• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samochód rajdowy pojechał 200 km/h leśnym odcinkiem ul. Słowackiego

Maciej Naskręt
22 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Odradzamy w przyszłości podziwianie nocnych wyczynów kierowcy rajdowego na ul. Słowackiego. Więcej przyjemności z oglądania znaleźć można podczas rajdu np. Lotos Grand Prix, który odbywa się na ulicach Sopotu. Odradzamy w przyszłości podziwianie nocnych wyczynów kierowcy rajdowego na ul. Słowackiego. Więcej przyjemności z oglądania znaleźć można podczas rajdu np. Lotos Grand Prix, który odbywa się na ulicach Sopotu.

Sceny jak z filmu "Szybcy i wściekli" rozegrały się w nocy ze środy na czwartek na leśnym odcinku ul. Słowackiego. zobacz na mapie Gdańska Samochód rajdowy rozpędzał się tam nawet do 200 km/h. Ale spokojnie: sytuacji przyglądali się pracownicy Okręgowego Urzędu Miar, którzy na Słowackiego legalizowali odcinkowy pomiar prędkości.



Było kilka minut po północy w czwartek. Nagle ciszę w lesie przy ul. Słowackiego przerwał ryk silnika samochodu rajdowego, który z potworną prędkością pędził z Niedźwiednika w kierunku Matarni. Potem następowała cisza. Mijało kilka minut i sytuacja się powtarzała. Słychać było już nie warkot, a wycie silnika samochodu. Po lesie rozchodziła się woń palonych opon i wysokooktanowego paliwa.

Największy jednak huk z przerywany strzałami z tłumika samochodu pędzącego z Niedźwiednika w kierunku Matarni można było usłyszeć nad ranem. Wszystko wyglądało jak trening kierowcy rajdowego.

Czy obawiasz się odcinkowego pomiaru prędkości na drogach?

Przyglądający się całej sytuacji urzędnicy w ogóle nie reagowali.

- I nie było ku temu powodu. Nawet prosiliśmy kierowcę samochodu rajdowego, by jechał szybciej. Udało się pojechać ul. Słowackiego tuż przed Matarnią nawet 200 km/h - mówi Danuta Jonaszek, naczelnik wydziału elektrycznego Okręgowego Urzędu Miar w Gdańsku.

Jak to możliwe?

- W nocy przeprowadziliśmy po raz pierwszy w Polsce legalizację pierwotną pomiarowego odcinka prędkości na ul. Słowackiego, umieszczonego w ramach budowy Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem. W tym celu byliśmy zmuszeni użyć samochodu rajdowego, który pojechał kilkakrotnie odcinkiem leśnym wspomnianej ulicy, na której właśnie ma być dokonywany pomiar prędkości - mówi Danuta Jonaszek.

W celu legalizacji odcinkowego pomiaru prędkości kierowca w pierwszym przejeździe musiał osiągnąć średnią prędkość zaledwie 13 km/h. Z każdym następnym przejazdem zalecano mu jechać szybciej aż osiągnie średnią prędkość 147 km/h. W sumie kierowca wykonał kilkanaście przejazdów i właśnie w tym ostatnim przejeździe kierowca osiągnął na Trasie Słowackiego prędkość 200 km/h. Taki wynik był możliwy na ostatniej prostej pod górę przed Matarnią.

Co ważne, testy systemu Tristar na ul. Słowackiego, działającego na długości ok. 1,8 km odbywały się podczas całkowitego zamknięcia dla ruchu kołowego. Z jednej i drugiej strony drogę zamknęła policja.

- Pomiarowy odcinek prędkości na ul. Słowackiego przeszedł sprawdzenie pomyślnie - otrzymał legalizację pierwotną. Obowiązywać ona będzie teraz przez 13 miesięcy. Potem trzeba powtórzyć nocne sprawdzenie urządzenia - tłumaczy naczelnik.

Co ważne, uzyskanie legalizacji pierwotnej nie oznacza, że odcinkowy pomiar prędkości już działa - wyłapuje niefrasobliwych kierowców. Zgodę na jego używanie może wydać wyłącznie Generalny Inspektor Transportu Drogowego. Póki co takiej zgody jeszcze nie ma, choć urzędnicy odpowiedzialni za wdrażanie systemu złożyli wnioski.

Co ciekawe, odcinkowy pomiar ruchu będzie rejestrował nie tylko osoby, które na 1,8 km fragmencie ul. Słowackiego przekroczą dozwoloną prędkość. Jeśli kierowca na starcie pomiaru będzie przekraczał dozwoloną prędkość, już wtedy zostanie uznane to za wykroczenie. Nie pomoże mu fakt, że dalszy odcinek będzie pokonywał wolno.

Oznacza to też, że niefrasobliwi kierowcy będą kontrolowani dwukrotnie. Raz na wjeździe i potem na końcu odcinka za przejazd z średnią prędkością.

Tristar ma generować tzw. "inteligentną zieloną falę", czyli tak regulować dopuszczalną prędkość pojazdów, aby zapewnić ich płynny przejazd. System będzie też kontrolował parkingi (tablice świetlne pokierują nas tam, gdzie znajdziemy wolne miejsce) oraz informował na specjalnych wyświetlaczach przystankowych o ewentualnym opóźnieniu autobusu czy tramwaju.

Wprowadzenie systemu pozwoli na zarządzanie ruchem miejskim z użyciem najnowszych technologii i zwiększy przepustowość dróg w Gdańsku, Sopocie i Gdyni o 20-30 proc. W analizie ruchu drogowego będzie brała udział specjalnie zaprojektowana sygnalizacja świetlna, czujniki w jezdni, komputery w pojazdach komunikacji miejskiej, urządzenia nadawczo-odbiorcze, kamery, fotoradary i fotorejestratory, tablice o zmiennej treści. Całość ma koordynować zespół pracujący w centrum zarządzania ruchem drogowym.

Całkowity koszt inwestycji to 160 mln zł. 136 mln zł do przedsięwzięcia dokłada Unia Europejska z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostała kwota pochodzi z budżetów Gdańska, Sopotu i Gdyni. Koszt budowy systemu to 133 mln zł, które zainkasuje firma Qumak.

Ulice w Trójmieście, na których staną rejestratory wykroczeń.

GDAŃSK

1. Rejestratory przejazdu na czerwonym świetle
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Brama Oliwska zobacz na mapie Gdańska, Hucisko zobacz na mapie Gdańska, Trakt św. Wojciecha i Zaroślak zobacz na mapie Gdańska, Elbląska i Głęboka zobacz na mapie Gdańska, 3 Maja i Hucisko zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Pomorskiej zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Słowackiego zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska, Zwycięstwa i Hallera zobacz na mapie Gdańska, Zwycięstwa i Traugutta zobacz na mapie Gdańska, Słowackiego i Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.

2. Punktowy pomiar prędkości
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Grunwaldzka i Bitwy Oliwskiej II zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzka i Abrahama zobacz na mapie Gdańska, Zwycięstwa i Traugutta zobacz na mapie Gdańska, Marynarki Polskiej i Reja zobacz na mapie Gdańska, Podwale Przedmiejskie i Łąkowa zobacz na mapie Gdańska (w każdym kierunku), Trakt św. Wojciecha przy Zrembie zobacz na mapie Gdańska (w każdym kierunku), Trakt Św. Wojciecha 191 zobacz na mapie Gdańska, Trakt Św. Wojciecha i Ukośn zobacz na mapie Gdańskaa.

3. Odcinkowy pomiar prędkości
Ulica Słowackiego - cały odcinek leśny zobacz na mapie Gdańska - od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Złota Karczma zobacz na mapie Gdańska.

GDYNIA

1. Rejestratory przejazdu na czerwonym świetle
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Chwaszczyńska i Brzechwy zobacz na mapie Gdyni, Morska i Kcyńska zobacz na mapie Gdyni, Morska - Obwodnica Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni, Morska i Kartuska zobacz na mapie Gdyni, Morska i Chylońska zobacz na mapie Gdyni (od strony centrum), Morska i Warszawska zobacz na mapie Gdyni, Morska i Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni (dla obu kierunków), Śląska i Kielecka zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Nowa Kopernika zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Stryjska zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Wielkopolska zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Spółdzielcza zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa - Przebendowskich zobacz na mapie Gdyni.

2. Punktowy pomiar prędkości
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Morska - Chylońska zobacz na mapie Gdyni (od strony centrum), Zwycięstwa i Bernardowska zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa - Redłowska zobacz na mapie Gdyni, Wielkopolska i Racławicka zobacz na mapie Gdyni, Chwaszczyńska i Rdestowa zobacz na mapie Gdyni.

3. Odcinkowy pomiar prędkości
Odcinek ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni od ul. Łowickiej zobacz na mapie Gdyni do ul. Gedymina zobacz na mapie Gdyni.

Miejsca

Opinie (494) 8 zablokowanych

  • ciekawe. dostał na 1 auto

    a czy było testowane rozpoznawanie rejestracji?
    motocykle bezkarne, bo dostał legalizacje na auta?

    • 13 0

  • Jeżeli da radę jechać 200 km/h (15)

    to czemu jest tam ograniczenie do 70 km/h? :-)

    • 62 13

    • (6)

      Bo to był kierowca rajdowy, a zenki, cześki i cala masa domorosłych rajdowców powypadalaby z drogi przy 120 na tych zakrętach.

      • 13 3

      • Niektórzy już przy 70-80 km/h lądują na barierkach. (1)

        • 9 1

        • nie no panie, te barierki się same wyginają

          • 7 0

      • 120 to calkiem normalna predkosc pod gore (1)

        • 9 6

        • Chyba fahrenheitów ;)

          • 2 0

      • Zatem jeśli ja nie wypadnę przy 150km/h to nie powinienem dostać mandatu.

        • 4 1

      • w takim razie ten kierowca będzie przez najbliższe 13msc jezdzic tam 140km/h

        A reszta nie bo nie są kierowcami rajdowymi? Ciekawa nielogika.

        • 1 3

    • no ja trochę się dziwię (7)

      , że ten tristar odcinkowy tam stawiają, bo większość kierowców których tam obserwuje, najzwyczajniej nie umie jeździć samochodem (z górki na wciśniętym sprzęgle i ciągle hamulec - to standard) i obecna prędkość dozwolona - 70km/h najzwyczajniej przerasta ich możliwości. Więc kogo oni chcą tam łapać to nie mogę pojąć...

      • 6 1

      • a po czym ty poznajesz że ktoś kto jedzie na wciśnietym hamulcu wciska też sprzeglo? (6)

        Z wyrazu twarzy? Statusu na facebooku czy dzwonisz do wrozbity Macieja?

        • 5 2

        • kolego (5)

          jeśli ktoś mimo wciskanego hamulca nie wytraca prędkości to wiedz, że jedzie na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem... Jadąc za takim miszczem, na wrzuconym biegu, nie muszę hamować, a on cały czas.

          • 7 2

          • Hmm... (4)

            a mi kazano wciskać sprzęgło przy hamowaniu podczas nauki jazdy...??? Co mam o tym sądzić???

            • 0 3

            • Przy hamowaniu silnikiem kazano ci wciskać sprzęgło? Oj,chyba czegoś nie zrozumiałe(a)ś :) (2)

              • 3 0

              • (1)

                Hamowanie silnikiem to rzadka umiejętność u naszych miszczów. To widać na Łostowickiej, na Hawla, na Sobieskiego, na każdej chyba ulicy o dużym spadku.

                • 2 0

              • Popieram!

                • 0 0

            • wciskać sprzęgło przy hamowaniu...hmmm

              no kurcze patrz... a ja tyle lat myślałem, że do hamowania jest HAMULEC a nie sprzęgło ;) czego to człowiek się nie dowie od młodzieży.

              Sprzęgło drogi adepcie jazdy samochodem, wciskasz przy zmianie biegów i przy zatrzymaniu auta, żeby nie zgasło.

              • 0 0

  • to wszystko dla Was kochani obywatele, by żyło sie lepiej (1)

    rozumie, że pretekstem są wariaci drogowi. Ale nie zdziwcie się, 90% mandatów przesyłanych pocztą to będą kierowcy, którzy przekroczą średnią o 10 km/h

    • 46 8

    • I dobrze. Może się miszcze nauczą. Na zachodzie jeżdżą nasi miszcze potulnie i grzecznie, bo mandaty w ojro...

      • 11 11

  • Jak dla mnie to jakiś domorosły sposób

    I tyle!

    • 7 2

  • no to zacznie się dymanko kasy...

    i jazda na lewych tablicach.

    • 20 6

  • Gdzie ma świecie tak kontrolują? (18)

    czy jest jeszcze jakiś kraj w którym tak trzepią kasę od kierowcy?

    • 30 13

    • (1)

      U nas mandaty są śmiesznie niskie.

      • 11 7

      • w Austrii przekroczenie predkosci o 20 km/h - koszt 80 euro wiec bez przesady

        • 5 0

    • Oczywiście, wszystkie inne kraje Europejskie. W Polsce można powiedzieć

      mamy pod tym względem "luz" w porównaniu do innych krajów.

      • 10 3

    • np na Węgrzech są odcinkowe pomiary prędkości.
      a jakbyś u nich przekroczył prędkość to dostałbyś taki mandat, że zes... byś się w gacie.

      • 9 3

    • A w czym masz matołku problem ? (8)

      Jest znak ograniczający prędkość to się stosuj.
      Na kurs prawa jazdy chodziłeś ?
      Potem ludzie płaczą przez takich rąb... rajdowców pijaków amatorów.

      • 14 4

      • (5)

        znaki stawiane przez DEBILI nie obowiązują normalnych ludzi.Tyle w temacie poza tym niech za łamanie przepisów zaczną być karani psy politycy sędziowie celebryci a wtedy pogadamy o stosowaniu się do przepisów

        • 9 18

        • Nie ma to,jak "na początek" wymagać od innych,a nie od siebie. Polski "kierowca"... (3)

          Podpisz się nazwiskiem i numerem PJ,żeby starosta kościerski wiedział,co unieważnić - bo z takim podejściem ewidentnie nie nadajesz się na drogi publiczne!

          • 10 5

          • (2)

            jestem sobie uczciwym obywatelem baranie i mam dosyć tych g..wien mających rzecz jasna poprawiać moje bezpieczeństwo dbac o jakość mojego życia a będących w rzeczywistości maszynkami do inwigilowania i okradania mnie z pieniędzy.Polskie przepisy drogowe uchwalają półmózgi w sejmie często za kasę od różnych lobbystów i dlaczego ja mam się do nich stosować?Lobby żarówkowe wymyśliło sobie światła mijania w dzień które kompletnie się do tego nie nadają i w normalnych krajach nie nakazuje się ich używania.Zużywa się więcej paliwa wydzielają setki tysięcy ton więcej chemii rosną góry żarówkowych śmieci zapalają sie niepotrzebne zupełnie światła tylne rejestracja wskaźniki ale co tam.Orlen zarabia 2 mld więcej producenci żarówek alternatorów i akumulatorów swoje też mają z tego tortu a k..wskie państwo zarabia na podatkach i jest super a taki przygłup jak ty święcie wierzy że wszystko co ta mafia robi jest dla twojego bezpieczeństwa.Kolejna bzdura-odblaski dla pieszych okazuje się że za ustawą stał jakiś pociotek tej prostytutki bieńkowskiej znowu można zarobić na lotnych hasełkach dbania o bezpieczeństwo i dobro ludzi.NIK już dawno stwierdziła że w tym chorym kraju jest za dużo znaków drogowych że wprowadzają one tylko zamęt chaos a często służą za pretekst do organizowania akcji mandatowych.Starosta kościerski to dla mnie wsiun któremu mogę to w twarz powiedzieć i mu napluć w ryja.Pokazał to szczególną gorliwością w ośmieszaniu tamtejszej straży wiejskiej walczącej we wszystkich instancjach o 50 zł mandat dla rowerzysty z fotoradaru.Takich czubów to powinno się w klatkach pokazywać i wozić jako osobliwości ludzkiego debilizmu żeby ściągnąć 50 zł te czuby są w stanie wydać 10 tysiecy zł.

            • 14 14

            • Tak, o Miszczu, praw kazania dalej, mów, o znawco, o mędrcze, o krynico, o zdroju polackiej frustracji i wiecznego bólu zada!

              • 11 5

            • Tak,jesteś przykładnym obywatelem,tylko lubisz łamać prawo,no kumam:D

              • 6 2

        • No tak TY wiesz lepiej ile można jechać, boś jest miszczem kierownicy.

          Jak wszyscy.

