• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zbada stan Trasy Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
13 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Estakada Kwiatkowskiego zostanie zbadana, jednak gruntowny remont wciąż stoi pod znakiem zapytania. Estakada Kwiatkowskiego zostanie zbadana, jednak gruntowny remont wciąż stoi pod znakiem zapytania.

1,1 mln zł pochłoną ekspertyzy i badania, dzięki którym zbadany zostanie aktualny stan Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Równocześnie będzie przygotowywana dokumentacja projektowa modernizacji i podniesienia nośności drogi do 11,5 ton na oś na całej długości, potrzebna do rozpoczęcia remontu drogi, który zależy od pozyskania środków z UE.



Czy UE powinna sfinansować remont Trasy Kwiatkowskiego?

Trasą Kwiatkowskiego każdej doby przejeżdżają tysiące pojazdów ciężarowych, niejednokrotnie przeciążonych. Obiekt mostowy zużywa się z tego powodu szybciej niż inne w mieście. Co więcej, jest połączeniem z portem, co pogłębia obciążenia. W związku z tym przynajmniej raz w roku, na lub pod estakadą, prowadzone są prace remontowe.

Ostatni remont drogi został zakończony jesienią. Koszt prac pochłonął 1,6 mln zł. Remontowane były przeguby starszej części Estakady. Inwestycja była niezbędna, jednak to wciąż działanie doraźne.

Prawdziwą szansą dla drogi jest jej gruntowny remont, który ma szanse zostać sfinansowany z pieniędzy europejskich. Według szacunków cała inwestycja miałaby kosztować 200 mln zł. Czy Unia Europejska przeznaczy na ten cel pieniądze, jeszcze nie wiadomo. Remont Trasy Kwiatkowskiego jest bowiem co prawda uwzględniony przez resort infrastruktury i rozwoju, jednak na razie tylko na liście rezerwowej.

Modernizacja mogłaby zostać wykonana w ramach projektu: "Łącząc Europę" (CEF) skupiającego pieniądze z tzw. funduszu spójności. Polska ma otrzymać nawet 4 mld euro na projekty, które w sposób znaczny usprawniają połączenia morskie, kolejowe i drogowe wewnątrz Unii Europejskiej.

I choć widoki na remont są niepewne, miasto ogłosiło przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz przeprowadzenie ekspertyz, które mają dać odpowiedź, w jakim stanie technicznym jest droga.

Pierwsza część zamówienia obejmuje wykonanie ekspertyzy technicznej, dotyczącej aktualnego stanu technicznego i rzeczywistej nośności obiektu. Część druga dotyczy wykonania minimum dwuwariantowej koncepcji modernizacji i podniesienia nośności obiektu do klasy A (TEN-T), czyli możliwości jazdy ciężarówek o nośności 11,5 ton na oś.

- Finansujemy to we własnym zakresie. Chcemy zbadać stan drogi, zobaczyć, jakie są najpilniejsze potrzeby w zakresie jej dostosowania do pełnej nośności TEN-T i jednocześnie posiadać dokumentację projektową, gdyby udało się w końcu rozpocząć remont drogi - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Te ruchy prawdopodobnie nie zrobią większego wrażenia na pracownikach obecnego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Rozmowy w sprawie przejęcia drogi przez państwo były prowadzone wielokrotnie. Miało ono pozwolić na odciążenie budżetu miasta, z którego pochodzą środki na remonty. Jako argumenty, gdyńscy urzędnicy przytaczali duże natężenie ruchu na drodze oraz - de facto - jej międzynarodowy charakter. W walce o zmianę statusu lojalnie wspiera miasto Port Gdynia. Do podjęcia konkretnych decyzji nikt się jednak nie kwapi.

- Jest to dla mnie jedna z większych zagadek. Przecież uznanie tej drogi za krajową nic nie kosztuje budżet państwa. Wystarczy jedna decyzja. Jak widać, nie ma woli, by ją podjąć - kończy Stępa.

Opinie (150)

  • Gdynio zrzeknij się miana miasta na prawach powiatu

    zrównaj się poziomem do Kościerzyny, Wejherowa, Kwidzyna, Malborka, a wtedy drogę krajową czyli estakadę będzie remontowała GDDKiA.

