• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe światła na Podwalu Przedmiejskim nie utrudniają ruchu

Maciej Naskręt
29 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Światła na Podwalu Przedmiejskim przy Novotelu. Światła na Podwalu Przedmiejskim przy Novotelu.

Od około miesiąca działają nowe światła na Podwalu Przedmiejskim przy Novotelu zobacz na mapie Gdańska. Sygnalizacja umożliwia wyjazd pojazdom z położonej na Wyspie Spichrzów budowy w kierunku rafinerii. Urzędnicy przekonują, że korków z powodu nowych świateł nie zauważyli, ale planują umożliwić tam zawracanie.



Czy ustawione światła na Podwalu Przedmiejskim przeszkadzają ci w poruszaniu się po mieście?

Okazuje się, że ustawione przed miesiącem światła na ul. Podwale Przedmiejskie na skrzyżowaniu z ul. Chmielną obok Novotelu nie są problemem dla kierowców. Ci drżeli wcześniej ze strachu przed ich ustawieniem na trzypasmowej drodze do centrum.

- Sygnalizacja została zastosowana w tym miejscu na potrzeby obsługi ruchu pojazdów ciężarowych pracujących w obrębie Wyspy Spichrzów. Na szczęście nie odnotowujemy negatywnych skutków wprowadzenia takiego rozwiązania - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Co ciekawe, podobne odczucia teraz mają kierowcy, których spotkaliśmy na miejscu.

- Jeżdżę ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku codziennie. I od momentu, gdy ustawiono światła przy Novotelu, zatrzymałem się na nich może kilka razy. Nie widziałem też korków - opowiada pan Mariusz, mieszkaniec Stogów.
- Wykonana instalacja pokazuje jedną prostą rzecz, która w sumie nie powinna nikogo dziwić - ucywilizowanie ruchu nie jest przyczyną "zwiększenia korków" - wtóruje także Karol Spieglanin z Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej.
W planach są kolejne tymczasowe zmiany przy Novotelu, ale...

W rejonie Novotelu jest przygotowany jeszcze jeden wariant - umożliwiający wykonanie tzw. nawrotki do węzła Unii Europejskiej.

- To jednak na chwilę obecną wyłącznie techniczne rozwiązanie - jest jedną z opcji, która mogłaby zostać zastosowana, gdyby zachodziła taka konieczność. Na razie jej nie obserwujemy. Mamy na uwadze przede wszystkim fakt, że zastosowanie takiego rozwiązania wiązałoby się z koniecznością zatrzymania potoku pojazdów na Podwalu Przedmiejskim, a to miałoby znaczny wpływ na ruch w tym rejonie miasta - mówi Kaczmarek.
Na tę chwilę nie będzie wykonywany przejazd na wprost przez Podwale Przedmiejskie. Nie miałoby to sensu, bowiem taką relację zapewniają ulice Pszenna i Jaglana.

Planowany zakres przebudowy Podwala Przedmiejskiego.
Planowany zakres przebudowy Podwala Przedmiejskiego.
Duża przebudowa Podwala Przedmiejskiego tuż tuż

Uruchomienie wszystkich relacji w okolicach ul. Chmielnej planowane jest dopiero po przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Przypomnijmy, że w ramach inwestycji nowe skrzyżowania pojawią się na wysokości ul. Żabi Kruk, ul. Chmielnej, ul. Łąkowej oraz ul. Elbląskiej

Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu Tristar.

Przedłużająca się procedura przetargowa sprawiła jednak, że inwestycja będzie gotowa nieco później - do końca przyszłego roku.

Pomysł wprowadzenia skrzyżowań chwali FRAG.

- Utworzenie skrzyżowań i przejść dla pieszych w poziomie ulicy na całym Podwalu Przedmiejskim wpłynie w minimalny sposób na płynność ruchu, za to w bardzo duży na ogólny charakter tej części Śródmieścia i komfort jego mieszkańców. Ta droga od dawna nie powinna mieć swojego tranzytowego charakteru i każdy krok w kierunku jego zniwelowania jak najbardziej cieszy - mówi Spieglanin.

Miejsca

Opinie (85)

  • ucywilizowanie z pewnością nie, ale czy zmiany wprowadzane u nas w pasie drogowym takie są? w większości niestety nie

    "ucywilizowanie ruchu nie jest przyczyną "zwiększenia korków""

    • 2 0

  • Po co "skrzyżowanie" z Żabim Krukiem

    skoro wjazd dalej w kierunku Ogarnej tylko dla mieszkańców?

    • 9 1

  • Dodać jeszcze pachołki na jezdni między światłami i ruch będzie ucywilizowany.Chorzy ludzie.

    • 9 0

  • Te zmiany w połączeniu z powstającymi inwestycjami spowodują zakorkowanie tej części miasta. Chciałbym przypomnieć panu z FRAG, że powstaje tutaj między innymi wielkie centrum handlowe, tzw. Centrum Radunia, rozbudowują się urzędy, planuje się budowę kolejnych mieszkań (mówi się o kilkudziesięciu tysiącach dodatkowych mieszkańców).

    • 9 2

  • Korków jeszcze nie ma....poczekajmy do września...Swoją drogą Gdańsk chyba ma ambicję posiadania największej ilości sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach w Polsce.Światła planuje sie i stawia nawet na małych ulicach wewnątrzosiedlowych

    • 11 1

  • W latach 60 musiałem zmienić szkołę 67 na Żabim Kruku

    bo nie było tunelu, na 37 na Ogarnej. Teraz komuś przeszkadza tunel i chce wprowadzić utrudnienia dla kierowców jadących tranzytem. Obecny stan jest optymalny. Komu on przeszkadza? Adamowiczowi co kupił mieszkanie na zapyzialej Lastadii i ma problem z wynajęciem?

    • 11 5

  • Ci (kierowcy) drżeli wcześniej ze strachu przed ich ustawieniem na trzypasmowej drodze do centrum.
    Czy nie za dużo protekcjonizmu panie Naskręcie?

    • 3 2

  • jaka paranoja

    jak nie utrudniają ??? utrudniają !!!!!!!!!!!!!! Każde światła utrudniają, robią i robiły sztuczne korki .

    • 11 4

  • Ale mam nadzieje, że przy remoncie drogi zmienią też tory tramwajowe bo są w niektórych miejscach zdewastowane jeszcze bardziej niż asfalt

    • 1 1

  • wg4

    na ból d*py najlepsze są ronda zamiast takiej ilości świateł może jedzie się wolniej ale płynnie bez zbędnego stania i smrodzenia spalinami

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu motoryzacyjnego należy marka Porsche?

 

Najczęściej czytane