• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Studenci stworzą koncepcję zmian na Abrahama w Gdyni

Patryk Szczerba
2 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Obecnie dopuszczalna prędkość na ulicy to 30 km/h. W związku z wprowadzeniem strefy zamieszkania zmniejszy się do 20 km/h. Obecnie dopuszczalna prędkość na ulicy to 30 km/h. W związku z wprowadzeniem strefy zamieszkania zmniejszy się do 20 km/h.

Droga przyjazna pieszym, z zasadami ruchu ze strefy zamieszkania i dopuszczeniem ruchu kołowego, ale z pierwszeństwem dla pieszych - takie rozwiązania będą obowiązywały na części ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Koncepcję przygotują studenci Politechniki Gdańskiej.



Czy proponowane zmiany na odcinku ul. Abrahama okażą się sukcesem?

Konkretyzują się plany zmian na ul. Abrahama, pomiędzy ulicami 10 Lutego zobacz na mapie GdyniBatorego zobacz na mapie Gdyni. Przypomnijmy, że projekt przekształcenia tego odcinka ulicy w woonerf, czyli brzmiący bardziej po polsku podwórzec, został zgłoszony jako wniosek w tegorocznym budżecie obywatelskim. Zwyciężył dzięki głosom mieszkańców całego miasta. Według szacunków będzie kosztował 454 tys. zł.

Sześć miejsc postojowych, nowe oświetlenie i zieleń

W lutym będzie gotowa koncepcja, którą przygotują studenci Politechniki Gdańskiej. Jej stworzenie poprzedzą warsztaty, podczas których nad zmianami na ulicy odbędzie się dyskusja z urzędnikami i architektami. Ich uczestnicy z PG będą później mogli wziąć udział w konkursie na propozycje zmian zorganizowanym wraz z Wydziałem Architektury uczelni.

Muszą uwzględniać stworzenie pieszo-jezdniowego ciągu bez podziału na chodnik i jezdnie, z sześcioma miejscami postojowymi, przejezdnym chodnikiem na początku strefy zamieszkania - od ul. 10 Lutego oraz wyniesionym skrzyżowaniem z ul. Batorego. Istotne będzie też zapewnienie pełnego dostępu mieszkańcom do bram wjazdowych oraz umożliwienie dojazdu pojazdom służb.

Uporządkowane zostanie parkowanie, do którego obecnie pasuje określenie "wolna amerykanka". Wg planów na zmodernizowanym odcinku zmieści się sześć samochodów. Uporządkowane zostanie parkowanie, do którego obecnie pasuje określenie "wolna amerykanka". Wg planów na zmodernizowanym odcinku zmieści się sześć samochodów.
Zmienić ma się oświetlenie, zalecane jest ulokowanie dodatkowej zieleni oraz małej architektury w postaci m.in. ławek, koszy na śmieci, stojaków rowerowych, albo donic.

- Dzięki tej realizacji jest szansa na zainicjowanie głębszych zmian dla pieszych w całym mieście. Prace konkursowe pomogą w pokazaniu docelowych zmian, jakich może spodziewać się ulica Abrahama i posłużą w dyskusji z mieszkańcami całego Śródmieścia na temat ich oczekiwań wobec miejskiej przestrzeni. Taka dyskusja jest niezbędna, bo nie pomieścimy już więcej samochodów na ulicach Gdyni - mówi Łukasz Piesiewicz ze Stowarzyszenia Starowiejska.
Urzędnicy zdecydują

- Warsztaty odbędą się 10 i 17 grudnia. Prace konkursowe powinny być gotowe do 23 stycznia. Rozstrzygnięcie konkursu i wernisaż prac planowany jest na drugi tydzień lutego - opowiada Łukasz Piesiewicz.
Lokalizacja zmian na ul. Abrahama. Lokalizacja zmian na ul. Abrahama.
W jury konkursowym, oprócz przedstawicieli Stowarzyszenia Starowiejska, zasiądą architekci. Pula nagród w konkursie to blisko 4 tys. zł. Oprócz pieniędzy, najlepsi otrzymają zaproszenia do okolicznych restauracji oraz bony na zakupy.

Za ostateczny kształt projektu, uwzględniającego główne założenia opisane we wniosku do budżetu obywatelskiego, będzie odpowiadał Zarząd Dróg i Zieleni, który zrealizuje inwestycję. Urzędnicy wybiorą też autora docelowej wizji ulicy i - jak zapewniają - nie przejdą obojętnie obok wybranej koncepcji.

Opinie (122) 4 zablokowane

  • A kto ze ZDiZu zasiądzie w tej komisji?

    Mam nadzieję, że nie tylko samochodziarze...

    • 0 5

  • A dlaczego nie licealiści w ramach ZPT (1)

    • 7 1

    • żeby głupi miał zagadkę

      • 0 1

  • "woonerf, czyli brzmiący bardziej po polsku podwórzec"
    Że co przepraszam bardzo?! Jak już, to "podwórzec, czyli brzmiący bardziej po polsku woonerf"

    "zapewnienie pełnego dostępu do bram wjazdowych" - ?

    Tego się nie da czytać...

    • 6 4

  • Jak widzę nazwisko Piesiewicz to od razu wiem, że chodzi o jakieś idotyzmy w rodzaju ławki i usuwanie samochodow z chodnikow (2)

    Pytam sie - czy komus to przeszkadzalo przez ostatnie kilkanascie lat?

    • 16 3

    • kilkanaście lat temu było 10 razy mniej samochodów

      (no może 5 razy mniej licząc od 2000r)
      koniec dowodu
      (liczby na stronach urzędu statystycznego)

      • 1 3

    • Nasze kamienice, wasze ulice

      • 0 1

  • ja nie moge....... (3)

    6 miejsc parkingowych? Oszaleli? te zmiany sa kompletnie bez sensu. tak samo jak 20km\h. Kto to wyegzekwuje? Problemy sa na skrzyzowaniach ktore zrobili rownorzedne ( po co - nie wiem, nie bylo tam wypadkow)..... wyglada mi to wszystko na jakies prowizoryczne działania pt. robimy cokolwiek zeby widzieli ze cos sie dzieje. Np kontrpasy dla rowerzystow, jezdze codziennie do pracy i na palcach jednej reki bym ich policzyl na 3 maja przez ostatnie pare miesiecy....

    • 14 1

    • twoja wiedza i opinie też są prowizoryczne (2)

      coś tam naskrobiesz w komentarzach, żeby się popisać i dowalić innym.
      Mistrz klawiatury normalnie

      • 1 8

      • o czym Ty mowisz? (1)

        pracuje w centrum zaraz obok tej ulicy, przechodze tamtedy pare-parenascie razy dziennie, wiec wiem jak tu jest. Mozesz to samo napisac o sobie? tak jak mowie, te działania są prowizoryczne. Tak samo jak do tego zeby zrobic te skrzyzowania rownorzedne byl potrzebny unijny projekt....no smiechu warte. dla paru znakow i namalowanych linii. Ale skoro twierdzisz ze to normalne a ja sie czepiam.....

        • 7 1

        • a ja mieszkam przy tej ulicy

          i uważam, że zmiany są dobre

          • 0 3

  • Temat zastępczy

    I znowu pier....lenie o rzeczach mało ważnych. Będą znowu debatować o kilku metrach ulicy przez kilka miesięcy, a pożytek dla mieszkańców i przyjezdnych prawie żadny. Piesiewicz i spółka robią wszystko, żeby klienci nie przyjeżdżali do centrum, bo nie będą mieli gdzie legalnie zaparkować. Na dodatek utrudniają życie mieszkańcom wymyślając coraz bardziej debilne pomysły jak np. zwiększanie chodnika dla pieszych z 4 metrów do 8 metrów, gdzie spokojnie można taki chodnik wykorzystać na parkowanie równoległe. Teren przy polance redłowskiej stoi odłogiem, a można było pomyśleć np. o parkingu wielopiętrowym dla turystów i mieszkańców, ale po co, lepiej sprzedać deweloperowi, bo władze miasta tylko myślą gdzie, co sprzedać i mieć święty spokój.

    • 10 3

  • To miejsce ma wielki potencjał. W pierwszej kolejności wywalcie samochody

    Mam nadzieję, że będą dobre projekty!

    • 1 12

  • Tak to się nazywa samozagładą.

    Chodzi mi o stopniowe pozbywanie się klienteli z okolicznych sklepów. Oczywiście promowane w tym wypadku są centra handlowe , które umieszczane są w centrum miasta (baltycka, riwiera,etc. ). Kto pofatyguje się do sklepu jeżeli będzie musiał szukać parkingu w promieniu kilometra. Jeżeli nie będzie konkretnych wielopoziomowych (nad/pod) ziemnych parkingów ,do których będzie można się kierować by pozostawić tam swój pojazd ,tylko krążyć i polować. Denerwować ,się a w konsekwencji pozostawić pojazd nie rownolegle a po skosie itd.
    Jak to centrum ma żyć. I dla kogo.
    Dla pustych ulic?

    Dla mnie powinny być budowane parkingi w każdej możliwej lokalizacji- Świętojańska na całej długości po skosie. Bez tych okropnych penisów.
    Amen

    • 8 1

  • Drogi w centrum sa za wąskie trzeba je poszerzyc, chodniki za szerokie

    tak naprawde jak sie jezdzi po swiecie i duzych metropoliach tam wszedzie bylo jakie sinne myslenie, niby tez 100 lat tem i wiecej planowali ale jakos umieli pomysle ze drogi to chyba musza byc szerokie zeby i auta zaparkowac po obu stronach i miec swobodny przejazd. A u nas tego zabraklo, a chodniki sa za szerokie i tak prawie nikt nie chodzi a nawet jesli to jest jeszczez miejsce zeby je zwężyć i poszerzyc drogi zeby bylo tak jak w cywilizowanej Europie a nie zasciankowej Polsce.

    • 5 0

  • ale studenci pojda w tendencje eko sreko...

    i bedzie pozamiatane, studencie malo jeszcze widzieli, sa pomyslowi bo nie maja schematow w glowie jeszczez a tu akurat trzeba by bylo pojechac do nice, czy barcelony a nie ciagle na upartego brac przyklad z rowerowo pieszej danii. No cholera my doganiamy europe przez 40 lat co 30 mial samochod ja mam w nosie ekologie ja chce miec suva albo 2 i miec gdzie je parkowac w miescie! bo chce sie tym nacieszyc tym co inni na zachodzie mieli przez lata... jak sie nasyce bede eko sreko...

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakiej dzielnicy Gdańska miała miejsce katastrofa autobusu w 1994 roku?

 

Najczęściej czytane