• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy diesel odjedzie do lamusa?

Mart
4 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Diesel, benzyna czy może jeszcze coś innego? Odpowiadają trójmiejscy sprzedawcy samochodów.



Wydaje się, że silniki diesla okres świetności mają już za sobą. W najbliższych latach nie czeka nas może rewolucja paliwowa, jednak u większości producentów wyraźnie widać spadek zainteresowania tymi konstrukcjami. Coraz więcej użytkowników przekonuje się za to do napędów hybrydowych.



Jeśli napęd to:

Czasy, gdy samochód z poczciwym "kopciuchem" pod maską bezawaryjnie przejeżdżał pół miliona kilometrów i więcej, bezpowrotnie minęły. Podobnie jak prostota tych konstrukcji, dzięki której diesla naprawić mógł każdy parający się mechaniką "pan Kazio", a i wlanie oleju kujawskiego do baku nie skutkowało poważną awarią jednostki napędowej.

Diesle jeszcze kilka lat temu cieszyły się ogromną popularnością. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w latach 2006 - 2010 liczba samochodów osobowych zasilanych ON wrosła o 236 procent. Potem jednak ich liczba zaczęła spadać. Tak jest nie tylko w naszym kraju. Co sprawia, że kupujący auta coraz mniej łaskawie spoglądają w stronę konstrukcji Rudolfa Diesla?

W naszych warunkach kwestie ekologiczne mają tak naprawdę drugorzędne znaczenie. Mało który kupujący zwraca uwagę, ile tak naprawdę jego samochód emituje szkodliwych substancji. Tym, co warunkuje zakup są przede wszystkim koszty eksploatacji. A te w przypadku nowoczesnych konstrukcji silników wysokoprężnych często okazują się wyjątkowo wysokie.

Jeśli maluch to z dieslem? W przypadku Toyoty pojazdy "do miasta" coraz częściej sprzedają się w wersjach hybrydowych. Jeśli maluch to z dieslem? W przypadku Toyoty pojazdy "do miasta" coraz częściej sprzedają się w wersjach hybrydowych.
Pomijając ewidentne wpadki niektórych producentów, nawet jeśli współczesny silnik diesla wytrzymuje duże przebiegi, to jego eksploatacja skutecznie drenuje kieszeń użytkownika. Wśród elementów, które często muszą poddawać się obsłudze serwisowej wymieńmy tylko te najpopularniejsze, czyli dwumasowe koła zamachowe, układy wtryskowe, turbosprężarki czy filtry cząstek stałych. Oferowane przez prawie wszystkie koncerny turboładowane benzynowe silniki o niewielkich pojemnościach, w ogólnym rozrachunku są tańsze w eksploatacji. Ostoją diesli pozostaje branża transportowa. Wciąż trudno wyobrazić sobie autokary, ciężarówki czy ciągniki siodłowe bez tego rodzaju silników.

O to, czy także kierowcy z Trójmiasta wolą silniki benzynowe niż wysokoprężne, spytaliśmy sprzedawców popularnych u nas marek, zarówno tych z segmentu aut budżetowych jak i premium. Jakie są ich spostrzeżenia?

- Wyraźnie widać spadek sprzedaży samochodów z silnikiem diesla na rzecz hybryd. Dotyczy to nie tylko Yarisa, ale także Aurisa - mówi Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk. - Nie oznacza to, że rezygnujemy z diesla, jednak dane mówią same za siebie. W 2014 roku bramy Toyota Carter Gdańsk opuściło 361 pojazdów z silnikami benzynowymi, 61 hybryd i 140 diesli. W tym roku spośród 303 aut, sprzedanych od stycznia do maja, 244 mają silniki benzynowe, 24 hybrydowe i tylko 36 silniki diesla. Tym samym wyraźnie widać przewagę silnika benzynowego i wzrastający udział hybryd.
Nie inaczej jest w przypadku Lexusa. Klienci decydujący się na te auta także zdecydowanie częściej wybierają napęd hybrydowy niż tradycyjną benzynę. Zresztą Lexus już dawno porzucił silnik diesla. Egzemplarze samochodów z "L" na maskach, pod którymi drzemią 2.2-litrowe silniki wysokoprężne znajdziemy tylko na rynku aut używanych.

- Popularności hybryd sprzyjają także stosunkowo niskie koszty eksploatacji oraz wysoka wartość rezydualna takich samochodów - dodaje Krzysztof WalderLexus Trójmiasto.
- Przewaga i hegemonia diesla się rzeczywiście kończy - przyznaje Adam GoskBMW Zdunek Premium. - Zauważamy, że coraz więcej klientów wybiera samochody z "benzyną" pod maską, wszystko zależy jednak od tego, gdzie i jak samochód jest eksploatowany.
Tendencji spadkowych w sprzedaży pojazdów, które lubią olej napędowy nie widać za to w salonach Peugeota.

- Jeśli nasi klienci wybierają np. limuzyny, to z silnikiem diesla - mówi Leszek Kropidłowski z firmy JD Kulej.
Mart

Miejsca

Opinie (98)

  • silniki (1)

    no tak, mamy teraz taki moment wcielania hybrydy w życie. W samej przedsprzedaży aurisa zakupiło przed premierą coś ok 600 osób w Polsce, także widać ze wynik ten jest dość spory. Ale szczerze mówiąc nie wierzył bym w to, że całkowicie wyprze diesla. Każdy silnik ma swoje plusy i minusy.

    • 6 1

    • Większość wzięło PZU do floty aut zastepczych

      • 3 0

  • Przecież tylko elektryczne są śliczne, (1)

    hybrydowy to też spalinowy, a spalinowe dają okropnego raka truciznami z rury wydechowej (piszą o tym całym necie) i ludzie umierają w strasznych męczarniach.

    • 3 9

    • i powodują autyzm.

      • 3 1

  • Oprócz hybryd w samochodach istnieje jeszcze problem motocykli. Od ponad 20 lat japonczycy bezskutecznie niestety promują napęd na przednie koło.

    • 6 2

  • W ankiecie brakuje opcji: Hybryda dla biedaków (benzyna+LPG)!!! (1)

    • 9 3

    • Biedaków,

      czyli 80% naszego społeczeństwa, pozostałe 19,9 to nędzarze a 0,1 średnio zamożni.

      • 6 3

  • O tym czym bedziemy jeździć zdecydują krwiożercze kapitalistyczne korporacje (a także dostępność zasobów na którą krwiopijcy nie mają wpływu), kierujące się ZYSKIEM a nie my. Rolą konsumenta jest konsumowanie, wybór to jedynie pozór kreowany przez marketingowców wszelkiej maści.

    • 5 1

  • (2)

    A ja mam kaszubską hybrydę vw golf gti benzyna +lpg

    • 11 2

    • i to zasuwa :)

      • 1 0

    • idzie jak zrobione z tektury

      • 0 0

  • Żywotność baterii

    W przypadku pojazdów hybrydowy i elektrycznych mam jedno pytanie. Ile wytrzymają baterie, bo np. w telefonie max 2 lata. ???

    • 4 0

  • hybrydowe samochody

    Ja powiem tak, od kiedy przesiadłem się do Aurisa hybrydowego to zauważyłem znaczną oszczędność w użytkowaniu samochodu. Jeśli ktoś poszukuje samochodu miejskiego to jak najbardziej polecam hybrydę. Jednak nie wyprze ona całkiem diesli, nie ma takiej możliwości.

    • 0 2

  • Diesel

    Diesel raczej nie odejdzie do lamusa , nadal będzie miał swoich zwolenników takich jak ja , pomimo tego że niektorzy mowią ze cieżko go odpalić na mrozie mój 2.0 w avensisie II generacji nigdy nie mial z tym problemów :) w przyszlości owszem biorą pod uwagę zmiane , lecz pewnie już będe zastanawiał się nad jakąs hybrydą , oczywiście też Toyoty .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Infiniti znajduje się w:

 

Najczęściej czytane