• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zapobiec wypadkom na Spacerowej?

Maciej Naskręt
16 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zdaniem części kierowców inżynierowie ruchu powinni sprawdzić oznakowanie na ul. Spacerowej. Dochodzi tam do zbyt wielu wypadków. Zdaniem części kierowców inżynierowie ruchu powinni sprawdzić oznakowanie na ul. Spacerowej. Dochodzi tam do zbyt wielu wypadków.

W środę rano na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku czołowo zderzyły się dwa samochody. Część kierowców twierdzi, że to przez kolejną nieudaną próbę wyprzedzania i dodają, że należy wymalować linię ciągłą na całej długości ul. Spacerowej, by poprawić bezpieczeństwo. Pozostali natomiast przekonują, że ciągła linia tylko utrudni życie - nie będzie można wyprzedzać m.in. autobusów i rowerzystów. Kto ma rację?



Zachętą kierowców do wyprzedzania są autobusy miejskie.

Ok. godz. 5 w środę na ul. Spacerowej w Gdańsku - na odcinku leśnym - zderzyły się czołowo dwa samochody osobowe. 23-letni kierowca, który jechał w kierunku obwodnicy, zjechał samochodem na przeciwległy pas ruchu, gdzie zderzył się czołowo z pojazdem prowadzonym przez 52-latka.

- Na skutek zderzenia poszkodowany został 23-latek. Trafił do szpitala. Trwa wyjaśnianie, co było bezpośrednią przyczyną zmiany pasa ruchu - mówi sierż. sztab. Lucyna Rekowska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Czy drogowcy powinni wyznaczyć linię podwójną ciągłą na całej ul. Spacerowej?

Niektórzy kierowcy jednak już wydali wyrok w tej sprawie. - Do wypadku doszło na skutek próby wyprzedzania. Nie pierwszy raz dochodzi do zderzenia czołowego na tej ulicy, dziś na szczęście nikt nie zginął, ale w przeszłości jest pełno takich przypadków. Kierowcy przeceniają swoje i swoich samochodów możliwości. Na ulicy Spacerowej należy jak najszybciej zabronić wyprzedzania - wymalować ciągłą podwójną białą linię na całym odcinku leśnym - przekonuje pan Marcin, który mijał rano miejsce wypadku i stojąc w zatorze stracił 40 minut.

Warto tu zaznaczyć, że podwójną linią ciągłą oznaczone są wyłącznie odcinki ul. Spacerowej na łukach. Proste fragmenty wyznaczone są pojedynczą linią przerywaną, zezwalającą na wyprzedzanie i omijanie pojazdów.

Co o tym sądzą mieszkańcy Osowej, którzy najczęściej korzystają z ul. Spacerowej? - Moi zdaniem to zły pomysł. Czasem ul. Spacerową jedzie powoli autobus, czy rowerzysta. Wtedy można łatwo go wyprzedzić, pod warunkiem, że nic nie jedzie z przeciwnej strony. Wprowadzenie zakazu wyprzedzania zakorkuje drogę jeszcze bardziej, a tego nikt nie chce. Tu potrzebna jest raczej rozbudowa drogi - mówi pani Tatiana.

Przypomnijmy, że miasto planuje rozbudowę ul. Spacerowej do dwóch jezdni. Miałaby ona powstać razem z tunelem pod wzgórzem Pachołek. Trwa opracowywanie studium wykonalności, które wyjaśni jak należy budować drogę i ile to będzie kosztować, a także czy jej realizację należy etapować. Władze Gdańska i Sopotu na ten cel przeznaczyły po 250 tys. zł na opracowanie dokumentu.

Opinie (271) 2 zablokowane

  • moze by ja poprostu

    poszerzyć do dwóch pasow w każdym kierunku jak Slowackiego

    • 2 4

  • 23 lata wiek kierowcy

    bardzo doświadczony chłopak...i wszystko jasne

    • 1 1

  • (2)

    Sposób jeden poszerzyc do 2 pasów w jednym kierunku co powinno być zrobione wiele lat temu

    • 1 3

    • Urzekła mnie twoja historia.

      • 1 0

    • Do 6 pasów w każdym kierunku. Wybudować estakadę nad Oliwa i bezkolizyjne włączanie się na Grunwaldzką. Dwa wiadukty nad obwodnicą i dwupasmówka do Chwaszczyna. Drogę krajową 20 zamienić na ekspresówkę. Na ulicy Wodnika zwiększyć dopuszczalną prędkość do 80, Barniewicką przebudować na dwupasmówkę.
      Nawet jesli to się uda i wycięcie 1/5 lasu spowoduje, że korków nie będzie wcale i zjazd do centrum będzie trwał 3 minuty to:
      a) od razu będzie się opłacało jechać z Gdyni do Sopotu, oraz z Wrzeszcza na obwodnicę właśnie Spacerową i ruch wzrośnie, aż pobliskie zjazdy będą miały podobny czas przejazdu
      b) atrakcyjny dojazd zwiększy atrakcyjność terenów i za 5 lat cały obszar od Chwaszczyna do Osowej będzie zabudowany i ilość dojeżdżających zapewni korki.
      Wtedy poszerzymy do 9 pasów w jedną stronę. To jest mechanizm samonapędzający. Im lepsza infrastruktura drogowa, tym więcej pojazdów. Ilość jeżdżących dopasowuje się do przepustowości i zostają tylko ci, którzy muszą i ci, którym wydaje się, że muszą. Samochody będą coraz większe, odległości z domu do pracy coraz większe, a korki się nie zmniejszą. Sytuacja będzie się poprawiać tymczasowo, po wybudowaniu kolejnego udogodnienia, kolejnej drogi. To ja z przepustowością Internetu - zawsze jest mało, bo pojawiają się nowe usługi i zapotrzebowanie rośnie. Nie ma miasta na świecie, które by zmniejszyło trwale korki bez ograniczania ruchu. dziś godzimy się na dojazd do pracy 30-60 minut i tak się dopasowuje natężenie ruchu do infrastruktury, a obszar poszukiwań miejsca pracy do bieżącego ruchu. Zmiana infrastruktury nie spowoduje zmiany czasu dojazdu - co najwyżej zwiększy obszar poszukiwań miejsca pracy, albo skłoni więcej osób do dojazdu samochodem. Nie twierdzę, że nie należy ułatwiać dojazdu, ale, że to zawsze są działania krótkoterminowe i ten system transportu w mieście osiągnął swój kres rozwojowy.

      • 5 0

  • Trzy pasy na Spacerowej.

    A ja mam super pomysł już to pisałem ale jakoś nasi dysydenci nie czytają ciekawych rozwiązań.Proponuję na Spacerowej zrobić trzy pasy .... a tak trzy.Rano dwa pasy z góry na dół,a po południu odwrotnie.A to wszystko zasygnalizowane światłami.Pomysł prosty ponieważ bardzo małym nakładem finansowym możemy bardzo zwiększyć drożność tej ulicy.

    • 1 3

  • ustawowo zniesc wypadki

    • 1 2

  • Pyrzyczyna to brawura i wyprzedzanie... Dwa pasy nie sa potrzebne...

    Odkorokowac trzeba wyjscia ulicy: real i Oliwa.
    Beda dwa pasy: bedziemy stac na dwoch pasach i przepychac.

    • 4 1

  • Dobra dobra, miasto robi klasyczny unik.

    Niech bez zbędnej zwłoki poszerzą Spacerową od góry do miejsca, gdzie planuje się jej połączenie z przyszłym tunelem. Tunel powstanie nieprędko, jeśli w ogóle. A jeździć trzeba już!

    • 1 2

  • Dwa lata ją remontowali a my sie męczyliśmy w korkach.

    Co się zmieniło,kompletnie nic bo nawet poprzednia nawierzchnia nie była taka zła.Ktoś wygrał przetarg na łatwą robotę,ktoś zarobił i tak się to kręci.Zamiast """"remontu"""""""powinni budować drugi kierunek,tyle tylko,że to by było tylko w interesie mieszkańców Gdańska więc po co.

    • 1 2

  • hahaha linia ciągła hahaha przecież to jeszcze większa zachęta dla mistrzów kierownicy

    zza obwodnicy

    • 2 1

  • poprawiacze

    To, ze doszło do wypadku, to nie wina braku ciągłej linii, tylko nieuwagi kierowcy. Kiedyś rozmawiałem z człowiekiem, który mieszka w pobliżu tego miejsca. Mówił, że często bywają tam wypadki z powodu wilgoci osadzającej się na jezdni.

    Wypadkom sprzyja także duży ruch na tej drodze. Powinni dobudować tam przynajmniej 1 pas tak, by zależnie od pory dnia środkowy pas umożliwiał jazdę pod górę, albo z góry. Oczywiście najlepiej, jakby były tam 4 pasy, ale to znacznie poszerza drogę wiodącą przez Park Krajobrazowy, no i podnosi koszty budowy.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Arteon i T-Roc to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane