• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW M6. Randka z potworem

Marcin Tymiński
25 września 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
BMW M6 - nieposkromiona moc i nieposkromiony luksus. Cena? Niestety, obłędna. BMW M6 - nieposkromiona moc i nieposkromiony luksus. Cena? Niestety, obłędna.

Pamiętacie "Bad to the bone", które brawurowo wyśpiewał George Thorogood? Gdy rodził się bohater piosenki, nawet położna dała dyla. I to właśnie ten utwór najlepiej charakteryzuje BMW M6.

Kadłub silnika odlewany jest tam gdzie silniki Formuły 1 - w niemieckim Landshut.
Kadłub silnika odlewany jest tam gdzie silniki Formuły 1 - w niemieckim Landshut.
Wykonanie wnętrza jest perfekcyjne. Żadnych tanich plastików czy podróbek drewna. Dziwne? Niektórzy producenci aut luksusowych ćwiczyli i takie patenty. Wykonanie wnętrza jest perfekcyjne. Żadnych tanich plastików czy podróbek drewna. Dziwne? Niektórzy producenci aut luksusowych ćwiczyli i takie patenty.
Kierowca jak i pasażer mają do dyspozycji kilkanaście ustawień foteli. Kierowca jak i pasażer mają do dyspozycji kilkanaście ustawień foteli.
Hamulce: tarczowe, wentylowane.  Średnica tarcz (cm): przód/ tył 37,4/37. Hamulce: tarczowe, wentylowane.  Średnica tarcz (cm): przód/ tył 37,4/37.

Ten samochód jest właśnie do szpiku kości zły. Mężczyznę, kobietę, starca, księdza czy księgowego, dosłownie każdego kto zasiądzie za jego kierownicą może zamienić w drogowego mr Hyde"a. Czarnego charakteru "emszóstki" nie zdołał zepsuć nawet mistrz sacro-polo Piotr Rubik, który to sprawił sobie taki egzemplarz. Zresztą, co tu się dziwić? 509 koni pod maską powoduje, że każdy zaklaszcze. Nawet Rubik. I macie jak w banku, że i on wyklaskiwał właśnie "Bad to the bone".

Z zewnątrz i wewnątrz

Mówcie co chcecie. Póki co to najładniejsze BMW. Masywne, muskularne nadwozie, z odpowiednią dawką agresji dozowaną poprzez liczne wloty powietrza czy układ wydechowy z którego wręcz bije moc. W środku luksus aż do... Nie inaczej, wyżyny luksusu. Bezkompromisowe i ostentacyjne. I tak ma być.
Jasne skóry gdzie tylko się da, podsufitka obita ciemną alkantrą, gruba, idealnie leżąca w dłoni kierownica i aluminiowe progi świecące w nocy, oczywiście ze znaczkiem M6. Ustawień fotela bez liku. Nawet osobnik dotknięty ostatnim stopniem skoliozy usadzi się w fotelu w maksymalnie komfortowej pozycji. Potem tylko ustawienie kilkudziesięciu parametrów za pomocą systemu iDrive (co jak co, ale projektant tego pokrętła będzie się smażył w piekle, w jednym kotle razem z pomysłodawcą impulsowych kierunkowskazów z Opla) i już można odpalać potwora. Robi się groźnie...

Silnik i skrzynia biegów

Pięć litrów pojemności, 10 cylindrów i 509 koni mechanicznych. Obrotomierz wyskalowany do 9 000 obrotów. Lista wynalazków jakie upchnięto w tym silniku zajęła by pewnie kilka stron tekstu. Podobnie jak tego co wsadzono do siedmiobiegowej automatycznej skrzyni SMG. Opanowanie wszystkich możliwych trybów jej pracy i ustawień zawieszenia może przysporzyć tyle samo wysiłku co zrozumienie bez instrukcji obsługi któregoś z programów Microsoftu. Ten trud się jednak opłaci. To co udaje się wykrzesać z M6 zadowolić może nawet tego, kto zawsze marzył o przyspieszeniu a"la statek kosmiczny. Start.

Wrażenia z jazdy

Kto myślał, że dźwięk jaki wyda z siebie silnik będzie agresywnym i niskim buczeniem, ten trochę się zawiedzie. To owszem jest ryk, ale ryk stada diabłów wrzeszczących ostre stacatto. Inne obrazowe porównanie? Wrzućcie do wiadra kilkanaście garści gwoździ i potrząśnijcie. Poziom adrenaliny gwałtownie wzrasta. Auto zrywa się do przodu, naciśnięcie gazu brutalnie przekazuje moc na tylne koła, elektroniczna smycz trzyma w ryzach poślizg, ryk silnika gwałtownie się wzmaga. Z szarpnięciem godnym lokomotywy szóstka wyrywa do przodu.

