• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Motocykliści legalnie na gdańskch buspasach

Michał Jelionek
7 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Z buspasa na Podwalu Przedmiejskim mogą już korzystać motocykliści. Z buspasa na Podwalu Przedmiejskim mogą już korzystać motocykliści.

To już pewne - od teraz motocykliści mogą pełnoprawnie poruszać się po gdańskich buspasach na Jaśkowej Dolinie i na Podwalu Przedmiejskim.



Wpuszczenie motocyklistów na gdańskie buspasy to:

"Zarząd Dróg i Zielni w Gdańsku dopuścił możliwość poruszania się motocykli po buspasach. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, zostanie wprowadzone na stałe" - informowaliśmy w maju. Kilkumiesięczna próba zakończyła się sukcesem i od początku października oficjalnie i w pełni legalnie miłośnicy dwóch kółek mogą korzystać z jezdni wydzielonych dla autobusów.

- Z jednej strony wiedzieliśmy, ze to ogromne ułatwienie dla jednośladów, z drugiej - obawialiśmy się, ze wolny pas będzie prowokował do łamania ograniczeń prędkości i doprowadzania do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Na szczęście motocykliści udowodnili, ze rozwiązanie ma sens i się sprawdza, wprowadzamy je więc na stałe - przyznaje Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska.
Motocykliści mogą poruszać się po buspasach na Jaśkowej Dolinie zobacz na mapie Gdańska i na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska. Ze względu na intensywny ruch autobusowy, nowe zasady nie obowiązują na buspasie na Podwalu Grodzkim zobacz na mapie Gdańska.

Projekt pozytywnie zaopiniowała Komisja ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego, a na tablicach wyznaczających wspomniane buspasy pojawiły się dodatkowe tabliczki z informacją "nie dotyczy motocykli i motorowerów".

Opinie (155) 4 zablokowane

  • TAXI precz z buspasów !!! (2)

    Dlaczego ta grupa zawodowa ma takie przywileje?
    Czym różni się robota taksówkarza od np. dostawcy drożdżówek?
    I jeden i drugi żyje z jeżdżenia.
    Ten pierwszy wozi nadzianych leniuchów*, ten drugi rozwozi żywność.
    Z pkt widzenia społeczeństwa drugi jest bardziej potrzebny.

    Taxi to nie jest transport zbiorowy, tylko indywidualny.
    Niestety na buspasach widzę najczęściej taksóweczki tylko z szoferem.

    Jeśli taksówkarze mają być preferowani niech obowiązuje zasada, że taxi + 2 pasażerów może śmigać po buspasie. W każdej mniejszej konfiguracji już nie.

    Dodatkowo należy wprowadzić model poznański lub rzeszowski, czyli każdy samochód w konfiguracji min. 1+2 ma prawo poruszać się po buspasach.

    W Rzeszowie dodatkowo wprowadzono godziny obowiązywania buspasów.
    Działają one tylko w godzinach szczytu.

    Można? Można!

    *) sorki za mała złośliwość.

    • 17 5

    • zgadzam się jak najbardziej, skoro bus pas nie spełnia swojej funkcji to wogóle nie powinno go być

      • 3 0

    • dostawca drożdżówek

      nie musi zdążyć w ciągu 10min. po klienta. Jak klient ma czekać 30min. na taxi to rezygnuje a ja mam wtedy pusty przejazd i stracony niezapłacony czas. Taka jest różnica. W Warszawie ludzie jeżdżą więcej taksówkami. Często dojadą szybciej więc korzystają. A tam jest dużo buspasów.

      • 0 1

  • Dlaczego najgorsza grupa użytkowników drogi ma być uprzywilejowana? (2)

    Widocznie Piotr Grzelak kupił sobie motocykl, bo za słabo było go słychać. Teraz będzie słyszeć go pół miasta, a przy okazji będzie mógł bez problemu łamać ograniczenia prędkości. Jakie władze, takie przepisy.

    • 8 7

    • To ty też sobie kup zazdrość przez ciebie przemawia

      • 1 3

    • najgorsza albo najlepsza

      wszystko zależy pod jakim względem., bo jak pod względem zajmowania ilości miejsca to najlepsza

      • 0 0

  • Czysto hipotetycznie do zielonych uszczęśliwiaczy proletariatu. (2)

    Wyobraźcie sobie że wszyscy przesiadają się do autobusów. Ile będzie trzeba dokupić busów aby wszystkich pomieścić, bo chyba nie wyobrażacie sobie że ten tabor który mamy wystarczy. Pamiętam jak za wspaniałego socjalizmu kiedy samochód był luksusem większość proletariuszy zmierzało do roboty komunikacją miejską. Autobusy nie zatrzymywały się na przystankach bo były przepełnione tak że drzwi nie można było zamknąć. Nie chcę do tych czasów wracać!, cenię sobie wygodę i żądam aby wszystkich na drodze traktowano zgodnie z prawem bez przejawów dyskryminacji.

    • 5 8

    • helix, poznaj pojęcie kosztu krańcowego

      koszt zakupu dodatkowego autobusu to znikomy procent kosztów poszerzenia jezdni.

      Może coś skumasz

      zauważ także, że przestrzeniożerne rodzaje transportu (samochody osobowe) dyskryminują się wzajemnie zabierając przestrzeń do jazdy i do parkowania - niekiedy nawet na chodnikach.

      • 4 1

    • Kupił starego VV

      To musi się na drodze pokazać bo plebs jeździ autobusami niech widzi jaki on gość

      • 5 2

  • Dziękuję

    • 3 0

  • super! brawo!

    to teraz pozwólcie jeździć samochodom po tych buspassach... no skoro ruch autobusowy nie jest intensywny, to czemu nie?

    • 4 2

  • Oni we wszytskim chca być "pełnoprawni" ale żadnych obowiazków ponosić nie chcą

    ja mam ich w sumie gdzieś wmerwia mnie ta ich roszczeniowość i chamskie łamanie przepisów. Milicja nie zwraca na nich uwagi w ogóle no chyba , ze któryś przejedzie milicjanta, wiocha i 4 metry chlewu

    • 1 5

  • Też mi coś.... W Gdyni motocykliści jeżdżą bez żadnych zgód po Świętojańskiej , choć na całej długości jest dla nich zakaz,nawet policja ma to w d..

    • 5 0

  • Jeszcze koguta niech mogą włączać...

    • 1 0

  • czekamy na Gdynię (2)

    W większości miast motocykle mogą się poruszać po buspasach . Gdynia jest wrogo nastawiona do pojazdów jednośladowych i jako jedyne miasto pobiera opłaty za parkowanie od skuterów i motocykli. Widocznie za dużo mają miejsc parkingowych. Wiadomo, że skutery i motocykle zajmują znacznie mniej miejsca.

    • 3 2

    • gdynia to jest dziwna a sopot pęka

      • 0 0

    • To moe

      jeśli motocykliści jezdzą wolno i prawidłowo pozwólmy im jeździ na chodnikach

      • 0 0

  • jako motocyklista nie widzę żadnych ograniczeń w poruszaniu się

    moja zasada to nie przeszkadzać innym, reszta to paplanina i medialny bełkot.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ACC?

 

Najczęściej czytane