• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ceramiczna ochrona lakieru. Droga, ale skuteczna

Michał Jelionek
4 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Powłoki ceramiczne, oprócz oczywiście ochrony lakieru, zapewniają zjawiskowy wygląd auta. Powłoki ceramiczne, oprócz oczywiście ochrony lakieru, zapewniają zjawiskowy wygląd auta.

W zasadzie nie ma pory roku, w której powłoka lakiernicza naszego auta nie byłaby narażona na działanie szkodliwych czynników atmosferycznych. Sposobów na ochronę lakieru jest przynajmniej kilka, ale ostatnio coraz częściej firmy specjalizujące się w przywracaniu blasku samochodom korzystają z powłok ceramicznych. Co to takiego?



Czy kiedykolwiek korzystałe(a)ś z usług firm z branży auto-detailingu?

Jeszcze całkiem nie tak dawno temu w świecie auto-detailingu głośno było o powłokach kwarcowych. Teraz na absolutnym topie są jeszcze lepsze i jeszcze trwalsze ceramiczne powłoki ochronne. To zaawansowane preparaty chemiczne, które po nałożeniu na lakier tworzą gruby i twardy pancerz chroniący przed oddziaływaniem szkodliwych czynników.

A przecież destrukcyjnych zjawisk, które niekorzystnie wpływają na stan lakieru naszego samochodu jest sporo, to m.in. promieniowanie UV, kwaśne deszcze, ptasie odchody, sól drogowa, żywice, asfalt, chemia samochodowa (płyny stosowane np. na myjniach), oksydacja, a także zarysowania. Co istotne, ceramiczne pokrywy ochronne gwarantują skuteczne zabezpieczenie lakieru auta nawet przez 5 lat.

- Powłoki ceramiczne to silnie wiążące z lakierem komponenty, które bardzo głęboko wnikają w warstwę lakieru. Gdybyśmy spojrzeli na cząsteczki lakieru pod mikroskopem, to zauważylibyśmy strukturę porowatą. Nałożenie powłoki ceramicznej wypełnia wolną przestrzeń między wspomnianymi cząsteczkami lakieru i tworzy gładką warstwę ochronną - tłumaczy Tomasz Kawalec z firmy Precyzyjni.
- Powłoki ochronne - ceramiczne czy też kwarcowe - to przełomowa technologia ochronny lakierów. Nowa formuła łączy w sobie najlepsze zalety oryginalnej powłoki ceramicznej oraz najwyższej jakości nanocząsteczek tytanu. Nieorganiczne pochodzenie powłoki sprawia, że w przeciwieństwie do wosków jest w pełni odporna na utlenianie. Twarda skorupa stwarza fizyczną ochronę na lakierze, dzięki czemu przeciwdziała reakcjom z powietrzem, chroni lakier przed zarysowaniami, nadmiernym brudzeniem i starzeniem się - wyjaśnia Marcin Kopiński z SNB Gdańsk.
Na tego typu zabieg przeważnie decydują się właściciele drogich samochodów. Na tego typu zabieg przeważnie decydują się właściciele drogich samochodów.
Lista plusów zastosowania tej - bądź co bądź drogiej - metody ochrony lakieru jest jednak dłuższa. Znajdziemy na niej te bardzo praktyczne aspekty, jak chociażby efekt hydrofobowy (odpychanie cząsteczek wody), ochronę przed blaknięciem i zmatowieniem lakieru, zdecydowanie szybsze mycie auta oraz łatwe utrzymywanie pojazdu w czystości. Ponadto, dzięki pancerzowi o wiele sprawniej pójdzie nam usuwanie z maski oraz zderzaka uporczywych plam po owadach. Warto wspomnieć również o walorach estetycznych, gdyż ceramiczne powłoki nadają lakierowi szklistości i połysku, a jego kolor staje się głębszy.

