• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbadają bezpieczeństwo na trasach tramwajowych

bra
14 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Zderzenie dwóch tramwajów na skrzyżowaniu Hallera i Mickiewicza, do którego doszło pod koniec maja. Zderzenie dwóch tramwajów na skrzyżowaniu Hallera i Mickiewicza, do którego doszło pod koniec maja.

Po licznych wypadkach z udziałem tramwajów gdańscy urzędnicy zlecili przygotowanie analizy bezpieczeństwa wszystkich tras tramwajowych w Gdańsku, zarówno tych istniejących, jak i planowanych. Ma ona wskazać potencjalnie najbardziej niebezpieczne miejsca i sposoby poprawy bezpieczeństwa. Wyniki poznamy na przełomie listopada i grudnia.



Jak oceniasz pomysł badania bezpieczeństwa tras tramwajowych?

Po serii wypadków i kolizji z udziałem tramwajów miasto wykonuje ruch w kierunku poprawy bezpieczeństwa podróżnych. Ma się to stać dzięki zleconemu przez DRMG audytowi bezpieczeństwa ruchu tramwajowego.

Wybrana w przetargu firma dokona przeglądu istniejących tras o długości 115 km oraz identyfikacji miejsc, w których może nastąpić zagrożenie. Przeanalizowany zostanie stan bezpieczeństwa ruchu tramwajowego w oparciu o informacje o zdarzeniach drogowych z udziałem taboru tramwajowego.

Audyt ma wskazać przyczyny i skutki nieprawidłowości oraz dać wytyczne dotyczące poprawy stanu bezpieczeństwa. Na razie jednak brak jakichkolwiek szczegółów.

Analizie pod kątem bezpieczeństwa poddane zostaną też projekty nowych linii (Nowa Bulońska Północna, Nowa Warszawska, Nowa Politechniczna i Nowa Unruga). Czy to oznacza, że nowe trasy mogą zostać przeprojektowane? Przypomnijmy, że Nowa Bulońska jest obecnie w fazie poszukiwania wykonawcy.

- Chodzi raczej o niewielkie zmiany dotyczące np. wzmocnienia barier na estakadach, które nie będą miały wpływu na cały projekt - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
O tym, gdzie znajdują się newralgicznie miejsca na trasach tramwajowych oraz jak poprawić tam bezpieczeństwo dowiemy się pod koniec listopada, gdy wykonawca będzie miał wyniki audytu.
bra

Opinie (133) 1 zablokowana

  • Zgłaszam patrona tramwaju.

    Jest nim osoba zasłużona dla światowej nauki, konstruktor, badacz, innowator, i - co najważniejsze - z pochodzenia Niemiec - Otto von Braun. Dlaczego on? Jaki ma związek z Gdańskiem i wspaniałymi tramwajami? Ma on taki związek, że pierwsze dziecko jego geniuszu - rakieta V1 - napędzany był silnikiem pulsacyjnym, którego dźwięk do złudzenia przypomina dźwięki produkowane przez rozryrotany gdańsku tramwaj pędzący po rozpitolonych gdańskich torowiskach. Dzięki temu mieszkaniec Gdańska może się poczuć tak jak mieszkaniec Londynu w 1943r., szczególnie w ciepłą letnią noc.

    • 3 0

  • Wystarczy zapytać motorniczych a nie kasę bez sensu wydawać

    Na analizy ale przecież to nie ich kasa więc oszczędzać nie muszą

    • 7 0

  • Bezpieczeństwo jest drugorzędne (7)

    musi zgadzać stan konta, i ich ilość.

    • 55 4

    • A tak naprawdę na bezpieczeństwo wpływ ma multum czynników (6)

      1) zbyt mała liczba tramwajów w mieście. Wymusza to skracanie postojów na pętlach poniżej pożądanego minimum i skłania motorniczych do nadrabiania spóźnień. Winny: władze miasta i GAiT - kupują mniej, niż potrzeba.
      2) niskie płace motorniczych, powodujące wysoką rotację personelu, który siłą rzeczy posiada małe doświadczenie. Winny: władze miasta i GAiT, które potrafią wydawać pieniądze na wszystko (ECS, kładki, foldery, festyny, w ostateczności na tramwaje - ale ludzie są dla nich tylko zbędnym kosztem - patrz system premiowy w GAiT)
      3) niski poziom kultury technicznej warsztatów, brak wykwalifikowanych rzemieślników, części i narzędzi do naprawy
      4) żenujący system sterowania sygnalizacją w mieście - tramwaje mają wręcz antypriorytet (kiedy w końcu wyłączą te cholerne światła przy Chodowieckiego i Politechnice?). Czas przejazdu rowerem i tramwajem z Wrzeszcza do centrum jest taki sam, a chyba nie po to miasto kupuje te tramwaje po parę milionów za sztukę? Winny: ZDiZ
      5) niedostateczny poziom utrzymania bieżącego torów, plus archaiczny system sterowania zwrotnicami. Winny: ZDiZ
      6) zła ergonomia tramwajów, zwłaszcza PESY - niewystarczająca ilość uchwytów (a w przegubach to już w ogóle ich brak)
      7) niewystarczająca liczba osób odpowiedzialnych za kształt rozkładów w ZTM i brak wpływu tej instytucji na decyzje nt ruchu ulicznego
      8) brak kultury jazdy kierowców, zajmujących powierzchnię skrzyżowań bez możliwości ich opuszczania (np. Węzeł Okopowa, Mickiewicza), albo też wymuszających pierwszeństwo na tramwajach (zawrotka przy Miniaturze). Mamy tu przemotoryzowanie społeczeństwa - skoro krzywa Gaussa obowiązuje, to oznacza, że w Polsce prawo jazdy posiadają też osoby, które jego nigdy nie powinny dostać, a potem im tramwaj "wyjeżdża znienacka"
      9) sprzedaż biletów w pojazdach - dlaczego nie zakazano jej na przystankach z automatami, to sam Adamowicz z Lisickim raczą tylko wiedzieć
      10) niski poziom zdyscyplinowania społeczeństwa - jak nie zdążam na tramwaj, to nie walę w drzwi, tylko czekam na kolejny. Przyjście na przystanek 2 minuty przed planowym odjazdem nikomu nie uwłacza, a motorniczy zamykający drzwi na dworcu głównym nie jest chamem zamykającym specjalnie drzwi, tylko osobą, która prowadzi pojazd, który KIEDYŚ, a nawet rozkładowo powinien odjechać.
      11) starzenie się społeczeństwa - skoro tramwaj rozjeżdża przy rynku babcię, która wchodzi na czerwonym, to oznacza, że w takich wypadkach już nic nie pomoże. Choć może - malować przy drzwiach ludziki w proporcji jeden rozjechany = jeden ludzik? Może wtedy do łbów trafi, że tramwaj to kilkadziesiąt ton?
      12) idiotyzm zmotoryzowanych - mało to razy trzeba było spychać z torów jadących "szybko, ale bezpiecznie" na Armii Krajowej albo Podwalu Przedmiejskim?

      • 20 3

      • Punkt 6 to jakaś abstrakcja !

        Osobiście nie znam takiego tramwaju m-ki Pesa który byłby jednoczłonowy . Co do reszty 11 argumentów pełna zgoda .

        • 0 0

      • Panie Motorniczy zapomniałeś dopisać........ (1)

        13) niski stan wyszkolenia motorniczych, zerowy poziom wiedzy na temat przełączenia wagonu...........resztę dopisz sam ;)

        • 2 3

        • zerowy poziom wiedzy na temat przełączenia wagonu

          A co to za pies?

          BTW: motorniczych sobie ZKM szkoli, nie krasnoludki...

          • 1 0

      • (2)

        wszystko ładnie, pięknie oprócz "Przyjście na przystanek 2 minuty przed planowym odjazdem nikomu nie uwłacza". Po to jest, kuźwa, rozkład, żeby wg niego jeździć! A nie odjeżdżać przed czasem! Albo po czasie. Inna rzecz, że jakby nie trzeba było na następny tramwaj czekać 20 minut tylko 5, to by nikt w drzwi nie walił i na czerwonym nie leciał do tramwaju.

        • 3 4

        • Po to jest, kuźwa, rozkład, żeby wg niego jeździć! A nie odjeżdżać przed czasem!

          Policz sobie ilość świateł od Łostowic do Oliwy i napisz, jak miałby wyglądać rozkład na tip-top ułożony. Z czasem przejazdu równym dwie godziny, aby spóźnienia wykluczyć?

          Raz złapie się 15 czerwonych świateł, innym razem dziesięć albo dwadzieścia, W skrajnych wypadkach pięć albo trzydzieści.

          • 1 0

        • A to na głównym rzadkie obrazki?

          Często walą w 12, choć z tyłu już 6 stoi...

          • 2 0

  • Wiadomo kto teraz rzadzi w GAiT - człowiek Budynia, zatem cała para (czyt. kasa) idzie głównie w gwizdek (1)

    • 26 3

    • Nie można gościa wywieźć na taczce? Tak się trzyma stołka?

      • 1 0

  • (3)

    Trzeba się wziąć do roboty i zrobić porządek z torowiskiem. Gołym okiem widać w jakim jest stanie.

    • 57 0

    • TORY TORAMI A STAN TABORU !!!!! (2)

      Udawanie ze tabor jest sprawny .Nowe tramwaje z niesprawnymi piasecznicami po remoncie to samo, pełna zlewka kierownictwa, brak części, brak odpowiedniego przeszkolenia pracowników zaplecza

      • 20 1

      • Brak przeszkolenia motorniczych,

        • 0 2

      • Czemu mnie to nie dziwi??

        Jak jaśnie-tfu nam panujący królik imć adam owicz ma głęboko gdzieś to co się dzieje w spółkach miejskich (wszystkich bez wyjątku), jak się implementuje kogoś tak wybitnie niekompetentnego jak tow. lisicki do zarządu komunikacji miejskiej, to mamy tego efekty. Partacze powinni być już od dziesiątek lat wywaleni na bruk. A przykład idzie z góry, więc czego wymagać od mechaników, którzy olewają wszystko od zawsze. Miś na miarę naszych możliwości...

        • 3 0

  • (14)

    Samochodem bezpieczniej

    • 31 9

    • I taniej :) (12)

      Powiedzmy ktos zarabia 2200zl a na bilet metropolitalny wydaje 250zl. 3000zl rocznie zeby dojechac do pracy...

      • 10 1

      • (11)

        A samochód miesięcznie kosztuje z 500 złotych + naprawy

        • 3 4

        • Jakie 500? To chyba jak masz starego benzyniaka 2.0 i jeździsz codziennie do Gdyni (9)

          Zerowe pojęcie o użytkowaniu samochodu i się wypowiada łajza

          • 3 2

          • (8)

            Samochód otrzymałeś po babci w spadku, nigdy się nie psuje, a ubezpieczenie dali w promocji z kablówką? ;)

            • 3 4

            • (4)

              bo do miasta kupuje się stary i bierze tylko oc, koszt paliwa na te kilka tyś km też nie jest duży. Zysk do komuny jakieś 400h w ciągu roku, koszt podobny

              • 3 1

              • tyś to ten Janusz parkujący na trawniku? (3)

                (....) kulturalni ludzie nie piszą słów, które przyszły mi na myśl

                • 1 6

              • a ty jesteś tym januszem który biegnie na tramwaj żeby ci nie uciekł ? (2)

                hahaha, a jak nie zdążysz to czekasz 20 minut na następny. A jak kolega z pracy zaproponuje że cię podwiezie to kuśka w majtach staje., co nie ?

                • 1 3

              • Aleś się podniecił (1)

                naprawdę uważasz, ze posiadanie bryki czyni Ciebie kimkolwiek?

                • 4 1

              • Na ten kompleks cierpią akurat rowerzyści

                Którzy mają się za bogów bo jeżdżą na rowerze z olx.

                • 1 4

            • Uwzględniając eksploatację i ubezpieczenie (2)

              Nadal nie wychodzi 500 zł, nie wiem jak to liczysz

              • 2 2

              • A my piszemy o tym samym? (1)

                Czy ty o zaprzęgu konnym z napędem wypasanym pod Przejazdowem?

                • 1 4

              • obawiam się że o tym samym

                tylko że nie masz pojęcia o czym piszesz, bo jedyną styczność z samochodem masz na ulicy jak czekasz na autobus, patrzysz na mijające cię auta i myślisz że to taka droga sprawa.

                • 2 2

        • Plus ubezpieczenie

          Plus kasa na nowy

          • 5 4

    • Prawda.

      • 6 2

  • Spóźnienia tramwaii

    Dobrze było by żeby jesze tramwaje się nie spóźniały a zwłaszcza tramwaj linii 8 i żeby nie jeździł z ludźmi jak z kartoflami

    • 1 1

  • Syfiasta droga brudna

    • 0 0

  • miasto zleca miejskiej spolce kontrole nad inna miejska spolka aha kumam

    • 2 0

  • Czy piszecie artykuły pod zamówienie jaworskiego?

    Tak pytam
    Ale post pewno zaraz zniknie

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Literka M to symbol sportowych aut marki:

 

Najczęściej czytane