• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drugie wejście Skody Fabii

BaWo
4 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Skoda Fabia po faceliftingu. Jest tylko lepiej! Skoda Fabia po faceliftingu. Jest tylko lepiej!

Trudno to sobie wyobrazić, ale bywają jeszcze takie samochody, które kosztują mniej niż 50 tys. zł, a potrafią pozytywnie zaskoczyć. Czymś takim jest na pewno zmodernizowana Skoda Fabia II, z benzynowym silnikiem 1.4 o mocy 85 KM.



Szybciej. Drożej. Wygodniej. W motoryzacji - jak w życiu. Rozbuchana konsumpcja sprawia, że kręci nas tylko to, co drogie i najbardziej luksusowe. Co w takim razie może nam zaoferować Skoda Fabia Classic, za 47 tys. zł? Cztery koła, kierownicę i niezbyt komfortowe przeniesienie z miejsca A do miejsca B? Pewnie tak byśmy sądzili do dziś. Gdyby nie fakt, że Fabia przeszła właśnie lifting.

Objął on przede wszystkim zewnętrzne partie nadwozia. Nowa jest osłona chłodnicy i trójwymiarowe lampy. Dzięki temu mała Skoda upodobniła się do Octavii i Superba. Wewnątrz zmieniono kierownicę. Pojawiły się też nowe silniki. Sześć jednostek benzynowych i dwie jednostki diesla. W przypadku Fabii ich moc waha się od 60 do 105 KM.
Ciekawostką jest nowy czterocylindrowy silnik benzynowy 1,2 TSI o mocy 95, albo 105 KM.

Trojmiasto.pl było jednym z pierwszych polskich mediów, które miało okazję przetestować zmodernizowaną Fabię. Kiedy odbieraliśmy "nasz" samochód, miał on przejechane zaledwie 200 kilometrów, a jego wnętrze wydawało intensywny zapach fabryki.

W przeciwieństwie do większości świetnie doposażonych, samochodów, które trafiają do rąk dziennikarzy, była to klasyczna wersja Classic, wzbogacona o aluminiowe felgi, lepsze radio i klimatyzację. Pod jej maską znajdowała się zaś sprawdzona jednostka 1,4 o mocy 85 KM. Gdybyśmy chcieli kupić taki samochód w salonie, musielibyśmy zapłacić 47 tys. zł.

Suma nie jest porażająca. Stąd też nikt nie spodziewał się cudów. Jakież było nasze zdziwienie, gdy okazało się, że Fabia nie jest tylko miejską namiastką prawdziwego samochodu.

Niespełna czterometrowa "Czeszka", dzięki dużej wysokości i szerokości nadwozia zmieści wygodnie czterech psażerów. Miejsca w środku jest mniej więcej tyle, ile w Golfie III, a dobrze wyprofilowane, twarde siedzenia nie męczą nawet na dłuższej trasie.

Twarde plastiki są dobrze spasowane, nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Cieszy zwłaszcza kierownica. Wykonana z materiału o bardzo przyjemnej fakturze, idealnie układa się w dłoni. To jeden z pierwszych pozytywnych szczegółów na jaki zwraca się uwagę, gdy zasiądzie się już na miejscu kierowcy. W foremnym bagażniku, znalazło się miejsce na niezwykle poręczne przegródki. Plus za bardzo wydajną półautomatyczną klimatyzację.

Trudno też czepiać się silnika. Pojemność 1.4 i 85 KM to z pozoru niezbyt wiele. W przypadku tego samochodu, jest to jednak więcej niż wystarczająco. Skoda żwawo rozpędza się nawet powyżej 130 km/h. To zaś sprawia trudność nawet niejednemu mocniejszemu produktowi konkurencji. Średni wynik - 12,3 sekundy do setki nie jest spowodowany słabością jednostki napędowej, lecz zestrojeniem skrzyni przekładniowej. Zamiast zrywów na światłach, mamy tutaj dużą elastyczność nawet na niskich obrotach i sporą moc właśnie przy wysokich prędkościach. Tak zestrojoną skrzynię spotykało się niegdyś w niewysilonych samochodach średniej klasy. Dziś zaś to prawdziwy biały kruk.

