• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Octavia Scout. Nie tylko dla skautów

Marcin Tymiński
21 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Skoda Octacia Scout. Uniwersalny samochód na (prawie) wszystkie drogi. Skoda Octacia Scout. Uniwersalny samochód na (prawie) wszystkie drogi.

Harcerz powinien być mocny, sprytny i odważny i obozowe piosenki śpiewać pełną piersią. Skoda Octavia w uterenowionej nieco wersji jeszcze nie śpiewa, jednak wszystkie przeszkody pokonuje niezwykle dzielnie.



Rosnące potrzeby ludności pragnącej eksplorować coraz to nowe szlaki sprawiły, że producenci zapchali rynek wszelkimi możliwymi SUVami, crossoverami, up-roadami, off-roadami, allroadami.

Pomysł na "harcerską" Skodę był prosty. Wystarczy wziąć wersję kombi, podnieść i wzmocnić zawieszenie, schować wszystkie wystające spod podwozia elementy, dodać plastikowe osłony z przodu i z tyłu, metalowe po bokach, oraz zapewnić napęd 4x4. W przypadku aut z koncernu VW do którego należy również Skoda, jest to Haldex, elektronicznie rozdzielający napęd między obie osie. Podobnie jak "cywilna" wersja Octavii, Scout jakiś czas temu poddany został faceliftingowi.


Niedzielnym poszukiwaczom mniej utartych szlaków to rozwiązanie powinno całkowicie wystarczyć. Scout dzielnie pokonuje mniejsze i większe pagórki, zawieszenie mężnie znosi wszelkie nierówności, głębokie kałuże i strome podjazdy. Do wnętrza pojazdu nie dobiegają żadne dźwięki świadczące o tym, że Scout został zmuszony do zdobycia kolejnej sprawności terenowej. Oczywiście o prawdziwym offroadzie w przypadku takiego pojazdu nie ma co marzyć, jednak ktoś kto chciałby pokonywać np. leśne dukty śmiało może zaufać Skodzie.

Pod maską Scouta znalazł się benzynowy silnik 1.8 TSI o mocy 160 KM połączony z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów. Bardzo dynamiczny, elastyczny i cichy i jak przystało na skauta nie pijący za wiele. W mieście zadowala się ok. 9 litrami benzyny na każde przejechane 100 kilometrów, za miastem spokojnie można osiągnąć wartości rzędu 5-6 litrów. Jednak ktoś kto eksploatuje uterenowioną Skodę zgodnie z jej drugą, pozamiejską naturą powinien raczej zastanowić się nad wyborem sprawdzonego już diesla ze znaczkiem TDI. W połączeniu z automatyczną skrzynią DSG bardziej pasowałby do jazdy poza utwardzonymi drogami. Mniej wprawny kierowca, nie mający do tej pory do czynienia z jazdą w terenie, a eksplorujący bezdroża w przypadku gdy "dosiada" Skody z manualną skrzynią biegów szybko może zdobyć sprawność "spalacza sprzęgła". Obie wersje Skody w tej wersji dostępne są jednak tylko z manualną skrzynią biegów.


Oprócz wysokiej użyteczności poza granicami miast, Skoda z prześwitem nadwozia wynoszącym 18 cm zapewnia też bezproblemowe kontakty z miejskimi dziurami i krawężnikami. Jeśli dodać do tego wygodne fotele, dobre materiały we wnętrzu, duży i praktyczny bagażnik, niezłe firmowe radio, w miarę przyjazną obsługę wszystkich pokładowych elementów, w tym nawigacji, Octavia Scout śmiało może starać się zostać drużynowym w swoim segmencie rynku. Radość z posiadania auta może (niestety jak zwykle) zmącić nieco cena zakupu przyjaznego skauta – w wersji z silnikiem 1.8 TSI, ceny zaczynają się od 103 400 zł, za wersję z dieslem trzeba zapłacić od 112 600 zł.
Auto do testów udostępnione przez Skoda Auto Polska S.A.

Opinie (51) 2 zablokowane

  • dlaczego na rejestracji samochodu jest PO, zawsze PO a nigdy PIS? (2)

    • 10 2

    • musieliby swoje województwo zrobić :) (1)

      • 1 0

      • Potwory I Spolka - to jest gdzies na dole mapy...

        • 0 1

  • akurat na nową polską modę, kup auto na dziury

    • 0 0

  • Zdjęcia

    Fajnie ze autor ma super obiektyw i potrafi pstryknac efektowne fotki, ale ja czytajac artykul chcialbym obejrzec tez pare klasycznych zdjec linii nadwozia.

    • 3 1

  • auto z haldexem jest tak terenowe jak

    rower wigry z crossowymi oponami!
    Z resztą miałem takie kiedyś, to był szał za małolata!

    • 2 0

  • za te pieniazki w tej klasie

    zdecydowanie legacy outback-uzywany co prawda ale co subaru to subaru.
    pomijam juz fakt ze jak w teren to tylko na dwoch sztywnych mostach.
    J70,J80,GR60 na wyprawy a na jazde wokol komina np SJ

    • 4 0

  • Patrz pan wczoraj ją zrobili a już widać że rdzewieje.

    • 4 0

  • ponad 100.000 zł (1)

    Za to można kupić niejedną miejską terenówkę chociażby Suzuki Grand Vitara

    • 2 0

    • dużo można

      Można kupić 15-letniego Mitsubishi Pajero, superdokładnie dokładnie go wyremontować, wypicować, a zaoszczędzone 50 tys. zł bez skrupułów wydać na 10 tys. l benzyny lub ON i przejechać 60-100 tys km z uśmiechem na twarzy :)))

      Można też kupić 100 polonezów :)

      • 0 0

  • za te 100 000 to mozna juz kupic wypasiona wersje Nissana Qasqai

    w wersji podstawowej kosztuje 65.000 ,jak zakupimy dodatki to bedzie dobrze wyposazone auto

    • 3 3

  • a tak swoja droga za te pieniadze wolalbym 3 letnie BMW,Audi lub Mercedesa i tez disela (1)

    Tylko 3 letni disel tych marek pojezdzi 20 lat i bedzie mial komfort i prezencje Skoda zawsze byla zdechlakiem i szybko rdzewiala... .

    • 1 6

    • no no i w kolorze beżowym.... wyjmij dziecko reke z nocnika i do szkoly marsz

      • 1 2

  • chyba Kia Sportage 2 D nei ksoztuje wiecej ,a jest duzo lepszym autem!

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót ESP?

 

Najczęściej czytane