- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 2 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (83 opinie)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (192 opinie)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (11 opinii)
- 5 Ten kierowca musi kochać Jezusa (136 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (26 opinii)
Hybrydowe taksówki podbijają Trójmiasto
Po Nowym Jorku, Berlinie, Wiedniu i Warszawie, także trójmiejscy taksówkarze coraz częściej przesiadają się na samochody o napędzie hybrydowym. Ekologiczne samochody dostarcza im Toyota Carter Gdańsk. Pod koniec września na trójmiejskie drogi wyjedzie kilkadziesiąt nowych taksówek napędzanych właśnie hybrydą.
- W tym roku grupie kierowców taksówek dostarczyliśmy hybrydowe Toyoty Auris Kombi. Po kilku miesiącach okazało się, że był to dla nich strzał w dziesiątkę - mówi Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk. - Pod koniec września wydamy kilkadziesiąt hybryd ogólnopolskiej korporacji taksówkowej, która wchodzi na trójmiejski rynek.
Napęd hybrydowy od ponad dekady podbija rynek taksówek na całym świecie. W Nowym Jorku większość popularnych Yellow Cab to dziś hybrydy. Niemiecka Toyota ma w ofercie specjalną odmianę Priusa i Aurisa, dostosowaną do potrzeb tamtejszych taksówkarzy. Obok charakterystycznej barwy lakieru i "koguta" w pakiecie oferowane są także wszystkie potrzebne w taksówce urządzenia. Pierwszy Prius stał się berlińską taksówką już w 2002 roku. W lipcu tego roku zrobiło się głośno o wiedeńskim Priusie, który na taksówce pokonał milion kilometrów. Jego właściciel, Manfred Dworak podkreślał, że naprawy ograniczały się tylko do wymiany zużytych podzespołów i konserwacji.
Podobne obserwacje poczynili już taksówkarze, którzy użytkują Toyoty Auris Kombi, dostarczone im przez Toyota Carter Gdańsk.
- Teraz mam nowe, bardzo oszczędne auto, które jest całkowicie niezawodne. Ne mam przestojów. Cały czas pracuję. Po 30 tysiącach kilometrów pracy w mieście nie mam problemu ani z akumulatorem, ani z hamulcami, co dotąd było standardem, nie mówiąc o innych, incydentalnych i kosztownych naprawach. W serwisie pojawiam się tylko na przeglądy - podkreśla Aleksander Pilecki, użytkujący hybrydowego Aurisa w korporacji Dajan Taxi. - Kto by się spodziewał, że przez 15 lat poruszania się niemieckimi dieslami, lepszy od nich okaże się hybrydowy "japończyk".
- W przyszłym tygodniu będziemy znać więcej szczegółów dotyczących wydania kilkudziesięciu hybryd nowej korporacji taksówkowej - mówi Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk. - Z doświadczeń Toyoty wynika, że w naszym kraju coraz większa liczba klientów sięga po hybrydy, które przy zużyciu paliwa, porównywalnym z dieslami, nie mają wielu kłopotliwych podzespołów, takich jak choćby koło dwumasowe, czy filtry DPF, przez co koszt ich serwisowania jest znacznie niższy. Z tego powodu hybrydy pracują na przykład we flotach takich firm jak Panasonic, PZU czy Orange.
Miejsca
Opinie (10)
-
2015-09-11 18:51
hybrydy (2)
Wiadomo że dla każdego taksówkarza zależy na tym żeby na interesie najwięcej zarobić. A hybrydy sprawdzają się w takiej roli. Wspomniany wiedeński Prius udowodnił że i akumulatory wystarczają na wiele kilometrów przebiegu
- 5 3
-
2015-09-12 17:36
(1)
Jasne, najpierw policz koszty, trzeba to jeszcze kupić za ok. 180 tys pln... tak na dzień dobry ;)
- 2 1
-
2015-09-16 15:10
nie koniecznie
Nie koniecznie. Teraz masz możliwość nie dość że odliczenia 50% vatu bez kratki w samochodzie, to jeszcze toyota udziela 50 % vatu rabatu dodatkowo. Dajmy na to bierzesz aurisa w hybrydzie za ok 95 tys (nie oszczędzając na dodatkach oferowanych do zestawu) odejmujesz po ok 10 tys rabatu oraz możliwości vatu do odliczenia i wychodzi Ci nowy Auris w hybrydzie za 75-80 tys. Proste? Oferta oczywiście odnosi się do zakupu na firmę.
- 1 0
-
2015-09-12 17:41
Po 30 tysiącach kilometrów pracy w mieście nie mam problemu
Z nowym dwusuwowym Trabantem to do 100 tys km też nigdy nie było problemu, więc o czym to?
- 3 0
-
2015-09-14 00:32
Od kiedy Toyota jest niemiecka????
- 0 0
-
2015-09-14 06:29
Carter ...
jest tylko od wydania tych taksówek bo sam ich nie sprzedał a został potraktowany jako punkt wydań i nie bardzo mają się czym chwalić tym bardziej ,że to nie lokalna korporacja kupiła a jakaś tam "krajowa" chcąc wejść na rynek trójmiasta - ciekawe czy te kilkadziesiąt to 12 czy 50 czy 100 - news o niczym czyli jak nasi politycy napisać coś a szczegółów brak
- 0 1
-
2015-09-14 10:16
taniej? (1)
no to może kursy będą tańsze, bo z tego co wiem to toyoty hybrydowe nie palą dużo a i wygodnie się pewnie jeździ nawet jako pasażer.
- 0 2
-
2015-09-15 15:11
bedzie taniej
Na pewno kursy będą tańsze. O to przede wszystkim chodzi żeby zachęcić ludzi do wybierania akurat tych taksówek. Jak taki Auris podczas jazdy miejskiej pali poniżej 5l/100 to i kierowca będzie miał możliwość zarobienia więcej. Do tego wspomniana już wygoda wnętrza, także ja widzę same plusy. A dodatkowo ceny takich samochodów już powoli ujednolicają się z benzyniakami czy dieslami.
- 1 1
-
2015-09-16 19:24
eco taxi
beda jezdzic za 2.40 za km
- 4 4
-
2016-01-08 09:05
Tytuł
A Tytuł dostarczył Carter Gdańsk, dostarczył carter gdansk, znaczy toyota karter Gdańsk
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.