• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe światła na Podwalu Przedmiejskim nie utrudniają ruchu

Maciej Naskręt
29 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Światła na Podwalu Przedmiejskim przy Novotelu. Światła na Podwalu Przedmiejskim przy Novotelu.

Od około miesiąca działają nowe światła na Podwalu Przedmiejskim przy Novotelu zobacz na mapie Gdańska. Sygnalizacja umożliwia wyjazd pojazdom z położonej na Wyspie Spichrzów budowy w kierunku rafinerii. Urzędnicy przekonują, że korków z powodu nowych świateł nie zauważyli, ale planują umożliwić tam zawracanie.



Czy ustawione światła na Podwalu Przedmiejskim przeszkadzają ci w poruszaniu się po mieście?

Okazuje się, że ustawione przed miesiącem światła na ul. Podwale Przedmiejskie na skrzyżowaniu z ul. Chmielną obok Novotelu nie są problemem dla kierowców. Ci drżeli wcześniej ze strachu przed ich ustawieniem na trzypasmowej drodze do centrum.

- Sygnalizacja została zastosowana w tym miejscu na potrzeby obsługi ruchu pojazdów ciężarowych pracujących w obrębie Wyspy Spichrzów. Na szczęście nie odnotowujemy negatywnych skutków wprowadzenia takiego rozwiązania - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, podobne odczucia teraz mają kierowcy, których spotkaliśmy na miejscu.

- Jeżdżę ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku codziennie. I od momentu, gdy ustawiono światła przy Novotelu, zatrzymałem się na nich może kilka razy. Nie widziałem też korków - opowiada pan Mariusz, mieszkaniec Stogów.
- Wykonana instalacja pokazuje jedną prostą rzecz, która w sumie nie powinna nikogo dziwić - ucywilizowanie ruchu nie jest przyczyną "zwiększenia korków" - wtóruje także Karol Spieglanin z Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
W planach są kolejne tymczasowe zmiany przy Novotelu, ale...

W rejonie Novotelu jest przygotowany jeszcze jeden wariant - umożliwiający wykonanie tzw. nawrotki do węzła Unii Europejskiej.

- To jednak na chwilę obecną wyłącznie techniczne rozwiązanie - jest jedną z opcji, która mogłaby zostać zastosowana, gdyby zachodziła taka konieczność. Na razie jej nie obserwujemy. Mamy na uwadze przede wszystkim fakt, że zastosowanie takiego rozwiązania wiązałoby się z koniecznością zatrzymania potoku pojazdów na Podwalu Przedmiejskim, a to miałoby znaczny wpływ na ruch w tym rejonie miasta - mówi Kaczmarek.
Na tę chwilę nie będzie wykonywany przejazd na wprost przez Podwale Przedmiejskie. Nie miałoby to sensu, bowiem taką relację zapewniają ulice Pszenna i Jaglana.

Planowany zakres przebudowy Podwala Przedmiejskiego.
Planowany zakres przebudowy Podwala Przedmiejskiego.
Duża przebudowa Podwala Przedmiejskiego tuż tuż

Uruchomienie wszystkich relacji w okolicach ul. Chmielnej planowane jest dopiero po przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Przypomnijmy, że w ramach inwestycji nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej

Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.

Przedłużająca się procedura przetargowa sprawiła jednak, że inwestycja będzie gotowa nieco później - do końca przyszłego roku.

Pomysł wprowadzenia skrzyżowań chwali FRAG.

- Utworzenie skrzyżowań i przejść dla pieszych w poziomie ulicy na całym Podwalu Przedmiejskim wpłynie w minimalny sposób na płynność ruchu, za to w bardzo duży na ogólny charakter tej części Śródmieścia i komfort jego mieszkańców. Ta droga od dawna nie powinna mieć swojego tranzytowego charakteru i każdy krok w kierunku jego zniwelowania jak najbardziej cieszy - mówi Spieglanin.

Miejsca

Opinie (85)

  • Kilku pieszych wyląduje na masce, tramwaj skasuje kilka aut, Spieglanin powie "sorry"

    Słaby pomysł na pomoc dla deweloperów i ożywienie części Gdańska, gdzie klika stawia mieszkania...

    • 13 4

  • Urzędnicy to w ogóle nie widzą tego co trzeba, patrzą tylko jak przygruchać trochę $$

    • 10 1

  • (1)

    A kto to jest niby ten Spieglanin i FRAG nie ma w tym kraju już porządnych autorytetów których warto by cytować ? tylko samych półgłówków ? To miasto jest dla ogółu ludzi w nim mieszkających a nie dla grup społecznych . Każda taka decyzja powinna być akceptowana na drodze referendum organizowanego na oficjalnej stronie Gdańska (coś w stylu budżetu obywatelskiego). Niech większość decyduje a nie agitatorzy.

    • 13 6

    • FRAG ma wielką nazwę, a jest właściwie grupką ludzi licząca kilka osób, ale mającą silne przebicie do tzw. "władz". I na tym to polega. Lepiej niech już przestaną niszczyć to, co dobrze funkcjonuje.

      • 0 1

  • bzdura

    Szanowny autorze - nie mówmy o drodze jako trzypasmowej, bo dla wszystkich dostępne są tylko 2 pasy ( trzeci to buspas!!). Jak w przyszłości jeden pas zostanie zlikwidowany, to w razie awarii w tunelu pod Wisłą mamy dojazd do Gdańska zablokowany na długie godziny. W cywilizowanych krajach rozluźnione drogi zostawia się w spokoju, a u nas - "modernizacja" (czyt. zwężanie, likwidacja pasów, wprowadzanie przejść naziemnych gdy są podziemne itd.) czyli cofanie się w rozwoju, bo wszyscy wiedzą, że samochodów przybywa, tylko nie nasi pseudowizjonerzy (p. Spieglanin niech się zajmie swoim podwórkiem, a nie miesza gdzie nie trzeba). Dodatkowe światła to dodatkowy postój, start, zwiększenie emisji spalin, a podobno nasi "włodarze" robią wszystko by żyło się zdrowiej, bezpieczniej itd. itp.

    • 21 5

  • sygnalizacja przeszkadza tylko tym którym powinno sie prawo jazdy odebrac!!

    reszta niema problemu .Problemy zawsze maja ci co kaprysy maja

    • 7 15

  • mój rekord między światłami to 170km/h

    Golf R, sportowe doloty, magnetyzer. Jak ktoś chce rowerem jeździć, to niech się wyniesie na wieś

    • 7 6

  • Urzędnicy to idioci

    Na tym skrzyżowaniu można zawrócić pod Podwalem, jest tam przecież przejazd. Korki się nie tworzą bo ruch w północnej części Wyspy jest znikomy. Jeżdżę tam codziennie i tylko raz paliły się światła jak jakieś auto jechało z Chmielnej w kierunku Warszawy. Te światła są zbędą bo te skrzyżowanie można objechać pod Podwalem. Miasto tylko marnuje kasę zamiast zrobić na Chmielnej chociaż chodnik i ustawić tam kilka latarń bo w nocy ciemno tam jak w piekle. Adamowicz ma chyba pociotka w tej firmie co tam raz w tygodniu grzebie na tym skrzyżowaniu ...

    • 11 2

  • Zawracanie na tym skrzyżowaniu !

    Jechałem ostatnio w stronę rafinerii lewym pasem, gdy nagle samochód przede mną postanowił skręcić w lewo i zawrócić. Pomimo dwóch znaków zakazu skrętu w lewo, przejechał jak gdyby nigdy nic, a ja miałem test refleksu i hamulców. Wydaje mi się, że to nie był odosobniony przypadek w tym miejscu.

    • 8 0

  • (1)

    Najwyższy czas z tej wiejskiej pseudoautostrady zrobić miejską ulice

    Janusze w tdikach z GND będą się buntować ale co
    w mieście może nas to obchodzić.

    • 1 15

    • Według ciebie najlepiej zepsuć coś, co dobrze działa. No bo dlaczego na Podwalu Przedmiejskim nie ma takich korków, jak w innych częściach miasta? Zwęzić i też będą takie korki. To jest twoje myślenie.

      • 0 0

  • Gdanszczanin

    A kiedy w tunelu bedzie 70km a może zmniejszcie jeszcze na 30 km masakra...

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Infiniti?

 

Najczęściej czytane