• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

VW Passat B7. Atak na klasę wyższą

Marcin Tymiński
12 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
VW Passat siódmej generacji. Niektórzy twierdzą, że to tylko głęboki lifting dotychczasowego modelu. Auto ma powalczyć z pojazdami klasy premium. VW Passat siódmej generacji. Niektórzy twierdzą, że to tylko głęboki lifting dotychczasowego modelu. Auto ma powalczyć z pojazdami klasy premium.

W połowie listopada na europejskie rynki trafi nowa wersja VW Passata. Siódma generacja pojazdu, według przedstawicieli marki ma rzucić wyzwanie... Mercedesowi klasy C. Czy to się uda?



Ambitne cele koncern VW wyznaczył już sobie w połowie lat 90. O ile cześć z nich została zrealizowana (np. Audi skutecznie dogania BMW, którego produkcja jest większa tylko o 6 proc.) to bezpośredni atak na klasę wyższą zakończył się porażką - VW Phaeton raczej nie zagroził Mercedesowi S.

VW nie rezygnuje i nowym Passatem B7 znów rzuca wyzwanie Mercedesowi. Jakość wykonania, utrata wartości po sprzedaży, poziom bezpieczeństwa ma być porównywalny, a nawet lepszy niż w C-klasie. Co więc oferuje nowy Passat?

Samochód dostępny będzie z dziesięcioma silnikami. Cztery z nich to klasyczne jednostki benzynowe. Mają one moc 90 kW/122 KM (1.4 TSI), 118 kW/160 KM (1.8 TSI), 155 kW/211 KM (2.0 TSI) i 220 kW/300 KM (V6). Największy silnik ma sześć cylindrów, wszystkie pozostałe silniki benzynowe z turbodoładowaniem - cztery cylindry. Turbodoładowaniem dysponuje także przystosowany do gazu ziemnego silnik 1.4 EcoFuel (110 kW/150 KM). Kolejnym wariantem jednostki 1.4 TSI jest silnik MultiFuel o mocy 118 kW/160 KM, przygotowany do spalania nawet 85 procent etanolu.

Wysokoprężne jednostki rozwijają moc 77 kW/105 KM (1.6 TDI), 103 kW/140 KM (2.0 TDI i 2.0 BlueTDI) oraz 125 kW/170 KM (2.0 TDI). Poza silnikiem 105 KM TDI wszystkie jednostki napędowe nowego Passata mogą być połączone z dwusprzęgłową przekładnią (DSG); w przypadku 3.6 V6 ta automatyczna przekładnia montowana jest seryjnie.

W Passacie zastosowano również kilka systemów dotychczas zarezerwowanych dla klasy wyższej, m.in. zaprezentowany po raz pierwszy w nowym Touaregu Dynamic Light Assist w połączeniu z reflektorami bi-ksenonowymi. System pozwala na jazdę z włączonymi światłami drogowymi na stałe. Przy użyciu kamery system rozpoznaje nadjeżdżające z przeciwka i jadące przed nim samochody i automatycznie przesłania odpowiednie strefy reflektorów. Nowością w Passacie jest też automatyczna blokada dyferencjału XDS, zaprezentowana po raz pierwszy w Golfie GTI.

Stylistycznie auto przypomina poprzednią wersję, mimo iż jedynym niezmienionym elementem pozostał jedynie dach. Wnętrze poddano subtelnym modyfikacjom, przeprojektowano zestaw wskaźników, dodano analogowy zegarek, a także zmieniono materiały wykończeniowe na bardziej eleganckie.

Znane są już ceny samochodu w Niemczech. Najtańsza wersja sedan ma kosztować 24 425 euro (675 euro mniej niż obecna). W Polsce prawdopodobnie ceny nowego Passata będą zbliżone do tych obecnie obowiązujących, nowe auto będzie jednak miało bogatsze wyposażenie podstawowe.

Opinie (125) 5 zablokowanych

  • Mit VW (2)

    Nie wiem dlaczego własnie na Pomorzu VW mają takie wzięcie.
    Te wsciekłe Golfy i Passaty Bad Look Tuning są poprostu żałosne.
    Era VW skończyła się już dawno bo każdy nowszy model co do wytrzymałości i niezawodności prezentuje poziom zwykłej chińszczyzny.
    Wystarczy wspomnieć o 2.0 TDi w porównaniu z 1.9 110 KM.
    Polecam fanom VW przejechać się porządną Hondą a wtedy zobaczą co to frajda z jazdy a nie mit niemieckiego auta dla ludu.

    • 4 1

    • ale na pas startowy zapraszasz?! (1)

      • 0 1

      • chciałbyś

        • 0 0

  • (3)

    hurra,już zacząłem odliczanie-jakieś 10000 faszystowskich bąków w tapicerkę,może kilka z kleksem,trudno,10 lat i jest MÓJ i szpan na całe Luzino,aż burczybas wymięka!

    • 4 1

    • Jaka znajomość topografii i właściwej nomenkaltury, wakacje u babci na Kaszubach od 4 roku życia? (2)

      • 2 1

      • no nie,jestem Kaszub ale nie idiota,wiem jeszcze gdzie mieszkam...

        • 2 0

      • od 3

        • 0 0

  • Czytajcie Panowie ze zrozumieniem! To podstawa :) Paasat jest naprawde OK!

    Autor tego tekstu wcale nie pisze że to jest premium, tylko ze chce konkurować z premium. Czytajcie Panowie ze zrozumieniem !!! Volkswagen oczywiście nie jest marką premium, tylko audi i porsche. Swoja drogą to co generacje tego modelu słyszę że passat chce konkurować z mercedesem i bmw, a kończy się na konkurowaniu z hondą, toyotą, oplem, nissanem, mazdą itp. Phaetonowi się nie udało to i Passkowi się nie uda :) Ale nie mniej jest to czołówka aut seg. D popularnych marek. A ten lifting (dość duży, sporo zmian) tylko pomoże by utrzymać pozycję lidera.

    • 0 2

  • Passat passe...

    czyli noc nowego nie wymyślili. Kojarzy się w tej formie z nadmuchanym Golfem.

    • 1 0

  • Uwaga wielka modernizacja - dodano analogowy zegarek! :)

    Normalnie taki postęp, że dech zapiera... ;) W Escorcie od 20 lat taki zegarek jest, nawet ładniejszy.

    • 1 0

  • ZAL

    WIADOMO ŻĘ PASSAT TO NIE JAKIEŚ FERRARI ALE JA PODEJŻEWAM ŻE CI CO SIĘ WYPOWIEADALI NIE MAJĄ ZBYTONIE POJĘCIA O NI I NIM NIE JECHALI WIEC SKOŃCZCIE TO AMATORSTWO

    CO MACIE W GARAŻACH BO PASSAT JEST JEDNYM Z LEPSZYCH AUT I W LEPSZEJ WERSKI KOSZTUJE 150TYS ZA 100TYS ZŁ MACIE JAKIEŚ GUANO
    A MOŻĘ POWIECIE CO JEST GŁ,ÓWNYM RYWALEM PASSATA ? NIE BO SAMI NIE WIECIA

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Porsche znajduje się w:

 

Najczęściej czytane