• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Samochód rajdowy pojechał 200 km/h leśnym odcinkiem ul. Słowackiego

Maciej Naskręt
22 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Odradzamy w przyszłości podziwianie nocnych wyczynów kierowcy rajdowego na ul. Słowackiego. Więcej przyjemności z oglądania znaleźć można podczas rajdu np. Lotos Grand Prix, który odbywa się na ulicach Sopotu. Odradzamy w przyszłości podziwianie nocnych wyczynów kierowcy rajdowego na ul. Słowackiego. Więcej przyjemności z oglądania znaleźć można podczas rajdu np. Lotos Grand Prix, który odbywa się na ulicach Sopotu.

Sceny jak z filmu "Szybcy i wściekli" rozegrały się w nocy ze środy na czwartek na leśnym odcinku ul. Słowackiego. zobacz na mapie Gdańska Samochód rajdowy rozpędzał się tam nawet do 200 km/h. Ale spokojnie: sytuacji przyglądali się pracownicy Okręgowego Urzędu Miar, którzy na Słowackiego legalizowali odcinkowy pomiar prędkości.



Było kilka minut po północy w czwartek. Nagle ciszę w lesie przy ul. Słowackiego przerwał ryk silnika samochodu rajdowego, który z potworną prędkością pędził z Niedźwiednika w kierunku Matarni. Potem następowała cisza. Mijało kilka minut i sytuacja się powtarzała. Słychać było już nie warkot, a wycie silnika samochodu. Po lesie rozchodziła się woń palonych opon i wysokooktanowego paliwa.

Największy jednak huk z przerywany strzałami z tłumika samochodu pędzącego z Niedźwiednika w kierunku Matarni można było usłyszeć nad ranem. Wszystko wyglądało jak trening kierowcy rajdowego.

Czy obawiasz się odcinkowego pomiaru prędkości na drogach?

Przyglądający się całej sytuacji urzędnicy w ogóle nie reagowali.

- I nie było ku temu powodu. Nawet prosiliśmy kierowcę samochodu rajdowego, by jechał szybciej. Udało się pojechać ul. Słowackiego tuż przed Matarnią nawet 200 km/h - mówi Danuta Jonaszek, naczelnik wydziału elektrycznego Okręgowego Urzędu Miar w Gdańsku.

Jak to możliwe?

- W nocy przeprowadziliśmy po raz pierwszy w Polsce legalizację pierwotną pomiarowego odcinka prędkości na ul. Słowackiego, umieszczonego w ramach budowy Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem. W tym celu byliśmy zmuszeni użyć samochodu rajdowego, który pojechał kilkakrotnie odcinkiem leśnym wspomnianej ulicy, na której właśnie ma być dokonywany pomiar prędkości - mówi Danuta Jonaszek.

W celu legalizacji odcinkowego pomiaru prędkości kierowca w pierwszym przejeździe musiał osiągnąć średnią prędkość zaledwie 13 km/h. Z każdym następnym przejazdem zalecano mu jechać szybciej aż osiągnie średnią prędkość 147 km/h. W sumie kierowca wykonał kilkanaście przejazdów i właśnie w tym ostatnim przejeździe kierowca osiągnął na Trasie Słowackiego prędkość 200 km/h. Taki wynik był możliwy na ostatniej prostej pod górę przed Matarnią.

Co ważne, testy systemu Tristar na ul. Słowackiego, działającego na długości ok. 1,8 km odbywały się podczas całkowitego zamknięcia dla ruchu kołowego. Z jednej i drugiej strony drogę zamknęła policja.

- Pomiarowy odcinek prędkości na ul. Słowackiego przeszedł sprawdzenie pomyślnie - otrzymał legalizację pierwotną. Obowiązywać ona będzie teraz przez 13 miesięcy. Potem trzeba powtórzyć nocne sprawdzenie urządzenia - tłumaczy naczelnik.

Co ważne, uzyskanie legalizacji pierwotnej nie oznacza, że odcinkowy pomiar prędkości już działa - wyłapuje niefrasobliwych kierowców. Zgodę na jego używanie może wydać wyłącznie Generalny Inspektor Transportu Drogowego. Póki co takiej zgody jeszcze nie ma, choć urzędnicy odpowiedzialni za wdrażanie systemu złożyli wnioski.

Co ciekawe, odcinkowy pomiar ruchu będzie rejestrował nie tylko osoby, które na 1,8 km fragmencie ul. Słowackiego przekroczą dozwoloną prędkość. Jeśli kierowca na starcie pomiaru będzie przekraczał dozwoloną prędkość, już wtedy zostanie uznane to za wykroczenie. Nie pomoże mu fakt, że dalszy odcinek będzie pokonywał wolno.

Oznacza to też, że niefrasobliwi kierowcy będą kontrolowani dwukrotnie. Raz na wjeździe i potem na końcu odcinka za przejazd z średnią prędkością.

Tristar ma generować tzw. "inteligentną zieloną falę", czyli tak regulować dopuszczalną prędkość pojazdów, aby zapewnić ich płynny przejazd. System będzie też kontrolował parkingi (tablice świetlne pokierują nas tam, gdzie znajdziemy wolne miejsce) oraz informował na specjalnych wyświetlaczach przystankowych o ewentualnym opóźnieniu autobusu czy tramwaju.

Wprowadzenie systemu pozwoli na zarządzanie ruchem miejskim z użyciem najnowszych technologii i zwiększy przepustowość dróg w Gdańsku, Sopocie i Gdyni o 20-30 proc. W analizie ruchu drogowego będzie brała udział specjalnie zaprojektowana sygnalizacja świetlna, czujniki w jezdni, komputery w pojazdach komunikacji miejskiej, urządzenia nadawczo-odbiorcze, kamery, fotoradary i fotorejestratory, tablice o zmiennej treści. Całość ma koordynować zespół pracujący w centrum zarządzania ruchem drogowym.

Całkowity koszt inwestycji to 160 mln zł. 136 mln zł do przedsięwzięcia dokłada Unia Europejska z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostała kwota pochodzi z budżetów Gdańska, Sopotu i Gdyni. Koszt budowy systemu to 133 mln zł, które zainkasuje firma Qumak.

Ulice w Trójmieście, na których staną rejestratory wykroczeń.

GDAŃSK

1. Rejestratory przejazdu na czerwonym świetle
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Brama Oliwska zobacz na mapie Gdańska, Hucisko zobacz na mapie Gdańska, Trakt św. Wojciecha i Zaroślak zobacz na mapie Gdańska, Elbląska i Głęboka zobacz na mapie Gdańska, 3 Maja i Hucisko zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Pomorskiej zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Słowackiego zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzkiej i Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska, Zwycięstwa i Hallera zobacz na mapie Gdańska, Zwycięstwa i Traugutta zobacz na mapie Gdańska, Słowackiego i Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.

2. Punktowy pomiar prędkości
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Grunwaldzka i Bitwy Oliwskiej II zobacz na mapie Gdańska, Grunwaldzka i Abrahama zobacz na mapie Gdańska, Zwycięstwa i Traugutta zobacz na mapie Gdańska, Marynarki Polskiej i Reja zobacz na mapie Gdańska, Podwale Przedmiejskie i Łąkowa zobacz na mapie Gdańska (w każdym kierunku), Trakt św. Wojciecha przy Zrembie zobacz na mapie Gdańska (w każdym kierunku), Trakt Św. Wojciecha 191 zobacz na mapie Gdańska, Trakt Św. Wojciecha i Ukośn zobacz na mapie Gdańskaa.

3. Odcinkowy pomiar prędkości
Ulica Słowackiego - cały odcinek leśny zobacz na mapie Gdańska - od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Złota Karczma zobacz na mapie Gdańska.

GDYNIA

1. Rejestratory przejazdu na czerwonym świetle
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Chwaszczyńska i Brzechwy zobacz na mapie Gdyni, Morska i Kcyńska zobacz na mapie Gdyni, Morska - Obwodnica Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni, Morska i Kartuska zobacz na mapie Gdyni, Morska i Chylońska zobacz na mapie Gdyni (od strony centrum), Morska i Warszawska zobacz na mapie Gdyni, Morska i Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni (dla obu kierunków), Śląska i Kielecka zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Nowa Kopernika zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Stryjska zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Wielkopolska zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa i Spółdzielcza zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa - Przebendowskich zobacz na mapie Gdyni.

2. Punktowy pomiar prędkości
Skrzyżowanie ulic i alei oraz węzły: Morska - Chylońska zobacz na mapie Gdyni (od strony centrum), Zwycięstwa i Bernardowska zobacz na mapie Gdyni, Zwycięstwa - Redłowska zobacz na mapie Gdyni, Wielkopolska i Racławicka zobacz na mapie Gdyni, Chwaszczyńska i Rdestowa zobacz na mapie Gdyni.

3. Odcinkowy pomiar prędkości
Odcinek ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni od ul. Łowickiej zobacz na mapie Gdyni do ul. Gedymina zobacz na mapie Gdyni.

Miejsca

Opinie (494) 8 zablokowanych

  • Czy to nie dziwne ??? (3)

    Czy to nie dziwne, ze jedzie samochód ( co prawda sportowy ) ale z prędkością 3 x większą od dopuszczalnej i nic mu się nie stało ??? Czy to nie przypadkiem Zarząd Dróg i Zieleni karmi nas tanimi gadkami, że 70 km/h to już jest niebezpieczeństwo, czy chodzi jednak aby złapać króliczka i wypisać mandat .
    Opinię zostawiam, czytelnikom portalu.

    • 26 19

    • (1)

      A. Zawodowy kierowca
      B. Brak ruchu ulicznego.

      • 15 2

      • C. Przygotowane auto do takich predkości

        • 15 0

    • na tym odcinku

      na słowackiego w tym miejscu to akurat prędkość 70km/h przerasta możliwości większości kierowców którzy tam jeżdżą... auto z wybitym zawieszeniem, 10 letnie opony klasy budżetowej, luzy na kierownicy i do tego kierowcy którzy nie do końca umieją jeździć autem.... jazda na sprzęgle i hamulec z górki... Więc akurat w tym miejscu to 70 km/h to dla większości i tak wyzwanie...to że niektórzy potrafią tam pojechać 2x szybciej nie znaczy że należy taki limit ustawić, bo się Janusze i Sebixy rozbiją swoimi sportowymi Astrami i Golfami

      • 6 0

  • po co to ? dla kogo ?

    mało wypadków jest w naszym kraju ?! gaz do dechy ,żałosne ,aby nie znależli się naśladowcy

    • 1 13

  • Czyli co , da się jeździć szybko po słowackiego - da (1)

    To po co te ograniczenia

    • 7 10

    • bo on był sam na tym odcinku. Przeciętny kierowca nie miał by problemu z przejechaniem tego odcinka 120 km/h, ale w sytuacji korków na görze, powolnych ciężarówek za zakrętem, zmieniaczy pasów, a także noeidealnie suchej nawierzchni przez 365 dni w roku, takie wyniki są niebezpieczne. Możliwe czy niemożliwe to nieważne. Możliwe to jest przejechanie na czerwonym świetle.

      • 10 1

  • Jeżdżę Słowackiego rano ze średnią prędkością 4-5 km/h. (2)

    Czy dostanę od Tristara nagrodę?

    • 27 4

    • (1)

      i pewnie lewym pasem - typowy Janusz

      • 3 7

      • na uj uju minusujesz - zablokujesz lewy pas to sam z pasów wylecisz

        • 1 4

  • Prawie zawsze gdy tamtędy jadę

    zawsze znajdzie się dwóch lolków co bez zamykania jezdni cisną przynajmniej 90. To jest normalna sytuacja, wiec po co tyle szumu.

    • 7 1

  • Tristar to kolejna bzdura administracyjna

    Banda urzędasów nierobów za nasze pieniądze będzie się paść.

    • 16 10

  • moj max tam to 150 km/h (18)

    i nie rajdówka tylko zwykłym autem . ale tez nocą.:)
    Samochód :Mercedes CLK
    Kierowca : Ja

    • 16 15

    • cienias i jeszcze z gwiazdą haha (6)

      • 3 4

      • (5)

        Twoja Skodzina nie zrobi tego nawet na prostej z górki.

        • 3 3

        • Nie doceniasz skodziny... to się kiedyś zemści ;) (4)

          • 4 3

          • (3)

            skodziny się nie da docenić....auto dla ludzi którzy nie oczekują nic poza przemieszczeniem się z punktu A do B.

            • 2 0

            • To prawda. Bo do tego właśnie służy samochód. Do parzenia kawy służy ekspres,a do latania - odrzutowiec lub helikopter. (2)

              Do czego służą klocki lego,nie będę ci tłumaczyć,za parę lat zrozumiesz. ;)

              • 3 3

              • (1)

                widać ze bardzo onanizujesz się swoja skodzina...rób tak dalej
                bo wrazeń z jazdy nie zaznasz....

                pewnie Ferrari i Porsche produkuje się przez pomyłkę..

                • 3 3

              • Kolego,ja naprawdę mam w rzyci znaczek. Ważne,żeby auto było wygodne,niezawodne i nie paliło fhui.

                Sam się podniecasz Ferrari i Porsche,to sądzisz po sobie ;)

                • 2 2

    • ja tam jade zwykle spokojnie 120 km/h i nie mam CLK (3)

      więc nie zaszpanowałeś

      • 4 4

      • (2)

        120 a 150 subtelna różnica...
        Fizyki nie oszukasz

        • 2 0

        • 170km/h - Laguna 2.0t (mody na 200 koni) (1)

          • 5 4

          • chyba na lawecie

            Laguna - królowa lawet !

            • 6 3

    • (3)

      polonezem leciałem tam 120 km/h ale bidak więcej już po górę nie wydalał

      • 6 2

      • (2)

        jak miałem malucha to 100 to był już wyczyn ..ale taz z góry to ciełem nawet te 120km/h

        • 2 1

        • Mój Tata (1)

          Jeździł tam syreną 105L z prędkością 80-90 km/h na tzw. wolnym kole i auto spokojnie się mieściło w zakrętach, a jezdnia była wąska.

          Pytanie: Gdzie jest postęp i po co samochody z wielowahaczowym zawieszeniem i silnikami po 300 KM? Przesiądźmy się wszyscy do smrodzących aut z epoki, zakopćmy to nieprzyjazne miasto i zaraz się Tristar zdemontuje.

          • 3 1

          • No właśnie nie wiem, po co komuś 300 koni w mieście. Albo poza miastem. Chyba tylko na tor wyścigowy?

            • 0 1

    • srednia predkosc

      tylko ze to byla srednia predkosc a nie maksymalna ktorej zmierzyc nie mogą...blad w artykule. wiec te swoje 200 mozesz schowac w kąt ;-)

      • 2 0

    • mój 170 , szybciej było by niebezpiecznie dla prostego sedana Accord

      bo to nie wyścigówka. Ale 170 to była względnie szybka i bezpieczna prędkość

      • 1 5

    • lol

      tacy wszyscy szybcy i wściekli na forum, mistrzowie kierownicy, a na ulicach same powolniaki na lewym pasie, jadące 20km/h wolniej niż limit... dziwny dysonans. Ciekawe z czego wynika :)

      • 7 1

  • a ja nie mam samochodu ... (3)

    ... i jestem szczęśliwym człowiekiem :)

    • 8 11

    • pieniądze szczęścia nie dają ;)

      • 0 1

    • świetnie ;)

      bardzo się cieszę Twoim szczęściem.. Życzę sobie i innym kierowcom, by takich ludzi jak Ty było ze 100x więcej! Im mniej Was na drogach, tym mniejsze korki dla mnie.
      Pozdr.

      • 8 0

    • a ja?

      Ja też jestem szczęśliwym człowiekiem...i samochód mam.

      • 2 0

  • (1)

    Taaa... I pomyslec, ze to wszystko o kant pupy mozna potluc. Wystarczy zadbac, zeby na focie twarzy nie bylo widac. I wszystkie pomiary moga isc sie czesac.

    • 2 8

    • ;P oj dziecko

      weź najpierw szkołę skończ... dorośnij.... zrób sobie prawo jazdy... pojeździj trochę, poczytaj sobie, a dopiero potem się wypowiadaj, bo pojęcia jak widać nie masz zielonego w temacie.

      • 5 1

  • frrrr (2)

    ileż to wysiłku trzeba włożyć, a wszystko po to by uwalić kierowców.

    • 11 6

    • Jedź jak człowiek,a nie,jak furiat,to cię nikt nie "uwali". (1)

      • 4 1

      • mnie śmieszą te ch..je stawiające wszędzie te kamery maniacy kontrolowania sprawdzania karania a sami co?Przepisy mają w największym poważaniu to i ja mam ich i ten ich z****ny tristar tak głęboko w d..pie jak tylko można jest baaaaardzo dużo sposobów żeby tych gnoi oszukać i znajdą się ludzie którzy to zrobią

        • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Walder to trójmiejski przedstawiciel:

 

Najczęściej czytane