- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (59 opinii)
- 2 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (57 opinii)
- 3 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (28 opinii)
- 4 W trakcie jazdy odpadło mu koło (80 opinii)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (115 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (136 opinii)
Zbadają bezpieczeństwo na trasach tramwajowych
Po licznych wypadkach z udziałem tramwajów gdańscy urzędnicy zlecili przygotowanie analizy bezpieczeństwa wszystkich tras tramwajowych w Gdańsku, zarówno tych istniejących, jak i planowanych. Ma ona wskazać potencjalnie najbardziej niebezpieczne miejsca i sposoby poprawy bezpieczeństwa. Wyniki poznamy na przełomie listopada i grudnia.
Wybrana w przetargu firma dokona przeglądu istniejących tras o długości 115 km oraz identyfikacji miejsc, w których może nastąpić zagrożenie. Przeanalizowany zostanie stan bezpieczeństwa ruchu tramwajowego w oparciu o informacje o zdarzeniach drogowych z udziałem taboru tramwajowego.
Audyt ma wskazać przyczyny i skutki nieprawidłowości oraz dać wytyczne dotyczące poprawy stanu bezpieczeństwa. Na razie jednak brak jakichkolwiek szczegółów.
Analizie pod kątem bezpieczeństwa poddane zostaną też projekty nowych linii (Nowa Bulońska Północna, Nowa Warszawska, Nowa Politechniczna i Nowa Unruga). Czy to oznacza, że nowe trasy mogą zostać przeprojektowane? Przypomnijmy, że Nowa Bulońska jest obecnie w fazie poszukiwania wykonawcy.
- Chodzi raczej o niewielkie zmiany dotyczące np. wzmocnienia barier na estakadach, które nie będą miały wpływu na cały projekt - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
O tym, gdzie znajdują się newralgicznie miejsca na trasach tramwajowych oraz jak poprawić tam bezpieczeństwo dowiemy się pod koniec listopada, gdy wykonawca będzie miał wyniki audytu.
Opinie (133) 1 zablokowana
-
2017-08-14 13:12
(5)
Szkoda, że nikt nie zbada czasów przejazdu i rozkładów jazdy (szczególnie autobusów). Tylko trzeba czekać na tragedię...
- 50 6
-
2017-08-14 20:52
138 notorycznie przejezdzaja przez przejazd kolejowy na czerwonym świetle ul.Kontenerowa (1)
A ZTM odpisuje że muszą bo kierowca musi sie trzymac rozkładu jazdy . Zycie pasazerów sie nie liczy .
- 2 1
-
2017-08-15 01:25
?
Czerwone? Stop...
Kierowc- 0 0
-
2017-08-14 13:30
(2)
A co ma rozkład jazdy do tragedii? Wiem, że jest tragiczny, ale nikomu krzywda się nie dzieje
- 3 7
-
2017-08-14 15:08
Rozkłady jazdy to jest tragedia . (1)
Oczywiście, można powiedzieć że świstek papieru spłodzony przez dyletanta komunikacyjnego zrobiony pod dyktando prezesa ZTM nie jest dla kierowcy i motorniczego dokumentem który zwalnia go z obowiązku przestrzegania przepisów prawa drogowego . Jak znam życie to naciski kierownictwa zarówno PAiT oraz ZTM na kierowców i motorniczych powodują u co niektórych szczególnie młodszych prowadzących pojazdy olbrzymi stres związany z planowanym wykonywaniem nałożonych na nich zadań i częste przekraczanie przepisów . Ale jest to tylko presja niedozwolona i w razie kolizji lub wypadku tym się wytłumaczyć przed organami ścigania nie da . Na temat rozkładów jazdy było tyle różnego rodzaju narad , zebrań oraz zobowiązań ze strony kierownictwa dawnego ZKM a obecnie ZTM który odpowiada za konstruowanie rozkładów jazdy , że wierzyć w poprawę tej sytuacji nie ma co liczyć . Obecnie po Gdańsku wozi pasażerów trzech przewoźników i każdy z nich boryka się z nierealnymi do wykonania rozkładami jazdy . Wystarczy wsiąść do autobusu linii 207 i zobaczyć z jakimi prędkościami te autobusy się poruszają po ulicach a na końcowych przystankach są i tak o kilka albo kilkanaście minut opóźnione . Jak dla mnie głównym powodem niebezpiecznych sytuacji w komunikacji miejskiej jest jej organizacja a szczególnie nie realne rozkłady jazdy .Na następnym natomiast miejscu stan techniczny pojazdów na który się we wszystkich firmach przewozowych sępi poczynając od słabej kadry mechaników oraz jej niedostatecznej ilości a kończąc na korzystaniu z części zamiennych marnej jakości . Tą analizę sporządziłem za darmo i wystarczy tylko w tych elementach dokonać poprawy stanu rzeczy a bezpieczeństwo w komunikacji miejskiej wzrośnie w stopniu znacznym . Wykonywanie specjalistycznych analiz bezpieczeństwa w komunikacji miejskiej jest jedynie odfajkowaniem problemu tak samo jak to czyniono dotychczas z tą jednak różnica , że za tą analizę będzie trzeba zapłacić znajomemu królika a analiza trafi do biurek prezesów którzy w ten sposób będą mieli spokojne sumienia . ALE CZY ABY NA PEWNO ?
- 9 2
-
2017-08-14 20:03
Wystarczy wsiąść do autobusu linii 207
i zobaczyć, jakimi gamoniami są pasażerowie, robiąc sobie z szoferki kiosk ruchu na Dworcu Głównym, gdzie są automaty, kioski i nawet punkt sprzedaży ZTM
- 10 0
-
2017-08-14 20:30
(3)
Tramwaj,
Niebezpieczny,
Nieekonomiczny,
Środek transportu zbiorowego.- 3 10
-
2017-08-14 20:39
Hm, (2)
napisz tylko, ile osób zginęło w Gdańsku w wypadkach tramwajowych przez ostatnich 5 lat, a ile w samochodowych. I jak się ma ta proporcja?
- 5 2
-
2017-08-14 21:09
(1)
To nie propozycja, to fakt.
Nieekonomiczna:
Koszy uruchomienia linii tramwajowej, zwraca się po kilku dekadach.
Niebezpieczna:
brak możliwości uniknięcia zdarzenia.
Wiem, zbyt proste by przedmówca był w stanie ogarnąć, do czasu aż, nie podpowie, jakiś sz KOD nik, na przykład pani Krzywonos, specjalistka do psucia tramwajów.- 4 4
-
2017-08-15 00:27
Chory debilu... idz do Jaroslawa i na kolana bolszewiku.
- 1 1
-
2017-08-15 00:26
Na przykładzie miejsc w ktorych byl wypadek. Nie mozna do tego oddelegowac pracownika ?
Trzeba przetarg robic darmozjady ?
- 7 0
-
2017-08-14 20:11
przy okazji pytanie (3)
dlaczego autobus numer 149 dzisiaj 14.08.w normalny dzień roboczy jeżdził jakby to był dzień świąteczny ?!!!!!!!
- 6 11
-
2017-08-14 20:38
Bo ogłoszono to już 2 tygodnie temu? (2)
- 6 3
-
2017-08-14 21:38
Ale dlaczego (1)
Oto jest pytanie a nie o ogloszenie przeciez w poniedzialek nie ma święta
- 2 5
-
2017-08-14 23:27
Sądząc po dzisiejszych ulicach, jest wręcz przeciwnie
- 3 1
-
2017-08-14 23:15
Czy Chemtrials nad Pomorzem jest bezpieczne?
Chemtrials przyczyną trąby powietrznej. Ale co ja tam wiem?
- 0 0
-
2017-08-14 21:10
od czasu jak pracuję w GAiT nauczyłem się, że widząc zmianę świateł przyspieszam bo rozkład jazdy nie pozwala na czekanie na zielone, dziękuje.
- 18 1
-
2017-08-14 19:17
Kolejny żarcik (1)
urzędników naszego wspaniałego miasta.
Przyspieszcie jeszcze bardziej komunikację, żadnych postojów wyrównawczych ani przerw dla motorniczych a wybiją wszystko co się porusza po torach wtedy będzie spokój.
Dlaczego w żadnym urzędzie żaden przedstawiciel się nie spieszy ? Bo nie płacą im za załatwionego i zadowolonego klienta to proste. Jakby premie były przyznawane za pracę a nie za to, że przychodzi się do pracy to by w urzędach były afery.
1. Na skrzyżowaniach z tramwajami nie ma mowy o żadnym jednoczesnym światłem dla samochodów skręcających.
2. Przed każdym skrzyżowaniem impuls na sieci wydłużający cykl światła dla tramwaju o minimum pięć sekund.
3. Przed każdym skrzyżowaniem gdy są dwa tramwaje impuls wydłuża światło o wiele więcej.
4. Dyscyplina motorniczych gdy twój tor skręca w lewo nie masz prawa najechać na zwrotnicę, w tym przypadku światło musi być wydłużone aby ten ustępujący mógł przejechać.
5. Dłuższe postoje wyrównawcze na końcowych minimum 10 minut.
6. Ograniczenie sprzedaży biletów w pojeździe.
7. Uświadamianie pasażerów o tym, że komunikacją to nie taxi- 15 1
-
2017-08-14 20:10
Dłuższe postoje wyrównawcze na końcowych minimum 10 minut.
Zaszalał. To od której linii zaczynamy rozrzedzanie kursów? 6, 8 czy 2?
- 2 3
-
2017-08-14 17:52
Całe ZTM do kontroli (1)
Taka prawda, że wożą nas jak worki z kartoflami. Nie patrzą na znaki drogowe i to czy ktoś wsiada czy jedzie z dziećmi. Sama będąc w ciąży przewrociłam się, bo chciałam skasować bilet.
- 7 9
-
2017-08-14 20:09
A Bozia rączek nie dała?
Bo ZKM uchwyty - owszem...
- 8 0
-
2017-08-14 17:23
fajne miasto, ale jak się po nim poruszać ? (2)
brakuje inwestycji w infrastrukturę (chodniki, drogi rowerowe, parkingi, bilet metropolitarny w cenie jak w innych miastach)
- 12 3
-
2017-08-14 17:51
ja wiem, w Warszawie za 15 zł masz całodobowy na wszystko. Tylko że wydają 8 razy więcej kasy na dotacje na komunikację (1)
a do tego 1/3 budżetu to kwestie komunikacji
- 3 0
-
2017-08-14 19:50
w Gdańsku to chyba muzea...
- 1 0
-
2017-08-14 18:18
Pasaźer
Najgorszy odcinek torów tramwajowych jest od przystanku PKM Strzyźa do przystanku Zajezdnia powykrzywiane, góry doliny i to jest od kilku lat wstyd źeby pod nosem były takie tory
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.