- 1 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (23 opinie)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (367 opinii)
- 3 Hamowanie przed autem to bandyterka (161 opinii)
- 4 Nie będzie podatku od aut spalinowych (166 opinii)
- 5 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Seat Ibiza Cupra Bocanegra. Najszybszy na osiedlu
Mały, poręczny, zwinny i bardzo szybki. Jeśli któreś auto w grupie Volkswagena ma zgodnie ze sloganem reklamowym mieć hiszpański temperament, to na pewno Seat Ibiza Cupra w wersji Bocanegra.
To autko nie wie co to sjesta. 7, 2 sekundy do setki, dzięki 1.4 litrowemu silnikowi z turbosprężarką i kompresorem, dającymi razem 180 KM. Do tego świetne właściwości jezdne, dobre hamulce i wygodne fotele. Z małej Ibizy w ogóle nie chce się wysiadać.
Dużą zasługę w niepohamowanej radości z jazdy małym Seatem ma skrzynia biegów - automatyczna, siedmiobiegowa DSG. Do tej pory, mimo przeważających, entuzjastycznych recenzji na ich temat, mieliśmy O DSG swoje zdanie. Być może to kwestia optymalnego wreszcie oprogramowania tego elementu w Seacie i rzeczywiście perfekcyjnego zgrania skrzyni z silnikiem.
Zmiana biegów przebiega błyskawicznie. W trybie "Sport" wrażenia są jeszcze lepsze. Zmiana przełożenia automatycznie odbywa się dopiero w okolicach powyżej czterech tysięcy obrotów, co w każdym zakresie prędkości zapewnia optymalne przyśpieszenia. Komu mało wrażeń, może zmieniać biegi samodzielnie łopatkami przy kierownicy.
Przy standardowych ustawieniach Ibiza łagodnieje, silnik pracuje ciszej, chociaż nadal agresywnie i miło dla ucha pomrukuje. Co ważne, nawet bardzo dynamiczna jazda Ibizą Cupra nie powoduje pojawienia się leja w zbiorniku paliwa. Jazda ekonomiczna i rozsądna sprawia, że zużycie paliwa mieście spada jeszcze bardziej - do całkiem satysfakcjonujących 8 litrów na 100 km.
Stylistyka auta może się podobać. Na tyle zwraca na siebie uwagę, że mały Seat wzbudził nawet zainteresowanie dobrze zbudowanych miłośników sportowych samochodów z Bawarii. Wykorzystani jako "element probierczy" kierowcy na co dzień użytkujący auta o pojemności 3 litrów, stwierdzili, że Ibiza Cupra całkowicie daje sobie radę na ulicy, jeździ naprawdę szybko i nawet brak tylnego napędu nie wzbudził w testujących żadnego niesmaku.
Pełni do najmniejszego z Seatów uczuć ciepłych niczym słońce na Ibizie, niechętnie się z nim rozstawaliśmy. By osłodzić nieco ból rozstania można wypomnieć mu dwa najsłabsze elementy: nieco zbyt tłuczące zawieszenie i cenę - za wersję Bocanegra zapłacić musimy powyżej 88 tysięcy złotych.
Opinie (58) 2 zablokowane
-
2010-11-27 13:51
Ibiza, Polo, Fabia - jakieś różnice? (1)
Czym różni się Ibiza Cupra od Polo GTI i Fabia RS poza niewielką różnicą ceny i wyglądem zewnętrznym? Te samochody są zbudowane na tej samej płycie podłogowej, posiadają te same silniki, te same skrzynie biegów, niemal identyczne wymiary...
- 8 0
-
2010-11-27 21:43
Przecież nikt tego nie ukrywa.
- 2 0
-
2010-11-27 15:04
Może by tak jakiś prawdziwy samochód opisać?
Coś co jest na prawdę sportowe, np Ferrari.
- 3 2
-
2010-11-27 17:09
scheiswagen (1)
to samo co scheiswagen tylko inaczej ubrany, tak jak by dresiarz zamiast dresu ubrał ponczo
- 7 3
-
2010-11-27 20:29
Poncz a nie "ponczo" Ejnsztajnie!
- 1 0
-
2010-11-27 17:10
seat ibiza kupa.....
..nazwa mowi za siebie ,,,,, folksfagen chce sie pozbyc seata bo nie ma pomyslu na ta marke dresy nie chca jezdzic a normalni ludzie omijaja seata szerokim lukiem ...........
- 3 6
-
2010-11-27 19:53
TEN SEAT JEST WYTURBISTY I PIĘKNIE POKAZANY W GDYNI
- 3 2
-
2010-11-27 20:07
trzeba mieć nieźle sprany mózg, aby dać za pudełko Seata blisko 90 tys.zł (1)
nawet z takim śmiesznym silnikiem, taniej wyjdzie kupić auto innej marki i podrasować swobodnie silniczek do powiedzmy 400 kucy, bo i frajda z jazdy większa i satysfakcja, że się coś samemu potrafi zrobić...
- 3 4
-
2010-11-27 23:23
Ale to jest nowy, seryjny samochód o powtarzalnej jakości, parametrach... i części na niego kosztują pewnie ze 20 tys zł + koszt montażu, transportu, zysk i podatki.
- 0 0
-
2010-11-28 07:33
też mi wyczyn z doładowanego 1,4 uzyskac 180 koni (2)
honda 20 lat temu robila motory atmosferyczne 1,6 ktore rozwijaly moc 185 km. i te motorki co najlepsze maja teraz po pol miliona km i jezdza nadal trzymajac cisnienie.
- 3 1
-
2011-01-24 10:14
w oponach...
- 1 0
-
2011-03-31 09:44
i palą
3 razy tyle
- 0 0
-
2010-11-28 09:34
Niestety, to auto jest spalinowe.
Teraz jest moda na elektryczne auta.
- 7 1
-
2010-11-28 09:49
88 tysięcy...... (1)
z czego 1/3 na bentleya dla dealera.
- 6 0
-
2010-11-28 19:24
dokładnie
wolę za 60 tysi czteroletnie 500KM
- 0 0
-
2010-11-28 12:47
mocna furka (1)
fajny samochodzik, ale coś mi w nim brakuje, gdy z fotelu pilota była jakaś piękna kobieta np tera patrick (...) to kupiłbym od razu :)
- 3 2
-
2010-11-28 13:28
i te gOOglaste piersi :-))))
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.