- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (21 opinii)
- 2 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (7 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (279 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (316 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (136 opinii)
- 6 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
Żółte naklejki na przejazdach kolejowych ratują życie
Od połowy 2018 roku każdy przejazd kolejowy w kraju, który zarządzany jest przez PKP, oznakowany jest żółtą naklejką z 9-cyfrowym numerem identyfikacyjnym. To rozwiązanie pomaga w ratowaniu życia osób, które utknęły samochodem na przejeździe kolejowym, ale okazuje się pomocne również dla pasażerów pociągów.
Jak to działa? To bardzo proste. W przypadku gdy auto zostanie unieruchomione na przejeździe, kierowca wraz z pasażerami powinni niezwłocznie oddalić się od pojazdu, za rogatki. Następnie jedna z osób powinna zadzwonić pod numer alarmowy 112, zgłosić zagrożenie i podać indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu, który znajduje się na żółtej naklejce.
W kolejnych czynnościach operator 112 skontaktuje się z ekspozyturą PKP Polskich Linii Kolejowych SA. Zostanie wydane polecenie o wstrzymaniu ruchu lub ograniczeniu prędkości pociągów w obrębie wskazanego przejazdu. A wszystko dzięki... żółtej naklejce.
Na żółtej naklejce znajdują się trzy numery: indywidualny identyfikujący przejazd, alarmowy 112 i numer telefonu w celu zgłoszenia usterki, awarii.
Czytaj także: Pociąg hamował przed autem na przejeździe kolejowym
Czytaj także: Autobus między rogatkami. "Zagrożenia nie było"
Opinie (28)
-
2021-02-15 14:12
Bardzo dobry pomysł! (1)
Prosty i tani a zarazem efektywny.
- 62 0
-
2021-02-16 07:53
Warto byłoby przypomnieć w artykule
Że mrugające naprzemiennie podwójne czerwone światło przed przejazdem oznacza STÓJ! - tyle co światło czerwone na dowolnym skrzyżowaniu. Niestety, duży odsetek kierowców jest przekonanych, że to tylko taki sygnał ostrzgawczczy i można, z zachowaniem uwagi, przejechać przez taki przejazd a potem nagle szlaban za nimi i przed nimi się zamyka.
Po drugie nie należy ruszać dopóki światło nie przestanie mrugać! 90% kierowców rusza zaraz po podniesieniu szlabanu a tak naprawdę światło jest wiążące, szlaban to tylko dodatkowe zabezpieczenie. A jak ktoś chce grzecznie przejechać po wygaśnięciu czerownych świateł to zdarza się, że jeszcze zostanie obtrąbiony przez Januszy kierownicy, że za wolno rusza :)- 5 0
-
2021-02-15 14:29
Już myślałem, że chodzi o naklejkę drogowskaz do punktu pobrań Covid19 :D
- 2 10
-
2021-02-15 15:54
Powinny być napisy od środka szlabanu: (5)
"utknałes-staranuj szlaban i wyjedź"
Najprostsze rozwiązania zawsze w Polsce są nie do zrobienia- 38 5
-
2021-02-15 15:59
Sensowny napis ale czy musisz od razu generalizować? Widziałeś taki napis gdzieś na świecie?
Ja swego czasu nie.- 8 1
-
2021-02-16 06:35
Po co naklejka. Wystarczy znać przepisy i ich przestrzegać... (2)
...a one wyraznie mówią, ze nie wolno zatrzymywac sie na torowisku.
Nie jestes pewien czy przejedziesz - zatrzymaj sie przed przejazdem kolejowym i poczekaj!
Wszystko w temacie- 2 2
-
2021-02-16 06:51
Łoł
Tu chodzi o sytuacje jak Ci się auto rozkraczy na przejeździe. W sytuacji jak Ci się szlaban przed maska zamknie po prostu powoli go taranujesz. Szlabany maja tzw bezpieczne sprzęgło które sprawiają, ze przy niewielkiej sile odpadają od słupka. Z OC ci ściągną z 8 stow za ponowne przyczepienia szlabanu a Ty co najwyżej zapłacisz za malowanie swojej maski z 6 stow. Wychodzi taniej niż z 50 000 do 10 000 000 za rozwalony pociąg i własne auto na zlom.
- 6 0
-
2021-02-16 17:33
Te nalepki przydają się też nawet na nieczynnych liniach kolejowych i na przejazdach bez zapór. Dane z nich można wykorzystać np. do zgłoszenia uszkodzonej nawierzchni na przejeździe.
- 1 0
-
2021-02-17 05:14
Utknąłeś...
Utknięcie nie zawsze oznacza "być zamkniętym" między rogatkami!
Czasem przejazd jest znacznie wyżej niż jezdnia przed nim i za nim.
Długie pojazdy z niskim podwoziem (niektóre ciężarówki, limuzyny) zawieszają się na nich tracąc możliwość dalszej jazdy.
Dochodzi też czasem do usterek technicznych lub sytuacja na drodze uniemożliwia dalsza jazdę czy wycofanie.
Pomysł z naklejką jest jak najbardziej na miejscu!- 1 0
-
2021-02-15 18:11
Lepsza taka niż naklejka "cyklinowanie" albo "skup aut".
- 39 0
-
2021-02-15 20:10
Tak najlepsze są te na przejazdach na których od X lat nic nie jeździ i nie pojedzie bo np drzewa rosną na torach
- 11 2
-
2021-02-15 20:44
miałem okazję skorzystać z numeru na naklejce (2)
auto stało przed szlabanem, ale w wyniku ulewy rozjazd się zawiesił na sygnale 'stój'.
- 8 1
-
2021-02-15 23:19
rozjazd się zawiesił? (1)
w jaki sposób?
- 0 0
-
2021-02-16 07:24
Za szyje
- 1 1
-
2021-02-15 21:50
To może napiszecie (1)
Kto wpadł na ten pomysł? Ufo? Imię i nazwisko by wystarczyło żeby nagrodzić pomysł.
- 6 0
-
2021-02-16 00:03
W innych krajach jest to stosowane.
- 4 0
-
2021-02-15 22:01
Jako ciekawostka (4)
Pierwsze 3 cyfry to numer linii kolejowej; kolejne 6 to kilometraż linii (kilometry i metry)
- 12 1
-
2021-02-16 06:29
Brawo,jak długo nad tym myślałeś?
- 0 10
-
2021-02-16 07:45
Ciekawa informacja
Dzięki!
- 4 0
-
2021-02-16 15:08
Dlaczego 9 cyfr (1)
wystarczyłoby 6, albo i 5.
- 0 0
-
2021-02-16 17:34
Bo przyjęło się na kolei, że lokalizację obiektów podaje się według kilometrażu linii kolejowej z dokładnością do metra. Czasem na długości 1 km jest więcej niż jeden przejazd i co wówczas?
- 5 0
-
2021-02-15 22:02
Barykadować (1)
Szlabany jak się zablokujesz.
- 4 0
-
2021-02-15 22:03
Weź to rozczytaj
Jak, nadjeżdża pociąg.
- 6 2
-
2021-02-15 23:24
ilu szoferów wjeżdża rokrocznie bezpośrednio pod nadjeżdżający pociąg?
często nawet opuszczający się szlaban nie pomaga
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.