- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (38 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (21 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (253 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (355 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Zmiany w SKM. Syntezator mowy ostrzega przed wsiadaniem po sygnale
Pasażerowie SKM-ki od kilku dni słyszą z megafonów prośbę o niewsiadanie do kolejki po usłyszeniu sygnału zamykania drzwi. Władze SKM zarzekają się, że komunikat nie ma nic wspólnego z incydentem, do którego doszło kilka tygodni temu - wtedy kolejka ruszyła z wózkiem zakleszczonym w drzwiach.
Przypomnijmy: kilka tygodni temu doszło do incydentu z udziałem pasażerów na stacji Gdańsk Główny . Gdy czteroosobowa rodzina usiłowała wsiąść do SKM, kierownik pociągu dał sygnał o zamknięciu drzwi. Problem w tym, że nikt z obsługi nie dostrzegł, że matka wsiada z trzymiesięcznym dzieckiem w wózku. W efekcie drzwi przytrzasnęły gondolę, a pociąg zaczął ruszać. Tylko dzięki przytomności ojca udało się wyciągnąć dziecko z gondoli. W efekcie tego wydarzenia SKM zawiesiła kierownika pociągu, w którym doszło do incydentu z wózkiem.
Okazuje się jednak, ze komunikat nie został wprowadzony w związku z tym incydentem.
- Mamy w tej chwili ogromny ruch turystyczny na naszej linii. Postanowiliśmy nieco poprawić standard bezpieczeństwa, szczególnie osób przyjezdnych, będących w Trójmieście na urlopach, które często korzystają z naszych usług po imprezach, kiedy czasem zapominają o zasadach obowiązujących w czasie podróży koleją - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Do tej pory pasażerowie mogli usłyszeć jedynie sygnał ostrzegawczy kilka sekund przed zamknięciem drzwi. Kolejka miała też naklejki zakazujące wsiadania do pociągu po usłyszeniu wspomnianego sygnału. Jak nowy komunikat oceniają sami podróżni?
- Dobrze, że się pojawił, powinno być bezpieczniej. Jeszcze lepiej, że jest w formie prośby, a nie nakazu, przez to przyjemniej się go słucha. Niestety minusem komunikatów jest to, że nie są one podawane w języku angielskim - mówi pani Olga, która codziennie podróżuje do centrum Gdańska SKM-ką.
Na koniec dodajmy, że SKM ze swojej strony w ramach przeprosin przekazała wspomnianej wcześniej rodzinie 2,5 tys. zł za uszkodzenie wózka, przyznała też bilety dla całej rodziny do końca roku, a także przekazała kolejkę do zabawy.
Miejsca
Opinie (140) 4 zablokowane
-
2015-07-02 16:50
po tych naciągaaczach ? te zmiany ?
- 3 0
-
2015-07-02 19:16
Pani Olgo.... Dlaczego Pani twierdzi że szkoda iż komunikaty są tylko po Polsku a nie jeszcze po Angielsku? Może by Romanowi pasowało to po Japońsku aby Zosi dogodzić po Rosyjsku itd.....? Jesteśmy w Polsce to nasz język i niech się inni go uczą jadąc do Polski. Jakoś w Izraelu czy w Niemczech nie zapowiadają pociągów w języku Polskim !!!!! Czas skończyć wlazic w d..... Anglosasom !!!!
- 3 4
-
2015-07-02 20:12
Zbyt glosny sygnal zamykania drzwi
Czy ktos, oprocz mnie, uwaza, ze sygnal zamykania drzwi w nowych skladach skm jest zbyt dlugi (9-10 razy powtorzony) i zbyt glosny? 40 minut w kolejce, sygnal co 3 minuty, uszy puchna!
- 1 1
-
2015-07-02 20:33
Sorry... takie mamy metro...
- 3 0
-
2015-07-02 22:50
Pytanie
Czy to kolejna możliwość zatrudnienia rodziny królika?stworzycie specjalny dział :sygnał ostrzegawczy? Będą szkolenia?
- 1 1
-
2015-07-06 10:49
uchylenie się od odpowiedzialności
Dodatkowy komunikat nie majacy nic wspolnego z wspominantm incydentem to kit jak nic... jeszcze byloby dobrze dla SKM-ki aby każdy podróżny podpisał oswiadczenie ze nie bedzie on ani jego rodzina skladac roszczeń za wszelkie doznane szkody nawet te osobowe a podroz ponosi na wlasna odpowiedzialność.. to mozliwe tylko w Polsce...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.