• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW Passat B7. Atak na klasę wyższą

Marcin Tymiński
12 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
VW Passat siódmej generacji. Niektórzy twierdzą, że to tylko głęboki lifting dotychczasowego modelu. Auto ma powalczyć z pojazdami klasy premium. VW Passat siódmej generacji. Niektórzy twierdzą, że to tylko głęboki lifting dotychczasowego modelu. Auto ma powalczyć z pojazdami klasy premium.

W połowie listopada na europejskie rynki trafi nowa wersja VW Passata. Siódma generacja pojazdu, według przedstawicieli marki ma rzucić wyzwanie... Mercedesowi klasy C. Czy to się uda?



Ambitne cele koncern VW wyznaczył już sobie w połowie lat 90. O ile cześć z nich została zrealizowana (np. Audi skutecznie dogania BMW, którego produkcja jest większa tylko o 6 proc.) to bezpośredni atak na klasę wyższą zakończył się porażką - VW Phaeton raczej nie zagroził Mercedesowi S.

VW nie rezygnuje i nowym Passatem B7 znów rzuca wyzwanie Mercedesowi. Jakość wykonania, utrata wartości po sprzedaży, poziom bezpieczeństwa ma być porównywalny, a nawet lepszy niż w C-klasie. Co więc oferuje nowy Passat?

Samochód dostępny będzie z dziesięcioma silnikami. Cztery z nich to klasyczne jednostki benzynowe. Mają one moc 90 kW/122 KM (1.4 TSI), 118 kW/160 KM (1.8 TSI), 155 kW/211 KM (2.0 TSI) i 220 kW/300 KM (V6). Największy silnik ma sześć cylindrów, wszystkie pozostałe silniki benzynowe z turbodoładowaniem - cztery cylindry. Turbodoładowaniem dysponuje także przystosowany do gazu ziemnego silnik 1.4 EcoFuel (110 kW/150 KM). Kolejnym wariantem jednostki 1.4 TSI jest silnik MultiFuel o mocy 118 kW/160 KM, przygotowany do spalania nawet 85 procent etanolu.

Wysokoprężne jednostki rozwijają moc 77 kW/105 KM (1.6 TDI), 103 kW/140 KM (2.0 TDI i 2.0 BlueTDI) oraz 125 kW/170 KM (2.0 TDI). Poza silnikiem 105 KM TDI wszystkie jednostki napędowe nowego Passata mogą być połączone z dwusprzęgłową przekładnią (DSG); w przypadku 3.6 V6 ta automatyczna przekładnia montowana jest seryjnie.

W Passacie zastosowano również kilka systemów dotychczas zarezerwowanych dla klasy wyższej, m.in. zaprezentowany po raz pierwszy w nowym Touaregu Dynamic Light Assist w połączeniu z reflektorami bi-ksenonowymi. System pozwala na jazdę z włączonymi światłami drogowymi na stałe. Przy użyciu kamery system rozpoznaje nadjeżdżające z przeciwka i jadące przed nim samochody i automatycznie przesłania odpowiednie strefy reflektorów. Nowością w Passacie jest też automatyczna blokada dyferencjału XDS, zaprezentowana po raz pierwszy w Golfie GTI.

Stylistycznie auto przypomina poprzednią wersję, mimo iż jedynym niezmienionym elementem pozostał jedynie dach. Wnętrze poddano subtelnym modyfikacjom, przeprojektowano zestaw wskaźników, dodano analogowy zegarek, a także zmieniono materiały wykończeniowe na bardziej eleganckie.

Znane są już ceny samochodu w Niemczech. Najtańsza wersja sedan ma kosztować 24 425 euro (675 euro mniej niż obecna). W Polsce prawdopodobnie ceny nowego Passata będą zbliżone do tych obecnie obowiązujących, nowe auto będzie jednak miało bogatsze wyposażenie podstawowe.

Opinie (125) 5 zablokowanych

  • ten analogowy zegarek wygląda jak wciśnięty na siłę, zwłaszcza

    jeśli spojrzeć na przycisk świateł awaryjnych

    • 2 1

  • ale brzydki!...

    • 3 2

  • AUTKA

    fajne autka, zarówno sedan, jak i kombii.
    Tylko dlaczego domeną VW musi być TAKA cena..
    Za prawie 100tys., mam wypasioną Skodę.

    • 2 2

  • Ja ,ja nima to jak fau wy !.

    • 2 0

  • vw numer jeden (3)

    mam b6 2,0t tylko 200km żaden burak francuzem czy włochem czyi innym mi nie fiknie

    • 1 10

    • (1)

      moja roczna alfa z 22o konnym dizlem leje na ciebie

      • 4 1

      • taaa, leje z każdego wtrysku i jak do serwisu, to tylko na lawecie

        • 0 1

    • Bądź taki również taki hardy kiedy przyjdzie Ci płacić rachunki w warsztacie. Tylko się wtedy nie rozklejaj

      • 0 0

  • co tu dużo mówić kolejny "cwelwagen" (1)

    • 6 7

    • , na którego Cię nie stać..

      ale ty pomykasz Mercedesem albo Solarisem, bo Ikarusy już zostały wycofane

      • 1 1

  • PORAŻKA jak każdy wieśvagen

    • 3 7

  • ON

    Pasat s****at

    • 4 1

  • PORAŻKA (1)

    kolejny szmelcwagen,wstydzili by się pisać,że ma być lepszy od mercedesa
    to im się nigdy nie uda

    • 2 1

    • tako rzecze znawca!

      • 0 0

  • No mniejsza o nazewnictwo i zaszufladkowanie samochodu,nie jestescie obiektywni! (2)

    To auto jest dobre,ekonomiczne,szybkie,pakowne ,niezwodne i bezpieczne.Daj mi Boze taki wozek nowy,zebym nie musial jezdzic autobusami i tramwajami.
    No ale co sie dziwic ze tak wybryzdzacie kazdy z was pomyka minimusem na pole,a tam wiadomo sloneczko przygrzewa mocno.... .

    • 2 3

    • ...

      sądząc po bogactwie wypowiedzi nawet fiat uno by Cię zadowolił żeby się nie bujać trajtkiem haha

      • 1 1

    • "To auto jest dobre,ekonomiczne,szybkie,pakowne ,niezwodne i bezpieczne."

      Jak 90% samochodów z tej klasy. I zapomnij o ekonomiczności.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Infiniti?

 

Najczęściej czytane