• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zapobiec wypadkom na Spacerowej?

Maciej Naskręt
16 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zdaniem części kierowców inżynierowie ruchu powinni sprawdzić oznakowanie na ul. Spacerowej. Dochodzi tam do zbyt wielu wypadków. Zdaniem części kierowców inżynierowie ruchu powinni sprawdzić oznakowanie na ul. Spacerowej. Dochodzi tam do zbyt wielu wypadków.

W środę rano na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku czołowo zderzyły się dwa samochody. Część kierowców twierdzi, że to przez kolejną nieudaną próbę wyprzedzania i dodają, że należy wymalować linię ciągłą na całej długości ul. Spacerowej, by poprawić bezpieczeństwo. Pozostali natomiast przekonują, że ciągła linia tylko utrudni życie - nie będzie można wyprzedzać m.in. autobusów i rowerzystów. Kto ma rację?



Zachętą kierowców do wyprzedzania są autobusy miejskie.

Ok. godz. 5 w środę na ul. Spacerowej w Gdańsku - na odcinku leśnym - zderzyły się czołowo dwa samochody osobowe. 23-letni kierowca, który jechał w kierunku obwodnicy, zjechał samochodem na przeciwległy pas ruchu, gdzie zderzył się czołowo z pojazdem prowadzonym przez 52-latka.

- Na skutek zderzenia poszkodowany został 23-latek. Trafił do szpitala. Trwa wyjaśnianie, co było bezpośrednią przyczyną zmiany pasa ruchu - mówi sierż. sztab. Lucyna Rekowska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Czy drogowcy powinni wyznaczyć linię podwójną ciągłą na całej ul. Spacerowej?

Niektórzy kierowcy jednak już wydali wyrok w tej sprawie. - Do wypadku doszło na skutek próby wyprzedzania. Nie pierwszy raz dochodzi do zderzenia czołowego na tej ulicy, dziś na szczęście nikt nie zginął, ale w przeszłości jest pełno takich przypadków. Kierowcy przeceniają swoje i swoich samochodów możliwości. Na ulicy Spacerowej należy jak najszybciej zabronić wyprzedzania - wymalować ciągłą podwójną białą linię na całym odcinku leśnym - przekonuje pan Marcin, który mijał rano miejsce wypadku i stojąc w zatorze stracił 40 minut.

Warto tu zaznaczyć, że podwójną linią ciągłą oznaczone są wyłącznie odcinki ul. Spacerowej na łukach. Proste fragmenty wyznaczone są pojedynczą linią przerywaną, zezwalającą na wyprzedzanie i omijanie pojazdów.

Co o tym sądzą mieszkańcy Osowej, którzy najczęściej korzystają z ul. Spacerowej? - Moi zdaniem to zły pomysł. Czasem ul. Spacerową jedzie powoli autobus, czy rowerzysta. Wtedy można łatwo go wyprzedzić, pod warunkiem, że nic nie jedzie z przeciwnej strony. Wprowadzenie zakazu wyprzedzania zakorkuje drogę jeszcze bardziej, a tego nikt nie chce. Tu potrzebna jest raczej rozbudowa drogi - mówi pani Tatiana.

Przypomnijmy, że miasto planuje rozbudowę ul. Spacerowej do dwóch jezdni. Miałaby ona powstać razem z tunelem pod wzgórzem Pachołek. Trwa opracowywanie studium wykonalności, które wyjaśni jak należy budować drogę i ile to będzie kosztować, a także czy jej realizację należy etapować. Władze Gdańska i Sopotu na ten cel przeznaczyły po 250 tys. zł na opracowanie dokumentu.

Opinie (271) 2 zablokowane

  • Więcej patroli

    A piękny opel insignia stoi w nowym porcie od 7.00 rano łapie przechodniów na skrzyżowaniu przez które praktycznie nie jeżdżą samochody. Mandaty mógłby wystawiać patrol pieszy. Praktyczne wykorzystanie samochodu z wideozapisem który potrzebny jest do zapobiegania sytuacjom jak w artykule.

    • 1 0

  • Nie mylmy 2 spraw

    1. Zawsze znajdzie się ktoś komu bardzo się spieszy i musi wyprzedzać. Czy droga jest jedno czy wielopasmowa to i tak będą tam się zdarzały wypadki. Dokładnie tak jak na autostradach.

    2. Korki na spacerowej powodują światła. W kierunku obwodnicy są to głównie światła przy Centrum Osowa i tu wystarczyłby bezkolizyjny wjazd i wyjazd lub ustawienie świateł tak żeby zdecydowanie promowały jazdę na wprost.
    Gdy przyjrzeć się światłom w Oliwie to mamy z kolei 3 sygnalizacje świetlne co 50 m. Gdyby umiejętnie pokierować ruch to można by zredukować środkową.

    • 1 1

  • dwa pasy

    i tyle w temacie

    • 0 1

  • Jeżdżę dużo rowerem i jakoś nie widzę aby któryś kierowca przejmował się linią ciągłą

    ... nawet podwójną. Zakręty, skrzyżowania, przejścia dla pieszych ... wszędzie można wyprzedzić.

    • 3 0

  • Rozszerzając Twoją argumentację, można stanąć koło zoo i poczekać, aż ulica do samej góry będzie pusta i wtedy pognać bez żadnych korków i kolejek. tam na górze dogonić ostatnich przed światłami koło Reala i czas przejazdu bedzie taki sam jakbyś się wlókł z innymi. Problem mają ci w Oliwie. Nikt nie może wjechać, a kto nie wjedzie, ten nie zjedzie i nie zrobi miejsca innym. Cała Spacerowa oddziałuje na sytuację w Oliwie. Światła przy Realu generuja ruchy dżdżownicy i czasem ni z tego ni z owego musisz się zatrzymać w środku lasu. To zatrzymanie spod swiateł się przeniosło, czasem przenosi sie aż na sam dół. ja wiem, że nie da się jechać idealnie w tej samej odległości, ani idealnie w tym samym odstępie czasowym, ani nawet idealnie w odstępie proporcjonalnym do do drogi hanowania przy danej prędkości. Ale raczej nie należy stawać, gdy poprzednik nie stoi, zwiększać odległości, gdy prędkość maleje, stać 10 sekund po tym, jak poprzednik ruszył. Generowanie dżdżownicy i zbyt duże odstępy to błedy, które wpływają na korek odległy nawet kilka kilometrów od sytuacji bieżącej. Na Ciebie najbardziej wpływają beznadziejnie jadący kierowcy, którzy już dojeżdżają do Reala.
    Jedź zawsze tak, jakbyś chciał, żeby jechali wszyscy przed Tobą. Wszyscy za tobą będą zadowoleni, gdy Ty i Twoi sąsiedzi pojedziecie właściwie.
    Jedyna Twoja racja, to taka, że sobie, rzeczywiście już nie możesz przeszkodzić, ani pomóc stylem jazdy w korku. Twoja sytuacja jet jaka jest, bo juz zostala wygenerowana.

    • 1 0

  • Żal mi tych ze sraczką (1)

    wyprzedzają narażając się na wypadek i zwiększając znacznie zużycie paliwa - po to by wlec się za pojazdem, który jedzie kilkadziesiąt metrów dalej. W konsekwencji są przy obwodnicy kilka sekund wcześniej - zysk żaden. Ale tak jest kiedy emocje są ponad rozumem

    • 3 0

    • O 5 rano (a wtedy miał miejsce wypadek) to raczej nie ma dużego ruchu więc i pojazdów wlekących się co kilkadziesiąt metrów!

      Nie wiadomo nawet czy miało miejsce wyprzedzanie czy sprawca z jakiegoś innego powodu znalazł się na drugim pasie. Zakaz wyprzedzania nic by tu pewnie nie zmienił.

      • 1 0

  • mam pomysl

    zamiast robic zakazy to moze zrobcie 2 pasy wiecej i nie bedzie trzeba wyprzedzac a ciagla wtedy moze byc ;]

    • 1 2

  • Pomysł na (1)

    Pomysł ma mniejsze korki to zmniejszenie odstępów między samochodami

    • 2 1

    • to jest możliwe po wprowadzeniu ograniczenia prędkości do mniej niż 50km/h

      • 1 0

  • ...tunel pod Pachołkiem o zgrozo !!!!!!!!!!!

    Przypomnijmy, że miasto planuje rozbudowę ul. Spacerowej do dwóch jezdni. Miałaby ona powstać razem z tunelem pod wzgórzem Pachołek................... a nie lepiej tunel pod -wzdłuż Wisły ??

    • 0 0

  • zieloni

    Tylko dwupasmowa w każdym kierunku ruchu zniweluje korek!!!! a tylko korek daje zanieczyszczenia zoo i lasom państwowym!!!!

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Jimny to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane