• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugie wejście Skody Fabii

BaWo
4 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Skoda Fabia po faceliftingu. Jest tylko lepiej! Skoda Fabia po faceliftingu. Jest tylko lepiej!

Trudno to sobie wyobrazić, ale bywają jeszcze takie samochody, które kosztują mniej niż 50 tys. zł, a potrafią pozytywnie zaskoczyć. Czymś takim jest na pewno zmodernizowana Skoda Fabia II, z benzynowym silnikiem 1.4 o mocy 85 KM.



Szybciej. Drożej. Wygodniej. W motoryzacji - jak w życiu. Rozbuchana konsumpcja sprawia, że kręci nas tylko to, co drogie i najbardziej luksusowe. Co w takim razie może nam zaoferować Skoda Fabia Classic, za 47 tys. zł? Cztery koła, kierownicę i niezbyt komfortowe przeniesienie z miejsca A do miejsca B? Pewnie tak byśmy sądzili do dziś. Gdyby nie fakt, że Fabia przeszła właśnie lifting.

Objął on przede wszystkim zewnętrzne partie nadwozia. Nowa jest osłona chłodnicy i trójwymiarowe lampy. Dzięki temu mała Skoda upodobniła się do Octavii i Superba. Wewnątrz zmieniono kierownicę. Pojawiły się też nowe silniki. Sześć jednostek benzynowych i dwie jednostki diesla. W przypadku Fabii ich moc waha się od 60 do 105 KM.
Ciekawostką jest nowy czterocylindrowy silnik benzynowy 1,2 TSI o mocy 95, albo 105 KM.

Trojmiasto.pl było jednym z pierwszych polskich mediów, które miało okazję przetestować zmodernizowaną Fabię. Kiedy odbieraliśmy "nasz" samochód, miał on przejechane zaledwie 200 kilometrów, a jego wnętrze wydawało intensywny zapach fabryki.

W przeciwieństwie do większości świetnie doposażonych, samochodów, które trafiają do rąk dziennikarzy, była to klasyczna wersja Classic, wzbogacona o aluminiowe felgi, lepsze radio i klimatyzację. Pod jej maską znajdowała się zaś sprawdzona jednostka 1,4 o mocy 85 KM. Gdybyśmy chcieli kupić taki samochód w salonie, musielibyśmy zapłacić 47 tys. zł.

Suma nie jest porażająca. Stąd też nikt nie spodziewał się cudów. Jakież było nasze zdziwienie, gdy okazało się, że Fabia nie jest tylko miejską namiastką prawdziwego samochodu.

Niespełna czterometrowa "Czeszka", dzięki dużej wysokości i szerokości nadwozia zmieści wygodnie czterech psażerów. Miejsca w środku jest mniej więcej tyle, ile w Golfie III, a dobrze wyprofilowane, twarde siedzenia nie męczą nawet na dłuższej trasie.

Twarde plastiki są dobrze spasowane, nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Cieszy zwłaszcza kierownica. Wykonana z materiału o bardzo przyjemnej fakturze, idealnie układa się w dłoni. To jeden z pierwszych pozytywnych szczegółów na jaki zwraca się uwagę, gdy zasiądzie się już na miejscu kierowcy. W foremnym bagażniku, znalazło się miejsce na niezwykle poręczne przegródki. Plus za bardzo wydajną półautomatyczną klimatyzację.

Trudno też czepiać się silnika. Pojemność 1.4 i 85 KM to z pozoru niezbyt wiele. W przypadku tego samochodu, jest to jednak więcej niż wystarczająco. Skoda żwawo rozpędza się nawet powyżej 130 km/h. To zaś sprawia trudność nawet niejednemu mocniejszemu produktowi konkurencji. Średni wynik - 12,3 sekundy do setki nie jest spowodowany słabością jednostki napędowej, lecz zestrojeniem skrzyni przekładniowej. Zamiast zrywów na światłach, mamy tutaj dużą elastyczność nawet na niskich obrotach i sporą moc właśnie przy wysokich prędkościach. Tak zestrojoną skrzynię spotykało się niegdyś w niewysilonych samochodach średniej klasy. Dziś zaś to prawdziwy biały kruk.

Kolejne miłe zaskoczenie to zawieszenie. Duży prześwit i niewielki rozstaw osi czyni z Fabii auto "prawie" terenowe. Niestraszne mu ani polne drogi, ani piaszczyste wzgórki, a tym bardziej miejskie krawężniki. Na trasie zaś Skoda zamienia się w komfortowego i niezwykle sterownego kompakta. Kierowca traci pewność prowadzenia dopiero przy prędkości powyżej 150 km/h.

Jedyne nad czym należałoby popracować, to dosyć głośne wnętrze. Do kabiny dochodzi nie tylko dźwięk pracy silnika, ale także szum powietrza opływającego nadwozie i hałas powodowany przez opony.

Podsumowując, Skoda to prawie idealne auto do codziennej eksploatacji. Wszystkim, którzy myślą o zakupie auta i zastanawiają się czy wybrać coś większego i bardziej "prestiżowego" z niemieckiego "autohauzu" wypada tylko polecić jazdę próbną zmodernizowaną Fabią.

Samochód do testów użyczyła Skoda Auto Polska
.
BaWo

Opinie (79) 1 zablokowana

  • wydaje mi się (4)

    że Skoda od kiedy stała się niestety przybudówką niemieckiego koncernu nie może się zdecydować czy to na powrót do pięknej tradycji czy na nowoczesność
    50 tysięcy to bardzo dużo wręcz za dużo za auto takiej klasy
    jedno się czechom i ich rządom chwali mają fabryki samochodowe i o nie dbają
    a u nas...
    przypomnieć można nazwy już tak naprawdę z kart historii: Star, Jelcz, FSO i FSM... czy te jeszcze dawniejsze...
    czy i innej beczki traktory Ursus, kombajny Płock
    podziękujmy na wyborach charkowskim pijakom i obecnym cudakom za takie "rządy"

    • 12 2

    • Hehe,,,..........kombajny Płock?

      • 0 1

    • (1)

      jeśli Skoda jest przybudówką koncernu z Wolfsburga, to na dobre jej
      to wyszło, bo 80tys. za Golfa, to dopiero jest nieporozumienie..
      A i Fabia, i Golf z czasem się zużyją..

      • 0 0

      • Skode Fabie nie wolno porównywać z Golfem .

        Fobia i Ibiza są na płycie podłogowej Polo . Płyta Golfa została wykorzystana do Octawii i Toledo . W tym przypadku można porównywać cenę Fabii z Ibizą i Polo .

        • 0 0

    • Powinienies pójść za ciosem i od razu skwitować że

      powinniśmy oddać rządy w jedynie słuszne ręce, "fachowców" i do tego "patriotów". Wtedy fabryk samochodowych, stoczni i autostrad bedzie u nas, z dnia na dzień, dziesiatki, baaa setki nawet. A co mi tam, może i miliony!!! Jak 3 miliony mieszkań.....:)

      • 1 0

  • Co za Amator robił te zdjęcia? (1)

    Na zdjęciach nic nie widać. Po co strzelać więc takie fotki? Nie lepiej wziąć chociaż od producenta? :( żenada

    • 14 2

    • to już nie pierwszy raz

      chłopaki robią zdjęcia pagerem.

      • 1 0

  • Takie pieniądze za nic nie mający samochód to porażka (1)

    Ani stylu ani renomy ani dobrego wyposazenia tyle ze jezdzi
    Auta z tej samej półki ale mające kształt fason czy choćby namiastki klasy to fiesta clio czy nawet corsa

    • 7 8

    • a co mają wspólnego włąściciele fiesty i clio

      nic, bo ciągle stoją w serwisach
      co za renomę ma niby Ford? popularne auto jak każde inne

      jedno z czym się zgodzę to "namiastka klasy"

      • 1 0

  • "a jego wnętrze wydawało intensywny zapach fabryki"

    - chyba plastiku :D :D

    • 7 0

  • A ja kocham (4)

    moją Avensiskę - 5l za miastem i 7l w mieście. Fura ogromna - kupiona używana w cenie Skody. Naprawdę luz...

    • 3 2

    • pozdrawiam 1,9 tdi w Fabii 4,3 w trasie i 6 w mieście (2)

      i mam gwarancję, ceny w serwisie jak dla ludzi i nie zacinają mi się pedały ;)

      • 1 0

      • i tdi-klekot za free

        i drogie naprawy gdy pójdzie turbina czy pompowtryskiwacze

        • 0 0

      • A ja mam malucha i jeżdzę na wode!

        • 0 0

    • do doktora szpatułki

      i pewnie złozona z 3 przystanków przy użyciu polskich blacharzy?

      • 0 0

  • skoda jest git

    co wy chcecie od tej skody, fajne auta, u mnie są dwie octavie w rodzinie, zero awarii, tylko to co kwalifikuje się jako zużycie eksploatacyjne, mają świetne hamulce, bezawaryjne silniki, komfortowe zawieszenie i doskonale się prowadzą, w większości wypowiadają się tutaj ludzie którzy w życiu tymi autami nie jeżdzili i nie mają pojecia co i jak. Polecam skodę bo mnie nie zawiodła.

    • 10 2

  • skoda gdyby nie to ze Niemcy sie nia zaopiekowali pies z kulawą noga by jej niekupił!! (3)

    Tylko dlatego ma taka jakosc i tak dobrze sie sprzedaje to tylko i wyłacznie zasługa niemców!!.Gdyby Polskich polityków nie trawiła korupcja to by im zalerzoło by niemcy wykupili jakies polskie auto i tak samo by sie dobrze sprzedawało ale niestety Polacy jak zawsze naiwni dali du...py!!Dlatego własnie czesi nas wyprzedzaja pod kazdym wzgledem!!

    • 5 1

    • nieprawda (2)

      nieprawda, koncern VW kupił w Poznaniu dawną fabrykę Tarpana i z rewelacyjnym efektem produkują tam teraz VW Caddy i VW Transporter!

      • 1 2

      • nadal nic nierozumiesz to dlaczego nieprodukuja tarpana !!

        W Polsce nieprodukuje sie zadnej polskiej marki zadnego poskiego auta jak skoda w czechach sie nieprodukuje wiec niewyjezdzaj mi tu z fabrykami bo fiat tez ma swoja tu fabryke i co z tego !!

        • 1 0

      • Nowy polonez mugłby byc unowoczesniony jak skoda i inne polskie auta tez!

        • 2 0

  • Dlaczego ceny paliwa sa takie wysoki? (4)

    Banda łosiów, zapewne, żeby popisać się przed sąsiadami, jak tylko zarobi kilka zł. więcej, zaraz kupuje sobie samochód z jak największym silnikiem, pomimo tego, że często nie potrzebują zbyt dużych jednostek. Pomijając to, że kupują samochody same w sobie zbyt duże, bo jak wytłumaczyć zakup SUVów przez kogoś, kto mieszka w mieście, czy Kombiasów dla 4osobowej rodziny. W efekcie jeżdżą tymi paliwożłopami i biją kolejne rekordy spalania. Rośnie popyt na benzynę/ropę a to skutkuje wyższymi cenami - proste?

    Chcecie niższych cen, to myślcie o ekonomii, a nie o szpanie.

    • 6 1

    • to niezabardzo ma znaczenie bo wystarczy ze przerowbi auto na gaz i juz za benzyne nieplaci! (3)

      wystarczyło by tylko spopularyzowac inne środki energi.najlepiej LPG bo jest najtańsze.

      • 3 0

      • (2)

        ta, kupić auto z dwulitrowym silnikiem i przerobić go potem na gaz - jakie to polskie

        • 1 1

        • im większy silnik tym bardziej do gazu się nadaje

          a gdybyś wiedział że instalacje lpg obecnie są przyjazniejsze silnikom, świat idzie do przodu, zamiast wypowiadać bzdury trzeba by zajrzeć do internetu i trochę poczytać. znam ludzi którzy jeżdzą ponad 4 litrowymi silnikami na gazie, i jazda na gazie jest nie odczuwalna pod nogą, a jazda jest przyjemna i nie droga.

          • 3 0

        • polskie, europejskie i ekologiczne

          • 0 0

  • ochydny ...

    • 2 2

  • nie kumam (2)

    czy nie moga czegos zrobic z tymi tandetnymi plastikami? Ile wiecej kosztuje lepszy plastik, 200zl? Wezcie najgorszy telefon, przyciski o niebo lepsze niz w nowce skodzie - jak mozna dopuscic taki badziew do klientow? Dlaczego deski rozdzielcze sa tak obskorne?

    • 3 1

    • Skoda Seat i VW od zawsze maja najgorsze plastiki i do tego wieje nudą

      to sie nie zmienia od lat

      • 0 0

    • tragedii aż takiej nie ma bez przesady

      zobacz co się dzieje w innych autach z tej półki cenowej,
      punto, yarisy itp. są równie "plastikowe" z resztą dla ludzi to rzecz gustu
      a dla fabryki "costy costy Panie"

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku w Polsce wprowadzono białe tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane