• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Seat Ibiza Cupra Bocanegra. Najszybszy na osiedlu

BaWo, Mart
27 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 


Mały, poręczny, zwinny i bardzo szybki. Jeśli któreś auto w grupie Volkswagena ma zgodnie ze sloganem reklamowym mieć hiszpański temperament, to na pewno Seat Ibiza Cupra w wersji Bocanegra.



To autko nie wie co to sjesta. 7, 2 sekundy do setki, dzięki 1.4 litrowemu silnikowi z turbosprężarką i kompresorem, dającymi razem 180 KM. Do tego świetne właściwości jezdne, dobre hamulce i wygodne fotele. Z małej Ibizy w ogóle nie chce się wysiadać.

Dużą zasługę w niepohamowanej radości z jazdy małym Seatem ma skrzynia biegów - automatyczna, siedmiobiegowa DSG. Do tej pory, mimo przeważających, entuzjastycznych recenzji na ich temat, mieliśmy O DSG swoje zdanie. Być może to kwestia optymalnego wreszcie oprogramowania tego elementu w Seacie i rzeczywiście perfekcyjnego zgrania skrzyni z silnikiem.

Zmiana biegów przebiega błyskawicznie. W trybie "Sport" wrażenia są jeszcze lepsze. Zmiana przełożenia automatycznie odbywa się dopiero w okolicach powyżej czterech tysięcy obrotów, co w każdym zakresie prędkości zapewnia optymalne przyśpieszenia. Komu mało wrażeń, może zmieniać biegi samodzielnie łopatkami przy kierownicy.


Przy standardowych ustawieniach Ibiza łagodnieje, silnik pracuje ciszej, chociaż nadal agresywnie i miło dla ucha pomrukuje. Co ważne, nawet bardzo dynamiczna jazda Ibizą Cupra nie powoduje pojawienia się leja w zbiorniku paliwa. Jazda ekonomiczna i rozsądna sprawia, że zużycie paliwa mieście spada jeszcze bardziej - do całkiem satysfakcjonujących 8 litrów na 100 km.

Stylistyka auta może się podobać. Na tyle zwraca na siebie uwagę, że mały Seat wzbudził nawet zainteresowanie dobrze zbudowanych miłośników sportowych samochodów z Bawarii. Wykorzystani jako "element probierczy" kierowcy na co dzień użytkujący auta o pojemności 3 litrów, stwierdzili, że Ibiza Cupra całkowicie daje sobie radę na ulicy, jeździ naprawdę szybko i nawet brak tylnego napędu nie wzbudził w testujących żadnego niesmaku.


Pełni do najmniejszego z Seatów uczuć ciepłych niczym słońce na Ibizie, niechętnie się z nim rozstawaliśmy. By osłodzić nieco ból rozstania można wypomnieć mu dwa najsłabsze elementy: nieco zbyt tłuczące zawieszenie i cenę - za wersję Bocanegra zapłacić musimy powyżej 88 tysięcy złotych.
BaWo, Mart

Opinie (58) 2 zablokowane

  • Dużo fajniejszy np. od Citroena DS3, a kosztuje praktycznie tyle samo!

    Dużo fajniejszy np. od Citroena DS3, a kosztuje praktycznie tyle samo!

    • 2 0

  • Auto Emotion ?!?

    Niebrzydkie autko, i dość charakterne, jednak zaryzykowałbym tezę, że przydałoby się jeszcze wiecej mocy .. w końcu Seat to "u-sportowiona" dywizja VW, a ten zdaj e się za mało stara aby auta tej marki charakteryzowały się większym "Auto emotion" .. i potem dziwią się, że Seat cienko przędzie ?!? ...
    Seat Mii ładny mieszczuch ... też powinna być wersja mocniejsza niż to co jest planowane (przecie Up i Skodina będą bardzo podobne, a wypadałoby jednego z tej trojki jakoś wyrównić..)

    • 0 0

  • fajny jest ale mam pytanie

    Chciałbym się zapytać o tylnią kanapę ?? jak tam się siedzi czy jest duży ścisk i czy usiądzie tam ktoś z 180 cm wzrostu ??

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

ODTJ Autodrom Pomorze zlokalizowany jest w:

 

Najczęściej czytane