Zobacz listę trójmiejskich firm specjalizujących się w auto-detailingu

- Stosowanie powłok ochronnych staje się w zasadzie koniecznością dla każdego, kto skrupulatnie dba o wygląd swojego samochodu. Oprócz zabezpieczenia przed uszkodzeniami - powłoka sprawia, że lakier zyskuje niesamowity, wręcz diamentowy blask. Co ważne, po nałożeniu warstw ceramicznych mycie auta staje się niezwykle proste. Dzięki efektowi hydrofobowości oraz gładkości lakieru, wszelkie zanieczyszczenia drogowe nie przylegają do lakieru. Nierzadko do umycia auta wystarcza jedynie woda pod ciśnieniem, bez konieczności mycia ręcznego. To ogromna zaleta powłok - zdradza Kacper Damaszk z Car-Lux.
Ostatnimi czasy coraz modniejsze staje się nakładanie powłoki ceramicznej również na felgi. Ostatnimi czasy coraz modniejsze staje się nakładanie powłoki ceramicznej również na felgi.
Proces nakładania warstwy ochronnej na lakier auta trwa od kilku do nawet kilkunastu godzin. Pamiętajmy jednak, że ceramiczną powłokę ochronną można stosować również na reflektorach, lampach, szybach i felgach. Przy bardziej kompleksowej usłudze - z nakładaniem powłoki również na pozostałe elementy auta - prace mogą wydłużyć się do kilkudziesięciu godzin.

- Wiele osób myśli, że powłokę ceramiczną nakłada się podobnie jak wosk. Nic bardziej mylnego. Przede wszystkim przy powłoce ceramicznej lakier musi być w stanie idealnym. Dlatego w przypadku samochodów używanych, ale również przy wielu nowych autach, w pierwszej kolejności należy przeprowadzić renowację lakieru. Proces nakładania powłoki jest bardzo żmudny i powolny. Wymaga chirurgicznej precyzji oraz odpowiedniego sprzętu i światła. Poza tym, bardzo duży wpływ na czas aplikacji powłoki ma temperatura i wilgotność powietrza - dodaje Kawalec.
Żywotność powłoki zależy oczywiście od jakości oraz ceny produktu, i wynosi z reguły od roku do nawet 7 lat. Jak jednak podkreślają eksperci, żeby zachować gwarancję oraz wszelkie właściwości powłoki - należy systematycznie pielęgnować auto, a przegląd tych bardziej trwałych powłok powinno wykonywać się raz do roku.

Czytaj także: Folia alternatywą dla lakieru?

Niestety, największą i chyba jedyną wadą ceramicznych powłok jest... cena. Za skuteczną ochronę lakieru należy słono zapłacić - cennik usług rozpoczyna się od około 1 tys. zł, a kończy nawet na 5 tys. zł.

Dlaczego tak dużo? Na tak wysoki koszt wpływa cena samych preparatów, którą z kolei określa twardość powłoki ceramicznej. Zasada jest prosta, im twardość większa - tym cena wyższa (aktualnie największa stosowana twardość wynosi 10H, a grubość powłoki to około 5-7 mikronów). Płacimy również za fachowość wykonanej usługi. Pamiętajmy, że niepoprawnie nałożona powłoka nie będzie efektywnie zabezpieczać lakieru samochodu.

Miejsca

Opinie (97) 10 zablokowanych

  • żeby zajmować się czymś takim jak pieszczenie blaszanego pudełka na kółkach (1)

    które średnio co 3-4 lata się nudzi i traci połowę wartości w tym czasie, trzeba mieć mocno spruty beret. Miałbym zabezpieczać lakier jakąś ceramiką?! A niech się obija, niech się martwi ten co kupi. Jeśli auto posiada normalne ślady używanie i jest w miarę zadbane, taka czy inna powłoka nie ma znaczenia. Zarysowaniami się nie jeździ. Samochodem się jeździ. Samochód dla mnie to urządzenie AGD a nie kapliczka Matki Boskiej. Ten naród jest stracony ja paczę.

    • 17 16

    • Ty lubisz standard czyli januszowe myślenie.Inny Janusz lubi jak z Renatą podjada z fasonem pod kościół i będzie błyszczeć

      • 0 0

  • Glossy Car (2)

    Dużo bardziej polecam zakład Glossy Car w Gdańsku. Ekipa ogarnia temat bardzo dobrze a ceny są bardziej normalne jak na polskie realia... Nie wybijają sie przynajmniej artykułami sponsorowanymi...

    • 6 6

    • (1)

      spryciarze :) klientopracownik szczwany lis

      • 2 4

      • Gosciu ma racje

        Maja normalne ceny,Samochod porzadnie umyty, progi wewntrze dokladnie wytarte wlew paliwa czysty, porzadnie odkurzony, szyby bez smug. Chlopaki nie robia na sztuke

        • 2 0

  • po co to jak i tak za da lata sprzedam samochód

    • 6 2

  • Kurcze, jutro jadę zrobić dwa auta. (1)

    Pewnie będzie kolejka na rok albo na dwa...

    • 4 1

    • Na rok albo na dwa to nie. Bez przesady.

      Ale jak chcesz skorzystać z usług, to musisz poczekać 2-3 tygodnie. Tak, są kolejki i przesadny sarkazm jest nieuzasadniony.
      Taki to kapitalizm: coś kosztuje tyle, ile klient chce zapłacić. Więc za powłokę ceramiczną trzeba słono zapłacić, ale najpierw odczekać swoje w kolejce. I doprawdy nie rozumiem krytyki osób, które z takich usług korzystają. Przecież płacą ze swoich pieniędzy, a nie z budżetu tych wszystkich forumowych zazdrośników. Jeśli kogoś nie stać lub uważa, że to strata kasy, to nie robi ceramiki na lakierze. O co chodzi tym wszystkim małym zawistnikom?

      • 1 0

  • W artykule nic nie jest napisane , jak sa usuwane uszkodzenia po stluczkach?

    Napewno nie wystarczy przeszlifowac.

    • 2 2

  • (3)

    ceny dla bogatych furmanek powyżej 100 tysi bo kogo stać na położenie takiej powłoki za kilka tysi.Wystarczy kupić dobry wosk i raz na miesiąc poświęcić 2 godzinki i lakier bedzie jak nowy.

    • 4 2

    • 2 godzinki na woskowanie... chyba roweru. (2)

      Samo przygotowanie auta do woskowania to pół dnia dla jednej osoby. Chyba że robimy po polsku, na odp****ol.

      • 0 0

      • (1)

        gadasz bzdury myje auto 20 min wycieram do sucha nastepne 20 (około) woskuje około 30 czekam aż wosk wyschnie z 15 minut i wycieranie powiedzmy 20min mega dokładnie to wszystko robie i auto wygląda jak z fabryki

        • 2 0

        • Chce ci się tyle czasu poświęcać

          na mycie samochodu? Ja chlapię wodą raz czy dwa razy do roku po zimowej soli, a tak samochód jest myty automatycznie przez deszcz.

          • 0 1

  • Samochód ma być do jeżdżenia

    a nie do czyszczenia

    • 2 3

  • Liczy się umiejętna aplikacja. (6)

    Odkąd 7 lat temu zdecydowałem się na zabezpieczenie samochodu powłoką ochronną, robię to przy każdej wymianie auta.
    Powłoka działa jeśli jest dobrze położona. Poprawialem juz raz zabezpieczenie, bo jedni partacze trojmiejscy skusili mnie swoimi usługami. Położyłem ten sam produkt a uzyskalem zupełnie inny efekt. Problem mialem z zaciekami i "chmurami" na lamierze. Oczywiście pieniędzy od partaczy nie odzyskałem. Zrobiła się moda i porobiło się wielu domoroslych "auto-detailingowcow" - tak to widzę.
    Paradoksalnie nie ma mowy w artykule o Car-Spa, ani PIK Automotive obydwa w Gdyni. Jedyne chyba profesjonalne zakłady. Widocznie klienci wracają.

    • 7 1

    • nie na wszystkich firm to oczywiste (2)

      Są te które zapłaciły za pojawienie sie w artykule :)

      • 1 2

      • Akurat SNB nie musi raczej płacić za pojawienie się w artykule. (1)

        Tak naprawdę, to SNB jest firmą, która pojawiła się w Polsce na długo zanim ludzie słyszeli w naszym kraju o auto detailingu. Dlatego też kilka zakładów padło, bo nie było jeszcze świadomości wśród klientów i świadczono zbyt mało usług. Żeby otworzyć zakład pod ich szyldem trzeba się bardzo mocno postarać. Same chęci nie wystarczą. Cykl profesjonalnych szkoleń nie ma końca.
        Prawda jest taka, że jedynym profesjonalnym zakładem jest SNB. Wszystkie inne to lepsza lub gorsza amatorka.

        • 0 1

        • ; - D

          • 0 1

    • Dałem się nabrać na ceramikę (1)

      i zleciłem wykonanie usługę renomowanej firmie CAR-SPA, tej niby profesjonalnej. Niestety chyba coś poszło nie tak jak jest pisane w artykule powyżej, bowiem już po krótkim czasie na lakierze pojawiły się przebarwienia i jakieś dziwne niezmywalne plamy. Potem było już tylko gorzej, nie dało się tego ani domyć ani spolerować. skończyło się na naprawie szkód w innym warsztacie.
      Tajemnicą poliszynela jest to że usługa jest mocno przereklamowana a ludzie wierzą w cuda że ceramika da im pancerną ochronę lakieru i w ogóle auto będzie wyglądać ciągle jak nowe. Bzdura. Dokładne detailingowe mycie + często aplikowany wosk dadzą lepszy efekt niż dość mocna ingerencja jaką jest powłoka ceramiczna.

      • 0 0

      • W jednym zakładzie powiedziano mi po aplikacji, że mnie ściągną po 2-3 tygodniach do siebie na pierwsze bezpłatne mycie. Zadzwonili, umówiłem się przyjechałem. Powiedzieli, że pierwsze mycie jest dla ich informacji, żeby mogli sprawdzić, czy wszystko "dobrze się przyjęło". Okazało się, że na masce w jednym miejscu były delikatne przebarwienia - sami mi to pokazali, to umówili mnie na bezpłatną poprawkę. Powtórzyli zabieg tylko na masce i teraz wszystko gra.
        To są usługi raczej niepowtarzalne, więc zawsze coś może nie wyjść tak jak powinno. Tu wychodzi później obsługa posprzedażna.
        Dziwię się Twojemu zdaniu o Car-Spa, robiłem u nich jeszcze 3 lata temu, nie miałem zastrzeżeń. Być może coś się pozmieniało, nie wiem, nie mam zamiaru chwalić.

        • 0 1

    • Gdynia

      Czesc
      Gdzie robisz tą powłokę ?
      Ja pojadę chyba do Car-Spa
      Jest coś co warto bardziej robić albo mniej ?
      Nie mam doświadczenia w tego typu zabiegach a pierwszym autkiem wjadę prosto z salonu BMG
      I chce zrobić cały pakiet..
      Zewnętrzny (lakier,koła,opony,plastiki) i Wewnętrzny (skóra i elementy plastikowe) + Silnik
      Daj znac co i jak
      Karol313@me.com

      • 0 1

  • Folia w sprayu

    Ja polecam folię w sprayu od Full Dip. Szybka dostawa, dobra cena i w końcu lakier mojego Forda wygląda jak należy.

    • 0 0

  • szukam opinii (1)

    właśnie rozważam zastosowanie powłoki ceramicznej na swoim lakierze. Jakieś rady? Kogoś polecacie w Gdyni? Jaki środek użyć? ten jest ok: http://k2.com.pl/powloka-ceramiczna ?

    • 0 0

    • Polecam

      Gtechniq crystal serum

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Czerwone światło na sygnalizatorze świetlnym znajduje się:

 

Najczęściej czytane