• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Seat Ibiza Cupra Bocanegra. Najszybszy na osiedlu

BaWo, Mart
27 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 


Mały, poręczny, zwinny i bardzo szybki. Jeśli któreś auto w grupie Volkswagena ma zgodnie ze sloganem reklamowym mieć hiszpański temperament, to na pewno Seat Ibiza Cupra w wersji Bocanegra.



To autko nie wie co to sjesta. 7, 2 sekundy do setki, dzięki 1.4 litrowemu silnikowi z turbosprężarką i kompresorem, dającymi razem 180 KM. Do tego świetne właściwości jezdne, dobre hamulce i wygodne fotele. Z małej Ibizy w ogóle nie chce się wysiadać.

Dużą zasługę w niepohamowanej radości z jazdy małym Seatem ma skrzynia biegów - automatyczna, siedmiobiegowa DSG. Do tej pory, mimo przeważających, entuzjastycznych recenzji na ich temat, mieliśmy O DSG swoje zdanie. Być może to kwestia optymalnego wreszcie oprogramowania tego elementu w Seacie i rzeczywiście perfekcyjnego zgrania skrzyni z silnikiem.

Zmiana biegów przebiega błyskawicznie. W trybie "Sport" wrażenia są jeszcze lepsze. Zmiana przełożenia automatycznie odbywa się dopiero w okolicach powyżej czterech tysięcy obrotów, co w każdym zakresie prędkości zapewnia optymalne przyśpieszenia. Komu mało wrażeń, może zmieniać biegi samodzielnie łopatkami przy kierownicy.


Przy standardowych ustawieniach Ibiza łagodnieje, silnik pracuje ciszej, chociaż nadal agresywnie i miło dla ucha pomrukuje. Co ważne, nawet bardzo dynamiczna jazda Ibizą Cupra nie powoduje pojawienia się leja w zbiorniku paliwa. Jazda ekonomiczna i rozsądna sprawia, że zużycie paliwa mieście spada jeszcze bardziej - do całkiem satysfakcjonujących 8 litrów na 100 km.

Stylistyka auta może się podobać. Na tyle zwraca na siebie uwagę, że mały Seat wzbudził nawet zainteresowanie dobrze zbudowanych miłośników sportowych samochodów z Bawarii. Wykorzystani jako "element probierczy" kierowcy na co dzień użytkujący auta o pojemności 3 litrów, stwierdzili, że Ibiza Cupra całkowicie daje sobie radę na ulicy, jeździ naprawdę szybko i nawet brak tylnego napędu nie wzbudził w testujących żadnego niesmaku.


Pełni do najmniejszego z Seatów uczuć ciepłych niczym słońce na Ibizie, niechętnie się z nim rozstawaliśmy. By osłodzić nieco ból rozstania można wypomnieć mu dwa najsłabsze elementy: nieco zbyt tłuczące zawieszenie i cenę - za wersję Bocanegra zapłacić musimy powyżej 88 tysięcy złotych.
BaWo, Mart

Opinie (58) 2 zablokowane

  • Wszystko jak w bajce ze tak powl to wolal bym kupiciem ale za 80 tys z EVO lub IMPREZE i koni by lyto dwa razy wiecej i z 80 (1)

    tys jeszcze by sporo na paliwo zostalo :P

    • 2 2

    • Człowieku evo i impreza kosztują 2-3 razy wiecej... To jest samochód z niższej polki!

      • 0 0

  • Abarth Esseesse jest lepszy

    • 5 1

  • Seat ;-)))

    Seat ?!? Zdecydowanie odradzam !

    • 2 1

  • co?bocianicha?

    • 1 0

  • super filmik, przyjemnie sie go oglada:)

    • 1 1

  • info do przeczytania

    Ktoś w Seacie wreszcie zrozumiał, że Bocanegra to świetny marketingowo produkt, który może napędzić firmie wielu klientów. Zachwyt jaki wzbudził prototyp jest dobrym punktem wyjścia do ofensywy rynkowej. Bocanegra to także ukłon w stronę modelu 1200 Sport. Produkowany ponad 30 lat temu model nosił te same miano co nasz bohater i jest jego pradziadkiem.

    Seryjna Ibiza Bocanegra wygląda prawie tak samo jak koncept. A to znaczy, że jest po prostu piękna. Sportowy zderzak z czarnymi wykończeniami, grill z siatką o strukturze plastra miodu oraz czarne reflektory to cechy, które najbardziej wyróżniają nowego Seata. Czarne lusterka wyposażone w kierunkowskazy oraz panoramiczny, szklany dach to kolejne dodatki budujące wizerunek specjalnej Ibizy. Z tyły wydech powędrował na środek zderzaka, który wyposażono dodatkowo we wloty powietrza. Na koniec dołożono nowe, 17-calowe alufelgi i umieszczono napis Bocanegra na klapie bagażnika.

    We wnętrzu wzrok przykuwa tapicerka powstała ze zszycia ze sobą czarnych rombów czerwoną nicią. Oczywiście miejsce seryjnych foteli zajęły "kubły". Nowa jest także kierownica, spłaszczona u dołu oraz pedały, które wzbogacono o aluminiowe nakładki. Sam wystrój wnętrza utrzymany jest w tonacji czerni. Oczywiście nie zapomniano o stylizowanym "B", będącym oznaczeniem serii i pojawiającym się w kilku miejscach wewnątrz auta.

    Pod maską Seat umieścił 1,4-litrowy silnik, który może dysponować mocą 150 lub 180 KM. Auto wyposażono w 7-biegową skrzynię DSG. Kierowca może zdać się na komputer lub sam zmieniać biegi za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą. Na wyposażeniu seryjnym znalazł się m.in. system XDS. To elektroniczny strażnik, który wraz z ESP działa jak automatyczna blokada mechanizmu różnicowego, poprawiając trakcję poprzez hamowanie koła, które utraciło przyczepność.

    Seat Ibiza Bocanegra w sprzedaży znajdzie się latem tego roku. Wersja ta dostępna będzie w modelu FR bądź Cupra. Jak na razie Hiszpanie nie ujawnili ceny tego auta. Jeśli nie będzie zbyt wysoka Bocanegra może stać się hitem wśród sportowych modeli Seata.

    • 1 0

  • dla mnie istnieją 3 marki

    Subaru, Volvo, Jaguar.

    • 0 3

  • seat

    witam auto jest super bardzo ladnie gra muza i mp3 w komplecie

    • 1 1

  • Niemiecka technologia i hiszpański charakter???

    Niemiecka technologia i hiszpański charakter??? Nie chcę się czepiać, bo materiał jest ogólnie fajny, ale slogan SEAT-a to "niemiecka technologia i hiszpański temperament".

    • 2 0

  • Oszczędzają na farbie

    niedolakierowany :P

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co przedstawia logo Skody?

 

Najczęściej czytane