- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (129 opinii)
- 2 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (82 opinie)
- 3 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (86 opinii)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (117 opinii)
- 5 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (136 opinii)
- 6 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (38 opinii)
Zbadają bezpieczeństwo na trasach tramwajowych
Po licznych wypadkach z udziałem tramwajów gdańscy urzędnicy zlecili przygotowanie analizy bezpieczeństwa wszystkich tras tramwajowych w Gdańsku, zarówno tych istniejących, jak i planowanych. Ma ona wskazać potencjalnie najbardziej niebezpieczne miejsca i sposoby poprawy bezpieczeństwa. Wyniki poznamy na przełomie listopada i grudnia.
Wybrana w przetargu firma dokona przeglądu istniejących tras o długości 115 km oraz identyfikacji miejsc, w których może nastąpić zagrożenie. Przeanalizowany zostanie stan bezpieczeństwa ruchu tramwajowego w oparciu o informacje o zdarzeniach drogowych z udziałem taboru tramwajowego.
Audyt ma wskazać przyczyny i skutki nieprawidłowości oraz dać wytyczne dotyczące poprawy stanu bezpieczeństwa. Na razie jednak brak jakichkolwiek szczegółów.
Analizie pod kątem bezpieczeństwa poddane zostaną też projekty nowych linii (Nowa Bulońska Północna, Nowa Warszawska, Nowa Politechniczna i Nowa Unruga). Czy to oznacza, że nowe trasy mogą zostać przeprojektowane? Przypomnijmy, że Nowa Bulońska jest obecnie w fazie poszukiwania wykonawcy.
- Chodzi raczej o niewielkie zmiany dotyczące np. wzmocnienia barier na estakadach, które nie będą miały wpływu na cały projekt - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
O tym, gdzie znajdują się newralgicznie miejsca na trasach tramwajowych oraz jak poprawić tam bezpieczeństwo dowiemy się pod koniec listopada, gdy wykonawca będzie miał wyniki audytu.
Opinie (133) 1 zablokowana
-
2017-08-14 17:43
cytując pewnego trenera piłkarskiego "w du... się pali"
- 2 0
-
2017-08-14 17:19
Gdańsk
Ogólnie w Gdańsku jest byle jak tzn. brudno, na jarmarku śmierdzi bigosem i kiełbasą.
- 12 1
-
2017-08-14 17:14
Bezpiecznie
Niech przestaną słuchać muzyki przez słuchawki albo wiecznie gadać przez telefon to będzie jakieś 50% bezpieczniej
- 12 7
-
2017-08-14 16:46
Oby nie FRIL
Oby nie "specjaliści" z Politechniki Gdańskiej.
A zwłaszcza "ojciec" Tristara prof. Dr hab. K.J.- 13 0
-
2017-08-14 16:09
Wystarczy sprawdzić stan torowisk
i ich bieżące utrzymanie. Wtedy czarno na będzie widać co nie gra. Bieżące utrzymanie tramwajów też kuleje, stąd się biorą wypadki, kolizje i inne zdarzenia. Nie trzeba być fachowcem, żeby to stwierdzić.
- 10 0
-
2017-08-14 15:46
Mozna podniesc znacznie bezpieczenstwo:
Motorniczy nie gada non stop przez telefon
Nie slucha muzyki przez sluchawki
Nie przejezdza na czerwonym swietle
Nie pedzi jak popazony wlaczajac dzwonek i liczac ze wszyscy mu uciekna z drogi.
Nie trzeba na to kasy wydawac na badania.
No i ktos musi na nockach naprawiac tabor zamiast spac na zajezdni- 13 9
-
2017-08-14 15:45
Urzedasy zaniedbały komunikacje miejska na maksa i takie mamy efekty!!
W tej komunikacji trzeba poprawic wszystko przedewszystkim musi byc tańsza!
Obecnie taniej szybciej ,bezpiecznie jest autem !!
A ma byc zupełnie odwrotnie!!- 15 3
-
2017-08-14 15:35
Ja wiem...
słuchawki z uszu i będzie dobrze...
- 9 2
-
2017-08-14 15:26
bezpieczeństwo po bezmyślnym zamontowaniu opuszczanych siedzeń w zatoczkach dla wózków
A co z bezpieczeństwem w tramwajach? W Pesach po bezmyślnym zamontowaniu opuszczanych siedzeń w zatoczkach dla wózków i rowerów nie ma szans by z nich skorzystać bo nikt nie ustępuje miejsca. W najlepszym wypadku bezmyślne matki stawiają wózki bokiem i później będą miały pretensje do całego świata przy gwałtownym hamowaniu. Już rower przewrócił się przynajmniej raz na wózek z winy bezmyślnych urzędników. Wózki zamiast stać w kiedyś wyznaczonych do tego miejscach to stoją po całym tramwaju. Za wszelkie wypadki, które z tego powodu będą miały miejsce są bezpośrednio odpowiedzialni urzędnicy którzy przeprowadzili "wałek" z krzesłami jak i ci którzy natychmiast ich nie zdemontują.
- 9 1
-
2017-08-14 14:30
Koniec taboru
To kiedy przewoźnik ogłasza upadłość?
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.