• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żółte naklejki na przejazdach kolejowych ratują życie

mJ
15 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Od początku istnienia żółtych naklejek odnotowano prawie 11 tys. zgłoszeń dotyczących potencjalnych zagrożeń na przejazdach kolejowych. Od początku istnienia żółtych naklejek odnotowano prawie 11 tys. zgłoszeń dotyczących potencjalnych zagrożeń na przejazdach kolejowych.

Od połowy 2018 roku każdy przejazd kolejowy w kraju, który zarządzany jest przez PKP, oznakowany jest żółtą naklejką z 9-cyfrowym numerem identyfikacyjnym. To rozwiązanie pomaga w ratowaniu życia osób, które utknęły samochodem na przejeździe kolejowym, ale okazuje się pomocne również dla pasażerów pociągów.



Czy zdarzyło ci się utknąć autem na przejeździe kolejowym?

Od 1 czerwca 2018 r. do końca stycznia 2021 r. operatorzy numeru alarmowego 112 odebrali blisko 11 tys. zgłoszeń dotyczących potencjalnych zagrożeń na przejazdach kolejowych w całym kraju (tylko w ubiegłym roku skorzystano z niego 5,7 tys. razy). W 767 przypadkach wydano maszynistom polecenie ostrożnej jazdy i ograniczono prędkość pociągów, a w 372 przypadkach wstrzymano ruch kolejowy.

Jak to działa? To bardzo proste. W przypadku gdy auto zostanie unieruchomione na przejeździe, kierowca wraz z pasażerami powinni niezwłocznie oddalić się od pojazdu, za rogatki. Następnie jedna z osób powinna zadzwonić pod numer alarmowy 112, zgłosić zagrożenie i podać indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu, który znajduje się na żółtej naklejce.

W kolejnych czynnościach operator 112 skontaktuje się z ekspozyturą PKP Polskich Linii Kolejowych SA. Zostanie wydane polecenie o wstrzymaniu ruchu lub ograniczeniu prędkości pociągów w obrębie wskazanego przejazdu. A wszystko dzięki... żółtej naklejce.

Na żółtej naklejce znajdują się trzy numery: indywidualny identyfikujący przejazd, alarmowy 112 i numer telefonu w celu zgłoszenia usterki, awarii.

Czytaj także: Pociąg hamował przed autem na przejeździe kolejowym


Czytaj także: Autobus między rogatkami. "Zagrożenia nie było"



Przykładowa żółta naklejka. Przykładowa żółta naklejka.
mJ

Opinie (28)

  • (1)

    Jakoś nie jestem w stanie uwierzyć w skuteczność tych naklejek.
    Jeżeli utknął bym na przejeździe kolejowym samochodem to miałbym jakieś max 5 min na rozpoczęcie łańcuszka przekazywania informacji do maszynisty. Obawiam się że to zbyt mało. Lepszym rozwiązaniem jest taranowanie, a jeszcze lepszym, nie wjeżdżać za szlaban w trakcie sygnału ostrzegawczego.
    Dobra sprawa jak widać nieprawidłowości w działaniu przejazdu, łatwo zgłosić.

    • 2 3

    • Dlatego na naklejce powinien być też numer do najbliższego posterunku odpowiedzialnego za ruch kolejowy na danym szlaku linii kolejowej.

      • 0 1

  • "każdy przejazd kolejowy w kraju, który zarządzany jest przez PKP".

    Jakimi krajami zarządza PKP?

    Identyczne zdanie:
    "Każdy produkt w sklepie, który jest zarządzany przez sieć Tip Top"

    • 0 4

  • Powinien być numer do najbliższego posterunku dyżurnej ruchu bo dzwoniąc na nr alarmowy traci się bardzo dużo czasu

    Dyżurna może wywołać pociąg żeby się zatrzymał albo po prostu wcisnąć przycisk "A" - radiostop w radiotelefonie i wdrożyć hamowanie nagłe w pociągu.

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na autostradzie wynosi:

 

Najczęściej czytane