    • 12 4

  • OPAT

    to chociaż wybudować OPAT tylko do hutniczej z węzłami i poszerzyć hutniczą po 2 pasy - przecież hutnicza jest wielkim napędzającym gospodarkę rejonem która przynosi podatki dla miasta

    • 11 2

  • ITD

    Wczesniej ITD tlumaczyło sie ze nie ma w gdyni wag teraz jak juz jest waga to krokodyli dalej nie ma. i co juz nawet nikt nie pyta dlaczego ich nie ma. czyżby wszyscy sie przyzwyczaili do tego ze ITD nic nie robi? pierdzistolki w zielonych kubraczkach. pod kogo te lenie podlegają? wojewoda? no tak. czerwpny i zielony nie pasują do siebie

    • 11 1

  • Przetarg na dokumentację to kpina!!!!!!!!!! (1)

    W specyfikacji przetargowej napisano że w składzie ekipy przygotowującej ekspertyzę musi być profesor zwyczajny, ekipa musiała wykonać ileś tam próbnych obciążeń mostów i inne bzdury wskazujące na pewną ekipę z Politechniki Gdańskiej. Do ekspertyzy i projektu nie potrzebne są próbne obciążenia a profesor to już kuriozum totalne. Profesorowie nie są projektowania a powinni zajmować się uczeniem młodzieży.

    • 23 5

    • Podobno po protestach zmienili profesora na

      doktora, ale to i tak są kpiny. Od tego są fachowcy projektanci mostowi......

      • 10 0

  • Przecież Szczurek obraził się na Unię !? (1)

    A bajki Stępy już nie są śmieszne. Stępa powiada :- Jest to dla mnie jedna z większych zagadek. Przecież uznanie tej drogi za krajową nic nie kosztuje budżet państwa. Wystarczy jedna decyzja. Jak widać, nie ma woli, by ją podjąć - kończy Stępa.
    Oczywiście,że uznanie tej drogi za krajową nic nie kosztuje. Natomiast kto potem weźmie na siebie koszty utrzymania ???

    • 22 1

    • Stepa jak juz cos powie to rece opadaja.

      • 6 0

  • Wiecie co ?...

    Brak słów ! - czy ci gdyńscy urzędnicy pracują na haju czy pijani ??? - toż to kompromitacja !!! , przecież w ubiegłym roku trwał remont , sparaliżowane było całe miasto , czy jednocześnie nie można było robić badań ,dokonywać pomiarów itd. po zatem - czy nie trzeba było zrobić jednego a porządnego i solidnego remontu ? .Pan stempa powinien dostać order budowniczego Estakady dla Jeleni na budowanej ul. Chwarznieńskiej !. Od jak dawna panowie ci Uprawiają Gdyńską Babranine - ja myślę ,że tu głównie chodzi o dojenie kasy ! , przede wszystkim to naprawdę już czas aby pogonić to całe gdyńskie towarzystwo ! Wybierzmy ich sobie jeszcze na piątą kadencje to Miasto zostanie totalnie zdemolowane !-p\

    • 30 3

  • ale TO droga krajowa (2)

    PONOC MIAŁA BYC PRZEKAZANA POD ZARZĄDZANIE GDDKiA to po co Gdynia ydaje na ekspertyzy 1,1 ml

    • 4 2

    • ed, ponoć miała być przekazana pod zarządzanie GDDKiA. Właśnie ponoć.

      W tym tkwi szczegół. Szczurek chce się pozbyć Trasy Kwiatkowskiego i w związku z tym jego ludzie rozpowiadają bajki. A GDDKiA odpowiada nie, to nie nasza droga.

      • 2 0

    • Drogi krajowe w Gdyni i Gdańsku

      to działka tych miast.... chyba, że są to autostrady lub drogi ekspresowe. Jak wiadomo ani Kwiatkowskiego w Gdyni, ani Sucharskiego nie jest A/S więc miasta muszą same je utzrymywać (dofinansowanie jest możliwe) a nie liczyć na GDDKiA.

      • 3 0

  • Rozebrać i wybudować nową !!!! innego wyjścia nie ma !!!

    • 8 0

  • "Gdynia zbada stan Trasy Kwiatkowskiego" (2)

    Ja bym wolał, aby to jacyś specjaliści zbadali, bo jeśli zabiora sie za to urzędasy, to będzie kosztowało x3 i trwało równie długo.

    • 20 0

    • ja bym wolał aby specjaliści zbadali stan umysłowy Szczurka i jego ekipy.

      • 6 0

    • byle nie "specjalisci z politechniki gdanskiej", bo to sie na pewno zakonczy katastrofa budowlana.

      • 2 2

  • kurcze mogą być kłopoty z dojazdem na lotnisko :)))))

    • 25 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

VW Crafter to:

 

Najczęściej czytane