• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zapobiec wypadkom na Spacerowej?

Maciej Naskręt
16 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zdaniem części kierowców inżynierowie ruchu powinni sprawdzić oznakowanie na ul. Spacerowej. Dochodzi tam do zbyt wielu wypadków. Zdaniem części kierowców inżynierowie ruchu powinni sprawdzić oznakowanie na ul. Spacerowej. Dochodzi tam do zbyt wielu wypadków.

W środę rano na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku czołowo zderzyły się dwa samochody. Część kierowców twierdzi, że to przez kolejną nieudaną próbę wyprzedzania i dodają, że należy wymalować linię ciągłą na całej długości ul. Spacerowej, by poprawić bezpieczeństwo. Pozostali natomiast przekonują, że ciągła linia tylko utrudni życie - nie będzie można wyprzedzać m.in. autobusów i rowerzystów. Kto ma rację?



Zachętą kierowców do wyprzedzania są autobusy miejskie.

Ok. godz. 5 w środę na ul. Spacerowej w Gdańsku - na odcinku leśnym - zderzyły się czołowo dwa samochody osobowe. 23-letni kierowca, który jechał w kierunku obwodnicy, zjechał samochodem na przeciwległy pas ruchu, gdzie zderzył się czołowo z pojazdem prowadzonym przez 52-latka.

- Na skutek zderzenia poszkodowany został 23-latek. Trafił do szpitala. Trwa wyjaśnianie, co było bezpośrednią przyczyną zmiany pasa ruchu - mówi sierż. sztab. Lucyna Rekowska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Czy drogowcy powinni wyznaczyć linię podwójną ciągłą na całej ul. Spacerowej?

Niektórzy kierowcy jednak już wydali wyrok w tej sprawie. - Do wypadku doszło na skutek próby wyprzedzania. Nie pierwszy raz dochodzi do zderzenia czołowego na tej ulicy, dziś na szczęście nikt nie zginął, ale w przeszłości jest pełno takich przypadków. Kierowcy przeceniają swoje i swoich samochodów możliwości. Na ulicy Spacerowej należy jak najszybciej zabronić wyprzedzania - wymalować ciągłą podwójną białą linię na całym odcinku leśnym - przekonuje pan Marcin, który mijał rano miejsce wypadku i stojąc w zatorze stracił 40 minut.

Warto tu zaznaczyć, że podwójną linią ciągłą oznaczone są wyłącznie odcinki ul. Spacerowej na łukach. Proste fragmenty wyznaczone są pojedynczą linią przerywaną, zezwalającą na wyprzedzanie i omijanie pojazdów.

Co o tym sądzą mieszkańcy Osowej, którzy najczęściej korzystają z ul. Spacerowej? - Moi zdaniem to zły pomysł. Czasem ul. Spacerową jedzie powoli autobus, czy rowerzysta. Wtedy można łatwo go wyprzedzić, pod warunkiem, że nic nie jedzie z przeciwnej strony. Wprowadzenie zakazu wyprzedzania zakorkuje drogę jeszcze bardziej, a tego nikt nie chce. Tu potrzebna jest raczej rozbudowa drogi - mówi pani Tatiana.

Przypomnijmy, że miasto planuje rozbudowę ul. Spacerowej do dwóch jezdni. Miałaby ona powstać razem z tunelem pod wzgórzem Pachołek. Trwa opracowywanie studium wykonalności, które wyjaśni jak należy budować drogę i ile to będzie kosztować, a także czy jej realizację należy etapować. Władze Gdańska i Sopotu na ten cel przeznaczyły po 250 tys. zł na opracowanie dokumentu.

Opinie (271) 2 zablokowane

  • Jacy jesteśmy ? (1)

    Prawdziwe.Jakiejś soboty od Oliwy Spacerową do Obwodnicy na wstecznym biegu
    z szybkością 15-20 km/godz. bo tyłem jechał osobowy.A za nim sznur bardzo długi innych.
    I jak zareagować ?

    • 0 1

    • Być może

      Być może kierowca miał uszkodzoną skrzynię i np. żaden poza biegiem wstecznym "nie wskakiwał" - jeden weźmie lawetę, jesli go stać, inny próbuje innymi sposobami.

      • 2 0

  • fik

    Pół miliona na dokument... Polska.

    • 0 0

  • sprawa jest prosta, nalezy ja poszerzyc i dobudowac 2 pasy

    bo to co jest tam teraz to naprawdę zenada

    • 1 2

  • Poszerzyć?

    • 0 0

  • A może poprostu wybudować drugi pas.

    • 0 1

  • Głos !

    Tatiana i Portal Trójmiasto chyba zapomnieli, że remont już był.
    Czyli "LEPIEJ JUŻ BYŁO".

