• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Premiera Megane II

7 lipca 2002 (artykuł sprzed 21 lat) 
Mégane II w wersji hatchback i coupeé zostały opracowane w 29 miesięcy, co stanowi rekordowy czas opracowania osiągnięty przez Renault. Było to możliwe dzięki skróceniu okresu studyjnego i skróceniu o połowę czasu przeznaczonego na wdrożenie przemysłowe. I to bez kompromisów w zakresie poszczególnych etapów zatwierdzania projektu. Ten doskonały wynik był możliwy dzięki stale stosowanemu przez Renault sposobowi zarządzania, włączającego w proces projektowania ekipy produkcyjne już na jego wstępnym etapie. Jednocześnie znacznie poprawiono rentowność programu. Koncern Renault zainwestował. 2, 1 mld euro, z czego niemal połowa nakładów była przeznaczona na inwestycje przemysłowe: w Palencji w Hiszpanii dla potrzeb produkcji hatchbacka i coupe oraz w Douai we Francji - na potrzeby produkcji hatchbacka, a w późniejszym terminie również nowego Scénic" a. W trzecim zakładzie w Bursie (Turcja) będą produkowane Mégane w wersji trójbryłowej.



Ten samochód o zdecydowanym charakterze będzie oferowany w wersji coupe (3-drzwiowej) i hatchback (5-drzwiowej). Mégane II przywodzi na myśl nowatorski design modeli Avantime i Vel Satis. Jawi się jako auto inne niż wszystkie w segmencie, w którym wiele samochodów jest do siebie podobnych, odwołując się zarówno do elementów emocjonalnych jak i racjonalnych. Jest to samochód « energiczny », o wyraźnie sportowym duchu, widocznym zwłaszcza na miejscu kierowcy, zapewniający rzeczywistą przyjemność jazdy.

Nowy Megane II jest solidny, a także charakteryzuje się wysoką jakością wykończenia widoczną w materiałach, zestawieniach i połączeniach. Ponadto w tym nowym modelu zaoferowano klientom innowacyjną możliwość wyboru. Ilość kombinacji wystroju wnętrza, silników i wyposażenia jest niemal nieograniczona. Zasada jest prosta: każdy klient definiuje swoją wersję wybierając wśród wystrojów wnętrza (Authentique, Expression, Dynamique i Privilè ge), poziomów wyposażenia (Pack, Confort i Luxe) i silników. Do tego należy dodać szeroki wybór opcji.



Już w momencie wprowadzenia do sprzedaży Mégane II będzie dysponował szeroką ofertą silników benzynowych i wysokoprężnych oraz skrzyń biegów nowej generacji. Gama benzynowa będzie początkowo obejmowała trzy jednostki: 1. 4 16V 98 KM, 1. 6 16V 115 KM i 2. 0 16V 136 KM. Dwa ostatnie silniki są wyposażone w układ przestawny wałka rozrządu w fazie ssania, co zapewnia większą przyjemność jazdy i mniejsze zużycie paliwa. Wszystkie jednostki benzynowe spełniają normy ograniczenia emisji Euro 3 (Euro 2000) oraz kwalifikują się do korzystnych kategorii podatkowych IF Euro 4, obowiązujących w niektórych krajach. Natomiast gama silników wysokoprężnych Mégane II będzie początkowo obejmowała jednostki 1. 5 dCi 80 KM (120 g CO2/km) i 1. 9 dCi 120 KM. Są to silniki turbo diesel Common Rail wyposażone w najnowsze wyrafinowane technologie. Nowoopracowane skrzynie biegów: 5 i 6-biegowa mechaniczna oraz automatyczna pozwalają na wykorzystanie pełnego potencjału silników. Liczne badania poświęcono również wyeliminowaniu hałasu w Mégane II (mającemu zasadnicze znaczenie dla zapewnienia przyjemności i komfortu jazdy) oraz innowacyjnym wdrożeniom.

Opinie (26) 3 zablokowane

  • Dziwoląg

    Mnie sie osobiscie nie podoba, ale jak ktos koniecznie chce sie wyrozniac na polskich drogach to moze to cos kupi.

    • 0 0

  • Bardziej podobała mi się syrenka...

    To Reno, to jest dopiero paskudztwo. Skrzyzowanie Audi TT z szafą na ubrania.

    • 0 0

  • CUDO

    Dla mnie absolutna rewelacja! I to nie dlatego, ze posiadam ostatni model megane coupe (kupilem bo byl ladny i STOSUNKOWO tani), akurat wole auta niemieckie, ale dlatego rewelacja, bo jest INNY! A z wypowiedzi moich przedmowcow wynika, ze to wada, tylko dlaczego??? Poza tym, ciekawi mnie bardzo, czym ci oceniajacy jezdza (prywatnie, a nie sluzbowo!!!) Tak wiec bede jednym z tych bez gustu, ktorzy kupia to auto.
    P.S. w artykule jest napisane "3-drzwiowe coupe", jest to blad, poniewaz coupe jest DWU-drzwiowe.

    • 0 0

  • odwazny krok

    mnie sie autko bardzo podoba. za 8 tygodni bede miala taka czarna meganke. jest na pewno odwazne, ale ma w sobie artystyczna dusze i odroznia sie od wszystkich samochodow. ma styl. zwroci uwage na ulicy. i dobrze. no more monotonny, hehe.

    • 0 0

  • A oni i tak wygradzom

    Rozne sa opinie, ale prawda jest taka, ze jak by on nie wygladal, to popyt przerosl najsmielsz oczekiwania renault. ONI NIE WYRABIAJA SIE Z PRODUKCJA! Sa trzy-cztrero miesieczne kolejki do megan!!

    • 0 0

  • Rewelacja

    Moim zdaniem auto jest piękne, 6 poduszek w standardzie, bogate wyposażenie, czołowe miejsce w testach zderzeniowych. W porównaniu z konkurentami zajmuje 1miejsce. Dodatkowo jest inne niż oklepane "golfy" "astry" i wiele innych. Dla przedmówców "brzydal" lecz rewelacyjnie się sprzedaje co świadczy o trafieniu przez Renaulta w gusta wielu ludzi. Pozdrawiam.

    • 0 0

  • WYYYPPPPAAAAAAAAASSSS

    MAM GO OD 2 MIESIĘCY I TOTAL WYPAS.NIC DODAĆ NIC UJĄĆ

    • 0 0

  • Mam go

    I prowadzi sie lepiej, niż najlepsza żona

    • 1 0

  • megane 2 jest za*fajny*y w szczegulności sedan

    • 0 0

  • walić po oczach

    Na siłę awangardowy, z mniejszym miejscem z tyłu i w bagażniku, za to droższy bo udziwniony kształt. Nie kupię. Nie podoba mi się.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane