• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy warto kupić drugi komplet felg?

Michał Jelionek
8 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Inwestycja w drugi komplet felg niesie za sobą same korzyści. Inwestycja w drugi komplet felg niesie za sobą same korzyści.

Tradycyjnie już kwiecień to bardzo gorący miesiąc dla wulkanizatorów. Słupki rtęci windują, a to odpowiedni moment na zmianę "obuwia" w naszym aucie. Zmotoryzowani posiadający tylko jeden komplet felg skazani są na oczekiwanie w niemałych kolejkach. W dużo lepszej sytuacji są kierowcy, którzy wizytom w serwisie powiedzieli "nie" i zainwestowali w drugi zestaw obręczy. Zapewniamy, że to nie jedyna zaleta dodatkowego kompletu kół.



Jakie zestawy felg posiadasz?

Posiadanie dwóch kompletów opon - odpowiednio na okres letni i zimowy - to dla zdecydowanej większości kierowców oczywistość. Niektórzy żyją w przekonaniu, że alternatywne ogumienie całoroczne w zupełności załatwi sprawę. Grupa zwolenników półśrodków nie musi zaprzątać sobie głowy ewentualną wymianą czy drugim kompletem felg. Bądź co bądź, jest to jakiś plus. Osoby, które nie ufają uniwersalnym właściwościom "wielosezonówek" - bez większych kalkulacji inwestują w opony zimowe. Dlaczego nie robią tego również w przypadku dodatkowego zestawu obręczy?

Stosunkowo niewielu z nas, kierowców, może pochwalić się drugim kompletem felg. A przecież taka inwestycja niesie za sobą w zasadzie same korzyści, od wygody i oszczędności, po bezpieczeństwo i wygląd.

Naszą wyliczankę rozpoczynamy od komfortu i oszczędności. Jak to zwykle w naszym kraju bywa - zima lubi zaskoczyć kierowców. Jeżeli już tak się stanie (a dzieje przecież od kilkudziesięciu lat) i aura nagle się załamie, będziemy skazani na oczekiwanie w gigantycznym sznurze aut do serwisu wulkanizacyjnego. A to przecież wiąże się z nerwami i stratą cennego czasu. Rozwiązaniem problemu jest drugi komplet kół, które w każdej chwili możemy wymienić samodzielnie. Wówczas kolejki do wulkanizatora będą nam zupełnie obce.

Czytaj także: Wiosenne porządki w twoim aucie

Własnoręczna wymiana kół nie należy do wymagających i czasochłonnych zajęć, musimy zarezerwować sobie co najwyżej luźną godzinę. Oszczędzamy czas, który stracilibyśmy oczekując w kolejce do wulkanizatora, ale również pieniądze. Każdorazowa wymiana opon wiąże się z wydatkiem rzędu kilkudziesięciu złotych (nie zapominajmy, że wymiany dokonujemy dwa razy w roku). Dodajmy, że osoby posiadające drugi komplet kół, które jednak nie lubią brudzić sobie rąk - za wymianę u specjalistów zapłacą mniej niż za klasyczne przekładanie opon. Po samodzielnej wymianie kół nie jest wymagane ich wyważanie. Jeżeli jednak zauważymy niepokojące wibracje albo ściąganie - wówczas również czeka nas wizyta u wulkanizatora. Ponadto, warto odwiedzić najbliższą stację benzynową i skontrolować ciśnienie w oponach.

Drugi skompletowany zestaw kół to również większe bezpieczeństwo. Opona, która na montażownicę trafia dwa razy w ciągu roku, jest nieco nadwyrężana. Zakładanie i zdejmowanie ogumienia z felgi prowadzi do rozciągania tzw. stopki opony, czyli warstwy mającej bezpośredni kontakt z obręczą. To w efekcie powoduje rozszczelnienie ogumienia i ulatnianie powietrza. Bieżnik niedopompowanej opony będzie zużywał się zdecydowanie szybciej.

Dla osób, które nie przykładają większej wagi do wyglądu swojego auta, a dodatkowo na większe wydatki po prostu nie pozwala ograniczony budżet - zalecamy kupno tańszych felg stalowych. Dla zmotoryzowanych, których stać na alufelgi, to dobry moment na okresową zmianę szaty swojego pojazdu. Każdy mężczyzna doskonale wie, że schludne "obuwie" odzwierciedla jego naturę. Podobnie jest w przypadku samochodu.

Lista trójmiejskich punktów wulkanizacyjnych

Przed skompletowaniem zimowego zestawu kół warto przemyśleć dobór rozmiaru opon oraz felg. Jeżeli latem korzystamy z niskoprofilowego ogumienia i dużych felg - to już zimą, na podziurawionych niczym szwajcarski ser jezdniach, egzamin zdecydowanie lepiej zdadzą opony o wyższym profilu i obręcze o mniejszej średnicy. "Grubsze" ogumienie lepiej ochroni felgę przed zniszczeniem.

Na koniec pozostaje rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące wyboru lepszych felg na zimę. Utarło się, że na zasolone drogi niosące za sobą korozję bardziej podatne są alufelgi. Nic bardziej mylnego. Wbrew myśleniu wielu, to właśnie klasyczna felga stalowa szybciej ulega rdzewieniu. Werdykt zatem jest jednogłośny: jak najbardziej warto zainwestować pieniądze w dodatkowy zestaw felg na zimę.

Opinie (78) 4 zablokowane

  • 18 na lato i 17 na zimę - i git :) (3)

    • 6 0

    • (2)

      Nie zmieniam opon na zimę , zmieniam poprostu auto.

      • 2 2

      • A ja na zimę zmieniam klimat

        • 4 1

      • chyba Leon C.

        C jak Cupra ;))))

        • 1 0

  • re

    kupić nie warto ale ukraść warto !

    • 0 6

  • witajcie (7)

    ja mam na lato 20 a na zimę 19.pierwszy komplet kosztował mnie 18 tysięcy drugi 16 tysięcy.pozdrawiam

    • 1 10

    • Nie kłam, BMW nie produkuje ciężarówek

      • 6 1

    • do kierowcy BMW (1)

      Obudź się Kolego i przestań marzyć, kup sobie passat BJ 95 i tyle

      • 6 0

      • kaszubi tak mają, niestety

        • 6 1

    • a potem sie obudziles

      Widząc pod oknem golfa 2

      • 4 0

    • ludzie... (1)

      dlaczego wy jestescie tacy zazdrosni ? mam głowe na karku interesy i stać mnie.Jezdze bmw m5 i musze mieć dobre opony

      • 1 8

      • No i do przekładania opon w mojej firmie zatrudniam przystojnego 18-latka. Dobrze mu płacę i dbam o jego socjal. To się nazywa Ameryka.

        • 4 0

    • Proszę się nie podszywać pod moją osobę!!!!

      • 0 5

  • zawsze wyważam przy zmianie (2)

    zawsze zmieniam koła w warsztacie, chociaż mam dwa komplety
    za każdym razem wyważam wszystkie koła i nie zdarzyło się żeby po sezonie koło było dobrze wyważone, zawsze mechanik musi zmienić ciężarki i coś poprawić
    więc wymiana kół we własnym zakresie bez wyważania nie ma sensu a oszczędność niewielka

    • 0 4

    • sluzbowo wywozilem

      • 0 0

    • "Po sezonie są niewyważone" - Tak ci wulkanizator mówi? ;)

      • 0 0

  • czujniki ciśnienia (3)

    A co z czujnikami ciśnienia?
    Które są wymagane w nowych sam, sztuka to min 200pln, a bez nich bez sensu miec dwa komplety kół.

    • 3 2

    • ja chcilalem kupic drugi komplet alu ale doszedlby komplet zakupu czujnikow cisnienia okolo 900zl wiec wole zaplacic 2 x po 80 zl niz wydac okolo2 tys nie oplacalne w moim przypadku

      • 0 0

    • (1)

      Nie każdy samochód ma czujniki ciśnienia. Np. w BMW pomiar wartości ciśnienia jest realizowany w zupełnie inny sposób niż poprzez czujniki ciśnienia.

      • 1 2

      • Nowe bmw mają czujniki tpms. W starych modelach jest to realizowane za pomocą pomiaru obrotowej prędkości kola.

        • 1 1

  • Ha ha (1)

    Wymiana kół w samochodzie godzina... Chyba w trzyosiowym tirze. W każdym normalnym samochodzie jest to czas rzędu 10, ewentualnie 15 minut.

    • 2 7

    • d*pa

      10 minut jest dla cieniasów. ja zmieniam opony w 20 sekund, ale tylko kiedy stoję obok tego co ma koła za 18 i 19 tysięcy.

      • 0 0

  • hmn to nie tak

    Co do estetyki oki
    Ale reszta to bla bla...
    Po pierwsze mozna samemu tylko po co... w koncu po to są uslugi
    Po drugie a wywazenie opon... chyba wiedzy za braklo , oszczędność pozorna nie wywazysz i zawieszenie sie psuje zresztą drgania auta itp itd
    Opony zimowe tracą szybciej swoje właściwości więc wymieniamy szybciej przed mrozami i trochę później .
    Przez co nie stoimy e kolejkach.
    Letnie mogą jeździć dłużej.
    Warto wiedzieć o czym się pisze
    Pozdrawiam

    • 0 2

  • Zaczyna sie urabianie ludzi. Pozniej sie okaze ze istnieja felgi zimowe i letnie a na koncu wprowadza obowiazek wymiany czyli kolejny podadek wprowadzony od kuchni.

    • 1 4

  • Oszczędność to może jest jak masz długi okres czasu jeden samochód, jak zmieniasz co 3 lata to już nie bardzo

    • 0 0

  • Bezsens dwóch kompletów.

    Mam - ale,nie warto.Rezygnuję z dwóch kompletów i przechodzę na uniwersale.Nie mieszkam w górach.100 % jazdy to w mieście,w zimie ulice są super przygotowane tak że drugi komplet to bezsensowny wysiłek jak fizyczny tak i finansowy.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót ESP?

 

Najczęściej czytane