- 1 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (158 opinii)
- 2 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (70 opinii)
- 3 Mapa pożarów aut w Trójmieście (132 opinie)
- 4 Po majówce podwyżki na stacjach paliw? (40 opinii)
- 5 Podsumowanie majówki na drogach (58 opinii)
- 6 Nowe, elektryczne Volvo EX90 w Trójmieście (75 opinii)
Motocykliści legalnie na gdańskch buspasach
To już pewne - od teraz motocykliści mogą pełnoprawnie poruszać się po gdańskich buspasach na Jaśkowej Dolinie i na Podwalu Przedmiejskim.
- Z jednej strony wiedzieliśmy, ze to ogromne ułatwienie dla jednośladów, z drugiej - obawialiśmy się, ze wolny pas będzie prowokował do łamania ograniczeń prędkości i doprowadzania do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Na szczęście motocykliści udowodnili, ze rozwiązanie ma sens i się sprawdza, wprowadzamy je więc na stałe - przyznaje Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska.
Motocykliści mogą poruszać się po buspasach na Jaśkowej Dolinie i na Podwalu Przedmiejskim . Ze względu na intensywny ruch autobusowy, nowe zasady nie obowiązują na buspasie na Podwalu Grodzkim .
Projekt pozytywnie zaopiniowała Komisja ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego, a na tablicach wyznaczających wspomniane buspasy pojawiły się dodatkowe tabliczki z informacją "nie dotyczy motocykli i motorowerów".
Opinie (155) 4 zablokowane
-
2015-10-07 13:42
TAXI precz z buspasów !!! (2)
Dlaczego ta grupa zawodowa ma takie przywileje?
Czym różni się robota taksówkarza od np. dostawcy drożdżówek?
I jeden i drugi żyje z jeżdżenia.
Ten pierwszy wozi nadzianych leniuchów*, ten drugi rozwozi żywność.
Z pkt widzenia społeczeństwa drugi jest bardziej potrzebny.
Taxi to nie jest transport zbiorowy, tylko indywidualny.
Niestety na buspasach widzę najczęściej taksóweczki tylko z szoferem.
Jeśli taksówkarze mają być preferowani niech obowiązuje zasada, że taxi + 2 pasażerów może śmigać po buspasie. W każdej mniejszej konfiguracji już nie.
Dodatkowo należy wprowadzić model poznański lub rzeszowski, czyli każdy samochód w konfiguracji min. 1+2 ma prawo poruszać się po buspasach.
W Rzeszowie dodatkowo wprowadzono godziny obowiązywania buspasów.
Działają one tylko w godzinach szczytu.
Można? Można!
*) sorki za mała złośliwość.- 17 5
-
2015-10-07 14:56
zgadzam się jak najbardziej, skoro bus pas nie spełnia swojej funkcji to wogóle nie powinno go być
- 3 0
-
2015-10-07 20:59
dostawca drożdżówek
nie musi zdążyć w ciągu 10min. po klienta. Jak klient ma czekać 30min. na taxi to rezygnuje a ja mam wtedy pusty przejazd i stracony niezapłacony czas. Taka jest różnica. W Warszawie ludzie jeżdżą więcej taksówkami. Często dojadą szybciej więc korzystają. A tam jest dużo buspasów.
- 0 1
-
2015-10-07 14:02
Dlaczego najgorsza grupa użytkowników drogi ma być uprzywilejowana? (2)
Widocznie Piotr Grzelak kupił sobie motocykl, bo za słabo było go słychać. Teraz będzie słyszeć go pół miasta, a przy okazji będzie mógł bez problemu łamać ograniczenia prędkości. Jakie władze, takie przepisy.
- 8 7
-
2015-10-07 14:10
To ty też sobie kup zazdrość przez ciebie przemawia
- 1 3
-
2015-10-08 09:17
najgorsza albo najlepsza
wszystko zależy pod jakim względem., bo jak pod względem zajmowania ilości miejsca to najlepsza
- 0 0
-
2015-10-07 14:08
Czysto hipotetycznie do zielonych uszczęśliwiaczy proletariatu. (2)
Wyobraźcie sobie że wszyscy przesiadają się do autobusów. Ile będzie trzeba dokupić busów aby wszystkich pomieścić, bo chyba nie wyobrażacie sobie że ten tabor który mamy wystarczy. Pamiętam jak za wspaniałego socjalizmu kiedy samochód był luksusem większość proletariuszy zmierzało do roboty komunikacją miejską. Autobusy nie zatrzymywały się na przystankach bo były przepełnione tak że drzwi nie można było zamknąć. Nie chcę do tych czasów wracać!, cenię sobie wygodę i żądam aby wszystkich na drodze traktowano zgodnie z prawem bez przejawów dyskryminacji.
- 5 8
-
2015-10-07 15:59
helix, poznaj pojęcie kosztu krańcowego
koszt zakupu dodatkowego autobusu to znikomy procent kosztów poszerzenia jezdni.
Może coś skumasz
zauważ także, że przestrzeniożerne rodzaje transportu (samochody osobowe) dyskryminują się wzajemnie zabierając przestrzeń do jazdy i do parkowania - niekiedy nawet na chodnikach.- 4 1
-
2015-10-07 16:44
Kupił starego VV
To musi się na drodze pokazać bo plebs jeździ autobusami niech widzi jaki on gość
- 5 2
-
2015-10-07 14:52
Dziękuję
- 3 0
-
2015-10-07 14:56
super! brawo!
to teraz pozwólcie jeździć samochodom po tych buspassach... no skoro ruch autobusowy nie jest intensywny, to czemu nie?
- 4 2
-
2015-10-07 14:58
Oni we wszytskim chca być "pełnoprawni" ale żadnych obowiazków ponosić nie chcą
ja mam ich w sumie gdzieś wmerwia mnie ta ich roszczeniowość i chamskie łamanie przepisów. Milicja nie zwraca na nich uwagi w ogóle no chyba , ze któryś przejedzie milicjanta, wiocha i 4 metry chlewu
- 1 5
-
2015-10-07 17:01
Też mi coś.... W Gdyni motocykliści jeżdżą bez żadnych zgód po Świętojańskiej , choć na całej długości jest dla nich zakaz,nawet policja ma to w d..
- 5 0
-
2015-10-07 17:27
Jeszcze koguta niech mogą włączać...
- 1 0
-
2015-10-07 19:05
czekamy na Gdynię (2)
W większości miast motocykle mogą się poruszać po buspasach . Gdynia jest wrogo nastawiona do pojazdów jednośladowych i jako jedyne miasto pobiera opłaty za parkowanie od skuterów i motocykli. Widocznie za dużo mają miejsc parkingowych. Wiadomo, że skutery i motocykle zajmują znacznie mniej miejsca.
- 3 2
-
2015-10-07 19:43
gdynia to jest dziwna a sopot pęka
- 0 0
-
2015-10-07 20:08
To moe
jeśli motocykliści jezdzą wolno i prawidłowo pozwólmy im jeździ na chodnikach
- 0 0
-
2015-10-07 19:44
jako motocyklista nie widzę żadnych ograniczeń w poruszaniu się
moja zasada to nie przeszkadzać innym, reszta to paplanina i medialny bełkot.
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.