Mercedes-Benz klasa R (produkowany od 2005)

Nowa Klasa R imponuje nie tylko swą wielkością i nadzwyczajną sylwetką. Trwałe wrażenie wywiera również jej nowa męsko-sportowa stylizacja przodu i tyłu nadwozia oraz szerokiej osłony chłodnicy. Dodatkowymi akcentami są eleganckie chromowane elementy ozdobne opcjonalnego pakietu Chrom, podkreślające moc sylwetki auta.

Nowe światła do jazdy dziennej z diodami LED (opcja) i zmodyfikowane światła tylne w technice diod LED i światłowodowej przyciągają wzrok, podobnie jak szyby z atrakcyjnego niebieskiego szkła w połączeniu z pakietem sportowym.


R 300 i R 350 4MATIC

Modele R 300 i R 350 4MATIC dowodzą, że umiarkowanie może wzbudzać sensację. Te 6-cylindrowe silniki widlaste w technice 4-zaworowej, z bezstopniową regulacją wałków rozrządu, charakteryzuje spontaniczny rozwój siły napędowej. Moc 170 kW w modelu R 300 i 200 kW w modelu R 350 4MATIC umożliwia spokojną jazdę również na wyższych biegach, przy korzystnych wartościach zużycia paliwa.

(R 300: zużycie paliwa średnio: 11,1–11,4 l/100 km, emisje CO2 średnio: 260–267 g/km; R 350 4MATIC: zużycie paliwa średnio: 11,6–11,9 l/100 km, emisje CO2 średnio: 271–279 g/km)[1]
R 500 4MATIC

Niezależność w każdej sytuacji jezdnej – to nadzwyczajna zaleta 8-cylindrowego silnika nowego modelu R 500 4MATIC. Liczby opisują osiągi tej jednostki w następujący sposób: 285 kW i maksymalny moment obrotowy 530 Nm. Mercedes R 500 4MATIC przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,3 sekundy. Jego silnik wyróżnia się ogromną kulturą pracy w całym zakresie prędkości obrotowych. Przestawne wałki rozrządu zaworów ssących i wylotowych oraz zastosowanie wielu lekkich materiałów konstrukcyjnych zapewniają ponadto nadzwyczaj ekonomiczne zużycie paliwa.

(R 500 4MATIC: zużycie paliwa średnio: 13,2–13,4 l/100 km, emisje CO2 średnio: 306–311 g/km)

Zachwycający komfort jazdy zapewnia dostępny na życzenie pakiet AIRMATIC zawierający pełne zawieszenie pneumatyczne i adaptacyjny system amortyzacji ADS. Oba systemy automatycznie regulują pracę amortyzatorów przy każdym kole, dostosowując ją do warunków drogowych, obciążenia samochodu i sytuacji jezdnej. Dzięki temu zredukowane zostają przechyły i pochylenia nadwozia – na przykład podczas szybkiej jazdy na zakrętach lub na zniszczonej nawierzchni. Kierowca może ponadto wybrać amortyzację komfortową lub sportową. W razie potrzeby system samoczynnie uruchomi amortyzację bardziej sprężystą – na przykład podczas manewru omijania przeszkody. Zawieszenie AIRMATIC umożliwia też regulację wysokości pojazdu za pomocą przycisku: na zniszczonych odcinkach dróg można podwyższyć wysokość nadwozia o 50 milimetrów, natomiast podczas jazdy z większą prędkością nadwozie obniża się automatycznie o 20 milimetrów, zwiększając stabilność jazdy i zmniejszając opór powietrza. Nawet przy obciążonym pojeździe regulacja wysokości nadwozia utrzymuje stały prześwit.

Wszystkie modele (z wyjątkiem R 300 CDI BlueEFFICIENCY i R 350 BlueTEC 4MATIC) wyposażono w bezpośredni układ kierowniczy. Jego charakterystycznymi cechami są nadzwyczajna precyzja prowadzenia samochodu i dobre przekazywanie informacji o jeździe w kierunku kierowcy. Kolumna kierownicy jest standardowo wyposażona w mechaniczną regulację długości i wysokości. Elementem pakietu pamięci ustawień Memory (wypos. dodatkowe) jest elektryczna regulacja kolumny kierownicy. W modelach R 300 CDI BlueEFFICIENCY i R 350 BlueTEC 4MATIC zamiast bezpośredniego układu kierowniczego wygodne prowadzenie samochodu i zmniejszenie zużycia paliwa zapewnia elektrohydrauliczny układ kierowniczy ze wspomaganiem regulowanym według potrzeb.

Nie ma dziedziny, która mobilizowałaby nas do najwyższych osiągnięć bardziej niż badania nad nowymi technologiami bezpieczeństwa. Już w latach pięćdziesiątych wynalazek Béli Barényi – bezpieczna kabina pasażerska – stał się kamieniem milowym w rozwoju doskonałej ochrony pasażerów. Dzisiaj bezpieczna kabina pasażerska jest tylko jednym z wielu elementów integralnego systemu bezpieczeństwa, który przybliża nas do realizacji wizji bezkolizyjnej jazdy.

Integralny system bezpieczeństwa dzieli samochodowe bezpieczeństwo na cztery fazy. Faza „bezpiecznej jazdy” obejmuje wszystkie rozwiązania pomagające kierowcy rozpoznawać krytyczne sytuacje na drodze, ostrzegające go i precyzyjnie mu asystujące. W drugiej fazie, „w obliczu niebezpieczeństwa”, gdy zwiększy się prawdopodobieństwo wypadku, system PRE-SAFE® przygotowuje pojazd i jego pasażerów na ewentualną kolizję. W fazie „podczas wypadku” odpowiednie mechanizmy chronią pasażerów zależnie od potrzeb. Natomiast faza „po wypadku” obejmuje rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo pasażerów po kolizji.

Dane techniczne:

Silniki: R 300 CDI/190 KM, R 350 CDI 4MATIC/265 KM, R 350 BlueTEC 4MATIC/211KM, R 300/231 KM, R 350 4MATIC/272 KM, R 500 4MATIC/388 KM

Inne modele marki Mercedes-Benz:

klasa A, klasa C, klasa E, klasa GL , klasa R, klasa S, Viano,

Aktualnie w sprzedaży:

Foto Moto

    Opinie

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    zamknij