• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Studenci stworzą koncepcję zmian na Abrahama w Gdyni

Patryk Szczerba
2 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Obecnie dopuszczalna prędkość na ulicy to 30 km/h. W związku z wprowadzeniem strefy zamieszkania zmniejszy się do 20 km/h. Obecnie dopuszczalna prędkość na ulicy to 30 km/h. W związku z wprowadzeniem strefy zamieszkania zmniejszy się do 20 km/h.

Droga przyjazna pieszym, z zasadami ruchu ze strefy zamieszkania i dopuszczeniem ruchu kołowego, ale z pierwszeństwem dla pieszych - takie rozwiązania będą obowiązywały na części ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Koncepcję przygotują studenci Politechniki Gdańskiej.



Czy proponowane zmiany na odcinku ul. Abrahama okażą się sukcesem?

Konkretyzują się plany zmian na ul. Abrahama, pomiędzy ulicami 10 Lutego zobacz na mapie GdyniBatorego zobacz na mapie Gdyni. Przypomnijmy, że projekt przekształcenia tego odcinka ulicy w woonerf, czyli brzmiący bardziej po polsku podwórzec, został zgłoszony jako wniosek w tegorocznym budżecie obywatelskim. Zwyciężył dzięki głosom mieszkańców całego miasta. Według szacunków będzie kosztował 454 tys. zł.

Sześć miejsc postojowych, nowe oświetlenie i zieleń

W lutym będzie gotowa koncepcja, którą przygotują studenci Politechniki Gdańskiej. Jej stworzenie poprzedzą warsztaty, podczas których nad zmianami na ulicy odbędzie się dyskusja z urzędnikami i architektami. Ich uczestnicy z PG będą później mogli wziąć udział w konkursie na propozycje zmian zorganizowanym wraz z Wydziałem Architektury uczelni.

Muszą uwzględniać stworzenie pieszo-jezdniowego ciągu bez podziału na chodnik i jezdnie, z sześcioma miejscami postojowymi, przejezdnym chodnikiem na początku strefy zamieszkania - od ul. 10 Lutego oraz wyniesionym skrzyżowaniem z ul. Batorego. Istotne będzie też zapewnienie pełnego dostępu mieszkańcom do bram wjazdowych oraz umożliwienie dojazdu pojazdom służb.

Uporządkowane zostanie parkowanie, do którego obecnie pasuje określenie "wolna amerykanka". Wg planów na zmodernizowanym odcinku zmieści się sześć samochodów. Uporządkowane zostanie parkowanie, do którego obecnie pasuje określenie "wolna amerykanka". Wg planów na zmodernizowanym odcinku zmieści się sześć samochodów.
Zmienić ma się oświetlenie, zalecane jest ulokowanie dodatkowej zieleni oraz małej architektury w postaci m.in. ławek, koszy na śmieci, stojaków rowerowych, albo donic.

- Dzięki tej realizacji jest szansa na zainicjowanie głębszych zmian dla pieszych w całym mieście. Prace konkursowe pomogą w pokazaniu docelowych zmian, jakich może spodziewać się ulica Abrahama i posłużą w dyskusji z mieszkańcami całego Śródmieścia na temat ich oczekiwań wobec miejskiej przestrzeni. Taka dyskusja jest niezbędna, bo nie pomieścimy już więcej samochodów na ulicach Gdyni - mówi Łukasz Piesiewicz ze Stowarzyszenia Starowiejska.
Urzędnicy zdecydują

- Warsztaty odbędą się 10 i 17 grudnia. Prace konkursowe powinny być gotowe do 23 stycznia. Rozstrzygnięcie konkursu i wernisaż prac planowany jest na drugi tydzień lutego - opowiada Łukasz Piesiewicz.
Lokalizacja zmian na ul. Abrahama. Lokalizacja zmian na ul. Abrahama.
W jury konkursowym, oprócz przedstawicieli Stowarzyszenia Starowiejska, zasiądą architekci. Pula nagród w konkursie to blisko 4 tys. zł. Oprócz pieniędzy, najlepsi otrzymają zaproszenia do okolicznych restauracji oraz bony na zakupy.

