- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 4 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (141 opinii)
- 6 Nowa Skoda Superb - co się zmieniło? (111 opinii)
Opel OnStar: jak działa osobisty asystent kierowcy?
OnStar to innowacyjny system pokładowy instalowany w modelach Opla. Nasz osobisty opiekun jazdy w razie wypadku lub sytuacji awaryjnej wezwie za nas pomoc, zdalnie zdiagnozuje i udostępni informacje serwisowe, a w przypadku kradzieży zlokalizuje naszego Opla. A to tylko początek listy zalet tego urządzenia. Sprawdziliśmy jak działa system OnStar.
Przez całą dobę, siedem dni w tygodniu i przez 365 dni w roku nad kierowcą i jego Oplem czuwa system komunikacji OnStar. Innowacyjne rozwiązanie Opla umożliwia błyskawiczne połączenie z doradcą (człowiekiem, nie komputerem) w centrum obsługi klienta, który pełni rolę naszego osobistego pomocnika.
Łączenie z asystentem jest banalnie proste. Nad naszą głową, w konsoli dachowej albo ewentualnie w lusterku wstecznym znajdziemy trzy przyciski: usługi OnStar (kolor niebieski), alarmowe SOS (czerwony) i prywatność (czarny). System łączy się z pojazdami korzystając z bezprzewodowych sieci i systemów lokalizacji satelitarnych.
Pierwsze 12 miesięcy korzystania z usługi jest całkowicie darmowe. Po upływie tego czasu, roczny abonament będzie kosztował około 350 zł. W Polsce system dostępny jest w egzemplarzach Opla produkowanych od września 2015 roku. Co zatem potrafi OnStar?
Na ratunek!
To chyba najważniejsza funkcja przełomowego systemu. Dzięki wbudowanym czujnikom, w momencie aktywacji poduszek powietrznych, doradca zostanie automatycznie powiadomiony o zdarzeniu z naszym udziałem. Asystent po otrzymaniu alarmowej wiadomości spróbuje połączyć się z nami w celu ustalenia czy jest nam potrzebna pomoc. W przypadku braku odpowiedzi - doradca wezwie na miejsce wypadku służby ratunkowe.
Pracownik obsługi klienta przekaże kluczowe informacje: dokładną lokalizację, kierunek jazdy, kolor pojazdu, a nawet skalę uszkodzeń. Powinien również pozostać na linii do momentu pojawienia się pomocy. Co ciekawe, nawet jeśli zdarzenie będzie miało miejsce za granicą - doradca będzie się z nami kontaktował w języku polskim (aktualnie OnStar dostępny jest w ośmiu językach).
Sprawdź gdzie w Trójmieście kupisz Opla
Oczywiście w sytuacjach awaryjnych (bez aktywacji poduszek powietrznych) samodzielnie możemy poinformować doradcę OnStar o zdarzeniu. Wystarczy wcisnąć czerwony przycisk SOS. Jeśli awaria unieruchomi nasz pojazd - wciśnijmy niebieski przycisk usług, a na miejsce zostanie wezwana pomoc drogowa.
Drżyj złodzieju
Nasz Opel zniknął. Podejrzewamy kradzież i zgłaszamy sprawę na policję. Dzięki wbudowanemu modułowi GPS bez trudu zlokalizujemy położenie samochodu. Ponadto, jeśli złodziej wyłączy zapłon, doradca OnStar będzie w stanie na dłużej unieruchomić pojazd.
Zdalna diagnostyka pojazdu
Z tej funkcji z pewnością ucieszą się bardziej leniwi użytkownicy Opla. Opcja zdalnej diagnostyki pojazdu - bez zaglądania pod maskę - na bieżąco informuje właściciela o stanie auta. Użytkownicy OnStar mogą aktywować powiadomienia e-mail, a raz w miesiącu otrzymają wiadomość z podsumowaniem najważniejszych parametrów (np. pozostałej żywotności oleju silnikowego czy ciśnienia w oponach). Diagnostyki można oczywiście dokonać w dowolnym momencie. Wystarczy połączyć się z doradcą, a ten zweryfikuje stan: silnika, skrzyni biegów czy sprawność poduszek powietrznych. To bardzo praktyczna opcja przed wyjazdem w dalszą podróż. Funkcja nie jest dostępna dla modeli: Adam, Corsa i Karl.
Prosto do celu
Ta usługa pozwoli na bezpieczną nawigację. Wystarczy, że połączymy się z doradcą OnStar niebieckim przyciskiem i przekażemy cel podróży. Pracownik Opla prześle dane adresowe bezpośrednio do naszej nawigacji. W ten sposób nie będziemy musieli samodzielnie wprowadzać celu podróży. OnStar podpowie nam np. gdzie znajduje się najbliższa restauracja, kino, muzeum czy stadion piłkarski.
Aplikacja na smartfona
Wartość ciśnienia w oponach, poziom paliwa czy żywotność oleju - m.in. takie informacje możemy sprawdzić przy pomocy aplikacji OnStar na swoim telefonie. Poza tym, z poziomu smartfona możemy: otwierać i zamykać zamek centralny, lokalizować auto online, a jeśli zapomnieliśmy gdzie zaparkowaliśmy swojego Opla - gdy tylko będziemy w jego pobliżu, pojazd błyśnie światłami i zatrąbi klaksonem.
Prywatność
Jeśli nie chcemy, aby doradcy OnStar śledzili naszą lokalizację - wystarczy przytrzymać przez 5 sekund czarny przycisk "prywatność". System ukryje i nie będzie ustalał naszego położenia (z wyjątkiem sytuacji awaryjnych, czyli wypadków czy kradzieży). Dodajmy, że niektóre funkcje systemu OnStar, np. blokowanie i odblokowywanie drzwi czy pomoc w przypadku kradzieży, będą wymagane potwierdzeniem wcześniej ustalonym przez nas numerem PIN. Ponadto, niemiecki producent zapewnia, że nasze dane nie trafią w niepowołane ręce.
Hotspot Wi-Fi
Niestety, ale punktu dostępowego Wi-Fi nie znajdziemy jeszcze w polskich ofertach Opla. Trwają negocjacje z operatorami komórkowymi i prawdopodobnie hotspoty będą aktywowane w modelach niemieckiej marki dopiero w przyszłym roku (póki co hotspoty działają na terenie Wielkiej Brytanii, Holandii i Niemiec). Wbudowane łącze LTE 4G gwarantuje bardzo szybki dostęp do internetu nawet dla siedmiu urządzeń jednocześnie.
Na koniec dodajmy, że system OnStar dostępny jest w większości modeli Opla. W bogatszych wersjach wyposażeniowych instalowany jest w standardzie. Przy uboższym wariancie dokupienie układu wiąże się z wydatkiem rzędu 1950 zł. Modele, w którym dostępny jest system to: Insignia, Zafira, Astra V, Astra IV, Mokka, Corsa, Meriva, Karl, Adam i Cascada. Najnowsza generacja modelu Astry jest pierwszym całkowicie nowym modelem Opla z dostępnym układem OnStar od momentu wprowadzenia na rynek.
Miejsca
Opinie (52)
-
2015-11-28 19:49
Kupię abonament, latem jadę na Półwysep Helski a tam tylko z włączoną navi pomykam (1)
Będę reklamować system gdy zawiedzie mnie na Półwyspie Helskim, bez zasięgu jest zawodny tamże:)
- 3 1
-
2015-11-29 00:45
No, jo,bo w drodze z Redy na Hel nawigacja to podstawa
jakby nie można było zapamiętać, że we Władku w prawo a w razie korków, objazd plażą
- 3 1
-
2015-11-28 21:45
Super
oby tylko rdza tak nie żarła jak dotychczas...
- 4 2
-
2015-11-28 23:50
Konsjerż samochodowy?
Tylko gadżet w zdecydowanej części. Informacja o ciśnieniu opon przy obiedzie? Dziękuję, wystarczy wtedy jak uruchamiam silnik. System informowania o wypadkach? Oby się nigdy nie przydał, chociaż ten jeden raz może utratować życie. Tylko, ze od marca 2018 taki system bedzie już obowiązkowy w każdym nowym samochodzie w UE - bez abonamentu. Mogliby sobie darować opłaty po roku. Zapłaciłbym za to z hotspota w samochodzie i dostęp do internetu, na ale tutaj to tylko teoria na polskim rynku.
- 4 0
-
2015-11-29 09:03
(1)
W przypadku kradzieży zlokalizuje? Dooobre. Kradną luksusowe fury z GPS-ami i nic i nikt nie lokalizuje. Wystarczy zwykły zakłócacz GPS i żegnaj gienia. Poza tym już widzę Polaka i onstar "Halo konsultant? Gdzie zjem pice najbliżej?"
- 11 1
-
2015-11-29 09:51
chyba u was w Polsce nikt nie lokalizuje
albo o tym nie słyszysz
- 0 4
-
2015-11-30 12:21
Ile oleju spalają Wam Ople na 1000 kilometrów (1)
Z ciekawości pytam bo miałem Astre oraz Zafirę i brały tego oleju sporo. Ciekaw jestem czy tak trafiłem czy to taka norma.
- 0 0
-
2015-12-01 05:49
1.9 CDTI 16v (Z19DTH) - klon włoskiego 1.9 JTD 16v - od przebiegu 120 tys. km do 220 tys. km gdy go sprzedałem spalał mi mniej niż 1 litr oleju od wymiany do wymiany co 12-15 tys. km. Dolewałem "ćwiartkę" do pełna tak co jakieś 5000 km, żeby utrzymać wysoki stan (auto nie miało lekko - ciężki but, ale silnik to lubiał i pozwalał na nieco radości po zmianie mapy). Olej Lotos Quazar 5W40. Przez te 100 tys. kilometrów 1 czy 2 razy zapaliła się kontrolka niskiego poziomu oleju (co oznaczało brak 0.50-0.75 litra do maxa). Ale sprawdzenie poziomu oleju było niezłym wyzwaniem - trzeba było sporej wprawy, żeby nauczyć się miarodajnie odczytywać jego stan.
- 0 0
-
2015-11-30 15:59
kto by
tam szukal opla ..
- 0 0
-
2019-06-15 10:43
Bez sensu
Onstar W Polsce reklamuje się bezpieczeństwem etc.
Bzdura! Pomoc techniczna to informacja od konsultanta aby zadzwonić do serwisu.
Miałem wypadek użyłem sos w samochodzie Pani zapytała czy są służby wezwane a w kwestii pomocy z samochodem proszę sobie zadzwonić do ubezpieczyciela... wyciąganie pieniędzy.
Po 3 tyg od wypadku zadzwonił konsultant zapytać czy wiem ze samochód generuje komunikaty o usterkach 3 układów..
bzdura!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.