- 1 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (41 opinii)
- 2 Kredkami w kierowców przy przejściu (105 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (282 opinie)
- 6 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (111 opinii)
Gdynia zbada stan Trasy Kwiatkowskiego
1,1 mln zł pochłoną ekspertyzy i badania, dzięki którym zbadany zostanie aktualny stan Estakady Kwiatkowskiego . Równocześnie będzie przygotowywana dokumentacja projektowa modernizacji i podniesienia nośności drogi do 11,5 ton na oś na całej długości, potrzebna do rozpoczęcia remontu drogi, który zależy od pozyskania środków z UE.
Ostatni remont drogi został zakończony jesienią. Koszt prac pochłonął 1,6 mln zł. Remontowane były przeguby starszej części Estakady. Inwestycja była niezbędna, jednak to wciąż działanie doraźne.
Prawdziwą szansą dla drogi jest jej gruntowny remont, który ma szanse zostać sfinansowany z pieniędzy europejskich. Według szacunków cała inwestycja miałaby kosztować 200 mln zł. Czy Unia Europejska przeznaczy na ten cel pieniądze, jeszcze nie wiadomo. Remont Trasy Kwiatkowskiego jest bowiem co prawda uwzględniony przez resort infrastruktury i rozwoju, jednak na razie tylko na liście rezerwowej.
Modernizacja mogłaby zostać wykonana w ramach projektu: "Łącząc Europę" (CEF) skupiającego pieniądze z tzw. funduszu spójności. Polska ma otrzymać nawet 4 mld euro na projekty, które w sposób znaczny usprawniają połączenia morskie, kolejowe i drogowe wewnątrz Unii Europejskiej.
I choć widoki na remont są niepewne, miasto ogłosiło przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz przeprowadzenie ekspertyz, które mają dać odpowiedź, w jakim stanie technicznym jest droga.
Pierwsza część zamówienia obejmuje wykonanie ekspertyzy technicznej, dotyczącej aktualnego stanu technicznego i rzeczywistej nośności obiektu. Część druga dotyczy wykonania minimum dwuwariantowej koncepcji modernizacji i podniesienia nośności obiektu do klasy A (TEN-T), czyli możliwości jazdy ciężarówek o nośności 11,5 ton na oś.
- Finansujemy to we własnym zakresie. Chcemy zbadać stan drogi, zobaczyć, jakie są najpilniejsze potrzeby w zakresie jej dostosowania do pełnej nośności TEN-T i jednocześnie posiadać dokumentację projektową, gdyby udało się w końcu rozpocząć remont drogi - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Te ruchy prawdopodobnie nie zrobią większego wrażenia na pracownikach obecnego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Rozmowy w sprawie przejęcia drogi przez państwo były prowadzone wielokrotnie. Miało ono pozwolić na odciążenie budżetu miasta, z którego pochodzą środki na remonty. Jako argumenty, gdyńscy urzędnicy przytaczali duże natężenie ruchu na drodze oraz - de facto - jej międzynarodowy charakter. W walce o zmianę statusu lojalnie wspiera miasto Port Gdynia. Do podjęcia konkretnych decyzji nikt się jednak nie kwapi.
- Jest to dla mnie jedna z większych zagadek. Przecież uznanie tej drogi za krajową nic nie kosztuje budżet państwa. Wystarczy jedna decyzja. Jak widać, nie ma woli, by ją podjąć - kończy Stępa.
Opinie (150)
-
2014-02-13 08:29
estakada (1)
niech ci biurokraci z urzędu ten z któryś już remont opłacą z własnej kieszeni
- 11 3
-
2014-02-13 08:37
a dlaczego z własnej?
kto wybrał Szczurka niech teraz nie płacze, taki urząd jaki prezydent
- 4 0
-
2014-02-13 08:30
POPIS (3)
Gdynia jest solą w oku dla PO/PIS/SLD i innych tego typu tam
zobaczcie, ile gdansk dostal z budżetu a ile gdynia
odpowiedz nasuwa się sama- 5 17
-
2014-02-13 08:35
Trzeba wybrać odpowiednich przedstawicieli do Sejmu, aby robili cos dla swoich wyborców.
A Gdynia niech płacze i dalej głosuje na Szczurka i Biedronia
- 11 2
-
2014-02-13 11:00
kto Ci wyprał mózg
- 3 0
-
2014-02-13 14:06
Odpowiedź: w Gdyni nie potrafią wypełniać papierów z podaniami.
- 4 1
-
2014-02-13 08:32
Waga
Mam nadzieję, że remont uwzględnia automatyczną wagę w jezdni wyłapującą przeciążone ciężarówki.
- 8 0
-
2014-02-13 08:33
coroczny remont trwający półroku
zamiast lotniska trzeba było porządnie estakade zrobić.
A tak tylko popisy PR i zagrywki medialne
Szczurek to najwieksza wydmuszka Polski- 25 3
-
2014-02-13 08:47
Niech się zawali.
Wszyscy będziemy latać samolotami.
- 15 0
-
2014-02-13 09:07
I znow modny wyraz "pochłoną". Który to juz raz???
- 9 0
-
2014-02-13 09:29
Czyli estakada jest niszczona celowo
dla pozyskania środków unijnych i dorobienia się kilku firm. Gdyby nie było pomocy UE dawno powstałaby osobna trasa naziemna dla TiR -ów.
- 8 1
-
2014-02-13 09:29
Jaka jest różnica między Tuskiem a Szczurkiem ?
Pogubiłem się, proszę o podanie jakiś różnic, bo jeśli chodzi o charakter, traktowanie władzy i obywateli, to żadnych różnic nie widzę.
- 8 5
-
2014-02-13 09:31
Tyle kasy
na ekspertyzy??? ktoś chyba znowu się nachapie
- 12 0
-
2014-02-13 09:31
Zwiększmy nośność (1)
żeby TIRy mogły jeździć przeciążone ?
- 8 1
-
2014-02-13 10:02
To Estakada Kwiatkowskiego nie spełnia odpowiednich norm obciążeniowych. Pozostała część Trasy Kwiatkowskiego jest dobra.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.