• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Motocykliści legalnie na gdańskch buspasach

Michał Jelionek
7 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Z buspasa na Podwalu Przedmiejskim mogą już korzystać motocykliści. Z buspasa na Podwalu Przedmiejskim mogą już korzystać motocykliści.

To już pewne - od teraz motocykliści mogą pełnoprawnie poruszać się po gdańskich buspasach na Jaśkowej Dolinie i na Podwalu Przedmiejskim.



Wpuszczenie motocyklistów na gdańskie buspasy to:

"Zarząd Dróg i Zielni w Gdańsku dopuścił możliwość poruszania się motocykli po buspasach. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, zostanie wprowadzone na stałe" - informowaliśmy w maju. Kilkumiesięczna próba zakończyła się sukcesem i od początku października oficjalnie i w pełni legalnie miłośnicy dwóch kółek mogą korzystać z jezdni wydzielonych dla autobusów.

- Z jednej strony wiedzieliśmy, ze to ogromne ułatwienie dla jednośladów, z drugiej - obawialiśmy się, ze wolny pas będzie prowokował do łamania ograniczeń prędkości i doprowadzania do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Na szczęście motocykliści udowodnili, ze rozwiązanie ma sens i się sprawdza, wprowadzamy je więc na stałe - przyznaje Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska.
Motocykliści mogą poruszać się po buspasach na Jaśkowej Dolinie zobacz na mapie Gdańska i na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska. Ze względu na intensywny ruch autobusowy, nowe zasady nie obowiązują na buspasie na Podwalu Grodzkim zobacz na mapie Gdańska.

Projekt pozytywnie zaopiniowała Komisja ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego, a na tablicach wyznaczających wspomniane buspasy pojawiły się dodatkowe tabliczki z informacją "nie dotyczy motocykli i motorowerów".

Opinie (155) 4 zablokowane

  • A czy nie można by zdelegalizować motory i skutery? (4)

    99% z nich jeździ łamiąc przepisy ruchu drogowego i powodując ciągle niebezpieczne sytuacje. Więc ten zakaz proponuję dla ich bezpieczeństwa.

    • 8 14

    • (1)

      każdy jednoślad to o jeden samochód MNIEJ
      powinieneś je popierać
      ale do ciebie dociera tylko Goździkowa i ksiunc
      więcej logiki , mniej garbatych aniołków

      • 4 5

      • "garbaty anioł zszedł na ziemie"

        • 0 0

    • Zdelegalizować pojazdy, bo kierowcy łamią przepisy?

      Wybacz, ale wtedy trzeba by zabronić również poruszania się samochodami.

      • 3 3

    • zdelegalizować legalizacje

      • 2 0

  • Wielkie zdziwienie że u nas jest tyle wypadkow (5)

    Na drogach powinien obowiązywać jedne przepisy drogowe dla wszystkich z wyjątkiem straży, milicji i pogotowia. Nie powinny dopuszczać jazdy pod prąd, po lub za linią ciągłą, wszystkich powinny obowiązywać te same przepisy dotyczące pierwszenstwa. Powinny obowiązywac te same ograniczenia prędkości, odległości i sygnalizacji . Tymczasem tworzy sie grupy uprzywilejowane dla ktorych zaczynają obowiązywać inne przepisy a to tworzy niebezpieczeństwo . Np. na drodze nie jest wiadomo z której strony mnie wyprzedzi motycklisat i jaką zachowa odległość , nie wiem co wolno rowerzyscie bo przepisy są nie jasne itd. Wprowadzając balagan w przepisach i tworząc grupy które poruszają się wedłóg innych zasad niż wszystkie prowadzi do bałaganu i niebezpieczeństwa.

    • 7 8

    • Racja - pociąg towarowy, autobus i rower to przecież jedno i to samo (2)

      Wszystko ma koła.

      • 0 2

      • a jaskółki mają kółka (1)

        jak przepisy są dla ciebie dziadku Kolo za trudne, to zrezygnuj z prawka, bądź pasażerem, mniejsze zagrożenie

        • 1 0

        • Ty nie bądz taki dowciapny bo się zdziwisz kiedyś

          .

          • 1 1

    • Zajrzyj w statystyki. (1)

      Dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd zmniejszyło ilość kolizji. W przypadku wpuszczenia motocyklistów na buspasy zmniejsza się ryzyko uszkodzenia pojazdu.

      • 5 2

      • ale Gozdzikowa i xąc mówią co inszego niz statystyki i badania
        więc...

        • 1 0

  • Bus pasy do likwidacji! (8)

    To ja płacąc podatki w benzynie, ubezpieczenie, podatki za każdą usługę samochodową, że o przeglądzie samochodu nie wspomnę, mam stać w korkach, tracić czas i benzynę, żeby mógł przejechać autobus? W dodatku z biletami dotowanymi znowu z moich podatków? To jest granda i złodziejstwo!

    • 18 15

    • A ktoś cię zmusza do jeżdżenia autem i płacenia za benzynę? (6)

      Robisz to z własnej i nieprzymuszonej woli. A podatki płacisz, bo budowanie/utrzymanie dróg, oznakowanie, sprzątanie, łatanie, leczenie ofiar wypadków itd. nie jest darmowe. Zresztą, nie tylko ty płacisz podatki.

      • 8 11

      • Re: (5)

        Argumenty kompletnie bez sensu. Przeczytaj co napisałem. Nie narzekam że płacę za budowanie dróg, oznakowanie itp. tylko, że zmusza się mnie do tracenia czasu i pieniędzy na rzecz innej grupy, która w rzeczywistości ponosi mniejsze koszty. A nawiasem mówiąc leczenie ofiar wypadków pokrywa ubezpieczenie.

        • 9 6

        • Ponosi mniejsze koszty bo mniej szkodzi otoczeniu

          Ale ta inna, jak to nazwałeś uprzywilejowana grupa ponosi koszty Twojego wożenia 4 liter palącym 8 litrów benzyny samochodem. Ty realnie zatruwasz metalami ciężkimi środowisko za 5 osób w autobusie więc stój 5 razy dłużej w korku. Jest fair.

          • 8 12

        • Argumenty z sensem, tylko ich zrozumieć nie potrafisz. (3)

          Niech odpowiada ci, że płacisz podatek w benzynie? Nie kupuj benzyny - chyba proste. W szpitalu też w tej chwili nie siedzisz (chyba, że w psychiatrycznym), dlaczego nie krzyczysz, że pacjenci cię okradają? Przecież to też jest utrzymywane z podatków?

          • 5 6

          • Raczej ty nie rozumiesz (2)

            Stojąc w dużo większym korku (np. na Dmowskiego notorycznie) spalam dużo więcej paliwa i tracę więcej czasu. Tylko dlatego, że pasa nie można używać bo raz na 10 min. przejedzie autobus. Co mają do tego pacjenci w szpitalu? Chodzi mi o straty spowodowane wyłączeniem jednego pasa ruchu na potrzeby innych.
            Pojmij to wreszcie.

            • 9 6

            • Jeszcze raz, wielkimi literami: to jest twój problem (1)

              Miasto zapewnia Ci (z naszych podatków), możliwość korzystania z komunikacji miejskiej, czasami z wykorzystaniem bus-pasów - jak wolisz korzystać z transportu indywidualnego to TWOJA INDYWIDUALNA SPRAWA - ponoś tego koszty. Zaraz będziesz tutaj się wypłakiwał, że miasto zabiera przestrzeń pod torowiska dla tramwajów, zamiast ci pas ruchu wygospodarować? Za analogię z pacjentami przepraszam: nie wziąłem po uwagę twoich możliwości.

              • 5 7

              • Nie będę dyskutował kto tu ma ograniczone możliwości

                Mam wrażenie że jesteś jakimś lewakiem. Dlaczego mam ponosić nieuzasadnione koszty dla czyjejś korzyści? Płacę podatki, ubezpieczenie itp. i jest OK. Nie kwestionuję też zasadności istnienia transportu miejskiego. Po prostu straty kierowców stojących w większych korkach przez wyłączenie pasa ruchu są niewspółmiernie wyższe w stosunku do korzyści osiąganych przez tworzenie buspasów. Miasto nie ma prawa narażać mnie na dodatkowe utrudnia, jest tylko zarządcą dróg, a nie właścicielem. Przeczytaj to dobrze zanim napiszesz następną głupotę, i nie przypisuj mi tego, czego nie napisałem.

                • 7 6

    • A co Ci to da, że ten pas będzie dla aut?

      korek straci na długości ale czas zostanie taki sam.

      To nie ilość pasów tworzy korek, a przepsutowość skrzyżowania. Na skrzyżowaniu ten pas jest już dla wszystkich.

      Tak ciężko to zrozumieć?

      • 0 0

  • Cwaniaki na Buspasie (2)

    Jak Policja chce zarobić to wystarczy codziennie ustawić się na Podwalu Przedmiejski w godzinach występowania korków po godz. 15. Codziennie widzę jak cwaniacy swoimi brykami udają, że chcą skręcić w prawo i jadą z włączonym prawym kierunkowskazem całą długością bus pasa żeby nie stać tak jak inni w korku. Łapać i karać !!!!!1

    • 13 4

    • (1)

      magneto, jesteś w Ormo? byłeś za długo w lesie, już was rozwiązano... ostałeś się ostatni...

      • 4 8

      • Z tego co wiem to ormo już nie istnieje. Chyba Ty z rozrzewnieniem wspominasz swój pobyt w tej organizacji. Może też tak kombinujesz jak te cwaniaki. Czemu jedni przestrzegają przepisy a inni nie. A przeważanie brak im karków lub słoma z butów wychodzi.

        • 3 1

  • A ja chcę się dowiedzieć (5)

    dlaczego buspas na Dmowskiego jest zajęty przez samochody osobowe, zaś prawidłowo jadących lewym pasem kierowców nie wpuszcza się na prawy pas, kiedy kończy się właśnie ów buspas.

    Na skrzyżowaniu Dmowskiego z Grunwaldzką są kamery, ale proceder nie ma końca.

    O tym, żeby w godzinach popołudniowych zjechać na prawy pas - zgodnie z przepisami prawa drogowego - po zakończeniu buspasu na Dmowskiego można tylko pomarzyć.

    I nie są to tzw. 'słoiki', to wy gdańszczanie z GD na tablicach, tak bardzo dobrze jeżdżący, którzy jeździliby jeszcze lepiej gdyby nie te wszystkie wsiowe: GA, GSP, GKS, GWE, GKA, GLE, GPU, GDA - wszyscy już czy kogoś zabrakło?

    A policja coś zamierza z tym robić? Czy ja zwykle - nic nie wie bo nikt jej tego nie zgłosił?

    • 11 1

    • Wszyscy dawno o tym wiedzą dlatego jada bus pasem by później nie tracić nerwów ze ktoś kogoś nie chce wpuścić. Ten buspas w tym miejscu to jakaś pomyłka bo i tak jak ktoś musi zaparkować to musi być na prawym pasie wiec właśnie później się kończy tak jak opisana sytuacja wyżej . Nie chce mi się rozpisywać ale wszyscy wiedzą o co chodzi

      • 1 0

    • (1)

      brakuje GBY ;)

      • 1 0

      • i GTC

        • 1 0

    • odpowiedź najprostsza z możliwych - bo mogą

      nikt nie pilnuje, więc czemu mają nie cwaniakować? Nieuchronność kary w przypadku ruchu drogowego to jakaś mrzonka

      • 1 0

    • zabraklo

      GSZ GMB

      • 1 0

  • (3)

    A gdyby tak każdy jeździł motorem zamiast autem hmm?

    • 6 4

    • Było by stekania a stekania , że jest ciasno. Podobnie jak teraz :)

      • 1 0

    • to by cały kraj ogłuchł po dwóch miesiącach

      • 3 0

    • to by były połowę mniejsze korki

      • 0 0

  • Wolny buspas na Podwalu to abstrakcja. (1)

    Przynajmniej w godzinach szczytu. Zawsze znajdzie się kilku cwaniaków mknących autami i mających innych kierowców tkwiących w korku za głupców. Cisną od Akademii... no bo po co zmieniać pas, skoro za 800m i tak skręcają w prawo na Sopot ;).

    • 8 0

    • bo ten akurat buspas to bzdura

      wszędzie gdzie są równolegle linie tramwajowe buspasy się likwiduje, a tu powstał ...

      • 0 2

  • nie moge patrzec na pisowca jawoskiego.

    • 4 1

  • A co z Gdynią ?

    • 0 0

  • (5)

    z jakiej racji... sama nazwa wskazuje ze jest to pas dla autobusów, też chcemy się poruszać skoro inni mogą...

    • 6 7

    • A jak miałby się taki pas nazywać? (2)

      sztuczne generowanie problemów

      • 1 1

      • (1)

        skoro jest to bus pas to tylko i wyłącznie dla autobusów, skoro inni użytkownicy stwarzają problem żeby się nim poruszać to z jakiej racji większa część ma być poszkodowana i dalej stać w korku.
        najpierw były taksówki, teraz motocykliści, co jeszcze wymyślą może niech zrobią nie dotyczy samochodów np. CZERWONYCH

        W ogóle niech to zlikwidują skoro nie spełnia swojej funkcji

        • 2 0

        • raczej czarnych

          bo im się zawsze najbardziej spieszy

          • 0 0

    • chyba przez kogoś mała zawiść przemawia

      • 0 0

    • kup sobie motocykl lub taxi i jeździj buspasem - w czym problem?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaki bilet należy kupić, aby poruszać się komunikacją miejską po całym Trójmieście?

 

Najczęściej czytane