• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peugeot 508 sedan. Rewolucyjny nokaut

Bawo.Mart,Ps
16 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Po wyglądzie go poznacie. Peugeot 508 w wersji sedan.



Spójrz na to zdjęcie i wymyśl kilka synonimów słowa "elegancki". Będą pasować do Peugeota 508 w wersji sedan. Spójrz na to zdjęcie i wymyśl kilka synonimów słowa "elegancki". Będą pasować do Peugeota 508 w wersji sedan.

Pojęciem rewolucji na prawo i lewo szafują dziś wszyscy producenci aut. "Rewolucyjne" jest prawie wszystko co tylko ma cztery koła i pojawia się na rynku. Patrząc jednak na Peugeota 508, uważamy, że w pewnych obszarach pojęcie to warto zastrzec tylko dla tego samochodu.



Czym zachwyca nas Peugeot 508 w wersji sedan, skoro testowane już w Trojmiasto.pl kombi wzbudziło w nas uczucia tylko ciepłe? To, że bryła sedana jest lżejsza i bardziej elegancka? Nie. To, że z zewnątrz i wewnątrz samochód wydaje się większy? Też nie. Zresztą tylko się wydaje. Przestronność? Znamy bardziej przestronne samochody. W chociażby takim Passacie, zmęczony meczem koszykarz zyska 5 cm więcej przestrzeni na kolana, nawet gdy kierowca też będzie dryblasem.

Może bagażnik? Peugeotem nikt nie będzie woził skrzynek z jabłkami, więc wielkość kufra nas zadowala. Właściwości jezdne? Na szczęście producenci słusznie założyli, że dla kierowcy luksusowej limuzyny szczytem szczęścia nie jest bujanie komfortowym, bezwładnym na szybko pokonywanych zakrętach pontonem. Peugeot 508 jest przyjemnie twardawy, uszczerbek na komforcie powodują jednak tylko naprawdę potężne dziury i nierówności.

Układ kierowniczy? Hamulce? Tu jest przeciętnie i dobrze, więc to także, nie to.

Może więc ujęło nas to, co w aucie najważniejsze, czyli silnik? Owszem, dwulitrowy, 140-konny diesel jest bardzo cichy, bardzo kulturalnie pracujący oraz spalający naprawdę symboliczne ilości paliwa, (wolniej i dostojniej jak na limuzynę przystało, a cyfra 7 na komputerze wskazującym zużycie paliwa nie będzie niczym niezwykłym). Sześciobiegowa, manualna skrzynia pasuje do niego idealnie. Leniuchom jednak niech nie przyjdzie do głowy wyprzedzać na piątym lub szóstym biegu. Warto też pilnować by obroty nie spadały poniżej 2000, bo robi się wolno, zbyt wolno.

Co więc takiego ma Peugeot 508 co pozycjonuje go lepiej niż każdy inny samochód w swojej klasie (naprawdę i bez przesady)? Otóż jest to wnętrze. Po raz kolejny przypomnimy, że udział w jego projektowaniu ma nasz rodak, Adam Bażydło. Efekt jest naprawdę świetny! Chowaj się Passacie, bój się Audi, Fiacie nawet się nie odzywaj. Przyznajemy się, że dopiero w wersji sedan doceniliśmy je należycie i tak jak na to zasługuje.

Materiały, jakość wykonania i design całości jest na najwyższym poziomie. Tu Peugeot wykonał przeolbrzymi skok jakościowy. Spasowanie, precyzja montażu, ergonomia - przymiotniki i komplementy opisujące "smak" deski rozdzielczej i innych elementów wnętrza auta można by mnożyć. Troszkę szkoda więc, że pochwalić nie można tego czego nie ma, czyli większej ilości schowków. Jeżeli jedziemy sami, superwygodne fotele 508, to jednak nie najlepsze miejsce na trzymanie drobiazgów.

Peugeot 508 jest oficjalnym przewoźnikiem polskiej prezydencji w Unii Europejskiej. Trudno się dziwić temu wyborowi. Garnitur i skórzana teczka idealnie pasują do tego samochodu. Jakoś nie wyobrażamy sobie prowadzenia 508 w gumiakach czy znoszonych pepegach, podczas gdy niektóre samochody konkurencji bez żalu można w ten sposób traktować. Peugeot jest na to za elegancki. W sam raz by za bardzo dobrze wyposażoną wersję Allure wydać od 106 000 zł.

Zobacz też: dealerzy peugeota w Trójmieście

Samochód do testu użyczony przez JD Kulej, trójmiejskiego przedstawiciela marki.
Bawo.Mart,Ps

Opinie (53) 5 zablokowanych

  • fajny, brawo Francja !

    • 12 5

  • vivalafranse

    • 6 4

  • Moze i lepszy niż wcześniejsze, ale...

    moim zdaniem jes zwyczjnie BRZYDKI!!!Passat czy Mondeo są o wiele ładniejsze, a ten, to jakaś plątanina krągłości i przecinających się prostych cięć, to się kupy nie trzyma

    • 7 8

  • LUDZIE, NIE CENA WIELKA TYLKO ZAROBKI POLSKIE MALE

    ceny powinny byc dostosowane do zarobkow. Dlaczego francuz na takiego 508 pracuje okolo 9 razy mniej niz my????? Ten sam woz. Nic innego i zabojad sie opierd... a polak zapierd.....CENY WG ZAROBKOW. CZYLI W POLSCE ZEARABIAMY TYLE WIEC CENY NIE EUROPEJSKIE A NASZE, ZLOTOWKOWE.ALBO DAC LUDZIOM PENSJE EUROPEJSKIE , FRANCUSKIE W EURO I WTEDY SOPBIE TAKIE WOZKI POKUPUJECIE RAZ DWA.

    • 7 0

  • to jest biznes dojenia poloakow (2)

    wszystko kupujemy za drogo. Wszystko. Bo dealer zabulul cene narzucona przez fabryke a ta ustalila cene dla fracuza zarabiajcego w euro. Czyli taki samochod do kupienia w polsce do marzenie jest bo cena jest z innego swiata. I dlatego wszystko kupujemy za drogo nieadekwatnie do zarobko. Za wszystko przeplacamy jak frajerzy a dealer gebe cieszy bo on nie straci a was jeszcze w kredyt wpedzi, wiec i Bank bedzie z was zyl. I to wszystko po to zeby jechac ta skorupa z nowym rocznikiem. Sorry , nie jechac ,a stac w korku

    • 5 1

    • w europie wszystkich sie doi

      w usa nowy passat ma kosztować

      • 0 1

    • za nic nie przepłacamy, po prostu nikt tu nie zarabia 17-23 euro na godzinę

      • 2 1

  • buchnalem smiechem jak zobaczylem kija ! w 21 wieku zeby jezdzic kijem to obciach i niewygoda ! w USA by tego za darmo nikt nie (1)

    chcial tu wszystkie auta maja automaty ! to zwykle auta jak skoda octavia !

    • 3 10

    • nie KIJA tylko KIŁA, koreańska KIŁA to rzeczywiście obciach....

      Ale to Peugeot a nie Kiła czy inny Hyundai !

      • 1 1

  • zajefajne autko, ale moja pensja nie jest taka

    • 8 1

  • wskaźniki temperatury na 1 zdjęciu wskazują że już coś nie tak;)

    • 3 6

  • (1)

    W gamie aut Peugeot-a limuzyną był i będzie model 607, z bagażnikiem na pewno większym, niż 508.

    • 5 1

    • no a Kamaz to dopiero ma bagażnik

      • 1 0

  • pojezdziłem

    wykręciłem juz tym autkiem 25000 km spalanie 7 litrów srednio prowadzenie ok środek niby fajny ale jak sie kupi kawę i postawi w uchwycie to nawigacje przysłania ....(Polak projektował ) :) schowków brak sporo gadzetówto za te pieniążki to naprawdę okazja . Zamawiająć chciałem kupic automata z silnikiem 163 KM ecz otrzymałem rabat i mniejszy z manualem bo jak niesie wiesc tsunami zalało fabrykę automatycznych skrzyni na Nipponie :) dobre autko i rabat ok wiec polecam ....no ok nie jest to audi czy bmw

    • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Nissan Leaf to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane