- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (16 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (314 opinii)
- 4 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (133 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (323 opinie)
Nowe światła na Podwalu Przedmiejskim nie utrudniają ruchu
Od około miesiąca działają nowe światła na Podwalu Przedmiejskim przy Novotelu . Sygnalizacja umożliwia wyjazd pojazdom z położonej na Wyspie Spichrzów budowy w kierunku rafinerii. Urzędnicy przekonują, że korków z powodu nowych świateł nie zauważyli, ale planują umożliwić tam zawracanie.
- Sygnalizacja została zastosowana w tym miejscu na potrzeby obsługi ruchu pojazdów ciężarowych pracujących w obrębie Wyspy Spichrzów. Na szczęście nie odnotowujemy negatywnych skutków wprowadzenia takiego rozwiązania - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, podobne odczucia teraz mają kierowcy, których spotkaliśmy na miejscu.
- Jeżdżę ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku codziennie. I od momentu, gdy ustawiono światła przy Novotelu, zatrzymałem się na nich może kilka razy. Nie widziałem też korków - opowiada pan Mariusz, mieszkaniec Stogów.
- Wykonana instalacja pokazuje jedną prostą rzecz, która w sumie nie powinna nikogo dziwić - ucywilizowanie ruchu nie jest przyczyną "zwiększenia korków" - wtóruje także Karol Spieglanin z Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
W planach są kolejne tymczasowe zmiany przy Novotelu, ale...
W rejonie Novotelu jest przygotowany jeszcze jeden wariant - umożliwiający wykonanie tzw. nawrotki do węzła Unii Europejskiej.
- To jednak na chwilę obecną wyłącznie techniczne rozwiązanie - jest jedną z opcji, która mogłaby zostać zastosowana, gdyby zachodziła taka konieczność. Na razie jej nie obserwujemy. Mamy na uwadze przede wszystkim fakt, że zastosowanie takiego rozwiązania wiązałoby się z koniecznością zatrzymania potoku pojazdów na Podwalu Przedmiejskim, a to miałoby znaczny wpływ na ruch w tym rejonie miasta - mówi Kaczmarek.
Na tę chwilę nie będzie wykonywany przejazd na wprost przez Podwale Przedmiejskie. Nie miałoby to sensu, bowiem taką relację zapewniają ulice Pszenna i Jaglana.
Duża przebudowa Podwala Przedmiejskiego tuż tuż
Uruchomienie wszystkich relacji w okolicach ul. Chmielnej planowane jest dopiero po przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Przypomnijmy, że w ramach inwestycji nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej
Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.
Przedłużająca się procedura przetargowa sprawiła jednak, że inwestycja będzie gotowa nieco później - do końca przyszłego roku.
Pomysł wprowadzenia skrzyżowań chwali FRAG.
- Utworzenie skrzyżowań i przejść dla pieszych w poziomie ulicy na całym Podwalu Przedmiejskim wpłynie w minimalny sposób na płynność ruchu, za to w bardzo duży na ogólny charakter tej części Śródmieścia i komfort jego mieszkańców. Ta droga od dawna nie powinna mieć swojego tranzytowego charakteru i każdy krok w kierunku jego zniwelowania jak najbardziej cieszy - mówi Spieglanin.
Miejsca
Opinie (85)
-
2016-07-29 09:06
Kilku pieszych wyląduje na masce, tramwaj skasuje kilka aut, Spieglanin powie "sorry"
Słaby pomysł na pomoc dla deweloperów i ożywienie części Gdańska, gdzie klika stawia mieszkania...
- 13 4
-
2016-07-29 09:16
Urzędnicy to w ogóle nie widzą tego co trzeba, patrzą tylko jak przygruchać trochę $$
- 10 1
-
2016-07-29 09:25
(1)
A kto to jest niby ten Spieglanin i FRAG nie ma w tym kraju już porządnych autorytetów których warto by cytować ? tylko samych półgłówków ? To miasto jest dla ogółu ludzi w nim mieszkających a nie dla grup społecznych . Każda taka decyzja powinna być akceptowana na drodze referendum organizowanego na oficjalnej stronie Gdańska (coś w stylu budżetu obywatelskiego). Niech większość decyduje a nie agitatorzy.
- 13 6
-
2016-07-30 11:44
FRAG ma wielką nazwę, a jest właściwie grupką ludzi licząca kilka osób, ale mającą silne przebicie do tzw. "władz". I na tym to polega. Lepiej niech już przestaną niszczyć to, co dobrze funkcjonuje.
- 0 1
-
2016-07-29 09:39
bzdura
Szanowny autorze - nie mówmy o drodze jako trzypasmowej, bo dla wszystkich dostępne są tylko 2 pasy ( trzeci to buspas!!). Jak w przyszłości jeden pas zostanie zlikwidowany, to w razie awarii w tunelu pod Wisłą mamy dojazd do Gdańska zablokowany na długie godziny. W cywilizowanych krajach rozluźnione drogi zostawia się w spokoju, a u nas - "modernizacja" (czyt. zwężanie, likwidacja pasów, wprowadzanie przejść naziemnych gdy są podziemne itd.) czyli cofanie się w rozwoju, bo wszyscy wiedzą, że samochodów przybywa, tylko nie nasi pseudowizjonerzy (p. Spieglanin niech się zajmie swoim podwórkiem, a nie miesza gdzie nie trzeba). Dodatkowe światła to dodatkowy postój, start, zwiększenie emisji spalin, a podobno nasi "włodarze" robią wszystko by żyło się zdrowiej, bezpieczniej itd. itp.
- 21 5
-
2016-07-29 09:49
sygnalizacja przeszkadza tylko tym którym powinno sie prawo jazdy odebrac!!
reszta niema problemu .Problemy zawsze maja ci co kaprysy maja
- 7 15
-
2016-07-29 09:59
mój rekord między światłami to 170km/h
Golf R, sportowe doloty, magnetyzer. Jak ktoś chce rowerem jeździć, to niech się wyniesie na wieś
- 7 6
-
2016-07-29 10:05
Urzędnicy to idioci
Na tym skrzyżowaniu można zawrócić pod Podwalem, jest tam przecież przejazd. Korki się nie tworzą bo ruch w północnej części Wyspy jest znikomy. Jeżdżę tam codziennie i tylko raz paliły się światła jak jakieś auto jechało z Chmielnej w kierunku Warszawy. Te światła są zbędą bo te skrzyżowanie można objechać pod Podwalem. Miasto tylko marnuje kasę zamiast zrobić na Chmielnej chociaż chodnik i ustawić tam kilka latarń bo w nocy ciemno tam jak w piekle. Adamowicz ma chyba pociotka w tej firmie co tam raz w tygodniu grzebie na tym skrzyżowaniu ...
- 11 2
-
2016-07-29 10:21
Zawracanie na tym skrzyżowaniu !
Jechałem ostatnio w stronę rafinerii lewym pasem, gdy nagle samochód przede mną postanowił skręcić w lewo i zawrócić. Pomimo dwóch znaków zakazu skrętu w lewo, przejechał jak gdyby nigdy nic, a ja miałem test refleksu i hamulców. Wydaje mi się, że to nie był odosobniony przypadek w tym miejscu.
- 8 0
-
2016-07-29 10:25
(1)
Najwyższy czas z tej wiejskiej pseudoautostrady zrobić miejską ulice
Janusze w tdikach z GND będą się buntować ale co
w mieście może nas to obchodzić.- 1 15
-
2016-07-30 11:47
Według ciebie najlepiej zepsuć coś, co dobrze działa. No bo dlaczego na Podwalu Przedmiejskim nie ma takich korków, jak w innych częściach miasta? Zwęzić i też będą takie korki. To jest twoje myślenie.
- 0 0
-
2016-07-29 10:32
Gdanszczanin
A kiedy w tunelu bedzie 70km a może zmniejszcie jeszcze na 30 km masakra...
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.