• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szukamy kabrioletu na upalne dni

Michał Jelionek
5 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Mazda MX-5, BMW serii 2 a może Mercedes-Benz SLC - które kabrio wybrać? Mazda MX-5, BMW serii 2 a może Mercedes-Benz SLC - które kabrio wybrać?

Popołudniowe godziny szczytu, ogromny ścisk na drogach, żar lejący się z nieba, a w samym środku miejskiej dżungli... ty w swoim aucie. Każdy z nas, kierowców, doskonale zna to uczucie. Stracony czas i nerwy można sobie nieco wynagrodzić, np. podczas weekendowych wypadów poza miasto w nowym, wymuskanym kabriolecie. Rozmarzyliśmy się. Poniżej przedstawiamy pięć salonowych propozycji kabrio. Nasz budżet to około 150 tys. zł.



Zasada jest prosta: kabriolety można kochać albo nienawidzić. Z jednej strony uwielbiamy je za czerpaną podczas jazdy radość, z drugiej jednak - nie oszukujmy się - to kompletnie niepraktyczne auta. Ale przecież nie po to ktoś kiedyś stworzył samochód bez dachu, żeby przewozić nim... meble. Zdecydowanie stawiamy na wiatr we włosach i prezentujemy kilka ciekawych kabrioletów prosto z salonów. Niech już nigdy jazda w upale nie będzie taka sama.

1. Mazda MX-5 (od 89 900 zł)

Mazda MX-5 Mazda MX-5
Zestawienie pięciu kabrioletów rozpoczynamy od prawdziwej bomby z Kraju Kwitnącej Wiśni. To najtańsze, ale kto wie, być może najlepsze kabrio w naszym rankingu. Czwartą generację Mazdy MX-5 - oprócz oczywiście przyciągającej wzrok sportowej sylwetki - wyróżnia lekkość, zwinność i idealnie rozłożona masa pojazdu. To wszystko przekłada się na nieprzeciętną frajdę z prowadzenia tego samochodu. Wystarczy zasiąść za kierownicą, poczuć na ciele otulający kubełkowy fotel, uruchomić zapłon i usłyszeć pierwsze agresywne skoki obrotów. Teraz wrzucamy jedynkę i po prostu wpadamy w euforię. I wcale nie ręcznie rozkładany dach, a właściwości jezdne MX-5 są wizytówką filigranowej Mazdy.

Bazowym silnikiem Mazdy MX-5 jest 1.5-litrowy "benzyniak" o mocy 131 KM (150 Nm maksymalnego momentu obrotowego), który współpracuje z 6-biegową manualną przekładnią. Dwuosobowy roadster przyspiesza do "setki" w 8,3 sek., a prędkość maksymalna wynosi 204 km/h. W 130-litrowym bagażniku zmieścimy co najwyżej... plecak.

2. Mini Cooper Cabrio (od 99 800 zł)

Mini Cabrio Mini Cabrio
Cabrio to najnowszy przedstawiciel marki Mini, który stylistycznie w zasadzie niczym nie odbiega od klasycznego Hatcha. Najnowsza generacja Cabrio nieznacznie urosła w stosunku do swojego poprzednika, a wnętrze zyskało więcej wolnej przestrzeni. Nie oznacza to jednak, że tym autem wygodnie będą podróżowały cztery dorosłe osoby.

Przy rozłożonym dachu do dyspozycji użytkowników auta pozostaje 215 litrów przestrzeni bagażowej (przy złożonym pojemność zmniejsza się o blisko 50 litrów). Płócienny dach do całkowitego złożenia bądź rozłożenia potrzebuje około 15 sekund (dach można składać przy prędkości do 30 km/h). Miękki dach może również posłużyć jako szyberdach z 40-centymetrową szczeliną na przewiew.

W cenie niespełna 100 tys. zł otrzymamy 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który generuje moc 136 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mini Cooper Cabrio przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 sek.

3. Fiat 124 Spider (od 110 000 zł)

Fiat 124 Spider Fiat 124 Spider
To najmłodszy samochód w naszym zestawieniu. Stylowy roadster Fiata do trójmiejskich salonów wjedzie za około miesiąc, ale już teraz Spidera można zamawiać. Trzeba przyznać, że Fiat po latach posuchy, w końcu stworzył samochód, nad którego stylistyką można się rozpływać.

Bliski krewniak Mazdy MX-5 nawiązuje do swojego legendarnego poprzednika, czyli Fiata 124 Sport Spider z 1966 roku. Kultowy roadster został okrzyknięty jednym z piękniejszych aut ze stajni Fiata w historii marki. Nie ma się czemu dziwić, to cudownie prezentujący się samochód.

Fiat 124 Spider napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności 1.4 MultiAir II i mocy 140 KM (240 Nm momentu obrotowego). Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią, która przekazuje napęd na tylną oś. Roadster pierwszą "setkę" osiąga w 7,5 sek. i może rozpędzić się do prędkości 215 km/h.

4. BMW serii 2 Cabrio (od 141 700 zł)

BMW serii 2 Cabrio BMW serii 2 Cabrio
"Dwójka" jest następcą serii 1 Cabrio, czyli modelu, który swego czasu dzierżył tytuł najlepiej sprzedającego się "bezdachowca" w segmencie premium. Najmniejszy i najtańszy kabriolet w ofercie niemieckiego producenta został wyposażony w miękki dach, a proces jego składania i rozkładania trwa około 20 sek., i - co istotne - można go aktywować podczas jazdy przy prędkości nawet 50 km/h.

Kabrio posiada wszystkie charakterystyczne dla samochodów bawarskiej marki cechy, a na szczycie listy jest oczywiście napęd na tylne koła. Poza tym w oczy rzuca się długa maska, spory rozstaw osi i kół oraz krótkie zwisy: przedni i tylny.

Cennik BMW serii 2 Cabrio otwiera wersja 218i, czyli "benzyniak" o pojemności 1.5 litra generujący moc 136 KM (220 Nm). BMW na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje aż 9,4 sek. (maksymalnie niemieckim kabrioletem pojedziemy 207 km/h).

5. Mercedes-Benz SLC (od 150 300 zł)

Mercedes-Benz SLC Mercedes-Benz SLC

Który z modeli kabrio podoba ci się najbardziej?

Nieznacznie przekroczyliśmy zakładany budżet, ale przy efektywnych negocjacjach ze sprzedawcą z pewnością uda się uszczknąć okazały rabat na zakup SLC. Bez dwóch zdań, Niemcy produkują piękne roadstery, a w naszym zestawieniu po prostu nie mogło zabraknąć przedstawiciela Mercedesa-Benz.

Jak doskonale wiedzą fani marki - niemiecki gigant od jakiegoś czasu wdraża nową nomenklaturę swoich modeli. I tak w ofercie pojawia się SLC, który jest następcą doskonale znanego SLK.

Elektrohydrauliczny dach SLC rozkłada się i zamyka w niespełna 20 sek., i co ważne, można go otwierać przy prędkości nieprzekraczającej 40 km/h. Ciekawą funkcją jest airscarf, która ogrzewa głowy i szyje kierowcy oraz pasażera. Ciepłe powietrze wydostaje się z otworów umieszczonych w zagłówkach. Temperaturę można regulować trójstopniowo.

Mercedes-Benz SLC w wariancie podstawowym napędzany jest turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,6 o mocy 156 KM (250 Nm), który zestawiono z 6-biegową mechaniczną przekładnią. Roadster z napędem na tylną oś od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,9 sek., a jego prędkość maksymalna wynosi 226 km/h.

Miejsca

Opinie (65) 8 zablokowanych

  • A propo

    Po co kupować nie mam 150kpln jak można wynajmować za 2 kpln miesiecznie

    • 2 1

  • Wy kabrioletu, a ja pracy :-(

    • 1 0

  • (1)

    Zawsze mnie to interesowało, więc zapytam. Jak to jest jechać kabrioletem za wywrotką z piachem albo drobnym kruszywem?

    • 0 1

    • Odpowiadam

      Nie ma problemu. Także z deszczem. Piasek z wywrotki, deszcz, ląduje na bagazniku podrzucany przez przednią szybę, w ciągu powietrza. Nie ma problemu. Mowie o sytuacji, gdy masz podniesione szyby, jedziesz bez dachu.
      Kabrioletem mozna jechac nawet podczas sporego deszczu. Wazne by zwalniajac zjechac pod most i tam dokonczyc skladanie dachu.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Którą z wymienionych linii autobusowych dojedziemy do Rumi?

 

Najczęściej czytane