      ludzie się naczytają w necie a potem są głupio mądrzy

      nie wszystko co w necie to prawda

      • 3 7

      • chciałbym zrobić filmik jak bzykam twoją dziewczynę/żonę wysłać Ci i powiedzieć, że to fake i super, bo nie ma nudy :)))

        • 0 0

  • (5)

    Pomysł na poziomie idiotów.
    Raczej antyreklama
    Ja bym nie skorzystał z tej firmy

    • 30 21

    • (4)

      a jezdzisz lamborghini albo chociaz rs6? dbasz o swoje auto, szczegolnie podczas mycia? no to nikogo nie interesuje twoje zdanie, bo nie jestes ich klientem docelowym

      • 15 8

      • (2)

        Cześć gimbusie
        - jeżdzę astonem martinem db5 - taki wystarczy?
        - tym bardziej, jeśli usługa jest skierowana, dla posiadaczy rs6 czy tam droższych to chyba ta "reklama" wydaje się bardziej żałosna
        - no i nie wiedziałem, że okleja się samochody tej klasy tylko
        Powodzenia w szkole

        • 9 4

        • Co ty pie*isz? (1)

          Jakbyś jeżdził astonem to nie zawracałbyś sobie głowy komentowaniem na trojmiasto.pl
          A teraz gimbusie zrozum ze okleja się auta różnej klasy. niektórzy decydują się na zmianę koloru spoza fabrycznej palety barw,a niektórzy chcą zabezpieczyć lakier folią bezbarwną jak w przypadku Lambo.
          Więcej - najczęściej właściciele drogich aut jadą wcześniej na detaling by położyć na lakier jeszcze jedno zabezpieczenie - powłokę kwarcową ale skoro ty masz astona to dawno powinieneś o tym wiedzieć ;) prawda?

          • 4 5

          • Faktycznie jesteś gimbusem...

            • 2 1

      • Nie jeżdżę lambo ani rs coś tam

        Ale wiem ci to jest zamiłowanie do car detailingu. Na pewno nie jest to oklejanie folią i pryskanie lancą auta raz dziennie.
        Co się tyczy samej akcji - amatorszczyzna - kto jeszcze myśli że tego rodzaju marketing jest w stanie napędzić klientów... śmiechu warte.

        • 6 2

  • Opcja 3 w ankiecie. (3)

    Jestem zażenowany akcja?? Bo jako Polak cebulka nie moge sie brandzlować ze komuś porysowany auto za 1.4 mln zł na które go stać a mnie nie? Żenująca jest ta opcja odpowiedzi i to ze tyle osób ja zaznaczyło. Wg mnie ta reklama to strzał w dyszkę.

    • 13 18

    • (1)

      nie, niektorzy sa zli, bo zostali "oklamani" i zarysowania nie bylo. tak samo jak w zeszlym roku reklama reserved i poszukiwanie chlopaka z pl przez amerykanke
      czytaj ze zrozumieniem

      • 6 2

      • I kradzież wyścigowego Audi Gosi Rdest z targów.

        • 1 0

    • Co ty chłopie wciągasz?

      Nikt nie żenuje się samochodem a tylko takim marketingiem. Piłeś - nie pisz.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie przedświątecznym przez Trójmiasto przejeżdżają Mikołaje:

 

Najczęściej czytane