• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW Passat B7. Atak na klasę wyższą

Marcin Tymiński
12 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
VW Passat siódmej generacji. Niektórzy twierdzą, że to tylko głęboki lifting dotychczasowego modelu. Auto ma powalczyć z pojazdami klasy premium. VW Passat siódmej generacji. Niektórzy twierdzą, że to tylko głęboki lifting dotychczasowego modelu. Auto ma powalczyć z pojazdami klasy premium.

W połowie listopada na europejskie rynki trafi nowa wersja VW Passata. Siódma generacja pojazdu, według przedstawicieli marki ma rzucić wyzwanie... Mercedesowi klasy C. Czy to się uda?



Ambitne cele koncern VW wyznaczył już sobie w połowie lat 90. O ile cześć z nich została zrealizowana (np. Audi skutecznie dogania BMW, którego produkcja jest większa tylko o 6 proc.) to bezpośredni atak na klasę wyższą zakończył się porażką - VW Phaeton raczej nie zagroził Mercedesowi S.

VW nie rezygnuje i nowym Passatem B7 znów rzuca wyzwanie Mercedesowi. Jakość wykonania, utrata wartości po sprzedaży, poziom bezpieczeństwa ma być porównywalny, a nawet lepszy niż w C-klasie. Co więc oferuje nowy Passat?

Samochód dostępny będzie z dziesięcioma silnikami. Cztery z nich to klasyczne jednostki benzynowe. Mają one moc 90 kW/122 KM (1.4 TSI), 118 kW/160 KM (1.8 TSI), 155 kW/211 KM (2.0 TSI) i 220 kW/300 KM (V6). Największy silnik ma sześć cylindrów, wszystkie pozostałe silniki benzynowe z turbodoładowaniem - cztery cylindry. Turbodoładowaniem dysponuje także przystosowany do gazu ziemnego silnik 1.4 EcoFuel (110 kW/150 KM). Kolejnym wariantem jednostki 1.4 TSI jest silnik MultiFuel o mocy 118 kW/160 KM, przygotowany do spalania nawet 85 procent etanolu.

Wysokoprężne jednostki rozwijają moc 77 kW/105 KM (1.6 TDI), 103 kW/140 KM (2.0 TDI i 2.0 BlueTDI) oraz 125 kW/170 KM (2.0 TDI). Poza silnikiem 105 KM TDI wszystkie jednostki napędowe nowego Passata mogą być połączone z dwusprzęgłową przekładnią (DSG); w przypadku 3.6 V6 ta automatyczna przekładnia montowana jest seryjnie.

W Passacie zastosowano również kilka systemów dotychczas zarezerwowanych dla klasy wyższej, m.in. zaprezentowany po raz pierwszy w nowym Touaregu Dynamic Light Assist w połączeniu z reflektorami bi-ksenonowymi. System pozwala na jazdę z włączonymi światłami drogowymi na stałe. Przy użyciu kamery system rozpoznaje nadjeżdżające z przeciwka i jadące przed nim samochody i automatycznie przesłania odpowiednie strefy reflektorów. Nowością w Passacie jest też automatyczna blokada dyferencjału XDS, zaprezentowana po raz pierwszy w Golfie GTI.

Stylistycznie auto przypomina poprzednią wersję, mimo iż jedynym niezmienionym elementem pozostał jedynie dach. Wnętrze poddano subtelnym modyfikacjom, przeprojektowano zestaw wskaźników, dodano analogowy zegarek, a także zmieniono materiały wykończeniowe na bardziej eleganckie.

Znane są już ceny samochodu w Niemczech. Najtańsza wersja sedan ma kosztować 24 425 euro (675 euro mniej niż obecna). W Polsce prawdopodobnie ceny nowego Passata będą zbliżone do tych obecnie obowiązujących, nowe auto będzie jednak miało bogatsze wyposażenie podstawowe.

Opinie (125) 5 zablokowanych

  • do premium to możecie zaliczy touarega, pheatona a nie passata.

    • 13 1

  • Nowy Passat

    Po 3 tys km ...akcja serwisowa na wymiane polosi.