Za ostateczny kształt projektu, uwzględniającego główne założenia opisane we wniosku do budżetu obywatelskiego, będzie odpowiadał Zarząd Dróg i Zieleni, który zrealizuje inwestycję. Urzędnicy wybiorą też autora docelowej wizji ulicy i - jak zapewniają - nie przejdą obojętnie obok wybranej koncepcji.

Opinie (122) 4 zablokowane

  • a to wszystko dlatego ze samorządniaki nie potrafią namalować pasów dla pieszych
    swoją drogą to czemu takie "plany" nie dotyczą odcinka miedzy Starowiejską a 10Lutego?

    • 7 1

  • Kiedy Szczurek wdroży woonerf na całej Abrahama? (7)

    W 1993r były plany zrobienia deptaka na Swiętojanskiej i na Abrahama. Były artykuły i wizualizacje. Kiedy Szczurek zmądrzeje i to zrealizuje dla dobra Gdyni, czyli dla mieszkańców?

    • 8 19

    • Mieszkaniec Abrahama (4)

      Zostawcie juz Abrahama a przynajmniej jego resztę w spokoju- mieszkaniec. Nie chcę zmian. Chcę móc zaparkować pod domem jak dotychczas. Nie chce deptaku i ławek pod oknami bo i bez tego w sezonie w nocy spać sie nie da. Mieszkańcom centrum ostatnio miasto tylko utrudnia życie kosztem jakiś bezsensownych sezonowych pomysłów. Wszytsko na pokaz, zostawcie w końcu centrum, jego mieszkańców i kierowców w spokoju.

      • 11 4

      • Dlaczego musisz parkować na ulicy tuż przy domu? (3)

        Jak jest miejsce na Twoim podwórku lub w Twoim garażu, to będziesz mógł parkować.
        Na ulicy powinien być zakaz parkowania. Tak to się robi w innych krajach. Ulica nie służy do parkowania aut, nawet w zatoczkach.
        Jednakże Szczurek zamykając ulice powinien myśleć jednocześnie o parkingach wielopoziomowych i komunikacji miejskiej. Jego urbaniści i osoby odpowiedzialne za rozwój Gdyni pracują ad hoc, od pożaru do pożaru. Strategia leży na półce, a realizują bez patrzenia w przyszłość. W pobliżu powinny być parkingi podziemne lub wielopoziomowe, za które niestety będziesz płacił.

        • 0 5

        • no nie wiem skąd masz takie wyobrażenie ale w UK się parkuje na ulicy (2)

          ulica służy do parkowania,
          wejdź sobie na google street i wylosuj miejsce w UK,

          myślę, że przestań chlać bo masz zwidy
          i wszystko ci się w głowie odwróciło do góry nogami

          • 6 1

          • Byłem w UK - Manchesterze i Liverpool (1)

            Nie ma parkujących aut w centrum w/w miast - jest zakaz parkowania na ulicy.
            Ulice nie są oblepione autami tak jak Świętojańska albo Abrahama czy też Starowiejska. Pomimo chlania dzień i noc, mam dostęp do artykułów i informacji w jaki sposób prawidłowo projektuje się i tworzy miasta, aby jakość życia była na wysokim poziomie. Pogadaj z architektami i urbanistami. Pojedź nie tylko do UK, ale do Hiszpanii lub Szwecji albo do Kopenhagi. Popatrz gdzie auta parkują, ile jest pozamykanych ulic dla ruchu samochodowego i ile jest tam ludzi. Jak jest zorganizowana komunikacja publiczna. Wtedy będziesz mógł chlać tak jak ja i cieszyć się, ze mieszkasz w pięknym mieście, które się rozwija, a nie zwija.

            • 2 3

            • spokojnie, masz zdeformowany, nieprawdziwy obraz tego co widziałeś, przeinaczasz rzeczywistość

              ja żyję w UK i podróżuję po Europie
              i na co dzień widzę jak miasta funkcjonują

              w centrach miast w UK parkować można w wyznaczonych miejscach
              na ulicy i w zatoczkach, w Manchesterze i Liverpoolu też,
              polecam niedowiarkom google street view,
              są to miejsca płatne lub z ograniczeniem czasowym,
              są też parkingi piętrowe

              w Gdyni masz dokładnie to samo, masz parkingi piętrowe, masz plac pod Batorym, masz mnóstwo wyznaczonych miejsc na ulicy, łącznie około 1000 miejsc parkingowych w ścisłym centrum (patrz Parkopedia)

              PS
              oba wymienione przez ciebie miasta są półmilionowe,
              bardzie przypominają Gdańsk

              • 1 0

    • Z Gdyni?

      chyba nie, bo byś takich głupot nie wypisywał

      • 4 3

    • Dobro których mieszkańców?

      Prawie 60% dojazdów w Gdyni to przejazdy samochodem. Jakby nie liczył większość. Opozycja względem zamykania ulic pochodzi też przede wszystkim od mieszkańców tych ulic. Cholera, nie wiedzą co dla nich dobre.

      • 0 0

  • zaproponujcie więcej miejsc parkigowych- (3)

    - taka jest realna potrzeba....

    ....studenci

    • 21 4

    • Dokładnie.

      • 2 2

    • To studenci, jeszcze jeżdżą zkm

      Ale poczekajmy pare lat;)

      • 1 0

    • parkingów jest opór

      stoją puste,
      znaczy miejsc wolnych zawsze jest opór

      • 2 2

  • Ludzie to nie Holandia!

    A nawet tam to na drogach rowerowych szalu nie ma poza godzinami dojazdow na kolej czy bezposrednio do pracy. Oni maja drogi rowerowe zaplanowane i zbudowane kompleksowo wlacznie ze swiatlami i nikomu przez to nie sa odbierane drogi ( jak u nas wycina sie pasy samochodowe dla rowerow) . Rowerzysci powinni jezdzic na drogach tak jak to jest w naszym kodeksie drogowym .
    Sa pelnoprawnymi uczestnikami ruchu i do takiego powini sie przyswyczaic. Polityka drog rowerowych w centrum to DEBILIZM !!!! Tam gdzie jest miejsce niech sa drogi rowerowe a w centrum maja jezdzic normalnie na po ulicach.

    • 25 4

  • (3)

    Dla kogo te zmiany ,kto na tym zyska? A może coś dla ludzi np.przejście przez Jana z Kolna na odcinku przystanki ZKM -Hala Targowa!

    • 18 0

    • (2)

      Nikt nie zyska a juz na pewno nie zwykli mieszkańcy. W centrum żyje się roku na rok coraz gorzej. Niektórym gdyńskim stowarzyszeniom, które mocno wpływają na to co się teraz w centrum dzieje marzy się druga Kopenhaga. Drodzy Włodarze miasta zajmijcie się w końcu poważnymi problemami Gdyni (estakada, druga droga na pn) a nie kontrapasy, deptaki, pomysły typu skrzyżowania równorzędne czy tempo 30 oraz zabieranie miejsc parkingowych. Utrudniacie tylko życie nam mieszkańcom centrum.

      • 7 2

      • a kto decyduje, która rzecz jest ważniejsza dla miasta od drugiej? (1)

        jaką metodą proponujesz ustalać priorytety?
        taką, że tobie się wydaje i tak ma być?

        • 2 4

        • Decydują mieszkańcy

          Głosując nogami. A może raczej kołami. Miasto wymyśla Civitas Dymano i inne idiotyzmy a niewdzięczni mieszkańcy zamiast po nogach całować to uciekają do własnych samochodów.

          • 1 0

  • Klimat ? (1)

    Jaki klimat na tym akurat odcinku ? Wąsko, wysoko, ciemno, zabudowa monotonna.
    Jeżeli już - to wyłączyć z ruchu cały fragment między 10 L. a AK, obsadzić zielenią parking i stworzyć namiastkę deptaka na tych 300 metrach.

    • 17 3

    • Dokładnie nic na tym odcinku ciekawego nie ma. Brzydka zabudowa, wysoka, ciemno. Generalnie jak cale Abrahama... Budynki mieszkalne, nieciekawe. Starowiejska sie nie udaje to myślą jak mieszkańcom Abrahama uprzykrzyć życie. Proponuje deptak na Morskiej, to taki sam absurd. Na siłę chcą wszędzie deptaki robić.

      • 6 1

  • zmiany popieram, ale nie jako projekt obywatelski, który w Gdyni jest zwykła kpiną (2)

    własnie na przykładzie tego konkretnego można zobaczyć, ze jest to coś na wzrór politykierstwa PIS - sprzedawanie kiełbasy wyborczej

    czytałem wiele projektów w tym roku (po raz pierwszt czytałem co oferują, za ile, jak sa opisane) i nie głosowałem w ogóle po raz pierwszy i nie będę już nigdy głosował

    wszystkie prohjekty sa od bani - róznice w cenie głupiego smietnika to parę tysięcy, rozrysowanie projektu to 4.000-10.000, wysypanie piachu na 1 metyrtze kwadratowym kosztuje tyle ile położenie parkietu... itd

    a ten projekt z Abrahama, to był jeden wielki ogólnik - nie wiadomo co zostanie zrobione, nie wiadomo za ile (podano jedynie koszt całościowy), nie wiadomo czy w ogóle (bo wskazywano, ze trzeba dopiero dogadać się z różnymi instytucjami co do zakresu prac), słowem kiełbasa wyborcza typu nie dajcie sobie wmówić, ze nie mozna - DAMY RADĘ!

    totalna kpina

    • 7 4

    • dostałeś już odpowiedź na to co w kółko powtarzasz (1)

      nie jesteś w stanie zrozumieć argumentów i wymagań na projekty
      i dlatego przestań klepać głupoty,
      nigdy żadnego projektu w życiu nie zrealizowałeś sam
      (po twoim amatorskim i rozmytym, niekonkretnym podejściu wnioskuję)
      więc przestań udawać, że wszystkie rozumy pozjadałeś
      specjlisto od wszytskiego

      • 1 2

      • bełkotu nie uważam za odpowiedź biurwo z UM

        Gdzie napisałem, ze realizuje projekt sam?

        jesteś typowym pisowskim analfabeta i mitomanem

        - głosuje się na cos, anie na obietnice bycia pieknym

        a jak tak to pojmujesz, to co sie dziwić, ze łykasz kazda wyborcza parówkę

        • 2 2

  • Gdańsk nauczy śledzie jak się w mieście jedzie.

    Nawet takie rzeczy Gdynia musi w Gdańsku zamawiać :) A tak serio to dobrze, tam akurat auta nie są potrzebne, lepiej zrobić tam strefę dla pieszych i w lecie knajpki, stoliki, leżaki, rowery.

    Brawo. Lechia Gdynia! Arka Gdańsk! Trójmiasto! Trójmiasto, Trójmiasto!

    • 0 10

  • Niech sobie daruja

    Jest ok. Juz madra glowa z zdiz wymyslila co mogla tepy 30 i rownolegle. Moze byc tylko gorzej.

    • 16 2

  • A kiedy otykuje się rudery na Świętojańskiej? (4)

    Tam są jeszcze postrzelane w czasie wojny elewacje. A to jest główna ulica! Nie ma chyba w Polsce bardziej zaniedbanego miasta!

    • 14 2

    • idź sobie na żal pl chrabąszczu

      • 0 2

    • Otykuje debilu?

      • 1 0

    • Rudero mentalna! (1)

      znajdź sobie inne podwórko na wypisywanie tych bzdur

      • 1 2

      • Tam faktycznie są domy ze śladami po kulach.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon marek Jaguar i Land Rover znajduje się w:

 

Najczęściej czytane