• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zbada stan Trasy Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
13 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Estakada Kwiatkowskiego zostanie zbadana, jednak gruntowny remont wciąż stoi pod znakiem zapytania. Estakada Kwiatkowskiego zostanie zbadana, jednak gruntowny remont wciąż stoi pod znakiem zapytania.

1,1 mln zł pochłoną ekspertyzy i badania, dzięki którym zbadany zostanie aktualny stan Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Równocześnie będzie przygotowywana dokumentacja projektowa modernizacji i podniesienia nośności drogi do 11,5 ton na oś na całej długości, potrzebna do rozpoczęcia remontu drogi, który zależy od pozyskania środków z UE.



Czy UE powinna sfinansować remont Trasy Kwiatkowskiego?

Trasą Kwiatkowskiego każdej doby przejeżdżają tysiące pojazdów ciężarowych, niejednokrotnie przeciążonych. Obiekt mostowy zużywa się z tego powodu szybciej niż inne w mieście. Co więcej, jest połączeniem z portem, co pogłębia obciążenia. W związku z tym przynajmniej raz w roku, na lub pod estakadą, prowadzone są prace remontowe.

Ostatni remont drogi został zakończony jesienią. Koszt prac pochłonął 1,6 mln zł. Remontowane były przeguby starszej części Estakady. Inwestycja była niezbędna, jednak to wciąż działanie doraźne.

Prawdziwą szansą dla drogi jest jej gruntowny remont, który ma szanse zostać sfinansowany z pieniędzy europejskich. Według szacunków cała inwestycja miałaby kosztować 200 mln zł. Czy Unia Europejska przeznaczy na ten cel pieniądze, jeszcze nie wiadomo. Remont Trasy Kwiatkowskiego jest bowiem co prawda uwzględniony przez resort infrastruktury i rozwoju, jednak na razie tylko na liście rezerwowej.

Modernizacja mogłaby zostać wykonana w ramach projektu: "Łącząc Europę" (CEF) skupiającego pieniądze z tzw. funduszu spójności. Polska ma otrzymać nawet 4 mld euro na projekty, które w sposób znaczny usprawniają połączenia morskie, kolejowe i drogowe wewnątrz Unii Europejskiej.

I choć widoki na remont są niepewne, miasto ogłosiło przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz przeprowadzenie ekspertyz, które mają dać odpowiedź, w jakim stanie technicznym jest droga.

Pierwsza część zamówienia obejmuje wykonanie ekspertyzy technicznej, dotyczącej aktualnego stanu technicznego i rzeczywistej nośności obiektu. Część druga dotyczy wykonania minimum dwuwariantowej koncepcji modernizacji i podniesienia nośności obiektu do klasy A (TEN-T), czyli możliwości jazdy ciężarówek o nośności 11,5 ton na oś.

- Finansujemy to we własnym zakresie. Chcemy zbadać stan drogi, zobaczyć, jakie są najpilniejsze potrzeby w zakresie jej dostosowania do pełnej nośności TEN-T i jednocześnie posiadać dokumentację projektową, gdyby udało się w końcu rozpocząć remont drogi - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Te ruchy prawdopodobnie nie zrobią większego wrażenia na pracownikach obecnego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Rozmowy w sprawie przejęcia drogi przez państwo były prowadzone wielokrotnie. Miało ono pozwolić na odciążenie budżetu miasta, z którego pochodzą środki na remonty. Jako argumenty, gdyńscy urzędnicy przytaczali duże natężenie ruchu na drodze oraz - de facto - jej międzynarodowy charakter. W walce o zmianę statusu lojalnie wspiera miasto Port Gdynia. Do podjęcia konkretnych decyzji nikt się jednak nie kwapi.

- Jest to dla mnie jedna z większych zagadek. Przecież uznanie tej drogi za krajową nic nie kosztuje budżet państwa. Wystarczy jedna decyzja. Jak widać, nie ma woli, by ją podjąć - kończy Stępa.

Opinie (150)

  • (1)

    A wystarczylo zamiast wywalac 100 mln na lotnisko przeznaczyc je na estakade... Oczywiscie nie pokryloby to calego kosztu ale znacznie ulatwilo

    • 21 4

    • za Gierka ty chyba sekretarzem PZPR byleś

      wtedy też jakiś idiota tak pomyślał i dlatego rozgrzebali tę budowę na 25 lat

      • 1 5

  • podstawowym zadaniem powinna byc budowa alternatywnego polaczenia (1)

    a pozniej kolejna zabawa z estakada. Remont estakady to paraliz dla miasta.

    • 18 0

    • Budują alternatywne połaczenie na Babich Dołach....

      • 5 0

  • Estakada do remontu, tyle lat nieremontowana! (1)

    Zastanawiałem się z żoną nad kupnem mieszkania na Bosmańskiej, na Komandorskim Wzgórzu, bo osiedle bardzo ładne, ale cały czas w podświadomości siedziała myśl, że średnio co 3 lata będzie półroczny remont estakady i przez to dojazd do pracy wydłuży mi się o godzinę i wypady do centum również.. Odpuściłem lokalizacje w tej części..

    • 15 2

    • Manipulacja mediów

      Pamiętam, jakby to było wczoraj, jak pojawił się artykuł w mediach po zakończeniu przedostatniego remontu estakady (chyba na wysokości hutniczej), gdzie władze Gdyni MTM i innych krwiopijców oświadczały, że co prawda mieszkańcy musieli sie pomęczyć jakieś 5 miesięcy z korkami, ale teraz po remoncie będzie spokój na kolejne 30 lat...
      Szkoda że nikt nie dodał, że chodzi tylko i wyłącznie o tą część estakady, po 10ciu miesiącach w 2013r. powtórka z rozrywki na przęsłach przy ulicy Morskiej,

      • 7 1

  • tutaj link do powyższej wypowidzi: (3)

    www.trojmiasto.pl/wiadomosci/W-srode-rano-koniec-remontu-Estakady-Kwiatkowskiego-n41451.html

    • 5 1

    • Cytuję

      Urzędnicy zapowiadają, że remont estakady sprawi, że przez kolejnych 15-20 lat, przynajmniej w odnowionych obecnie miejscach, podobne prace nie będą potrzebne :)

      • 4 1

    • (1)

      cytat z powyższego: "Mamy nadzieję, że przynajmniej W TYCH MIEJSCACH, KTÓRYCH DOTYCZYŁ REMONT, estakada służyć będzie bez konieczności większych napraw przez najbliższe 15-20 lat - dodaje Benkowski."

      czyli czepiasz się... wszystko było wyraźnie powiedziane...

      • 3 1

      • nie zgodze się :)

        zauważ że napisane jest też:
        "W ramach remontu naprawiono m.in. część uszkodzonych wieloletnią eksploatacją elementów nośnych konstrukcji, czyli trzech przegubów estakady na odcinku pomiędzy bazą kontenerową i morską. "
        a artykul wyszperałem z 2010roku, od tego czasu były 3 remonty estakady, na wysokości hutniczej i ostatnio na wys. opata hackiego i morskiej

        • 6 0

  • Alternatywna droga potrzebna. (2)

    Zamiast pchać się w budowę lotniska lepiej wydać kasę na alternatywną trasę łączącą dzielnicę Obłuże, Oksywie itd., zbudować wagi przy Terminalu dla Tirów,
    kolejne remonty -paraliż miasta.

    • 17 2

    • (1)

      wskaż któredy poprowadzic ta alternatywną drogę??

      • 1 3

      • taka alternatywa droga istnieje w planach już od lat 70 ubiegłego wieku.

        • 4 0

  • To teraz już wiece po co lotnisko... To droga alternatywna do Estakady! :)

    • 14 4

  • Cytat ze Słońca Gdyni: (3)

    "Przecież, TAK NAPRAWDĘ, to Estakada Kwiatkowskiego jest początkiem autostrady A1"...
    I tak jest ze wszystkim w Gdyni.
    Dzięki Bogu A1 nie wymaga remontu co roku, ani ograniczenia prędkości do "40" na zakrętach (vide połączenia estakady z obwodnicą)

    • 22 11

    • synku! na jakich zakrętach?

      • 0 7

    • a ty NAPEWNO przeczytałes artykuł? (1)

      Ile ty masz lat,? 7,8, moze 10? Rozumiesz co czytasz?
      To jest granica państwa, dociera to do Ciebie? A zaraz dalej - obwodnica, która przechodzi w A-1. Czyli prawda jest, ze w istocie własnie tutaj jest poczatek A-1, która na jeszcze bardziej północy zaczyna sie w Oslo. Kumasz?

      • 2 10

      • Efekt pralni wykonany w 100% !!

        Myśleć ci nie kazał JE Szczurek ? Macie jakiś oficjalny zakaz używania rozumu ? A może masz lat 13,14 i stąd wniosek odnośnie mojego wieku ???
        Idąc twoim tokiem rozumowania można powiedzieć, że obwodnica południowa gdańska to, TAK NAPRAWDĘ (ulubione słowo JE Szczurka, wzmacniające jego wiarygodność w oczach lemingów gdyńskich), początek autostrady A1... Zresztą każda z gmin, nawet wiejskich, mogłaby uzyć podobnej logiki...

        Drogi gimnazjalisto, to nie ilość powtórzeń, bądź publikacji czyni z danego twierdzenia prawdę. Czasem warto potrudzić się i użyć rozumu, miast powtarzać twierdzenia, które docierają do nas zewsząd od miłościwie nam panujących ;)

        • 10 0

  • (3)

    no to się mieszkańcy północnych dzielnic miasta ucieszą. i dodatkowo okoliczne wsiury GPU i GWE codziennie pchający sie tamtędy do roboty ze swoich osiedli w polu kapusty

    • 12 19

    • Brzydko

      Jestem GPU i nie pozwolę by mnie ktokolwiek próbował obrazić!

      • 6 1

    • sam jesteś wsiur

      • 1 0

    • przynajmniej z wlasnego M, a nie w wielkiej plycie z mamusia i tatusiem na karku, bo za 1400 na kasie w tesco na wiecej cie nie stac. te tablice GPU i GWE to tez z autobusu widzisz, a czas na ogladanie to masz jak cie kanar spisuje.

      • 5 0

  • hahahahha znowu?

    hahahahhaha
    brawo Szczurek!

    • 14 0

  • NAJPIERW kupcie wagi do ważenia (2)

    ciężarówek na wjazdach

    • 24 2

    • po co.lobby transportu i remontowe dba o to, żeby ich nie było.

      • 2 2

    • ile mozna walkowac ten sam temat?
      nie ma miejsca na umieszczenie wag na estakadzie. bylo sto razy walkowane.

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest DPF?

 

Najczęściej czytane