- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (116 opinii)
- 2 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (85 opinii)
- 3 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (80 opinii)
- 4 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (38 opinii)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 6 W trakcie jazdy odpadło mu koło (87 opinii)
Zbadają bezpieczeństwo na trasach tramwajowych
Po licznych wypadkach z udziałem tramwajów gdańscy urzędnicy zlecili przygotowanie analizy bezpieczeństwa wszystkich tras tramwajowych w Gdańsku, zarówno tych istniejących, jak i planowanych. Ma ona wskazać potencjalnie najbardziej niebezpieczne miejsca i sposoby poprawy bezpieczeństwa. Wyniki poznamy na przełomie listopada i grudnia.
Wybrana w przetargu firma dokona przeglądu istniejących tras o długości 115 km oraz identyfikacji miejsc, w których może nastąpić zagrożenie. Przeanalizowany zostanie stan bezpieczeństwa ruchu tramwajowego w oparciu o informacje o zdarzeniach drogowych z udziałem taboru tramwajowego.
Audyt ma wskazać przyczyny i skutki nieprawidłowości oraz dać wytyczne dotyczące poprawy stanu bezpieczeństwa. Na razie jednak brak jakichkolwiek szczegółów.
Analizie pod kątem bezpieczeństwa poddane zostaną też projekty nowych linii (Nowa Bulońska Północna, Nowa Warszawska, Nowa Politechniczna i Nowa Unruga). Czy to oznacza, że nowe trasy mogą zostać przeprojektowane? Przypomnijmy, że Nowa Bulońska jest obecnie w fazie poszukiwania wykonawcy.
- Chodzi raczej o niewielkie zmiany dotyczące np. wzmocnienia barier na estakadach, które nie będą miały wpływu na cały projekt - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
O tym, gdzie znajdują się newralgicznie miejsca na trasach tramwajowych oraz jak poprawić tam bezpieczeństwo dowiemy się pod koniec listopada, gdy wykonawca będzie miał wyniki audytu.
Opinie (133) 1 zablokowana
-
2017-08-14 13:03
(8)
bardzo ładne dynamiczne zdjęcie, może wypadków byłoby mniej gdyby tramwajarze zmieniali sami jak dawniej zwrotnice, a tak....
- 35 34
-
2017-08-15 20:49
A Ci samochodziarze ,samolociarze, a jak nazwac tego co idzie na piechotę? Piechociaż?:)
- 0 1
-
2017-08-14 13:38
Jeszcze bezpieczniej byłoby, gdyby... (5)
po szynach jeździły tramwaje z napędem konnym.
- 33 0
-
2017-08-14 13:46
(4)
Tak, ale ten fetor...
- 7 3
-
2017-08-14 14:21
To sie myj (3)
- 15 3
-
2017-08-14 14:23
(2)
Mówiłem o twoim tacie.
- 2 13
-
2017-08-14 18:39
Jak ci stary śmierdzi to sobie dziewczyne znajdź. (1)
- 10 2
-
2017-08-14 23:27
12 lat skończyłeś chłopcze?
- 2 3
-
2017-08-14 15:00
Na tym skrzyżowaniu akurat zmieniają. Od strony Opery od wypadku jest wyłączona. Ciekawe jeszcze jak dlugo
- 5 1
-
2017-08-15 11:19
III (1)
Najpierw niech zbadają umiejętności motorniczych , którzy jeżdżą jak wariaci i oczywiście zapominają włączyć "klimatyzację"
- 2 7
-
2017-08-15 20:17
chętnie bym włączył
jakby działała.Ile razy można tłumaczyć ,że od tego są czujniki które wszystkim regulują a prowadzącemu ZABRANIA SIĘ korygowania ustawień(nie my wymyślamy te przepisy,ale musimy się do nich stosować),a że czujniki żyją swoim życie to nic dziwnego ,że np.z przodu jest sauna a z tyłu lodówka i co mam na to poradzić?dostaje taki wóz i mam nim jeździć,nie jest to mój prywatny tramwaj,który sam wyprodukowałem z wadami,a kochani pasażerowie jak zwykle o wszystko pretensje-jednemu zimno innemu gorąco,okna otwierają to jak klima ma działać właściwie?!
- 2 0
-
2017-08-15 19:10
Zdjęcie mówi samo za siebie.
Każdy gdańszczanin zna taki widoczek. To już klasyka.
- 1 0
-
2017-08-15 19:04
Jest niebezpiecznie i każdy to wie!
Nie ma co się oszukiwać, tramwaj to najbardziej niebezpieczny pojazd komunikacji miejskiej.
- 1 0
-
2017-08-15 18:46
Pracowałem tam 3 lata.
Zwolniłem się sam żeby nie tracić w przyszłości kasy na psychologów. Strach tramwaje w tym stanie technicznym prowadzić i wręcz walka z technologią, niemiecka sprzed 30 lat i bydgoska najtańszą.
- 2 0
-
2017-08-14 13:07
Co tu badać? Jest niebezpiecznie (1)
- 48 1
-
2017-08-15 18:32
a jakie kryteria bezpieczeństwa stosujesz?
tramwajem jest przypuszczalnie bezpieczniej niż samochodem czy autobusem
- 0 3
-
2017-08-15 18:01
tam gdzie były wypadki - tam jest najgorzej
co tu za filozofia; kłania się ul Mickiewicza - skręt w prawo wyjazd z Brzeżna przy skrzyżowaniu z drogami i oczywiście Hucisko które przy dobrej woli ZTM możnaby odciążyć, np linia nr 2 która powoduje zakorkowanie Huciska, POTEM SKRĘCA W 3MAJA (PO CO ?) a mogłaby z powodzeniem jechać górą na wprost bezkolizyjnie przejeżdżając skrzyżowanie
- 0 0
-
2017-08-15 16:21
Jaka płaca taka Praca
- 2 0
-
2017-08-15 01:35
Tramwaj (1)
Deile nie maja kolorowych świateł tylko kreski a ze jedna kreska z pulpitu wciagnieta a druga na znaku to inna sprawa
- 2 0
-
2017-08-15 15:06
Sam jesteś debil
- 0 1
-
2017-08-15 14:11
jaki tytul
ile razy czesciej dochodzi do wypadkow z udzialem aut a ile z udzialem tramwaju?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.