• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kia Stinger - pierwsze GT koreańskiej marki

Michał Jelionek
23 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Stinger łączy w sobie wszystko to, co aktualnie najlepszego w swojej ofercie ma Kia. Stinger łączy w sobie wszystko to, co aktualnie najlepszego w swojej ofercie ma Kia.

Ma piękną sylwetkę, odważną stylizację, przestronne i komfortowe wnętrze, a do tego okazałe moce pod maską - kilka dni temu Kia pochwaliła się światu pierwszym w swojej historii Gran Turismo. To auto, które ma zawojować rynek i stawić czoła niemieckiej konkurencji. Póki co, samochód został oficjalnie zaprezentowany za wielką wodą, w Detroit, ale jeszcze w tym roku wjedzie do Europy, a także do trójmiejskich salonów.



Czy Kia Stinger odniesie sukces na naszym rynku?

Od kilku lat koncern Kia Motors sukcesywnie umacnia swoją pozycję na rynku europejskim. I nie ma się specjalnie czemu dziwić, bo przecież koreańska marka oferuje solidne i atrakcyjnie wyglądające samochody. I ku uciesze wielu, po zrewolucjonizowaniu gamy modelowej, przyszedł czas na prawdziwą petardę - premierowe Gran Turismo w historii marki Kia.

A wszystko zaczęło się w 2011 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Wówczas koreański producent zaprezentował koncepcyjny egzemplarz Kia GT. Pojazd wzbudził ogromne emocje. Dlatego też postanowiono opracować jego produkcyjny model. I tak oto powstała Kia Stinger, bazująca na koncepcyjnej Kia GT.

Dodajmy, że za piękny wygląd auta odpowiada zespół niemieckich stylistów pod kierownictwem Petera Schreyera. I - jak zapewniają przedstawiciele koncernu - Stinger to popisowy model marki, który otrzymał wszystko to, co aktualnie Kia ma najlepszego do zaoferowania. Mowa oczywiście o mocy, osiągach, właściwościach jezdnych i jakości wykonania.


Kia Stinger to pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe. Kia Stinger to pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe.
W europejskiej wersji Stinger mierzy 4830 mm długości, 1870 mm szerokości oraz 1400 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2905 mm, a to więcej niż w m.in. Audi A4, Infiniti Q50, Lexusie IS, BMW serii 4 Gran Coupe czy Mercedesie-Benz CLS.

Z informacji przekazanych przez Kia Motors wynika, że europejscy nabywcy będą mieć do wyboru trzy wersje napędowe: dwie benzynowe i jedną wysokoprężną (wszystkie jednostki wyposażono w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa i cztery zawory na cylinder). Niewykluczone, że w przyszłości do oferty koreańskiego grand tourera trafi również hybryda oraz silnik elektryczny.

Bazowym silnikiem będzie 2-litrowy "benzyniak" Theta II generujący moc 255 KM i 353 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugą jednostką benzynową, oznaczoną jako Lambda II, będzie widlasta szóstka o pojemności 3,3 litra, osiągające moc 365 KM (510 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Mocniejsza jednostka pozwala na osiągnięcie "setki" w zaledwie 5,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 269 km/h.

Czytaj także: Giulia Quadrifoglio zawitała do Trójmiasta

Trzecią i prawdopodobnie najpopularniejszą europejską propozycją będzie diesel o pojemności 2,2 litra i mocy 200 KM (440 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Auto w takiej konfiguracji od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,5 s.

Standardowo, wszystkie jednostki napędowe będą współpracować z 8-stopniowym automatem, który można obsługiwać przy pomocy łopatek. Ponadto do wyboru kierowcy pozostaje pięć trybów jazdy (indywidualny, sportowy, ekonomiczny, inteligentny i komfortowy), które mają wpływ na pracę zawieszenia, skrzyni biegów, reakcji na gaz i układu kierowniczego. Warto dodać, że napęd będzie przekazywany na tylną oś lub opcjonalnie, na wszystkie koła.

Niestety, producent nie ujawnił jeszcze cennika Kia Stinger. Wiadomo jednak, że pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe do europejskich salonów ma wjechać pod koniec tego roku.

  • Najmocniejsza wersja silnikowa Stingera pozwala na osiągnięcie "setki" w nieco ponad 5 s.

Opinie (66) 1 zablokowana

  • (5)

    Podoba mi się stylistycznie, silnik V6 też zachęca ;)

    • 37 1

    • (4)

      "Widlaste V6"
      Widział redaktor "niewidlaste V6"?

      • 12 7

      • (3)

        Ekspert, a co z sześciocylindrowymi rzędówkami R6 np. w BMW?

        • 5 10

        • (2)

          co ma rzędówka do V-ki ?

          • 12 4

          • V6 to dwie rzędówki 3cylindrowe (1)

            • 0 0

            • litości!!

              • 0 0

  • widac ze w tej kii nie stoją w miejscu (2)

    coraz ciekawsza stylistyka

    • 38 3

    • a można stać w ruchu? (1)

      • 1 4

      • Tak, jadąc tramwajem stoisz... Ale jednak jedziesz.

        • 17 0

  • (3)

    dobra buda... choc ciagle b5 gorą

    • 6 19

    • (1)

      passat b5 w tdi. tylko przedlift.
      prawdziwy drapieżnik szos.
      nie bierze oleju. pali na dotyk. nie ma rudej.

      • 9 1

      • No i tylko 150 tysi przebiegu. Potwierdzone u handlarza i książęczką z TUV.

        • 9 0

    • Raczej na wsi

      • 0 1

  • wszystko fajnie ale to ciągle kia (6)

    • 13 43

    • Fakt
      Brak prestizu vw

      • 19 2

    • (3)

      To już nie te Kia z początków. To już nie te plastiki wewnątrz. To już inne wozy. Lepsze.

      • 13 0

      • korea to korea (2)

        i koreą zostanie

        • 2 7

        • Tak pogardzasz Koreą... A jakie My - Polacy mamy osiągnięcia w dziedzinie produkcji samochodów? Poldka? Lepsze auta robili Japończycy w latach 50., Niż My w 90. ...

          • 14 1

        • ...

          • 0 1

    • Napisał posiadacz Pastucha z VW

      • 9 2

  • (1)

    Będzie hit.

    • 12 4

    • Albo kit.

      • 0 0

  • Super wóz! Kia tak prze do przodu,że niebawem może zacząć detronizować niektóre marki.

    • 18 4

  • (2)

    w KIA podoba mi się to, że ich auta są do siebie podobne

    • 4 4

    • chyba pomylił Pan z audi (1)

      • 6 1

      • Bądźmy szczerzy... Dzisiaj każdy model jednego producenta robiony jest, że tak to określenie "na jedno kopyto"... W każdym znajdziesz wspólne motywy. Nawet modele z najniższej półki od danego producenta wyglądają podobnie do tych z najwyższej półki. Weźmy choćby takie Audi A1 i R8. Mercedes A i S. Nawet auta najdroższych producentów wyglądają do siebie podobnie - modele Lamborghini, czy Ferrari. Porsche, McLaren.
        To już nie te czasy, w których każdy model jednego producenta wyglądał oryginalnie. Takie auta Chevroleta, Buica, Forda, Fiata, czy Ferrari z lat 50. 60. I 70. Każdy model był oryginalny, a nawet poszczególne roczniki tego samego modelu różniły się od siebie znacząco.

        • 6 3

  • Widlaste V6 :D
    Brawo :p
    Co dalej? Okrągłe koło, albo kwadratowy kwadrat?

    • 17 12

  • (13)

    Audi

    • 5 19

    • Mam audi, ale gdybym miał wybierać nowe... (12)

      to bym wziął tą Kijankę w ciemno. Niemieckie auta dawno się skończyły jak dla mnie.

      • 13 4

      • To prawda drogo, a i tak wszystkie podzespoły Chińskie. Jakość niestety się skonczyła, a cena została.

        • 6 2

      • Dobrze, że wyszedłeś z tych stereotypów na temat niemieckich aut i przestałeś się oszukiwać. (9)

        niestety są jeszcze tysiące Polaków, którzy wierzą w mit i legendę niemieckich aut, że jak kupią, to jest pewność i gwarancja niemieckiej jakości, a auta francuskie, włoskie według nich trzeba omijać szerokim łukiem, bo przecież auta na f się nie kupuje.

        • 8 4

        • (7)

          Żona ma 3 letniego Peugota i bez dwóch zdań fajne i bezwaryjne auto, chociaż ja jestem fanem niemieckiej motoryzacji.

          • 3 1

          • (6)

            Do 7-8 lat bedzie bezawaryjny, pozniej bedzie sie pie...lil, jak francuskie prostytutki. Miałem od nowości Megane II z tym mocniejszym 1.5 dci (chyba najlepszy diesel francuski) i wszystko było ok do czasu, jak skończył 7 lat :)
            Teraz chyba kupie Megane III z tym samym motorem :)

            • 3 3

            • (3)

              To akurat jeden z najgorszych diesli.

              • 4 3

              • (2)

                Jeżeli mówisz o słabszej wersji 1.5l dCi 85KM to zgodzę się. Wersja 1.5 dCi 105KM jest świetna, przez 7 lat nie miałem problemów z awariami, jest dosyć cicha (na niskich biegach przy zmianie biegów Turbo ładnie "strzela" :) ), jest dynamiczny i przy przebiegu 240 000 nie miałem problemów. Inna sprawa z elektryka w tym modelu i z zamkami. Lubiły się psuć i blokować :)

                • 3 1

              • co mają

                Zamki do silnika?

                • 2 0

              • Za to w 105KM wersji jest monotwany fabrycznie FAP. A jak wiadomo, wymiana filtra nie jest tania.

                • 1 0

            • 1.5 dci to średni wybór. Ten silnik i silnik 1.9 dci trzeba unikać jak ognia. Koszty gwarantowane.

              jeśli więc Megane II czy już w ostateczności Laguna II, to tylko benzyna, bo eksploatacja tych diesli będzie kosztowała tyle, co wartość tych aut.
              Oczywiście, inni producenci tez mają swoje bolączki z dieslami, wystarczy wspomnieć VW TDI 2.0. Już tyle odmian tego 2.0 TDi jest, że konia z rzędem temu co się połapie w poprawkach i oznaczeniach tego silnika.

              • 1 0

            • Nie porównuj diseli z Peugeuotów czy Citroenów (HDI, szczególnie 2.0) do diesli Renault (Dci), bo to dwa różne światy.

              Diesle HDI są jednymi z najlepszych diesli obecnie na rynku, tak pod względem kultury pracy, jak i trwałości. O poziom wyżej niż dci, czy nawet tdi z Volkswagena, który jest też montowany w Seatach, Skodach itd.

              • 1 0

        • zwykly platny troll koreanczykow

          jw

          • 2 4

      • No super Jasiu ze masz audika na Plakacie nad lozeczkiem

        i jestes juz znawca samochodow, a mama pozwolila juz ci pisac po internetach?

        • 1 4

  • (1)

    Fajna KIA ale Passat B5 VR6 LPG niczym nie ustępuje a zdecydowanie przewyższa prestiżem i dostępnością części, naprawdę dobrych chińskich zamienników.

    • 7 19

    • To ja może przekleję fraszkę na Passata.

      Passtuch - jedno słowo a tak wiele znaczy/ zaraz wam mechanik wszystko wytłumaczy,
      passtuch to jest perła, ideał dizajnu
      rózni się niewiele, ciutkę, od kombajnu
      kultowa już buda, przed liftem i po
      b5 się rozumie - prestiż to jest to!
      czy to w tedeiku czy też jest w benzynie
      zaszpanuje każdej, wiejskiej blond dziewczynie
      sołtysowi z wólki morda już się cieszy
      bo handlarz mu ciągnie, passacika z Rzeszy
      będzie w tedeiku, po dziadku lekarzu
      sołtys dumny chodzi, zamiata w garażu
      dziewięć dziewięć rocznik (model dwa tysiące)
      jeżdżony był tylko w słoneczne miesiące
      pali trzy literki - cztery jak jest zima
      jedyny mankament - do nabicia klima
      rozrząd wymieniony, filtry, płyny, paski,
      z zazdrości z burmistrzem wynikły niesnaski
      szyby w oryginale, w elektryce cały
      "czeki" bardzo rzadko się w nim zapalały
      sto trzydzieści "koła" szafa pokazuje
      przebieg oryginalny - z tym nie dyskutuje
      czemu tak wytarty, mieszek i fajera?
      poradzimy sobie - lśniąca czerń markera
      passtuch znakomicie opał toleruje
      chociaż ropy na wsi nigdy nie brakuje
      przyspieszenie takie że aż w fotel wgniata
      objadę każdego w japońcu wariata
      to było największe, marzenie życiowe
      by nabyć passtucha, można sprzedać krowę
      już passtuch w garażu, można go oblewać
      wieśniackie pokrowce szybko przyodziewać
      by gnojem z gumowcy, środka nie pobrudzić
      za fajerą passka nie można się nudzić
      kredyt na passtucha wziąć było warto
      bo passtuch to passtuch! Volkswagen DAS AUTO

      • 18 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Arteon i T-Roc to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane