• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opel OnStar: jak działa osobisty asystent kierowcy?

Michał Jelionek
28 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
System OnStar przez 12 miesięcy będzie całkowicie darmowy. Po upływie tego czasu, roczny abonament będzie kosztował około 350 zł. System OnStar przez 12 miesięcy będzie całkowicie darmowy. Po upływie tego czasu, roczny abonament będzie kosztował około 350 zł.

OnStar to innowacyjny system pokładowy instalowany w modelach Opla. Nasz osobisty opiekun jazdy w razie wypadku lub sytuacji awaryjnej wezwie za nas pomoc, zdalnie zdiagnozuje i udostępni informacje serwisowe, a w przypadku kradzieży zlokalizuje naszego Opla. A to tylko początek listy zalet tego urządzenia. Sprawdziliśmy jak działa system OnStar.



Przez całą dobę, siedem dni w tygodniu i przez 365 dni w roku nad kierowcą i jego Oplem czuwa system komunikacji OnStar. Innowacyjne rozwiązanie Opla umożliwia błyskawiczne połączenie z doradcą (człowiekiem, nie komputerem) w centrum obsługi klienta, który pełni rolę naszego osobistego pomocnika.

Trzy przyciski: prywatność, usługi OnStar i SOS. Trzy przyciski: prywatność, usługi OnStar i SOS.
Łączenie z asystentem jest banalnie proste. Nad naszą głową, w konsoli dachowej albo ewentualnie w lusterku wstecznym znajdziemy trzy przyciski: usługi OnStar (kolor niebieski), alarmowe SOS (czerwony) i prywatność (czarny). System łączy się z pojazdami korzystając z bezprzewodowych sieci i systemów lokalizacji satelitarnych.

Pierwsze 12 miesięcy korzystania z usługi jest całkowicie darmowe. Po upływie tego czasu, roczny abonament będzie kosztował około 350 zł. W Polsce system dostępny jest w egzemplarzach Opla produkowanych od września 2015 roku. Co zatem potrafi OnStar?

Funkcji oferowanych przez OnStar jest naprawdę sporo, ale czy wszystkie z nich są potrzebne? Funkcji oferowanych przez OnStar jest naprawdę sporo, ale czy wszystkie z nich są potrzebne?
Na ratunek!

To chyba najważniejsza funkcja przełomowego systemu. Dzięki wbudowanym czujnikom, w momencie aktywacji poduszek powietrznych, doradca zostanie automatycznie powiadomiony o zdarzeniu z naszym udziałem. Asystent po otrzymaniu alarmowej wiadomości spróbuje połączyć się z nami w celu ustalenia czy jest nam potrzebna pomoc. W przypadku braku odpowiedzi - doradca wezwie na miejsce wypadku służby ratunkowe.

Pracownik obsługi klienta przekaże kluczowe informacje: dokładną lokalizację, kierunek jazdy, kolor pojazdu, a nawet skalę uszkodzeń. Powinien również pozostać na linii do momentu pojawienia się pomocy. Co ciekawe, nawet jeśli zdarzenie będzie miało miejsce za granicą - doradca będzie się z nami kontaktował w języku polskim (aktualnie OnStar dostępny jest w ośmiu językach).

Sprawdź gdzie w Trójmieście kupisz Opla

Oczywiście w sytuacjach awaryjnych (bez aktywacji poduszek powietrznych) samodzielnie możemy poinformować doradcę OnStar o zdarzeniu. Wystarczy wcisnąć czerwony przycisk SOS. Jeśli awaria unieruchomi nasz pojazd - wciśnijmy niebieski przycisk usług, a na miejsce zostanie wezwana pomoc drogowa.

Drżyj złodzieju

Nasz Opel zniknął. Podejrzewamy kradzież i zgłaszamy sprawę na policję. Dzięki wbudowanemu modułowi GPS bez trudu zlokalizujemy położenie samochodu. Ponadto, jeśli złodziej wyłączy zapłon, doradca OnStar będzie w stanie na dłużej unieruchomić pojazd.

Zdalna diagnostyka pojazdu

Z tej funkcji z pewnością ucieszą się bardziej leniwi użytkownicy Opla. Opcja zdalnej diagnostyki pojazdu - bez zaglądania pod maskę - na bieżąco informuje właściciela o stanie auta. Użytkownicy OnStar mogą aktywować powiadomienia e-mail, a raz w miesiącu otrzymają wiadomość z podsumowaniem najważniejszych parametrów (np. pozostałej żywotności oleju silnikowego czy ciśnienia w oponach). Diagnostyki można oczywiście dokonać w dowolnym momencie. Wystarczy połączyć się z doradcą, a ten zweryfikuje stan: silnika, skrzyni biegów czy sprawność poduszek powietrznych. To bardzo praktyczna opcja przed wyjazdem w dalszą podróż. Funkcja nie jest dostępna dla modeli: Adam, Corsa i Karl.

Zatrzasnąłeś kluczyki w aucie? Doradcy z OnStar odryglują zamek zdalnie. Zatrzasnąłeś kluczyki w aucie? Doradcy z OnStar odryglują zamek zdalnie.
Prosto do celu

Ta usługa pozwoli na bezpieczną nawigację. Wystarczy, że połączymy się z doradcą OnStar niebieckim przyciskiem i przekażemy cel podróży. Pracownik Opla prześle dane adresowe bezpośrednio do naszej nawigacji. W ten sposób nie będziemy musieli samodzielnie wprowadzać celu podróży. OnStar podpowie nam np. gdzie znajduje się najbliższa restauracja, kino, muzeum czy stadion piłkarski.

Aplikacja na smartfona

Wartość ciśnienia w oponach, poziom paliwa czy żywotność oleju - m.in. takie informacje możemy sprawdzić przy pomocy aplikacji OnStar na swoim telefonie. Poza tym, z poziomu smartfona możemy: otwierać i zamykać zamek centralny, lokalizować auto online, a jeśli zapomnieliśmy gdzie zaparkowaliśmy swojego Opla - gdy tylko będziemy w jego pobliżu, pojazd błyśnie światłami i zatrąbi klaksonem.

Prywatność

Jeśli nie chcemy, aby doradcy OnStar śledzili naszą lokalizację - wystarczy przytrzymać przez 5 sekund czarny przycisk "prywatność". System ukryje i nie będzie ustalał naszego położenia (z wyjątkiem sytuacji awaryjnych, czyli wypadków czy kradzieży). Dodajmy, że niektóre funkcje systemu OnStar, np. blokowanie i odblokowywanie drzwi czy pomoc w przypadku kradzieży, będą wymagane potwierdzeniem wcześniej ustalonym przez nas numerem PIN. Ponadto, niemiecki producent zapewnia, że nasze dane nie trafią w niepowołane ręce.

Hotspot Wi-Fi

Niestety, ale punktu dostępowego Wi-Fi nie znajdziemy jeszcze w polskich ofertach Opla. Trwają negocjacje z operatorami komórkowymi i prawdopodobnie hotspoty będą aktywowane w modelach niemieckiej marki dopiero w przyszłym roku (póki co hotspoty działają na terenie Wielkiej Brytanii, Holandii i Niemiec). Wbudowane łącze LTE 4G gwarantuje bardzo szybki dostęp do internetu nawet dla siedmiu urządzeń jednocześnie.

Na koniec dodajmy, że system OnStar dostępny jest w większości modeli Opla. W bogatszych wersjach wyposażeniowych instalowany jest w standardzie. Przy uboższym wariancie dokupienie układu wiąże się z wydatkiem rzędu 1950 zł. Modele, w którym dostępny jest system to: Insignia, Zafira, Astra V, Astra IV, Mokka, Corsa, Meriva, Karl, Adam i Cascada. Najnowsza generacja modelu Astry jest pierwszym całkowicie nowym modelem Opla z dostępnym układem OnStar od momentu wprowadzenia na rynek.

Produkowana w Gliwicach najnowsza generacja Astry jest pierwszym, całkowicie nowym modelem Opla z dostępnym układem OnStar od momentu wprowadzenia na rynek. 
Produkowana w Gliwicach najnowsza generacja Astry jest pierwszym, całkowicie nowym modelem Opla z dostępnym układem OnStar od momentu wprowadzenia na rynek.

Miejsca

Opinie (52)

  • Konsjerż samochodowy?

    Tylko gadżet w zdecydowanej części. Informacja o ciśnieniu opon przy obiedzie? Dziękuję, wystarczy wtedy jak uruchamiam silnik. System informowania o wypadkach? Oby się nigdy nie przydał, chociaż ten jeden raz może utratować życie. Tylko, ze od marca 2018 taki system bedzie już obowiązkowy w każdym nowym samochodzie w UE - bez abonamentu. Mogliby sobie darować opłaty po roku. Zapłaciłbym za to z hotspota w samochodzie i dostęp do internetu, na ale tutaj to tylko teoria na polskim rynku.

    • 4 0

  • Super

    oby tylko rdza tak nie żarła jak dotychczas...

    • 4 2

  • w 2003 r. w USA miałem to w aucie (4)

    permanentna inwigilacja...

    • 16 0

    • (1)

      Ja je miałem w 93 w Japonii.

      • 4 0

      • Ja 1983 w Ułan Bator

        • 11 0

    • 2001r.

      Moja zafira z tego roku ma działający system OnStar (fabryczne wyposażenie).

      • 1 1

    • Zawracanie głowy z tą inwigilacją. Jeśli masz komórkę, kartę płatniczą lub komputer to i tak wiedzą o Tobie wszystko. A takie systemy w samochodach stworzone są głównie w celu jak najszybszej pomocy ofiarom wypadków.

      • 6 3

  • samochód dla debili

    Gdyby to miało być coś warte to kierowca mógłby się z tym łączyć bez pośrednictwa jakiejś siarowej centrali, tylko jakby wtedy kosić za abonament?

    • 10 1

  • Bzdura

    'Nasz Opel zniknął. Podejrzewamy kradzież i zgłaszamy sprawę na policję.'
    w tym czasie, kobieta wraca oplem z zakupów

    'potwierdzeniem wcześniej ustalonym przez nas numerem PIN'
    litości kolejny pin,
    'niemiecki producent zapewnia, że nasze dane nie trafią w niepowołane ręce.'
    w umowie z orange, też podobnie, ale co róż jakieś pajace wydzwaniają nie wiadomo od kogo mają nr

    I najważniejsze
    stoi na światłach i grzebie
    dawno zielone a to nadal stoi

    w samochodzie mam przed sobą kierownicę, czasem radio włączę, nawigację raz na ruski rok

    • 9 2

  • jakis brodaty bezdomny zagłada do mojego Opla - czy system zadziała poprawnie Iłży zawiadomi odpowiednie władze? (1)

    • 10 0

    • ten "brodaty bezdomny" to modny strażnik miejski - też nie mogę patrzeć na te ich nijakie drelichy

      • 1 0

  • Jakże poczułem się bezpieczny

    gdy producent zapewnia, że nasze dane nie wpadną w niepowołane ręce. Już prędzej kupie sobie system, do którego będe miał tylko ja dostęp i nikt więcej, może podawać pozycje i uruchamiać bądź blokować funkcje pojazdu, ale za centralnego zdalnego inwigilatora podziękuję. Ludzie przestali szanować swoją prywatność, dla nich to tylko napis na dropsach...

    • 12 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane