Nissan Almera (produkowany od 2000 do 2006) (101 opinii)

Nissan Almera miał swoją premierę na salonie frankfurckim w 1995 roku, jako spadkobierca bardzo popularnego i wysoko cenionego modelu Sunny. Zupełnie nowa konstrukcja, co dodatkowo podkreśliiła zmiana nazwy, miała umożliwić tej japońskiej firmie nawiązanie równej walki z renomowanymi przedstawicielami popularnej w Europie grupy aut kompaktowych. Udało się to, a Almera jest szczególnie dobrze oceniana wśród samochodów używanych za swoją niezawodność.

W 2000 roku przedstawiono nowe wcielenie Almery. Można się w nim dopatrzyć podobieństw do konkurenta - VW Golfa - choć sylwetka Nissana stała się zdecydowanie bardziej sportowa i dynamiczna. W porównaniu do poprzedniej wersji opróćz nadwozia zmieniono wystrój wnętrza i silniki oraz poważnie zmodernizowano skrzynie biegów. Przy tym samym rozstawie kół nowa Almera stała się dłuższa (o 6,5 cm), szersza (o 1,6 cm) i wyższa (o 5,5 cm).

Wykończenie wnętrza jest trochę \"plastikowe\" i twarde. Zaprojektowano w nim mnóstwo schowków i skrytek. Np. nad lusterkiem wstecznym jest schowek na okulary, nad nawiewami w konsoli srodkowej kolejny pojemnik (chociażby na telefon komorkowy), kolejny praktyczny pojemnik znajduje sie tuz pod radioodtwarzaczem (obok umieszczono uchwyt na napoje), w konsoli pomiedzy przednimi siedzeniami mozna schowac kilka plyt kompaktowych, a w kieszeniach w drzwiach zmieszcza sie dwie półlitrowe butelki z napojami. Na pochwałę zasługują znacznie lepiej wyprofilowane i \"trzymające\" fotele.

Głównym elementem nowej konstrukcji Almery jest jej płyta podłogowa - wyraźnie przestrzenna, bardziej sztywna (o 30 % w stosunku do poprzedniego modelu) , ale zabierająca też nieco wysokości bagażnika. Pojemność bagażowa wynosi teraz ok 355 l.

Dobremu prowadzeniu sprzyjają stosowane we wszystkich wersjach koła o 15\" , a za dopłatą można zamontować koła o średnicy 16\". Dobre są również hamulce, wspomagane przez ABS, EBD i znane wcześniej z Primery rozwiązanie wzmacniające siłę hamowania - Brake Assist.

Dostępne są cztery poziomy wyposażenia: Comfort, Comfort Plus, Comfort High i Sport. W pierwszym nie ma ABS-u, elektrycznie opuszczanych szyb ani centralnego zamka. W wersji Comfort znajdziemy dwie poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy i rozkładane tylne siedzenia. Poziom High to ABS z EBD i Brake Assist, a wersja Sport to m.in. skórzana kierownica, spojler, światła przeciwmgielne. Radio, klimatyzacja czy aluminiowe obręcze wystąpią zawsze w opcji.

niezawodność
4.2
komfort
3.6
ekonomia
3.4
wrażenia z jazdy
3.6
Średnia ocen
3.7

Inne modele marki Nissan:

Almera, GT-R, Juke, Murano, Navara, Note, Pathfinder, Primastar, Qashqai, Tiida, X-Trail,

Foto Moto

    Opinie (101)

    Dodaj opinię

    Dodaj opinię

    Odpowiedz

    Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
    13.07.2017 wprowadzono zmiany w regulaminie.
    zamknij

    Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

    - jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

    Wydarzenia