    • 0 0

  • Odleglosci (6)

    Byc moze przyczyna tych wypadkow sa kierowcy, ktorzy utrzymuja nadmierne odleglosci pomiedzy poprzedzajacym ich pojazdem. Codziennie jezdze Spacerowa i zawsze trafi sie jakis eko-kierowca albo zlosliwiec jadacy na jedyneczce czy dwojeczce bez gazu; przed nim pusto na kilkadziesiat metrow a z tylu ludzie nie moga wbic sie z Grunwaldzkiej czy Polanek
    Swoja droga gdy sie takiego delikwenta uda wyprzedzic to trabi, raczka wygraza, oslepia dlugimi i trzyma sie d*pci na grubosc lakieru :-)
    Moze ktorys z tych eko-kierowcow wytlumaczy mi/nam swoje postepowanie; dlaczego tworza tak duze odleglosci pomiedzy pojazdami? Czy zaoszczedzona setka czy piecdziesiatka paliwa jest warta frustracji kierowcow stojacych w korku? Jakie mialby zdanie taki kierowca gdyby sam stal 2-3 zmiany swiatel bo gdzies z przodu jedzie paru eko?
    Pozdrawiam

    • 8 3

    • ... (1)

      Dokładnie tak, jak piszesz. Tacy pseudokierowcy nie zdają sobie sprawy z tego, że sami tworzą korki, ponieważ przepustowość dróg zmniejsza się przez ich postępowanie. Oni nie rozumieją, że jeśli 50-70 metrowe przerwy między samochodami zrobi np. 10 kierowców, to w sumie robi się już 500-700 metrów korka, co oznacza, że na jednych, czy drugich światłach wcześniej pozostanie co najmniej kilkanaście samochodów. To proste. Wystarczy pomyśleć.

      • 6 2

      • Święta

        racja, dodam jeszcze że taka sierota jedzie beznadziejnie a jak się zapala żólte światlo na skrzyżowaniu, to gaz do dechy i rura!

        • 5 1

    • (2)

      Ci kierowcy powodują niepotrzebne korki, są irytujący, potrafia zdenerwować. ale to nie oni są przyczyna wypadków, tylko wyprzedzający. Nawet jeśli wyprzedzający wyprzedza auto, które przyczyniło się do tego, że na Starym Rynku staliśmy 4 zmiany swiateł to wyprzedzenie go i spowodowanie zderzenia czołowego nie jest jego winą. (Zresztą to nie on spowodował to stanie 4 zmiany świateł, ale kilku -kilkunastu jemu podobnych, którzy jadą 20 minut przed nami). Wina jest wyprzedzającego, nie wiem jak denerwująco wolno by jechał taki palant, to spowalniacz ma inne grzechy na sumieniu, a zderzenie czołowe NIE.

      • 3 2

      • (1)

        mysl, to nie boli

        • 0 0

        • nawet nie jadę wolno, a już warczysz.

          • 1 0

    • eko to by było, gdyby wyłączać silnik przy zatrzymywaniu się w korku. Późne ruszanie, jazda na jedynce i duże odstępy nie zmniejszają znacząco zużycia paliwa, a już szczególnie przy jeździe pod górkę, gdzie hamulców używa się tylko po to, żeby nie cofnąć się po zatrzymaniu.
      Denerwujące eko, to by było 70 km/h na obwodnicy. Na 5 biegu naprawdę dałoby się wtedy zaoszczędzić :)

      • 1 0

  • ...

    Wg przepisów można wyprzedzić rowerzystę nawet wówczas, gdy jest zakaz wyprzedzania, podwójna ciągła itd, jako że jest to pojazd wolnobieżny, oczywiście manewr ten należy wykonać z zachowaniem szczególnej ostrożności. Co do wprowadzenia linii ciągłej na całej spacerowej, to uważam, że jest to totalna bzdura. Wypadki zdarzają się tam tak, jak na innych drogach dojazdowych do obwodnicy. Spacerowa jest moim zdaniem kiepsko zaprojektowana, a wprowadzenie kolejnego ograniczenia dla samochodów, to nie jest dobre rozwiązanie.

    • 5 1

  • polaccy idioci (1)

    Jak zawsze na forach nigdy nie zawodzą.

    • 2 0

    • Odczep się od Polaków

      Głupota jest międzynarodowa

      • 1 0

  • DO "stas" - Nie za bardzo rozumiem

    Po co gnać i jechać bliżej innego kierowcy skoro i tak wszyscy stają u dołu na światłach lub wcześniej, jeśli pojawi się korek? Raczej trzeba pomyśleć, jaki sens w tym, że pojedziesz trochę szybciej skoro wszyscy staną w pewnym miejscu...

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaką długość ma Obwodnica Trójmiasta?

 

Najczęściej czytane