Fiat Punto II (1999-2011) (produkowany od 2003) (293 opinie)

Fiat ten jest jednym z bardziej popularnych aut klasy C w naszym kraju. Nie ma się zresztą czemu dziwić. Punto II jest dostępne w 3- i 5-cio drzwiowej wersji, z pięcioma silnikami (1.2 8v, 1.2 16v, 1.8 16v, 1.9 D, 1.9 JTD), dwiema manualnymi skrzyniami biegów (5-cio i 6-cio biegową), przekładnią automatyczną/sekwencyjną (6-cio lub 7-mio biegową) oraz 15 kolorami karoserii, z dwoma odcieniami wnętrza dla każdej wersji. Słowem: jest w czym wybierać.

Nadwozie drugiej generacji jest dość agresywne, szczególnie w odmianie 3-drzwiowej. Poprzednika charakteryzowały płynne linie, tutaj sytuacja jest nieco inna, zauważalnie są liczne kanty i ostre krawędzie. Bardzo interesująco prezentuje się przód samochodu z zespolonymi reflektorami chronionymi gładkimi kloszami. Uwagę przyciąga także okrągłe logo Fiata zaprojektowane specjalnie na setną rocznicę koncernu.

Światła tylne są jeszcze dłuższe niż w poprzedniej wersji, siegają od dachu prawie po zderzak. pomiędzy nimi znajduję się nietypowo skonstruowana, bo lekko wypukła klapa bagażnika. Drzwi boczne otrzymały ciekawe, wklęsłe przetloczenia. Wnętrze Punto jest jednym z obszerniejszych w swojej klasie, mimo tego tylna kanapa oferuje dość ograniczoną przestrzeń, szczególnie wysokim osobom. Zastrzeżeń nie wzbudzają natomiast miejsca przednie. Zapewniają one wystarczającą ilość miejsca i przyzwoity komfort. Dużą zasługę mają tu świetnie ukształtowane fotele. Deska rozdzielcza jest bardzo czytelna i funkcjonalna, jednak jakość użytych materiałów może niektórych rozczarować. Zastosowane plastiki i obicia tapicerskie z pewnością nie są najwyższych lotów. Uwag nie wzbudza natomiast staranność montażu. Bardzo skutecznie działa system nawiewu i przewietrzania. Bagażnik przy komplecie pasażerów pomieścić może 275 litrów, co jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie aut. Rozłożenie tylnej kanapy powoduje, że przestrzeń wzrasta do 1080 litrów.

Zawieszenie kół przednich typu McPherson wyposażono w dolne, poprzeczne pióra zakotwiczone i pomocniczą belkę stabilizującą. Tył, także typu McPherson oparty jest na ciągnionych wzdłuż piórach, które zakotwiczone są do pomocniczej belki poprzecznej z belką stabilizującą. Auto płynnie pokonuje nierówności i nieźle radzi sobie podczas szybkiego przejeżdżania przez zakręty, choć momentami bywa lekko nadsterowne.

Możliwe wyposażenie auta jest bardzo szerokie. Należy wspomnieć: 4 poduszki powietrzne (1 kierowcy, 1 pasażera i 2 boczne), ABS z systemem rozdzielania siły hamowania EBD, system kontroli przeniesienia napędu podczas przyspieszania TCS, oraz system p-poż. zapobiegający pożarom w razie wypadku, system przeciwkradzieżowy Fiat CODE II plus zagłówki, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach włączając środkowe siedzenie na tylnej kanapie (przednie fotele są wyposażone w napinacze), elektryczne wspomaganie, które jest nowością w segmencie, ręcznie sterowaną klimatyzację z podwójnym filtrem (przeciw zanieczyszczeniom i węglowy), szyberdach sterowany elektrycznie i oczywiście centralny zamek, zdalne sterowanie centralnym zamkiem drzwi, elektrycznie sterowane szyby i lusterka zewnętrzne (również podgrzewane) - wszystko w zależności od wersji auta.

Ta mnogość możliwych wersji Punto II powinna zadowolić najwybredniejszych zważając, że niektóre elementy wyposażenia zarezerwowane były do tej pory dla aut o klasę wyższych.

Dane techniczne:

Silniki: 1.2 16v 1242 ccm 59 kW (80 KM), 1.9 D 1910 ccm 44 kW (60
Wymiary: długość, 3800, szerokość, 1660, wysokość, 1480 mm

niezawodność
3.9
komfort
3.8
ekonomia
4.2
wrażenia z jazdy
4.0
Średnia ocen
4.0

Foto Moto

    Opinie (293)

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    zamknij

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    - jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

    Wydarzenia