- 1 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (22 opinie)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (367 opinii)
- 3 Hamowanie przed autem to bandyterka (161 opinii)
- 4 Nie będzie podatku od aut spalinowych (166 opinii)
- 5 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Seat Ibiza Cupra Bocanegra. Najszybszy na osiedlu
Mały, poręczny, zwinny i bardzo szybki. Jeśli któreś auto w grupie Volkswagena ma zgodnie ze sloganem reklamowym mieć hiszpański temperament, to na pewno Seat Ibiza Cupra w wersji Bocanegra.
To autko nie wie co to sjesta. 7, 2 sekundy do setki, dzięki 1.4 litrowemu silnikowi z turbosprężarką i kompresorem, dającymi razem 180 KM. Do tego świetne właściwości jezdne, dobre hamulce i wygodne fotele. Z małej Ibizy w ogóle nie chce się wysiadać.
Dużą zasługę w niepohamowanej radości z jazdy małym Seatem ma skrzynia biegów - automatyczna, siedmiobiegowa DSG. Do tej pory, mimo przeważających, entuzjastycznych recenzji na ich temat, mieliśmy O DSG swoje zdanie. Być może to kwestia optymalnego wreszcie oprogramowania tego elementu w Seacie i rzeczywiście perfekcyjnego zgrania skrzyni z silnikiem.
Zmiana biegów przebiega błyskawicznie. W trybie "Sport" wrażenia są jeszcze lepsze. Zmiana przełożenia automatycznie odbywa się dopiero w okolicach powyżej czterech tysięcy obrotów, co w każdym zakresie prędkości zapewnia optymalne przyśpieszenia. Komu mało wrażeń, może zmieniać biegi samodzielnie łopatkami przy kierownicy.
Przy standardowych ustawieniach Ibiza łagodnieje, silnik pracuje ciszej, chociaż nadal agresywnie i miło dla ucha pomrukuje. Co ważne, nawet bardzo dynamiczna jazda Ibizą Cupra nie powoduje pojawienia się leja w zbiorniku paliwa. Jazda ekonomiczna i rozsądna sprawia, że zużycie paliwa mieście spada jeszcze bardziej - do całkiem satysfakcjonujących 8 litrów na 100 km.
Stylistyka auta może się podobać. Na tyle zwraca na siebie uwagę, że mały Seat wzbudził nawet zainteresowanie dobrze zbudowanych miłośników sportowych samochodów z Bawarii. Wykorzystani jako "element probierczy" kierowcy na co dzień użytkujący auta o pojemności 3 litrów, stwierdzili, że Ibiza Cupra całkowicie daje sobie radę na ulicy, jeździ naprawdę szybko i nawet brak tylnego napędu nie wzbudził w testujących żadnego niesmaku.
Pełni do najmniejszego z Seatów uczuć ciepłych niczym słońce na Ibizie, niechętnie się z nim rozstawaliśmy. By osłodzić nieco ból rozstania można wypomnieć mu dwa najsłabsze elementy: nieco zbyt tłuczące zawieszenie i cenę - za wersję Bocanegra zapłacić musimy powyżej 88 tysięcy złotych.
Opinie (58) 2 zablokowane
-
2011-05-15 22:20
Dużo fajniejszy np. od Citroena DS3, a kosztuje praktycznie tyle samo!
Dużo fajniejszy np. od Citroena DS3, a kosztuje praktycznie tyle samo!
- 2 0
-
2012-02-09 19:25
Auto Emotion ?!?
Niebrzydkie autko, i dość charakterne, jednak zaryzykowałbym tezę, że przydałoby się jeszcze wiecej mocy .. w końcu Seat to "u-sportowiona" dywizja VW, a ten zdaj e się za mało stara aby auta tej marki charakteryzowały się większym "Auto emotion" .. i potem dziwią się, że Seat cienko przędzie ?!? ...
Seat Mii ładny mieszczuch ... też powinna być wersja mocniejsza niż to co jest planowane (przecie Up i Skodina będą bardzo podobne, a wypadałoby jednego z tej trojki jakoś wyrównić..)- 0 0
-
2013-08-12 19:56
fajny jest ale mam pytanie
Chciałbym się zapytać o tylnią kanapę ?? jak tam się siedzi czy jest duży ścisk i czy usiądzie tam ktoś z 180 cm wzrostu ??
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.