• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy skorzystają ze zmian na Chwarznie

Patryk Szczerba
25 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Poszerzenie ul. Zaruskiego da szansę na przejazd przegubowym autobusom linii 147. Poszerzenie ul. Zaruskiego da szansę na przejazd przegubowym autobusom linii 147.

Linia 147, jadąca przez Chwarzno, od grudnia zmieni trasę i w co drugim kursie zatrzyma się przy ulicy Zaruskiego zobacz na mapie GdyniStaniszewskiego zobacz na mapie Gdyni. To efekt rozmów radnych dzielnicy z Zarządem Komunikacji Miejskiej. Społecznicy chcą też ulżyć kierowcom i wyłożyć betonowymi płytami polną dotychczas ulicę Krauzego zobacz na mapie Gdyni łączącą Chwarzno i Wiczlino.



Jak oceniasz przejezdność Chwarzna i Wiczlina?

Na początku roku radni dzielnicy zapytali mieszkańców Chwarzna i Wiczlina o potrzeby związane z transportem w dzielnicach. Nie bez powodu. Powstające tam nowe osiedla, a wraz z nimi rosnąca liczba mieszkańców, spowodowały zwiększony popyt na przejazdy autobusami.

Nowe przystanki i zmiana trasy

Jedną z propozycji była zmiana trasy linii 147, tak by zahaczała o ulice Zaruskiego i Staniszewskiego. Radni tłumaczyli, że to priorytet po otwarciu Przedszkola nr 58 przy ul. Kwiatkowskiej. Zmiana trasy miała pozwolić rodzicom dowożącym dzieci korzystać z komunikacji miejskiej.

Po analizach okazało się, że postulaty radnych są możliwe do spełnienia, tyle że wcześniej trzeba było poszerzyć ulice.

- Rada Dzielnicy przeznaczyła kwotę w wysokości 100 tys. zł, dzięki której w ciągu dwóch tygodni poszerzony zostanie fragment ulicy Staniszewskiego, Zaruskiego, a także zbudowane zostaną perony dla autobusów - informuje Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Powstaną trzy przystanki w każdą ze stron. Według ustaleń, nową trasą pojedzie co drugi autobus linii 147, a zmiany zaczną obowiązywać od grudnia.

Oprócz zmian trasy linii autobusowej radni przymierzają się także do utwardzenia ulicy Krauzego. W większości polna droga łączy Chwarzno i Wiczlino, zahaczając o osiedle Sokółka Zielenisz. Tyle że kierowcy rzadko z niej korzystają.

Wyłożenie betonowymi płytami ulicy Krauzego da alternatywę kierowcom grzęznącym w korkach na osiedlowych ulicach. Wyłożenie betonowymi płytami ulicy Krauzego da alternatywę kierowcom grzęznącym w korkach na osiedlowych ulicach.
Płyty zamiast polnej drogi

Przed przyszłorocznymi wakacjami ma się to zmienić, dzięki czemu zostaną odciążone inne, coraz bardziej zakorkowane ulice w dzielnicach, gdzie ruch zwiększany jest przez mieszkańców Wejherowa, Koleczkowa i Bojana, którzy tędy skracają sobie drogę do Gdyni.

W planach jest utwardzenie duktu betonowymi płytami i wybudowanie szerokiej na pięć metrów jezdni na odcinku od ul. Śliskiej do ul. Chwarznieńskiej. By sfinansować inwestycję, potrzebne będzie wsparcie zewnętrznego partnera. Jej szacowany koszt to 1 mln zł.

- Rada dzielnicy posiada na ten cel środki w wysokości 400 tys. zł, ale będziemy dążyli do znalezienia współfinansowania w jednostkach miejskich - zaznacza Jakub Ubych.

Opinie (140) 2 zablokowane

  • perony dla autobusów??

    a myslalem, że tylko pociągi mają perony :/

    • 38 7

  • Jak można budować ulicę z płyt? (2)

    Pobudowano nowe osiedle i pierwszą rzeczazanim ono powstało powinna być wybudowana droga dojazdowa, tymczasem buduje się osiedla w szczerym polu a potem robi prowizorkę z płyt. Kiedy zostanie przedłużona linia 141 do Sokółki?? Czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć na to pytanie?

    • 35 8

    • dlaczego mieszkańcy sokólki mają

      manierę pępka świata? A co z Niemotowem?

      • 14 9

    • a co złego w tych plytach jest?

      w sam raz na drogę osiedlową

      • 10 8

  • będąc prezydentem (3)

    Pierwsze co , to od dewelopera chcącego budować nowe osiedla żądał bym zbudowania asfaltowej drogi z chodnikami i oświetleniem ( miasto może potem pokrywać koszty użytkowania ) - wg. moich wytycznych.

    • 38 9

    • (2)

      Fakt zeby ja ciezki sprzet rozjechal. Osiedle sie rozrasta w granicach tej drogi beda powstawac nowe bloki, jaki jest sens budowy asfaltowej drogi?

      • 0 22

      • w tamtej okilicy Zaruskiego już nie powstaną bloki.

        Poza "polem" miedzy Patio a Zieleniszem

        • 15 5

      • niekoniecznie...

        wystarczy główna droga dojazdowa do osiedla z Asfaltu , a jak osiedle ma się rozbudowywać, to deweloper na czas budowy nie będzie miał problemu żeby ułożyć tymczasową drogę z płyt dla swojego sprzętu

        • 15 4

  • Ulice w Gdyni to jest k....... skandal. (1)

    Permanentne korki i jazda jak po drabinie. Żadnych nowych inwestycji drogowych. (nie licząc tych za pomocą pędzla i farby) Tylko obietnice. To już nie jest Europa. To Azja.

    • 43 7

    • Chyba Afryka

      • 24 0

  • Szkoda tylko, że o chodnikach nikt nie pomyślał. A jadąc do przedszkola autobusem można wysiąść na przystanku Kamrowskiego. I nie trzeba dodatkowo wydłużyć trasy autobusu.

    • 37 7

  • Mieszkańcy skorzystają?

    Ale bzdura a na czym mają skorzystać... autobus jadący po osiedlu po płytach masakra spokojna uliczka stanie się niebezpieczeństwem ilość przystanków jest dostateczna po co pchać autobus przez środek osiedla? Wystarczy zwiększyć ilość autobusów i linie tras wydłużyć do wiczlina działek tam jest pętla i autobusy mogłyby spokojnie zawracać a nie kurs tylko do sokólski i na tym koniec myślę że o tym warto pomyśleć a nie autobusie przez środek osiedla! Kto to wymyslil

    • 39 11

  • kiedyś to z Witomina do Osowej (5)

    spokojnie dojeżdżałem 147 i 171 na jednym bilecie godzinnym za 3,6!!! A teraz to do Chwaszczyna nie dojadę bo 147 będzie sobie jeździł po płytach po Wiczlinie! Dziękuję pie*rzonym społecznikom!!!

    • 39 10

    • po czym wnosisz, ze czas przejazdu sie wydluży? (1)

      • 0 23

      • nawet nie chce mi się

        odpowiadać na twoje głupie jak but pytanie. Proszę sobie eksperymentować ze 140 czy 160, a nie ze 147!!! 147 to nie tylko sokółka alias "pępek świata", ale również Śródmieście, Witomino, Chwarzno, Dąbrowa czy Karwiny!!! A 160 jest jak znalazł na te wasze eksperymenty, zwłaszcza że nią jeżdżą krótkie autobusy, które będą mniej niszczyć płyty betonowe...

        • 18 7

    • To "kiedyś" to chyba dawno temu było (1)

      Co prawda jakdojade podaje czas podróży ok. 50 minut (wybrałem Witomino Centrum i przystanek "Sopocka" w Osowej), ale korki w Chwaszczynie spokojnie to znacznie wydłużą.

      • 13 9

      • rano w kierunku ronda w Chwaszczynie od strony Gdyni

        nie ma większych korków. Te zaczynają się po południu.

        • 21 0

    • Dojedziesz do osowy pkm z karwin. Niestety nie będzie to tani przejazd

      • 14 6

  • bożeeee

    Betonowe płyty? Trzeba być idiotą żeby taki szajs kłaść. Pieniądze w błoto.

    • 32 11

  • czy ja dobrze zrozumiałem?!

    linia 147, która jest jedną z najważniejszych w Gdyni ma mieć zmienioną trasę w co drugim kursie bo jakieś tam przedszkole gdzieś tam?!?! Pogięło społeczników?
    Przedszkole ma być argumentem zmiany trasy?! A to już nie łaska Dzesików i Brajanków podwozić samochodem pod same drzwi placówki?

    • 35 13

  • Trzeba to oprotestować!

    Myślę że ten beznadziejny pomysł trzeba jak najszybciej zmienić! Każdy na forum wyleje swoją frustrację a tego i tak nic nie zmieni trzeba zadziałać! czy ktoś mieszkańców pytał o zdanie czy chcą jeżdżące autobusy po środku spokojnego osiedla? Lepiej niech puszcza więcej i różnorodnych linii autobusowych ciekawe czy na to tak chętnie się zgodzą a przecież to by bylo dobrym rozwiązaniem dla wszystkich

    • 37 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Kierowca ma obowiązek wożenia w aucie:

 

Najczęściej czytane