          • 5 3

      • kilku debili rozwali się na zakręcie przy 140 a za moment zobaczysz tam znak ograniczenia do 50 (1)

        tak się poprawia bezpieczeństwo w Polsce, a potem nie dziwne jest, że ludzie mają w nosie takie zakazy

        • 2 1

        • No tak,bo skoro rozwalili się przy 140, to 130 jest bezpieczne (dla każdego i w każdych warunkach),logiczne

          Taaaak,tobie na złość stawiają ogranizenie

          • 0 0

    • Mało jeszcze widziałeś w życiu...

      • 3 0

    • Nie,bo w żadnym europejskim kraju kierowcy nie łamią tak powszechnie prawa.

      • 3 2

    • w Czechach (2)

      A odcinkowy pomiar prędkości jest w całej Pradze - autostrady dookoła miasta + wszystkie tunele

      • 4 2

      • Niemożliwe,w Czechach jest tanie piwo,winiety i w ogóle raj! (1)

        • 2 1

        • może i raj, ale Czesi jak mało kto jeżdzą powoli i przestrzegają przepisów - tam nie ma marginesu pomyłki - 50 to 50. Jedziesz 53km/h - dostaniesz mandat. Zjeżdziłem Czechy wzdłuż i wszerz więc wiem, co piszę.
          Ale fakt faktem jeszcze niedawno żyło się tam inaczej - na luzie. Po prostu inna mentalność

          • 1 0

  • (3)

    Moze nie doczytalem, ale od kiedy ten tristar ma dzialac?

    • 16 0

    • w przyszłości...

      nie wiadomo kiedy ;)
      nie wiadomo kiedy dostaną legalizacje... no i z tego co kiedyś czytałem to powinni te kamery pomiarowe jeszcze przemalować na żółto...

      • 4 0

    • Tristar

      Kiedy i ciągle kiedy ,jak przyjdzie na niego czas.Narazie kasiorę trzepiemy .Ot co.

      • 0 2

    • A może nie dostaną legalizacji?

      Tak jak pirdolino, które się nie mieści na torach. Może po prostu okaże się, że system zakupiony z naszych podatków nie spełnia jakiejś normy?

      Co wtedy napiszecie fanatycy POlityczki?

      • 0 2

  • "permanentna inwigilacja - nie wytrzymam!"

    • 19 5

  • nadchodzi koniec ery (8)

    koniec ery sprawnego poruszania się w ruchu drogowym w trójmieście. Teraz wszyscy będziemy zmuszeni jeździć jak emeryci a czas przejazdu minimum x2

    • 46 25

    • (1)

      I dobrze. Nadużywając gazu, olewając ograniczenia i wszystkich innych na drodze można nadrobić góra parę minut.

      • 23 13

      • oczywiście.To nowa teoria tych p******ców którzy bez elementarnej wiedzy stworzyli to g..wno?

        • 8 15

    • Jeśli będziemy jeździć jak emeryci 50 km/h... (5)

      to czas przejazdu spadnie o połowę. Kiedy polski ciemny naród ogarnie, że 50km/h w mieście nie wynika z chęci krojenia kasy z mandatów (to przy okazji) tylko z efektywności poruszania się - przy prędkości 48 -49 km przepływa pojazdów jest największy. Wpiszcie sobie w google czemu 50km/h jest optymalne. Ci co zechcą znajdą milion takich opracowań w sieci. Ale Polak i tak nie rozumie. Zresztą w innych krajach też nie. Różnica polega na tym, że tam zasady się respektuje. Po prostu. Nie dlatego, że ktoś rozumie i jest do czegoś przekonany.

      • 19 9

      • (1)

        Nie, chłopski rozum jest ważniejszy od jakichkolwiek opracowań.

        Dlatego u nas buduje się kilometry wałów przeciwpowodziowych, a potem się płacze, że "żywioł zniósł mosty i poniszczył domy".

        • 7 2

        • Tak, w Islamskiej Republice Ludowej...

          ...i Nairobi, gdzie ludzie chodzą po pustyni i budują domy z patyków. Natomiast cała zachodnia cywilizacja już od dawna jest oparta na rozwiązaniach systemowych. Dlatego, że nawet jeśli nie działają w wyjątkowych i indywidualnych przypadkach to przy tej ilości ludzi, informacji i skomplikowania całości sprawdzają się najlepiej. Moja teściowa zjeżdża Słowackiego 40km/h bo tylko przy takiej prędkości czuje się komfortowo i nie stwarza nerwowych sytuacji na drodze. Kierowca z artykułu pojechał na luzaku 200km/h. I masz 50 tys. ludzi dziennie gdzieś pomiędzy. Jak to uregulujesz chłopskim rozumem? Wały przeciwpowodziowe są bardzo dobre. To brak celowych miejsc zalewowych jest zły. Tu system się sprawdza doskonale. Nawet jeśli celowo nie jest dostosowany to powodzi zdarzającej się raz na 20-30 lat.

          • 2 2

      • Dlaczego 50 km/h jest optymalne

        a) by zwiększyć emisję spalin i zużycie paliwa
        b) by zwiększyć ilość napraw silników zmęczonych jazdą z taką prędkością na czwartym biegu
        c) by zwiększyć poziom hałasu w mieście

        Co to znaczy panie ekspercie: "Przepływa pojazdów jest największy"

        • 3 0

      • No miszczu Ł.M znalazłem (1)

        pawellipiec.natemat.pl/46775,50-km-h-ograniczenie-jest-tak-absurdalne-ze-nikt-go-nie-przestrzega

        Świetny artykuł, a tak się składa, że bardzo często jeżdżę po stolicy i Gdańsku, więc świetnie pasuje do twojej miszczowskiej teorii.
        W Warszawie po intensywnych opadach miasto stoi, bo właśnie prawie wszyscy jadą 50 km/h. Powodzenia w propagowaniu polityki wyrzucania pieniędzy w błoto i okłamywania ludzi.

        • 3 3

        • Tak,tak! Pan Paweł sam się przyznaje,że "strzela",ale przecież pisze tak mądrze...

          Korki w deszczu, i poza deszczem też,powoduje ogólne fajtłapowstwo i buractwo kierowców... Jazda 40,50 czy 70 km/h nie ma wpływu na powstawanie korka, korek powstaje w wyniku: zagęszczenia ilości pojazdów na skrzyżowaniach niekierowanych,spiętrzenia ilości pojazdów na "światłach", mało dynamicznego ruszania po zatrzymaniu,wykonywania manewrów zmiany pasa w dużym ruchu i bez sygnalizowania, zostawiania zbyt dużych odstępów na pasach wyłączenia i "do skrętu", co prowadzi do "wylania się" aut na pasy w kierunku na wprost, wreszcie - najpoważniejsze w korki są nieodmiennie efektem błędu kierowcy, któremu ZBYT WYSOKA prędkość pozostawiła zbyt mało czasu na uniknięcie kolizji. CZY AUTA JADĄ 40 , 50 CZY 70 TO JADĄ, a skoro jadą,to nie ma "korka". Korek to stój-jedź-stój-jedź, a nie "pięćdziesiąt".

          • 0 0

  • "Tristar ma generować tzw. "inteligentną zieloną falę" (3)

    to znaczy, że to coś za tyle milionów działa tyle miesięcy jeszcze nie funkcjonuje jak powinno tylko znowu to bajka przyszłości ? Chyba że zielona fala na Hawla to efekt Tristara, samemu nigdy mi się nie udało i nikomu z kim rozmawiałem też, żeby przejechać całą bez świateł. Chyba że też była normalizowana do samochodu rajdowego ale ja tak nie jeżdżę

    • 31 2

    • (2)

      Gdyby na Hawla była zielona fala, korek na skrzyżowaniu z AK byłby już całkowicie nie do wytrzymania.

      • 2 2

      • to może zamiast wydawać miliony na system poboru mandatów (o ECS czy teatrze szekspirowskim juz mi się nawet nie chce wspominać) (1)

        trzeba było zrobić estakadą na Armii Krajowej-Łostowicka.
        Zrobiono dwupasmową drogę bez sensownego połączenia z resztą i system do sterowania korkami na tej drodze - dziękuję bardzo

        • 14 2

        • A co będzie, jak się przeprowadzisz, i nie będziesz już jeździć Havla?

          • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

W lutym tego roku wprowadzono nowy rozkład jazdy autobusów w Gdańsku. Między innymi których linii dotyczyły zmiany?

 

Najczęściej czytane