Kolejne miłe zaskoczenie to zawieszenie. Duży prześwit i niewielki rozstaw osi czyni z Fabii auto "prawie" terenowe. Niestraszne mu ani polne drogi, ani piaszczyste wzgórki, a tym bardziej miejskie krawężniki. Na trasie zaś Skoda zamienia się w komfortowego i niezwykle sterownego kompakta. Kierowca traci pewność prowadzenia dopiero przy prędkości powyżej 150 km/h.

Jedyne nad czym należałoby popracować, to dosyć głośne wnętrze. Do kabiny dochodzi nie tylko dźwięk pracy silnika, ale także szum powietrza opływającego nadwozie i hałas powodowany przez opony.

Podsumowując, Skoda to prawie idealne auto do codziennej eksploatacji. Wszystkim, którzy myślą o zakupie auta i zastanawiają się czy wybrać coś większego i bardziej "prestiżowego" z niemieckiego "autohauzu" wypada tylko polecić jazdę próbną zmodernizowaną Fabią.

Samochód do testów użyczyła Skoda Auto Polska
.
BaWo

Opinie (79) 1 zablokowana

  • za ten badziew 50 tys?????????????????? chyba ich pogieło

    i gdzie napis "artykuł sponsorowany"????

    • 2 5

  • I to ma być wypas ???

    Ja mam Daewoo Tico - trzy cylindry, 0,8 l, pod maską 41 KM i nie czuję się zakompleksiony a moje autko można kupić za 2 tysiaki. Pozdrawiam naiwnych :D

    • 4 2

  • (2)

    50000 zł nie dał bym za takie auto. 38000 max

    • 2 3

    • To daj tyle ile piszesz max. Akurat kosztuje niecałe 38000, ale bez dodatkowego wyposażenia, jak wyrwiesz z 2009 roku to zapłacisz poniżej 35000.

      • 2 0

    • ha a cena wyjściowa to 32 500 podobnie jak punto 32 490 o polo nieco droższe 38 900 widziałem reklamę

      no ale w każdym salonie są "ceny od"

      • 0 0

  • a ja mam Syrenę Bosto a w domu ryż co gotuje się bosko

    • 0 1

  • Skoda i niezawodność to popytajcie o skrzynie biegów turbo w dieslach i choćby klamki (2)

    rozładowujący się akumulator od migającej diody itp itd
    Skoda to samochód prawie tak dobry jak nasze daewoo lanos

    • 1 7

    • a co to jest "skrzynia biegów turbo"

      Kolego te same skrzynie masz w VW a wszyscy się nad nimi rozpływają, że taki lans i ochy i achy,
      do lanosa z całym szacunkiem dla posiadaczy tej marki to nie ma co porównywać
      a jak jakiś przysłowiowy Kaziu kłądł Ci kable do radia to nic dziwnego że aku pada ryj

      • 3 0

    • z całym szacunkiem dla lanosa

      zanim kupiłem skodę jeżdziłem lanosem, przejechane nim miałem 230 tyś i o dziwo bezproblemowo, teraz skodzie stuknęło 100 tyś. i też bez problemów, wasze uprzedzenia przemawiają przez nie których, jak pisałem wcześniej większość nie miała okazji pojeżdzić tymi autami a wiesza na nich psy, tylko jak ktoś wspomniał są wysoko w rankingach i to mówi najwięcej.

      • 3 1

  • Fabia I wygladala ok. , ale ten model to porazka ... pomijam sprawy techniczne

    ... chyba tylko na sluzbowe sie nadaje to obrzydlictwo ..

    • 3 6

  • Dla matołów! (3)

    Głównie dla tych, co nie potrafią podejśc do salonu innej marki i stwierdzic, że nachalna reklama wciska nam śłabo wykonane auto z przestarzałą technologią i co najmniej "kontrowersyjną" stylistyką jako tanie i dobre.
    Za te same pieniądze mozna kupić podobnie wyposażone auto renomowanych marek (czy to Polo, czy Corsa, 207, Clio itd) albo o oczko większe konkurentów bezpośrednich (Kia Ceed, Dacia Logan, Sandero - powiedzmy sobie jasno, to są własnie auta z półki Fabii).
    Ale taki buracke, zakłamane "artykuły sponsorowane" robia wodę z mózgu najmniej odpornym.
    To nie przypadek że typowy skodziarz blokujacy ruch na lewym pasie to dziad w kapeluszu albo baba :)

    • 1 9

    • sam jesteś matołem jak myślisz że ludzie nie chodzą po salonach i nie porównują (1)

      trzeba być faktycznie matołem, żeby mieć tak ograniczone podejście

      o już prawie trzynasta, a Ty nie w szkole????

      • 2 1

      • Nenneke - z twojego posta jasno wynika, że jesteś babą jżdżaca lewym pasem, bo za 15km trzeba będzie skręcic w lewo :)
        Skoncentruj się, odłóż laleczki, zakompleksiony babsztylu i jeszcze raz uwaznie przeczytaj to, do czego strasz się odnieść.
        A potem puknij się w czoło i zastanów się nad swoja głupotą.

        • 0 1

    • Pitolisz chłopie!

      Cee'd to compact, a fabia polo i inne mieszczuchy to klasa B. Wiec klasa mniejsze.

      • 0 0

  • Żre paliwo (5)

    Nie spala tylko ŻRE. Jeździłem Ibizą z tym samym silnikiem - trzeba liczyć średnio 10 litrów na setkę, nie tylko w mieście

    • 1 4

    • co to byla za ibiza 1.4? (1)

      • 1 0

      • Kto mocno ciśnie , temu z kieszeni wyciśnie .

        • 1 0

    • (2)

      Potwierdzam. Cordoba 1.4 85 km, czyli te same podzespoły co fabia spala w mieście ok 11 litrów. Stary saab 9000 z silnikiem 2.3 turbo (225 km) spala dokładnie tyle samo - ale jest o wiele cięższy.

      • 0 0

      • 8-8,5/100

        Mam najnowszą Ibizę, nie jestem dziadkiem tylko młodą osobą, a spalania wyższego, jeżdżąc po mieście nie miałem, więc nie wiem skąd te opinie.
        A Skoda to mój drugi samochód i każdemu POLECAM !

        • 1 0

      • musi żreć żeby z 1.4 l wyciągnąć 85 koni.

        moje stare Audi z silnikiem 1.8 spala w mieście 8,5 l/100. Lobby paliwowe nas wykańcza...

        • 0 0

  • każdy ma prawo do swojej opinii ale było nie było to lider sprzedaży i doceniana marka w Europie! (2)

    i stąd pewnie ten artykuł, jak napiszą że VW Polo to samochód roku
    to też będzie wrzask że sponsorowane, że kupili tytuł za łapówki itd.

    ludzie głosują nogami i możecie tu warczeć jeden na drugiego ale to jest
    najpopularniejsze auto w Polsce od lat

    a Skodzie gadajcie co chcecie, np. na Wyspach w ubiegłym roku w kategorii niezawodnego auta wygrała Octavia, Yeti dostało nagrodę Top Gear i przyłady można mnożyć

    dlaczego o tym piszę? bo angole nie mieli doczynienia ze starymi skodzinami 1000mb czy tam 105 czy favorit i ich opinie są bardziej bezstronne , a rynek samochodowy bardziej wymagający od naszego

    • 5 1

    • o i to też pewnie sponsorowane ;)

      http://www.samar.pl/index.html?__la=pl&__ac=sec,4&new=57617

      można ich nie lubić, mogą się nie podobać ale Skody to solidne i nowoczesne auta!

      • 1 0

    • Dodałbym porównanie przez TOP-GEAR

      Fabii 1.9 TDI z Mini 1.6. Mini zostało daleko w tyle . Jaki się komuś nie podoba znaczek skody,to niech go zdemontuje lub przykryje szmatą.

      • 0 0

  • skladak (1)

    Taka jakas spawana z trzech, przod od octavii, srodek od golfa, a tyl od fabii.
    Nie wiadomo czy to bite czy nie... no i w ogole cala z recyclingu, np. plastiki...

    • 0 7

    • ALE Z CIEBIE "ZNA-F-CA"

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Q30, Q50, Q60 - to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane