• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opel OnStar: jak działa osobisty asystent kierowcy?

Michał Jelionek
28 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
System OnStar przez 12 miesięcy będzie całkowicie darmowy. Po upływie tego czasu, roczny abonament będzie kosztował około 350 zł. System OnStar przez 12 miesięcy będzie całkowicie darmowy. Po upływie tego czasu, roczny abonament będzie kosztował około 350 zł.

OnStar to innowacyjny system pokładowy instalowany w modelach Opla. Nasz osobisty opiekun jazdy w razie wypadku lub sytuacji awaryjnej wezwie za nas pomoc, zdalnie zdiagnozuje i udostępni informacje serwisowe, a w przypadku kradzieży zlokalizuje naszego Opla. A to tylko początek listy zalet tego urządzenia. Sprawdziliśmy jak działa system OnStar.



Przez całą dobę, siedem dni w tygodniu i przez 365 dni w roku nad kierowcą i jego Oplem czuwa system komunikacji OnStar. Innowacyjne rozwiązanie Opla umożliwia błyskawiczne połączenie z doradcą (człowiekiem, nie komputerem) w centrum obsługi klienta, który pełni rolę naszego osobistego pomocnika.

Trzy przyciski: prywatność, usługi OnStar i SOS. Trzy przyciski: prywatność, usługi OnStar i SOS.
Łączenie z asystentem jest banalnie proste. Nad naszą głową, w konsoli dachowej albo ewentualnie w lusterku wstecznym znajdziemy trzy przyciski: usługi OnStar (kolor niebieski), alarmowe SOS (czerwony) i prywatność (czarny). System łączy się z pojazdami korzystając z bezprzewodowych sieci i systemów lokalizacji satelitarnych.

Pierwsze 12 miesięcy korzystania z usługi jest całkowicie darmowe. Po upływie tego czasu, roczny abonament będzie kosztował około 350 zł. W Polsce system dostępny jest w egzemplarzach Opla produkowanych od września 2015 roku. Co zatem potrafi OnStar?

Funkcji oferowanych przez OnStar jest naprawdę sporo, ale czy wszystkie z nich są potrzebne? Funkcji oferowanych przez OnStar jest naprawdę sporo, ale czy wszystkie z nich są potrzebne?
Na ratunek!

To chyba najważniejsza funkcja przełomowego systemu. Dzięki wbudowanym czujnikom, w momencie aktywacji poduszek powietrznych, doradca zostanie automatycznie powiadomiony o zdarzeniu z naszym udziałem. Asystent po otrzymaniu alarmowej wiadomości spróbuje połączyć się z nami w celu ustalenia czy jest nam potrzebna pomoc. W przypadku braku odpowiedzi - doradca wezwie na miejsce wypadku służby ratunkowe.

Pracownik obsługi klienta przekaże kluczowe informacje: dokładną lokalizację, kierunek jazdy, kolor pojazdu, a nawet skalę uszkodzeń. Powinien również pozostać na linii do momentu pojawienia się pomocy. Co ciekawe, nawet jeśli zdarzenie będzie miało miejsce za granicą - doradca będzie się z nami kontaktował w języku polskim (aktualnie OnStar dostępny jest w ośmiu językach).

Sprawdź gdzie w Trójmieście kupisz Opla

Oczywiście w sytuacjach awaryjnych (bez aktywacji poduszek powietrznych) samodzielnie możemy poinformować doradcę OnStar o zdarzeniu. Wystarczy wcisnąć czerwony przycisk SOS. Jeśli awaria unieruchomi nasz pojazd - wciśnijmy niebieski przycisk usług, a na miejsce zostanie wezwana pomoc drogowa.

Drżyj złodzieju

Nasz Opel zniknął. Podejrzewamy kradzież i zgłaszamy sprawę na policję. Dzięki wbudowanemu modułowi GPS bez trudu zlokalizujemy położenie samochodu. Ponadto, jeśli złodziej wyłączy zapłon, doradca OnStar będzie w stanie na dłużej unieruchomić pojazd.

Zdalna diagnostyka pojazdu

Z tej funkcji z pewnością ucieszą się bardziej leniwi użytkownicy Opla. Opcja zdalnej diagnostyki pojazdu - bez zaglądania pod maskę - na bieżąco informuje właściciela o stanie auta. Użytkownicy OnStar mogą aktywować powiadomienia e-mail, a raz w miesiącu otrzymają wiadomość z podsumowaniem najważniejszych parametrów (np. pozostałej żywotności oleju silnikowego czy ciśnienia w oponach). Diagnostyki można oczywiście dokonać w dowolnym momencie. Wystarczy połączyć się z doradcą, a ten zweryfikuje stan: silnika, skrzyni biegów czy sprawność poduszek powietrznych. To bardzo praktyczna opcja przed wyjazdem w dalszą podróż. Funkcja nie jest dostępna dla modeli: Adam, Corsa i Karl.

Zatrzasnąłeś kluczyki w aucie? Doradcy z OnStar odryglują zamek zdalnie. Zatrzasnąłeś kluczyki w aucie? Doradcy z OnStar odryglują zamek zdalnie.
Prosto do celu

Ta usługa pozwoli na bezpieczną nawigację. Wystarczy, że połączymy się z doradcą OnStar niebieckim przyciskiem i przekażemy cel podróży. Pracownik Opla prześle dane adresowe bezpośrednio do naszej nawigacji. W ten sposób nie będziemy musieli samodzielnie wprowadzać celu podróży. OnStar podpowie nam np. gdzie znajduje się najbliższa restauracja, kino, muzeum czy stadion piłkarski.

Aplikacja na smartfona

Wartość ciśnienia w oponach, poziom paliwa czy żywotność oleju - m.in. takie informacje możemy sprawdzić przy pomocy aplikacji OnStar na swoim telefonie. Poza tym, z poziomu smartfona możemy: otwierać i zamykać zamek centralny, lokalizować auto online, a jeśli zapomnieliśmy gdzie zaparkowaliśmy swojego Opla - gdy tylko będziemy w jego pobliżu, pojazd błyśnie światłami i zatrąbi klaksonem.

Prywatność

Jeśli nie chcemy, aby doradcy OnStar śledzili naszą lokalizację - wystarczy przytrzymać przez 5 sekund czarny przycisk "prywatność". System ukryje i nie będzie ustalał naszego położenia (z wyjątkiem sytuacji awaryjnych, czyli wypadków czy kradzieży). Dodajmy, że niektóre funkcje systemu OnStar, np. blokowanie i odblokowywanie drzwi czy pomoc w przypadku kradzieży, będą wymagane potwierdzeniem wcześniej ustalonym przez nas numerem PIN. Ponadto, niemiecki producent zapewnia, że nasze dane nie trafią w niepowołane ręce.

Hotspot Wi-Fi

Niestety, ale punktu dostępowego Wi-Fi nie znajdziemy jeszcze w polskich ofertach Opla. Trwają negocjacje z operatorami komórkowymi i prawdopodobnie hotspoty będą aktywowane w modelach niemieckiej marki dopiero w przyszłym roku (póki co hotspoty działają na terenie Wielkiej Brytanii, Holandii i Niemiec). Wbudowane łącze LTE 4G gwarantuje bardzo szybki dostęp do internetu nawet dla siedmiu urządzeń jednocześnie.

Na koniec dodajmy, że system OnStar dostępny jest w większości modeli Opla. W bogatszych wersjach wyposażeniowych instalowany jest w standardzie. Przy uboższym wariancie dokupienie układu wiąże się z wydatkiem rzędu 1950 zł. Modele, w którym dostępny jest system to: Insignia, Zafira, Astra V, Astra IV, Mokka, Corsa, Meriva, Karl, Adam i Cascada. Najnowsza generacja modelu Astry jest pierwszym całkowicie nowym modelem Opla z dostępnym układem OnStar od momentu wprowadzenia na rynek.

Produkowana w Gliwicach najnowsza generacja Astry jest pierwszym, całkowicie nowym modelem Opla z dostępnym układem OnStar od momentu wprowadzenia na rynek. 
Produkowana w Gliwicach najnowsza generacja Astry jest pierwszym, całkowicie nowym modelem Opla z dostępnym układem OnStar od momentu wprowadzenia na rynek.

Miejsca

Opinie (52)

  • Kupię abonament, latem jadę na Półwysep Helski a tam tylko z włączoną navi pomykam (1)

    Będę reklamować system gdy zawiedzie mnie na Półwyspie Helskim, bez zasięgu jest zawodny tamże:)

    • 3 1

    • No, jo,bo w drodze z Redy na Hel nawigacja to podstawa

      jakby nie można było zapamiętać, że we Władku w prawo a w razie korków, objazd plażą

      • 3 1

  • Super

    oby tylko rdza tak nie żarła jak dotychczas...

    • 4 2

  • Konsjerż samochodowy?

    Tylko gadżet w zdecydowanej części. Informacja o ciśnieniu opon przy obiedzie? Dziękuję, wystarczy wtedy jak uruchamiam silnik. System informowania o wypadkach? Oby się nigdy nie przydał, chociaż ten jeden raz może utratować życie. Tylko, ze od marca 2018 taki system bedzie już obowiązkowy w każdym nowym samochodzie w UE - bez abonamentu. Mogliby sobie darować opłaty po roku. Zapłaciłbym za to z hotspota w samochodzie i dostęp do internetu, na ale tutaj to tylko teoria na polskim rynku.

    • 4 0

  • (1)

    W przypadku kradzieży zlokalizuje? Dooobre. Kradną luksusowe fury z GPS-ami i nic i nikt nie lokalizuje. Wystarczy zwykły zakłócacz GPS i żegnaj gienia. Poza tym już widzę Polaka i onstar "Halo konsultant? Gdzie zjem pice najbliżej?"

    • 11 1

    • chyba u was w Polsce nikt nie lokalizuje

      albo o tym nie słyszysz

      • 0 4

  • Ile oleju spalają Wam Ople na 1000 kilometrów (1)

    Z ciekawości pytam bo miałem Astre oraz Zafirę i brały tego oleju sporo. Ciekaw jestem czy tak trafiłem czy to taka norma.

    • 0 0

    • 1.9 CDTI 16v (Z19DTH) - klon włoskiego 1.9 JTD 16v - od przebiegu 120 tys. km do 220 tys. km gdy go sprzedałem spalał mi mniej niż 1 litr oleju od wymiany do wymiany co 12-15 tys. km. Dolewałem "ćwiartkę" do pełna tak co jakieś 5000 km, żeby utrzymać wysoki stan (auto nie miało lekko - ciężki but, ale silnik to lubiał i pozwalał na nieco radości po zmianie mapy). Olej Lotos Quazar 5W40. Przez te 100 tys. kilometrów 1 czy 2 razy zapaliła się kontrolka niskiego poziomu oleju (co oznaczało brak 0.50-0.75 litra do maxa). Ale sprawdzenie poziomu oleju było niezłym wyzwaniem - trzeba było sporej wprawy, żeby nauczyć się miarodajnie odczytywać jego stan.

      • 0 0

  • kto by

    tam szukal opla ..

    • 0 0

  • Bez sensu

    Onstar W Polsce reklamuje się bezpieczeństwem etc.
    Bzdura! Pomoc techniczna to informacja od konsultanta aby zadzwonić do serwisu.
    Miałem wypadek użyłem sos w samochodzie Pani zapytała czy są służby wezwane a w kwestii pomocy z samochodem proszę sobie zadzwonić do ubezpieczyciela... wyciąganie pieniędzy.

    Po 3 tyg od wypadku zadzwonił konsultant zapytać czy wiem ze samochód generuje komunikaty o usterkach 3 układów..
    bzdura!

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót PAB?

 

Najczęściej czytane