    • 12 3

  • (1)

    poczekajmy 4-6 lat, emotion opadnie, cena też, jak to ze starym paskiem było, kiedyś nowym

    • 5 1

    • jo a potem pod remize go sciagniemy

      • 1 4

  • PASSAT to najbardziej awaryjne auto. (3)

    Gdyby nie fakt, ze 90% gazet motoryzacyjnych w Polsce nalezy do niemiaszkow, ktorym z latwoscia przychodzi wbijac w puste glowy polaczkow ze niemieckie auta sa najlepsze to gwarantuje wam ze tego by nikt nie kupowal.

    Nie widzialem jeszcze niemieckiej gazecie wydawanej w Polsce typu Auto Swiat zeby niemiecki szmelc nie wygral w tescie.
    Jak juz przegrywa pod wzgledem technicznym to nagle dostaje max za duzy bagaznik.

    Tyle w temacie.

    • 15 3

    • (2)

      Tak, widziałem na youtubie pojedynek: Polo Cross ws. Fiat Panda Cross: wg "ekspertów" Polo to lepszy samochód tego typu chociaż... na trudnym terenie zakopał się po przejechaniu 15 metrów (nie posiada nawet napędu na cztery koła). O zwycięstwie zadecydowała lepsza przyczepność... na asfalcie (przypomnę, że mówimy o samochodach do jazdy na trudnym terenie, z oczywiście zachowaniem odpowiednich proporcji do prawdziwych terenówek), oraz... większy bagażnik i miejsce dla pasażera z tyłu (przypomnę, że Panda to samochód segmentu A, a Polo B).

      • 6 0

      • dokładnie

        taka jest świadomość naszych polskich nabywców samochodów że biorą wszystko co niemieckie za najlepsze...

        im głupszy kupujący tym łatwiej nim manipulować więc niemcy w ogóle sie nie trudza aby wbic w polskie glowy takie glupoty :-)

        • 4 0

      • święte słowa drv3r

        wystarczy odnaleźć na youtubie odcinek 5gear gdzie jeremy clarckson porównuje citroena c5,bmw 5 i vw passata. dla c5 1 miejsce,beta piątka drugie a passat trzecie. no ale i tak wszyscy dookola powtarzają jak samochód to tylko niemiecki i to nie ważne że w tak prestiżowym programie jak 5 gear pokonał ich francuz(viva la france z ust clarcksona - bezcenne ) i dalej jak kataryna powtarzają to co wyczytali w przedrukach tych niemieckich pism. "

        • 4 0

  • nudny i awaryjny

    • 6 2

  • (3)

    wiecie że i tak Golf 2 jest lepszy

    • 7 1

    • wiemy :) (2)

      koniecznie w gazie albo w tedeiku

      • 2 3

      • golf 2 w tdiku?
        gratuluję wiedzy

        • 2 0

      • + CB-radio z Biedronki , ksenony z allegro i rura wydechowa od rynny....
        wypasik :)

        • 0 0

  • Nie rozumiem

    "Jakość wykonania, utrata wartości po sprzedaży, poziom bezpieczeństwa ma być porównywalny, a nawet lepszy niż w C-klasie".
    Co to znaczy, że utrata wartości ma być lepsza?

    • 2 1

  • kazdy wiesiu z polskiej wsi..... (3)

    .....ma passata tdi

    • 10 2

    • Obserwacja rodzinna, (2)

      • 0 1

      • to dalej obserwuj

        • 0 0

      • tak mialem passata .....

        ......ALE W 1993 ROKU I BYL TO W MIARE NOWY SAMOCHODI JESZCZE TRWALY PRAWDZIWY VW..........

        • 0 0

  • taa

    korki coraz wieksze, miejsc do parkowania coraz mniej a auta projektowane są coraz większe....gdzie tu logika? a potem kupuje jeden z drugim sobie taki autobus kombi i jeździ nim sam po zatkanym mieście...

    • 5 2

  • B6 to byla porazka

    Krol lawet jak kiedys Laguna,czego spodziewac sie po B7? Czasy bezawaryjnego Volkswagena to juz przeszlosc.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Audi?

 

Najczęściej czytane