Wiadomości

Zmiany na ważnym skrzyżowaniu na Wiczlinie

Skrzyżowanie ulic Chwarznieńska i Wiczlińska stało się w ostatnich miesiącach jedną z najbardziej newralgicznych krzyżówek dzielnicowych.
Skrzyżowanie ulic Chwarznieńska i Wiczlińska stało się w ostatnich miesiącach jedną z najbardziej newralgicznych krzyżówek dzielnicowych. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

W piątek na skrzyżowaniu ulic Chwarznieńskiej i WiczlińskiejMapka w Gdyni nastąpiły zmiany w organizacji ruchu. Wlot ul. Wiczlińskiej od strony ul. Marszewskiej zostanie podporządkowany. Pierwszeństwo przejazdu obowiązuje obecnie na relacji Dąbrowa - Witomino.



Czy z powodu konieczności długiego oczekiwania zdarzyło ci się wymusić pierwszeństwo na skrzyżowaniu?

tak, wielokrotnie 20%
tak, ale sporadycznie 29%
nie, staram się ruszać, gdy jest bezpiecznie 51%
zakończona Łącznie głosów: 669
Na skrzyżowaniu Chwarznieńskiej i Wiczlińskiej spotykają się drogi jadących w kierunku Chwarzna, Wiczlina oraz zmierzających w kierunku Dąbrowy.

Obecnie pierwszeństwo przejazdu na krzyżówce obok Lidla obowiązuje dla jadących Wiczlińską z kierunku ulicy Marszewskiej.

Przybywa mieszkańców, przybywa korków



Problem w tym, że nowe osiedla powstają od strony Dąbrowy i to tam kieruje się coraz więcej kierowców. Obecna sytuacja powoduje więc, że tworzą się korki w relacji Dąbrowa - Witomino. To skutkuje zakorkowaniem ul. Chwarznieńskiej oraz blokadą ulicy Wiczlińskiej przez jadących od strony Dąbrowy.

Niebezpiecznych sytuacji jest tam co niemiara, a włączenie się do ruchu przez jadących od strony Chwarznieńskiej w kierunku Dąbrowy w normalnych warunkach i w godzinach szczytu bywa karkołomnym zadaniem. Dodatkowo jezdnię przekracza tam dużo pieszych oraz rowerzystów i na nich też muszą uważać kierowcy.

Zmiana pierwszeństwa od piątku



Po analizach od piątku, 8 stycznia 2021 r., nastąpi zmiana pierwszeństwa przejazdu. Wlot ul. Wiczlińskiej od strony ul. Marszewskiej zostanie podporządkowany. Pierwszeństwo przejazdu będzie obowiązywało na relacji Dąbrowa - Witomino.

- Powstanie budynków ZSO nr 8 oraz rozbudowa osiedla Wiczlino-Ogród znacząco wpłynęła na wzrost natężenia ruchu, szczególnie na wlotach skrzyżowania ul. Chwarznieńskiej z ul. Wiczlińską. Dlatego też zdecydowaliśmy się zastosować wariant, który usprawni komunikację w tym rejonie - wyjaśnia Hanna Wyszyńska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Od piątku jadący w relacji Dąbrowa - Witomino otrzymają pierwszeństwo.
Od piątku jadący w relacji Dąbrowa - Witomino otrzymają pierwszeństwo. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Za przebudowę będzie odpowiedzialny deweloper



Sprawę rozwiązałaby przebudowa skrzyżowania i zamontowanie sygnalizacji lub stworzenie ronda, podobnego do funkcjonującego przy szkole. Wiadomo, że za ewentualną inwestycję będzie odpowiedzialny deweloper i trzeba będzie na nią poczekać kilka lat.

- Zgodnie z umową podpisaną z Grupą Inwestycyjną Hossa przed oddaniem do użytkowania ostatniego budynku przy ul. Tęczowej inwestor jest zobowiązany do wykonania analizy zasadności budowy sygnalizacji świetlnej i realizacji inwestycji - wskazuje Wyszyńska.

