- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (38 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (21 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (253 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (355 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Mieszkańcy skorzystają ze zmian na Chwarznie
25 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Mieszkańcy Wiczlina chcą poszerzenia ulicy w lesie
Linia 147, jadąca przez Chwarzno, od grudnia zmieni trasę i w co drugim kursie zatrzyma się przy ulicy Zaruskiego i Staniszewskiego . To efekt rozmów radnych dzielnicy z Zarządem Komunikacji Miejskiej. Społecznicy chcą też ulżyć kierowcom i wyłożyć betonowymi płytami polną dotychczas ulicę Krauzego łączącą Chwarzno i Wiczlino.
Nowe przystanki i zmiana trasy
Jedną z propozycji była zmiana trasy linii 147, tak by zahaczała o ulice Zaruskiego i Staniszewskiego. Radni tłumaczyli, że to priorytet po otwarciu Przedszkola nr 58 przy ul. Kwiatkowskiej. Zmiana trasy miała pozwolić rodzicom dowożącym dzieci korzystać z komunikacji miejskiej.
Po analizach okazało się, że postulaty radnych są możliwe do spełnienia, tyle że wcześniej trzeba było poszerzyć ulice.
- Rada Dzielnicy przeznaczyła kwotę w wysokości 100 tys. zł, dzięki której w ciągu dwóch tygodni poszerzony zostanie fragment ulicy Staniszewskiego, Zaruskiego, a także zbudowane zostaną perony dla autobusów - informuje Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Powstaną trzy przystanki w każdą ze stron. Według ustaleń, nową trasą pojedzie co drugi autobus linii 147, a zmiany zaczną obowiązywać od grudnia.
Oprócz zmian trasy linii autobusowej radni przymierzają się także do utwardzenia ulicy Krauzego. W większości polna droga łączy Chwarzno i Wiczlino, zahaczając o osiedle Sokółka Zielenisz. Tyle że kierowcy rzadko z niej korzystają.
Płyty zamiast polnej drogi
Przed przyszłorocznymi wakacjami ma się to zmienić, dzięki czemu zostaną odciążone inne, coraz bardziej zakorkowane ulice w dzielnicach, gdzie ruch zwiększany jest przez mieszkańców Wejherowa, Koleczkowa i Bojana, którzy tędy skracają sobie drogę do Gdyni.
W planach jest utwardzenie duktu betonowymi płytami i wybudowanie szerokiej na pięć metrów jezdni na odcinku od ul. Śliskiej do ul. Chwarznieńskiej. By sfinansować inwestycję, potrzebne będzie wsparcie zewnętrznego partnera. Jej szacowany koszt to 1 mln zł.
- Rada dzielnicy posiada na ten cel środki w wysokości 400 tys. zł, ale będziemy dążyli do znalezienia współfinansowania w jednostkach miejskich - zaznacza Jakub Ubych.