W ruchu miejskim M6 jest równie poręczne jak kilkudziesięciokilowa hantla w dziecięcym pokoju. Promień skrętu godny ciężarówki, ograniczona widoczność, maska ginąca gdzieś z przodu, duży rozstaw kół, sprawiający, że każdy krawężnik jest śmiertelnym wrogiem. Co z tego? Gdy tylko za miastem pojawia się odpowiednia droga, BMW rozwija diabelskie skrzydła.
Naciśnięcie niepozornego przycisku "M" na kierownicy sprawia, że "zło" osiąga apogeum. Pasażerowie łapią się za zatoki i żołądki, silnik wyje jak opętany, wskazówki w obłędnym tempie lecą do góry. 4, 6 sekund i jest setka. Wrażenia przy przyspieszeniu są wręcz metafizyczne. Niestety przepisy ruchu drogowego i limity prędkości są jak najbardziej realne. Gwałtowne naciśnięcie na pedał hamulca i ukryte za ręcznie kutymi felgami, prawie czterdziestocentymetrowe tarcze hamulcowe robią swoje. Droga hamowania ze 100 km na godzinę wynosi tylko 35 metrów. Zakręty, ciasne łuki? Nawet przy sporych prędkościach możliwości samochodu wydają się wręcz niewyczerpane. W jednym z trybów pracy elektronika praktycznie nie interweniuje i kierowca ma szansę spróbować jak to jest łamać prawa fizyki. Możliwości M6 wydają się wprost nieograniczone. To przecież auto stworzone do ostrej i bezkompromisowej jazdy. O zużyciu paliwa można wspomnieć przy okazji. W mieście coś koło 26 litrów na setkę. Przy większych prędkościach woleliśmy już nie sprawdzać.

Podsumowanie

Są tacy, którzy próbują się z tym autem ścigać. Gdybyśmy byli bardzo złośliwi pozdrowilibyśmy np. kierowcę zielonego Hyundaia w wersji kombi, ekipę ze srebrnego Golfa IV, pana z białego Mercedesa Vito i pana w białej koszuli, za to w Volvo S60 z nobliwym dieslem. Nie, nie daliśmy się wpędzić w bezsensowne i ryzykowne gonitwy. Daliśmy się wyprzedzać i kulturalnie trzymaliśmy się prawego pasa. Posiadaczowi BMW M6 wystarczy świadomość, że konkurencja dla niego to: Aston Martin Vanquish S 5.9 V12, Bentley Continental GT 6.0 W12, Mercedes CL 55 AMG 5.4 V8 czy Ferrari 612 Scaglietti 5.75 V12 (kolejność dowolna). Jednak czy w elitarnym klubie luksusowych, 4-osobowych coupe przekraczających owe magiczne 500 KM jest tak naprawdę miejsce na konkurencję na publicznych drogach?

Samochodu do testów użyczył gdański salon BMW Hirsch&Pleszewski.

Opinie (85) 2 zablokowane

  • ja zarabiam 2100 misiecznie...kiedy moge go sobie kupic? za 80 lat? (2)

    • 0 0

    • netto czy brutto? (1)

      • 0 0

      • dobre pytanie :) bo różnica jest zasadnicza

        • 0 0

  • lubie sie tasowac jak nikt nie widzi (4)

    • 0 1

    • tyle ci zostalo

      • 0 0

    • pewnych rzeczy się nie kupi

      i trzeba sie z tym pogodzic,nawet jak kupisz to trzeba takie auto utrzymac-ubezpieczenie jest drogie,serwis, zatem kto ma kase ten kupuje

      • 0 0

    • (1)

      ja lubię jak ty mi to robisz kolego

      • 0 0

      • dzis ubiore pończochy i pójde do Galeri Bałtyckiej

        nikt nie bedzie wiedzial

        • 0 0

  • do AK PLK

    Może wyjasnijmy sobie pewna kwestę. Ja jezdzę BMW ,samochód nowy i się nie wstydzę. W normalnych krajach jest to samochód z klasą. I jeszcze jedno typowego dresiarza nie stac na zakup luksusowego samochodu. A co do Ciebie, jak Ci wstyd to przesiądz się na rower-zdrowo i ekologicznie

    • 1 0

  • ciekawe czy to autoryzowany salon?

    Do tej pory Fota była dealerem BMW a teraz czytam o innych

    • 0 1

  • i jeszcze jedna uwaga

    sa bardziej ekonomiczne modele BMW. M6 jezdzi mało bo pala jak krowy-bez sensu,nawet ktos zamozny pomysli o innej bryce bardziej ekonomicznej.

    • 0 0

  • pod dzinsmai mialem ponczochy i nikt sie nie dowiedzial

    chodzilem tak po Galeri Baltyckiej

    • 0 0

  • chyba 507 koni

    • 0 0

  • DLA SNOBÓW ŁYSYCH Z NADMIAREM KASY BEZ WYOBRAŹNI !

    Mnóstwo jest samochodów manualów których zostawiło by ołów na masce tego bmw i w których jest włożone serce ludzi z pasją a nie z bezduszną kasą przykładowo podpowiem samochód z polski i człowiek pasjonata toyota celica 1000 KM to BMW może mu smród chłodnicą wciągnąc pozdrawiam snobów nara

    • 0 2

  • Ramim Ungarem

    umow sie ze mna to pokaze Ci mojego konia

    • 1 0

  • Ramim

    i kto tu jest chamem

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Type R to sportowa odmiana:

 

Najczęściej czytane