Wiczlino: mieszkania sprzedaż i wynajem

Słoneczne 3 pokojowe mieszkanie z tarasem w Gdyni.
590 000 zł
Gdynia Wiczlino
Sprzedam bezpośrednio
595 000 zł
Gdynia Wiczlino
Sprzedam bezpośrednio
Komfortowe 3-pokojowe mieszkanie z ogrodem w Gdyni
690 000 zł
Gdynia Wiczlino

Opinie (148) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Wow (2)

    Postawienie znaku z pierwszenstwem to nie jest jakas rewolucja.Mieszkancy sugerowali zbudowanie ronda

    • 117 3

    • rondo nie pomoże, wystarczyłaby sprawna sygnalizacja (1)

      • 3 9

      • generalnie tak sygnalizacja byłaby ok tam

        ale rondo lepiej, bo wiadomo wieśniaki bokiem wolą latać

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (16)

    To jest zacofanie. Jak się buduje dzielnice i osiedla to się najpierw buduje główną drogę a do niej dojazdy a później budynki. Głównie po to aby dla sprzętu budowlanego był lepszy dojazd i dla mieszkańców którzy zaczynają mieszkać a u nas jak zwykle wszystko od tyłu robione. Nawalić budynków a później zastanawiać się jak wcisnąć drogę oraz szkoły, przychodnie czy inne ważne dla mieszkańców budynki użyteczności publicznej.

    • 103 11

    • (4)

      Masz piękny utopijny pomysł.

      Gdzie jest ta kraina gdzie najpierw buduje się drogi dojazdowe żeby je ciężki sprzęt poniszczył?

      • 13 5

      • (1)

        W Sim City albo Cities: Skylines

        • 13 3

        • byłem, widziałem, potwierdzam

          • 1 0

      • nie pisz bzdur, mieszkam w małej Irlandii na nowym osiedlu, drogi zostały zaprojektowane i połozone na bieżąco z budową

        naprawdę da sie

        • 2 0

      • Pracowałem w latach 1975 1977 w NRD.

        Niemieccy budowlańce stawiali duże osiedle mieszkaniowe w Guben. Budowę zaczęli od wykopów i ułożenia kanalizacji burzowej i ściekowej. następnie pozostałe instalacje podziemne. Kiedy kończyli prace z tymi instalacjami robili drogi dojazdowe, które były robione na mokro o grubości 30 cm. Następnie robili wykopy pod budynki i stawiali tak jak u nas wielką płytę. Różnica polegała na tym, że dowozili elementy żelbetowe nocą po ulicach betonowych. Na budowie nie fruwały worki po cemencie ani nie plątały się odpadki desek. Kiedy budynki już stały, robiono małą architekturę tj wszystkie dojścia do budynków i trawniki. Wprowadzający się lokatorzy mają się dostać do domu "suchą nogą"'. Polacy stawiali w Cottbus dwa punktowce. Postawili je w rekordowym czasie, pół roku. Wygonili 95 % robotników do kraju i zaprosili Niemców do odbioru. Zdziwienie było ogromne, jak nikt nie wysiadł z samochodów i odbiór nie doszedł do skutku. Firma w czasie miesiąca otrzymała pismo, że w związku z brakiem możliwości zaparkowania samochodów i przejścia komisji bez użycia gumiaków do budynków, odbiór jest niemożliwy. A Niemcy odbierali budynki nie tylko w środku, ale też na zewnątrz. Nie tylko jakość wykonania, ale chodniki, dojazd i porządek w koło budowy. Z planowanych 10 miesięcy zrobiło się 12 i posypały się kary.

        • 1 0

    • To jest zacofanie i korupcja (2)

      Budowanie dużego osiedla w wsi i wciskanie kitu że to miasto

      • 6 5

      • każde miasto tak zaczynało

        • 3 0

      • Proszę nie histeryzować...

        Wiczlino, Chwarzno już teraz straciły swój wiejski charakter. Są w optymalnej odległości od centrum. To nie Bojano.

        • 3 1

    • I startujesz z piękną rozjeżdżoną przez ciężki sprzęt lokalną drogą ;p (1)

      • 2 2

      • porzadnie wykonane drogi nie będą rozjeżdżane nawet przez sprzęt ciężki

        • 1 0

    • To solarny irnbecyl i jego jednokierunkowe swietojanskie

      Ciesz sie ze nie masz napisu arka gdynia pod domem na trawniku. Mozesz wnioskowac za to za wiatami solarnymi, lawkami usb, rowerami towarowymi lub wyciagiem krzeselkowym na sea towers. Nie zapomnij o czerwonej fali. Jak ekologia to pelnym ryuem.

      • 6 1

    • Proszę nie fantazjować. Za dużo gier w komputerku...

      Budowa systemu dróg musi odnosić się do rzeczywistych potrzeb. Nie można wytyczać dróg (linii kolejowych), a potem zastanawiać się, czy coś tam powstanie (stacja Gdańsk Rębiechowo). To raz. Po drugie budowa dróg jest przedsięwzięciem długotrwałym i kosztownym. Czy mamy powiedzieć młodym ludziom: poczekajcie 5-10 lat na wybudowanie sieci dróg. Potem w kolejne dwa lata wybudujemy osiedle i już będziecie mogli mieszkać...

      • 0 6

    • Tykjo w Polsce wszystko sie robi odwrotnie!!

      • 2 1

    • Vic-u kochany, bez śmiałego postawienia na transport szynowy nie da się rozwiązać problemów komunikacyjnych (2)

      nowoczesnego miasta. Swoim wpisem dałeś wyraz uzależnienia swoich wyobrażeń od samochodu - przecież to nie jest jedyny, a nie powinien być główny sposób poruszania się po dobrze zarządzanym mieście. Bez całościowego spojrzenia na proces rozwoju przestrzennego i układu komunikacyjnego miasta będziesz tylko doświadczał kolejnych frustracji. Po prostu będzie mi Ciebie żal.

      • 0 3

      • zjedź rowerem na ziemię, nie fantazjuj

        • 1 0

      • W Gdyni transport szynowy ?

        Troleybusy, to jest to, na co jest miasto przygotowane i tak ma zostać.

        • 0 0

  • Czy istnieje plan remontów dróg w Gdyni na 2021 r (2)

    Warto poinformować mieszkańców jakie remonty planowane są w 2021 r. w Gdyni. Pod koniec roku zrobić podsumowanie co zrobiono z tych założeń.

    • 59 0

    • Trzeba poczekac

      Nie było jeszcze przetargu na farbę

      • 16 1

    • papier wszystko przyjmie

      • 3 0

  • Czy ja dobrze czytam? Lol (2)

    ...inwestor jest zobowiązany do wykonania analizy zasadności budowy sygnalizacji świetlnej i jej budowy...
    Zatem : To czy Inwestor jest zobowiązany do budowy, czy do analizy? Bo jeśli do budowy to po co analizować, a jeśli do analizy, to po kij taka analiza, po której i tak ma zbudować?Chyba, że się mylę i Pani Wyszyńska mówi w innym języku...
    Mam maturę z polskiego, ale polski język trudny język...

    • 83 1

    • Chyba krótko mieszkasz w Gdyni. (1)

      Inwestor jest zobowiązany do analizy i budowy. Jeżeli analiza wykaże brak konieczności budowy, to nowej sygnalizacji nie będzie. Sygnalizację ma postawić deweloper, więc wynik analizy sam sobie dopowiedz. ;)

      • 15 0

      • Analiza

        Dokładnie, a dzięki tej zmianie organizacji w analizie pojawi się zapis że dzięki niej własnie nie trzeba nic tam robić, także dzięki Miastu deweloper oszczędzi pieniądze.

        • 13 0

  • Będzie można szybciej dojechać do Magistratu

    Zyska na tym Prezydent a potem mieszkańcy.

    • 64 1

  • Zagadka (a nawet 3) (7)

    Mamy skrzyżowanie na którym znaki informują o tym, że pierwszeństwo mają kierunki prostopadłe do siebie, ale znaki poziome rozrysowane są tak, jakby droga z pierwszeństwem prowadziła prosto (przykład: Sportowa/Górskiego). Czy skręcając używamy kierunkowskazu zgodnie ze znakami pionowymi czy też nie - w zgodzie ze znakami poziomymi. Druga zagadka: skręt z Chwaszczyńskiej w Nowowiczlińską: używamy kierunkowskazu bo skręcamy (znaki pionowe) czy nie bo jedziemy prosto (synalizator świetlny). Trzecia zagadka: jakim cudem oznaczenia nie są ze sobą spójne w tak wielku przypadkach (czy to takie trudne)?

    • 34 1

    • kierunkowskazów uzywamy gdy zmianiamy kierunek jazdy na skrzyżowaniu (2)

      skręcasz w prawo / lewo jadąc z pierwszeństwem - wrzucasz kierunkowskaz

      twoje zagadki są durne , a znaki są spójne

      • 5 10

      • Dlatego podałem przykład żeby nie dostać takiej odpowiedzi. Na krzyżowaniu Sportowa/Górskiego według znaków poziomych skręcając z jednej ulicy w drugą wcale nie skręcasz.

        • 4 2

      • Durna jest twoja odpowiedź, bo bije z niej brak umiejętności czytania ze zrozumieniem.

        • 2 0

    • Prawo jazdy (1)

      jeśli masz prawo jazdy to nie powinna być ci obca taka informacja. Znaki pionowe mają priorytet przed znakami poziomymi. A przed znakami pionowymi ma priorytet działająca sygnalizacja świetlna.
      Inna sprawa jest taka, że jedne z drugimi powinny się zgadzać, jeśli nie, czytaj powyższe.

      • 4 3

      • Znaki pionowe i poziome mają "mówić" to samo.

        • 1 0

    • Proste

      jak masz Merc/BMW/Audi to nie używasz kierunkowskazu. Problem solved

      • 5 1

    • ?

      Jesli masz prawo jazdy to chyba powinni ci je odebrać

      • 1 0

  • jeszcze dziś pierwszy dzwon

    • 51 1

  • (2)

    Nie ludźcie sie ze za tego Prezydenta cokolwiek zmieni sie na lepsze. Ten kompletnie nieudolny czlowiek, napawajacy sie przekonaniem o swej wielkosci nic Gdyni nie dal i niczego nie da, Jest wiernopoddanczy wobec deweloperow i pod ich wymagania ksztaltuje cala swa polityke. Im szybciej usunie sie go z urzedu. tym lepiej dla Gdyni. Inaczej dalej bedziemy mieli lotniska, muzea emigracji, urzadzane dla dewelopera umilowanego Szczurkowi Parki Centralne, zamiany dzialek na zadanie dewelopera / 10 lutegi Swietojanska itp/ A Projuratura dalej milczy. Czy tej urzad jeszcze działa?

    • 86 7

    • co masz do Muzeum Emigracji ? (1)

      • 3 8

      • Mam to, ze nic Gdyni nie daje, kosztuje mnostwo kasy rocznie, a głowny eksponat czyli makieta Batorego to skandal. Budowa tej makiety trwa juz 5lat i nie widac perspekgywa jej zakonczenia.
        Dodam, ze Ms Batory zbudowany przez II wojna został w dwa lata. Juz nawet przemianowano jego nazwe na "Batory w budowie"co juz nawet nie jest smieszne tylko tragikomiczne. Było wiele sposobow na zagospodarowanie tego budynku.

        • 6 3

  • ul.stankiewicza (2)

    a tymczasem gruntową ulicą Stankiewicza urządza się wyścigi i pogłębia istniejące dziury które miasto z uporem wyrównuje ale bez uzupełnienia owych dziur, czyli przepycha równiarką piasek, nadmieniam że Stankiewicza to alternatywny skrót dla omawianego skrzyżowania.

    • 19 4

    • To samo z Suchą, dziury kiedyś zalewano asfaltem, teraz jakimś syfem co kurzy tak, że nie ma czym oddychać. Jedno i drugie do bani.Stankiewicza i Sucha komuś solą w oku.

      • 6 1

    • a kogoś ta ulica obchodzi?

      • 1 3

  • Zgodnie ze starą prapolską zasadą: (4)

    najpierw nabudujmy mase domow a potem ewentualnie bedziemy sie zastanawiac jak tych ludzi stamtad wywieźć

    • 63 2

    • Alternatywa: miasto niepotrzebnie marnuje pieniądze budując drogi do nikąd. Zawsze będzie źle.

      • 3 4

    • Buspasami wywiozą ludzi na szczepienia nie martw się. (1)

      • 2 2

      • Kolejka do pochówku 14 dni. Stanę w krótszej do szczepień

        • 3 1

    • Port ma tą samą chorobę.budowa portu zewnętrznego oparta o ul.Polską i Wiśniewskiego

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Bentayga to SUV marki:

 

Najczęściej czytane